شماره جنبي ۱۰ ریال پیوندی میان استادودانشجو دلی بیست ونه سال گذشته رژیم خود کامه ایران ، پیس رود ، اما در آن خاموشی ظاهر افراد ، د -۱ با توسل به تمام وسایل بازدارنده ومنحرف شند • جمعیت ها ومراکزی بودند که به نسبت مبارزه وسیع دان بر تمام ارگانهای جامعه مسلط شود و و بنها رچه امروز ، آتتر مقاومت را د رزیر خاکستر نگه ندرت مطلقه خود را در راه پنجه افکندن بردلیه د استند ، یا گاهگاه بانشان دادن جرقه هایی بوده مراکز میاتی اجتماع اعمال کند ، ونا اور دبنالیتاریسم مردم را متوجه حامور نشدن یکسره مبارزه کردند . این تلاس و کرشت به قیمت زندانی شدنها شکنجه وبربانی داد های فراوان ادامه یافت. د راین قالب و محتوی انقلاب ما میان مراکزی را می توان یا فهد ست از مبارزه مستمر انقلاب اجتماعی ایران از درون خسوسیات تاریخی و قومی مردم جوشیده است ، همه جنبش و بگیر برنداشتند ،دانشجویان ومبارزانی کمد رخارج های تاریخی ریشه واساس، از بیعدالتی و ظلم است، ودر این زمینه هيه جنبشی را بر چنبسش از کشور بودند بیس از طرفیت امکانات محدودی که دیگر ارجحیتی نیست، هر جنبی دارای خصوصیات زمانی و مکانی خویش است و در تکامل شرایط د استند د رراه آزادی هموطنان خود از زیر با رحکو تاریخی از ترکیب عوامل مختلف اجتماعی واقتصادی بوجود میآید مود کامه می جنگیدند ،در داخل نیزجناح پیشرو تاریخ نهضت های آزاد بحواملی ایران در قرن اخیر نصیر همه جنبش های تاریخی هدفش رمبا رزروحانیت، احزاب و دسته هایی که با رامانت نابودی بیعدالتی را ستبداد بوده است، در آن روزگار محتوی انڈاب اجتماعی ایران معطوف باسو مبا رزا – دکتر مصدق را بردوش داشتند ،گروههای آثار ماهری و نشانه های بیرونی بیعدالتی یعنی استبداد مصنعه سلامین بود و در جست و جوی ریسنغری ، وازسال ٤٨ ببعد جوانان آرمانخواهی قالب این انقلاب نهضت مشروطه در دام جاذبه های سطحی دموکراسی بورژوازی غربی و قالی له تبلیغات مسلحانه را شعارخود قراردادید ، هر لطنت مشروطه آن در افتاد ، این قالب به سرعت در زیر سلطه استعمارگران انگلیسی به صورت ی۔ کم وبیس ضامن استمرا مبارزات آزادیخواهانم بودند نستین خود یعنی سلطنت استبدادی و همه آثار سلم وبيعد التي آن درآمد • دانشجویان به سببمونمع وه وقع خاهر شود لحظه پس از جنگ دوم جهانی بخشی از روشنفکران غرب زد شما سرخورده از حیلههای سرمایه داری ای از مبارزهد ست نکشیدند ،پرچم را از نسلی به غرب و روابط. استثماری ستمگرانه آن به قالب دیگری از تحول انقلابی سرمایه داری صنعتی غربیعنی نسل دیگر سپردند وعلاوه بر مبارزات دانشجوئی ما رنسیزم رو آوردند ،این قالب نیز بدون اینکه به تجربه انقلابی توده های ستمدیده ایران زد مشود د . حوزه های دانشگاهی ، به هريك از دستههایی و از ریشه خصوصیات فرهنگی و جعرافیائی و اقتصادی ایران تغذیه شده باشد در برخورد بــل ه بر شمردیم خون نیرو رساندند را تعبات و نیازمند بهای ملی و قومی ومذهبی جامعه با سلست روبه روشد • از زمانی که تنها دانشگاه تهران را داشتیم وتعداد دانشجویان چیزی بیش از ده هزارنفرنبود يابيم یت زیرا محتوی این