نسخه آزمایشی شامل 218,992 واژه

جمهوری اسلامی بشارت دهنده عدل و آزادی ست

حمید فرهادپور

بسم الله الرحمن الرحيم

با احترام معروض میدارم که رد ناسیونالیسم از جانب ایت الله نوری و قرار ندادن آن در ردیف توحید و خداپرستی از جنبه اعتقادی و بعنوان یک منبای فکری میباشد. با این توضیح که تمامی جهان مخلوق آگاه و عادلی بوده و همه انسانها و همه سرزمینها در اصل تفاوتی با هم ندارند بر این پایه مسلمانان هرگونه وطن دوستی افراطی یا نژادپرستی را که منجر به پیدایش عقاید خرافی در مورد خاک و نژاد یک سرزمین باشد نفی میکنند . و ایمان به خدای یکتا با این نقطه نظر که یادآور صهیونیسم غاصب و نازیسم خونخوار میباشد معارضه دارد. توجه داشته باشید که بیرون راندن ( فلسطینیها از سرزمینشان ، سرزمینی که در آن به کسب و تجارت میپرداختند یک ظلم و کشتار این افراد بیگناه جنایت عظیمی است که افراد غاصب میبایست به مجازات خود برسند. که در این مورد باید معادله سیاسی منطقه را نیز یادآور شد. ثانیا یک نگامسطحی به تاریخ کشور ما و بخصوص دوره اسلامی آن که روشنتر پیش روی ماست، نمایانگر این حقیقت است که مردم ما همواره طالب عدالت و آزادی بودند تا محصور شدن در چهارچوبه تنگ ناسیونالیزم – که اگر شاهان ستمگر از دست اطرافیان جان بسلامت میبردند، گرفتار مردمی میشدند که بسیار از ظلم خیارها کشیده بودند. و اتفاقا عرفان ایرانی که رنگی قوی از اسلام و محتوایی پرمایه از اصول اسلامی دارد.

نیذ مبین همین دیدگاه میباشد و مسلما هیچکس بیت بهیچ یار مده خاطر و به هیچ دیار که برو بحر فراخ است و آدمی بسیار را به بوالهوسی شاعر آن تعبیر نخواهد کرد و حکایت از دید جهانی عرفان ایرانی دارد البته رعایت عدل اجتماعی و اهتمام در امور مسلمین که بر طبق آیات قرآن و احادیث معصومین بسیار برانها تاکید شده در چهار چوب جامعه اسلامی بر هر فرد مسلمان و اجب است .

ثالثا همانطور که آیت الله نوری فرموده اند ناسیونالیسم و برخی پان … ایسم های بی محتوایی که توسط اجانب و استعمارگران در قرون ۱۹ و ۲۰ در ایران و عثمانی ایجاد و توسط عمال بیگانه پرست خود در این منطقه ترویج کردند عاملی بود برای تضعیف مردم مستضعف و وابسته کردن هر چه بیشتر آنها به کشورهای استعماری و بیگانه . مگر دست استعمار در بین برادران عرب ما غیراز این کرد ؟ و حال آنکه هر کدام از آنها با ناسیونالیسم دو آتشه و پان عربیسم دو آتشه – اشان همواره به یکی از قدرت های جهانخوار متکی هستند. و مگر دست استعمار و امپریالیسم در افریقا غیر از این میکند تا با تجزیه منطقه به کشورهای کوچک و تفرقه اندازی هر چه بیشتر آنها را وابسته به جهانخواران بین المللی کند ؟

رابعا نهضت مقدس و مترقی ملت آگاه ما، بهیچ روی به عقاید التقاطی وابستگی نداشته است . متفکرین اسلامی بصیر ما در دانشگاهها، همواره در صدد برانداختن ظلم و فساد و استبداد بوده اند و در این نهضت بهمراه بقیه گروهها و طبقات جامعه، بنابر وظیفه شرعی و وجوب دینی از رهبری علمای آگاه و متقی دینی پیروی میکنند . همچنین، بتمام عزیزانی که به مذهبی غیر از اسلام و یا مکاتبی غیر از ایدئولژی اسلامی و ابسته اند نوید میدهم که در تحت حکومت جمهوری مدل اسلامی، همانطور که تاریخ اسلام راستین نشانداده است آنها نیز از آزادی کامل انسانی بهره خواهند برد

حمایت شما از روزنامه‌های ایرانی ضمن دسترسی به نسخه‌ی کامل نشریات، ضامن بقا و تداوم تلاش ماست.
Become a patron at Patreon!