ایدئولوژی هم با از خود بیگانگی ناشی از تقلید نتوانست با نیازهای تـوله های ایرانی رابطه برقرار کند . وامروز در جهانی که پر از شکست در ديالك تيل انترناسيوناليزم تا امروزه در هر مرکز اسانی دانشگاهی می در جست وجوی هماهنگ کردن محتوی انقلاب خود با قالبی برآمد ، از خوصیات تاریخی وجغراف چشم ما به مبارزات و مجاهدات ،انشجویی بوده خویش است،جنبش انقلابی مردم ایران با رزترین خصوصیت این جست وجورا نشان میدهد واست. شاید به همین سبب و به سبب اینکه رژیم میشل فوکو فیلسوف نامدار فرانسوی در سفرهای اخیر خود به ایران این خصوصیت راد رمعنو خود نامه نمی توانست دانشگاهها را تعمیل کند ، سیاسی می نامد . مردمی سرخورده از هجوم ایدئولوژیهای غربی در قرن اخیر که استعمار و استر پیوسته د بیفترین توطئه ها ونقشه ها را برای خنثی اقتصادی و سیاسی و فرهنگی شاخص ترین آثار آن بوده است اکنون در اعتراض خود بر علیه بیعدالتی | کردن چاشنی بمب مبارزات مردم وی اثر کردن در ژرفنای مایه های انقلابی تشیع چارچوب محتوى وقالب انقلاب اجتماعی خود را میسازند • نفر دانشگاهها و دانشجویان در مبارزات مردم چارچوبی که از رنگ تعلق ایدئولوژیهای وارداتی بیگانه آزاد است ، رهایی از اسارت مادی و به مرحله اجرا درآورد هاست. مسلم کردن عالیخانی اقتصادی را با معنویتی در می آمیزد که در آن شرایط تمركز قدرت واستقرار استبداد و خود نامگی ها انها مندی ها ،گنجی ها و امثال فراوانشان را در همه وجوه سیاسی و اجتماعی و اقتصادی خود منتفی میسازد . معنویت سیاسی به تخیل و به در سنین ۴ تور ساده و یا مبتنی بر ساد ملوحی های فرهنگی یک جامعه نیست بلکه تلاشی است ناشی از سخن روز سرخوردگی های گوناگونی که جامعه ما در برخورد با نظام استبدادی خود و ایدئولوژیهای وارداتی فتح دانشگاه بیگانه بدست آورد ماست. سهشنبه ٢٦ دی ۱۳۵۷- ۱۷ صفر ۱۳۹۹ . رتبه در مندی ۱۳ دعوت عام سازمان ملی دانشگاهیان را جمعیتی در این آیه ها * ایمان و سبیل الله ” در کنار هم قرار دارند ، کسانی که ایمان دارند و در راه خدا گام می نهند . اینان به پیکار فرا خوانده می شوند و راه خدا و ایمان ، راه بیکار و بخاطر مستضعفین و بیچارگان است . راهی است که به مبارزه با طاغوت و باران از و با شیطان و دوستان ختم می شود • در این آینه ها طریق سفسطه بر اهل فرار و گریز از مبارزه بسته می شود ، پای توجیه کنندگان و بزرگان اهل مباحثه و فلاسفه واندیشمندانی که علم و دانش خود را اسلام و سیاست دنباله مطالبی که درد ما ره تحت عنوان اسلام و سیاست داشتیم ، قطع شد . از این ماره باز این بحث تحلیلی را شروع می کنیم : اسلام و جنگ طبقاتی ن رساعت ده وه ربع صبح شنبه باحترام شهیدان ی. دقیقه سکوت اعلام شد وآنگاه آیت اله طالقانی الذين امنوا ، يقاتلون في سبيل الله ، والذين كفروا يقاتلون في سبيل الطاغوت فقاتلوا أولياء | بازدانی دانشگاه را به دانشگاهیان و به ملت ایر الشيطان انا كنه الشيطان كان معينا كيد یعنی : ” کسانی که ایمان دارند در راه خدا بیکار می کنند و کسانی که کافر شده اند در راه ماغوت بیکار می کنند ، با دوستان شیطان نبرد کنید که نیرنگ شیطان ضعيف تبریک گفتند . آيتاله طالقانی اظهار امیدواری کردند که دانشگاهدر آینده با همکاری روحانیون مرکز تحقیقاتی برای علوم اسلامی شود . آیت اله در سخنان خود اشاره به زمانی کردند که دانشگاه بوسیله عمال ومزد وران هیئت حاکمه از را مفرهنگی و علمی خود منحرف مرکزی برای مطرح نقشه ها ی استعماری درزمینه فرهنگی شده بود و دست های لیدی در کار توطئه چینی و ازبین بردن استقلال دانشگاه بودند . آیت اله امید داشتند که اکنون دانشگاهد رپاک سازی و بازسازی کادر علمی واداری خود پیشگام شود و این مرکز علمی را مجددا محلی برای آموزش و تربیت افراد محقق ومتفكر سازد .. متجاوز از ۳۰۰ هزار نفر پاسخ گفتند ودر مراسم بازگشایی دانشگاه تهران علیرغم نبودن وسيلـه چند ارهای بعلت کثرت خبرها | شرکت کردند I lov +
اسلام و جنگ … در خدمت توجیه ترس و طمع خود می گیرند لنگ می گردد . زیرا انسانی که به تهـود قانونی و اخلاقی و فرهنگی و اجتماعی گروه ستمگران ، مقید و اسیر می شود بــــرای دلالی از کار های معرفی کمپانیها انباسته میسد ، برای این جامعه فکر خدمات متناسب نشد • رمائی چاره ای جز نبرد ندارد . وهر اجتماعی که در آن فقر و جهل و ظلم و گرسنگی هن بدن در تولید و توزیع مواد ضروری هرج و درکنارثروتها وقدرتها واسرانها قرار گرفته باشد . نظامی جز نظام جما رومستبد وخود کامه مر در توسعه شهرها ، هر ومرج در رفت وآمـد طبقاتی ندارد. بنابراین هرانسانی که از این ترکیب مخالف فطرت و غیرطبیعی و ظالمانه مردم و توسعه نیافتن وسایل عمومی ارتباطی همه جا را گرفت. به همین علت وعلتهای دیگر نبـودن آگاهی یابد ، خود به خود برای نبرد و بیکار مسئول و ملزم می شود ، و هیچ ترجي وعذر و بهانه ای قادر به نفی این التزام و تعهد انسانها برای پیکار با طاغوت و تربیت تمیمی اجتماعی ، وقتی که موج اعتمابات همه مالیر نداشته هایی از توده مردم را وحشت تدلی یاران طاغوت و دوستان شیطان نمی باشد . در این آیه ها ایمان ، با پیکار مترادف فرا گرفت صف نفت اصف بنزین اصف نان وصف هر می شود و هیچ انسان با ایمانی در اجتماع ظالمانه نمیتواند بهیچ عذری از معاذیـر ی . از مواد مورد احتیاج زندگی روزانه در چند روز در عرصه پیکار یعنی از امر به معروف و نهی از منکر با دست و زبان و قلب خسـرد بـر او اعتصابات،حتی مبارزان با تجربه را به تا سن وادار میشد . کانی میسد بیندیشی که ادامه اعت بات کنـار بـانـد به تحرین عوامل دستگاه نیست؟ یا اگر چنین نباشد این پیکار یعنی پیکار ستمکشان بر علیه ستمگران در کنار پیکار مداوم انسان با نتیجه اش به نفع بقایای د ..ناه استبداد تمام نمی طبیعت نیروی محرکه تاریخ است ، در پیام محمد به مردم با ایمان امر می شود که به سود ؟…. خاطر بیچارگان و در کنار ستمکشان پیکار کنین ، در اینجا باید به ستمگرن و ستمکشی ولی هرسیاری مردم نار شبانروزی و خستگی ناند هسته های زنده معاو نور و شخصیتی که جنبشر به مفهوم اجتماعی و اقتصادی آن توجه کرد زیرا این توجه در شناحت مسئله ایمان و آزاد بـحـوا مـانه به مردم مید شد و ایمان پیرو جوان بیکار و فلسفه مبارزه در زمینه شمول جهانی پیام صادق و فارخ از حصر ظاهری اسلامی و زن ومردی که هریه در مبارزه سهمی دارند مایه آن اهمیت شایانی دارد ، بخاطر ستمکشان و در راه خدا بیکار کنید و پیکار برای به یدا شدن عمر العمر فورت ووسیع قشرهای فعال و در راه به هدفی؟ بیکار نه به صورت روبرو شدن گرهی انسان ، پیکار در بیـام بحث و هر گونه پیام راستين ، مبارزه با ریشه ها و علل ستمگری و ستمکشی ازسوئی آنها که تمام وق را مبارزه برای محو آثارا ستبد میکردند ، نورا متوجه شدند کمتحرك هر سد، وسپاهی در برابر هشدار ت روزمره زندگی شد . جوانان در ست و با هوشیاری تاملی وارد میدان شدند وابسته به نیروی پشتیبانی نهم در رسانده حوائج روزمره دارد . جوانانی که در اثر بد آموزیهای کننده و حاکم و استثمار شونده و محکوم تقسیم می کند . آنچیزی که نظام تولید را بسد ا. ستناه فاسد حاکم تا دیروزحتی حاضر به قبول نفی گروهی و وهی و به ضرر گروه دیگر به وجود می آورد ، مبارزه با علل یعنی عواملی که بـه مسئولیت و کم در کارهای خانواده نبودند ، امروز با قطع برق و پیداشدن راه بندان بر سرچها ثروت و غنای عد مای وبه نترورنج گروهی دیگر منتهی می شود ، به این ترتیب نبـرد راهها می دوند و ساعتها با نور و سوی ماسینها را برای ستمدیدگان و در برابر ظالمین دارای عنصر مادی قابل لمس است . وجود مادی را – نمایی میکنند ،نفس وبنز و نان و ارزاق رادر دارد ، این وجود مادی قابل لمس در قلمرو في سبيل الله گنجانده می شود ، زیرا در محله باابتنا رات محلى وتسكيل کمیته های تعاون استثمار و ظلم و ستم و بهره کشی انسان از انسان در شکل تولید ایجاد می شود ، در تقسیم میکنند . با تلاس سبانه روزی و خستگی ناپذیر شرایط مادی بهره کشی است که نزاع و کشمکش طبقاتی پایه گذاری می شود ، در این از سوی به شرکت مستقیم در تظاهرات آزادیخواها برای بردن خواستند ، یکی دانٹر آمیز بود و دیگری می پردازند و از سوی دیگر برای سایرین از راه ایجا رایط است که انسان از نظر مادی و معنوی، به اسارت و بردگی کشیده می شود و به نخم در رساندن ارزاق فرصتهائی بوجود می آورند راه پرست اصنام و بت پرستی و جاهلیت فرهنگی و مدنی میانند ، در این شرایط تا در تظاهرات شرکت جويند ووقت خود را در صف است که شکل طبقاتی تولید و نظام بهره کشی انسان از انسان ، تخم ترس ووحشت های مختلف هدر ندهند . دیروز صبح زود ،دو و تسلیم و اطاعت و خاموشی و سکون را در دل ستمدیگان می باشد و نهادها وتاسيسا جوانی که رنگ خانه ما را زدند و مودبانه زباله ها را اجتماعی و اقتصادی اجتماع را بر پایه زیرو بیعدالتی بنا می کند. می بینیم که ریشه دانشجوی سال آخر پزشکی • پرسیدم اگر كتديك کلی اشکال مبارزه طبقاتی در مبارزه اقتصادی طبقاتی است ، آغاز ستم و دل انسان بیمارستان و رسیدگی به زخمیها وبیماران را رها به انسان آغاز استثمار و بیکاری و بهره کشی انسان از انسان است ، ستمگران با این کرده است تا به این کار برسد حاضرم فورا بجایش این کار را بکنم که آن کار از من برنمی آید ،جواب استثمار اجتماع را به دو گروه تقسیم می کنند ، و مبارزه طبقاتی برای شکستن شكل داد روزهای استراحت را به این کار می پردازد المانه تولید و نظام بهره کشی می باشد . آنهایی که می خواهند پیام محمـد و اسلام بعد از نماز صبح تا ساعت ۸/۵ وبعد کارهای را از عنصر مادیت این مبارزه جدا کنند و آنرا به آسمانهایلایتناهی و به نماهای غیر دیگری دارد قابل لمس و بر کنار از زندگی روزانه اجتماع یعنی شکل تولید ونظام بهره کشی و ریشه احزاب سیاسی با سالها کار نتوانستند چنین های مادی مبارزه طبقاتی ببرند در حقیقت ، با از جوهر پیام اطلاعی ندارند و با مدرسه ای برای ما باشند که این جنبش سیاسی نفع آنها در اینست که با خالی کردن پیام از محتری، اصیل خود پیام را وسیله ای برای جنبشی عظیم و فرهنگی و مدرسه ای عالی است. توجیه قدرت قرار دهند و به مردم ساده دل چنین بنمایانند که قلمرو رسالت محمد شرماه و این همه پیشرفت؟ ۰۰۰ و پیام او در ورای سیاست و زندگی روزانه و مسائل معاشی و مادی مردم قرار دارد . به تحسین ایستادم که در سالهای جوانی ما پر درود بر این نسل جوان و پیروزباد جنبش مردم ما در راه بدست آوردن آزادی • و نبرد با ستمگران در کنار ستمدیدگان از سوی دیگر می باشد ، چه چیزی ستم و ظلـم را به وجود می آورد ؟ شکل تولید ، یعنی آنچیزی که اجتماع را به دو طبقه استثمار جوانان و جنبش… بقيه و . –
پیوند. میان … ابراهیم یونسی،مبارزسخت کوش به دانشگاهها ، طرح توطئه برای سوق دادن کسانیکه با ادبیات سرونار دارند نمی شود نام مخرمی در کار باشد و بخواهد با لکه دارکردن دانشجویان به سوی کاباره ها و رقاصخانه ها وسر د اتر ابراهیم یونسی را نسنید ، باشند • ترجمه های نامهایی آنان را از میدان مبارزه دور کند . نام بند گرمیها و تفریحات پستکه توفیقی نداشت، و اخراج | بزرگ، او از آثار ادبی جهان و تحقیقات با ارزبر تن دیگر از اهل علم و شعر و هنر نیز در برخی و بازنشسته کردن بیموقع استادانی که پا را از دایره اود رزمینه مسائل ادبی نامش را در ردیف د وسمتن از لیستها به چسم ما خورد که غرض ورزانه بــود . انگشت سما رمتر حمان و نویسندگان دقیق وامین و بازهم دقت کنیم و نگذاریم از این راه لطمه از مردم ایران از دانشگاههای ایران زبانه می کشد فتح دانشگاه بقیه ایت اله طالقانی سخنان خود را با تبر يـك بود . اما از آنجا که طبیعت دانشگاه است ، امروز احتیاط بیرون میگذاشتند جزئی از این توطئه وسیع از کار زمانمد آورده است و کسانیکه با تاریخ مبارزات به مردم خوشنام وارد آید می بینیم که یکی از شعلههای شکوهمند مبارزات سیاسی ومبارزان سیاسی اخیر ایران آسنایند می دانند که دکترابراهیم یونسی سلامت جسم نیمی دانشجویان به ازای فرمانیهایی که داد ماند ، از زندگی خود را درراه آزادی مبارزات مردم ایران زندانهایی که کشیده اند وسرکوبهایی کشد ماند ، ازدست داده است • سان و شرف انسانی خود را باز یافتماند . در سال درباره انتشارليستها نحوه افشاگری ولزوم آیت اله العظمی خمینی بهایان بردند . دقت و جاری علیرغم تعطیل ظاهری کلاسها ، دانشجویان ، وامانت درکا را فساگری درچند سماره جنب سخنرانان بعدی نمایند ، سازمان دانشگاهیان ود انش آموزان کشور بهترین وبزرگترین درسها رادر نیستیم ووسبحنانه روزنامه های خبری روز پس از نماینده دانشجویان نماینده کانون وکلای ایران قب اجتماع، در کوچه وحیابان و چاردیواری دانشگاه پایان اعتصاب پیروزمندانه خود دراین زمینمیز و نمایند مطبوعات بودند که همگی نقش دانشگاه مدرسه ، در کنار خواهران و برادران مبارز خــود | نوستر کردند . بازهم به مردم مبارزخود یاد آوری می | را در مبارزعملت ایران ستودند گرفته اند . آموخته اند که انسان شریف زیربار ظلم و نیم کمد رنحوه انتشار لیستهای وابستگان دقت سپسرنمایند های از سازمان پزشکان ودکتر سنجابی تحقیر نمیرود و با مداومت مبارزه وبه نیروی مقاو و امانتی بیشتر بکار برند و در صورتیکه به نامهای از جبهه ملی ودکتر بهشتی از جانب روحانیون تجد مردم شریف بر خوردند تحقیق کنند شاید دستهای فعالیتد انسان را به ملت ایران ویویژهد انشگاهیان شرف انسانی خود را باز می یابد د. این مبارزه و در این پیروزیهای روز به روز در این راهی که به سوی روشنی های فرد امیرویم تبریک گفتند وآرزوکردند که دانشگاه بتواند وضيفه امید وا رکننده هم استادان و معلمان را نباید نا به عنوان دانشجو دست استادان مؤمن به آزادی اصلی خود را به تربیت افرادی روسنفکر ، با اراده و دید مانگاشت. استادان و معلمان نیز علیرغــم را بفشریم ، اکنون که در کنارمان هستند ، در کنارشه دستش در تغارو صاحب شخصیت احلا تی وعلمی باشد تصفيهها ،فسارها وتهديد وتضمیرهاد وش به دوش باسیم . نیروی حیات را با تجربه در هم آمیزیم ویار بنحو شایستهای ایفا کند دانشجویان خود و درکنار آنان درصف مبارزه و مد د کارشان باشیم تا در فریمت مناسب کار تصفیه دکتر سجابی سخنران بعدی بود که از سوی ایستاده اند و با قدمهای بلند پیش میروند و کوشش محيط علم را، اعمال دمکراسی را در اداره امورد اشتگا نهضت آزادی ، پیوند هرچه بیشتر دانشگاهیان ما و دانشکده ها ، واسترح برنامههای درسی را – را با ملت ایران آرزوکرد . او تحصن ۲۰ روزما ستانا ینین است که پس از پیروزی کامل توربر ظلمت وحق همراه با نیازهای آینده منزد یکی که آموزشی وفرهنگی مبارز را تبرید گفت ومبا رزعملت ایران را برهبری به ناحق در دانشگاهها ومدارس کلاسهای زنده واقتصاد و جامعه ای مستقل احتیاج دارم هرچه آیت اله خمینی ستود . سپسر دکتر لا هیچی ازجانب تر، استادان و معلمان امید وا رتروکوسا ترود انساجو دقیقتر و هر چه روشن تر انجام دهند سازمان حقوق دانان ایران آغاز سخن کرد نجات ی روتری خواهیم داشت چشم مردم ایران بـه پیوند انسانی معلم و شاگرد از مقد سترین پیوند ملت ایران را از د سابر استبداد به کمد مبارزمی د سهائی است که در آینده نزديد درس خواند ،هاناست. بکوشیم تا این پیوند را هرچه مستحکم تر گیری که ملت ایران آغاز کرد هاست ،آرزود اشت • دنتر لا دیجی کودتای احتمالی دیگر را توهینی به ملت ایران دانستودنیا را بشهاد نگرفت که مرد م دارند فرصتهای از دست رفته را جبران کنند و نارسناسان زبد های را خواهد پرورد و هر چه نزد یکتر کنیم • این کشور تا نتیجه نهایی ازمبارزه وایثارجان خود 1 ب جنبش . O قالب و محتوی… مسئله اساسی انقلاب ما برقراری عدالت اجتماعی و اقتصادی و نابودی کلیه بنیاد های سیاسی استبدادی حاکم بر جامعه است. این عدالت در انقلاب ما باید بکلی فارغ از ضوا بعضالمانه سرمایه داری وشیوه های گوناگون بهره کشی آن باشد . این عدالت باید موجد قدرت زحمتکشان وحاکمیت بر سرنوشت خویش باشد .این عدالت باید از هرگونه وابستگی به کانونهای استبدادی واستعما عباس شیبانی قرائت شد . سخنرانان بعدی آقایان د ریخ نخواهند کرد پسر از سخنرانی نماینده جامعه کارکنان داند گاه آقای گلشن پیام آیت اله خمینی از طرف آقای دکتر آنها میناچی ومانیان بودند که برای ملت ایران در این جهانی رها باشد باینجهت محتوی انقلاب اجتماعی ما مشخمر است وهمه گروهها وهمه احزاب و همه افرادیکه در شمول این تحول قرار می گیرند راهی جز قبول این ضوابط ندارند مسئله اساسی تنضیم قالبی است که نظام سیاسی ما را شکل می بخشد یعنی معنویت سیاسی این نظام را هویتی انسانی می بخشد • مبارزه خطیر آرزوی توفیق داشتند در کنار جمعیت انبوهی که د عوت سازمان ملی دانشگاهیان را پذیرفت وبدینوسیله پیوند مرد مو دانشگاه را مستحکمتر از همیشه متجلی ساخت آنبه ما در تلاش ایجاد این هویت انسانی واین معنوی ، سیاسی هستیم. و در این تلاش هرانسانی بیش از همه چیز بچشم میخورد شعارهای متعددی بود که دانشگاهیان و سایر قشرهای مردم ایران را و هر گروهی میتواند خارج از عقده هایی که بطور مستقیم ناشی از کمبود آگاهی های فرهنگی و سیا است با شهامت و شجاعت د رراه همبستگی و اتحاد وتشكل مبارزه عقیقی که در پیتر پای مردم ایران قراردارد گام بردارد • ه اتفاق و اتحاد در این مبارزه تشویق میکرد آنچه برای استادان و هیئت علمی مبارزد انشگاه د رروز آغاز گشایشر مجدد دانشگاه میتوانست تجربه باشد ،آرزوی قلبی نمایندگان ملت ایران وسازمانها وگروههای مختلف روشنفکران ، روحانیون ، دانشجویا ارمندان بود که همه بازسازی و پاکسازی این مرکز علمی را از کسانیکه در گذشته فکرونبوغ خود را که چیزی جز جهاد و مبارزه برای رهایی انسان نیست به گمت گرفته می شود ، فلسفه و حکمت در تبیین واقعی و بیان نظری مبارزه مظلوم با ظالم است . جوهر فلسفه و در خدمت استبداد و عمال آن گذارده بودند » آرزو داشتند . هنر و فرهنگ در مبارزه ستمکشان با ستمگران است . اگر فلسفه و حکمت جز ايـن باشد در حقیقت وسیله بیان و توجیه فرهنگی و نظری قدرت ظالم و استثمار طبقه جنبش ، برای مبارزه ملت ایران توفیق هیئت علمی دانشگاه تهران را در این بان سازی از ه قلب خواستار است و بقیه از صفحه ۳ – اسلام و جنگ … در اینجاست که فلسفه و حکمت و کلام برای توجیه غیر مادی پیام و انحراف از سبیل الله . . 149
جنب B رژیم حاکم ایران که پس از کودتای ۸ امرداد ۳۲ بودن خود کامگی ایمان داشتند ،آنان که به فضیلت روی کا رآمد، علی بیست پنج سال حکومت به توصیه ادامهمبا رزه به قیمت حبس وسكنجه و محرومیت از آثار جرم سا واك ودادگاههای نظامی | دستشاران و مشاوران استعمار وبا کارگردانی دست مواهد، ظاهری زندگی معتقد بودند ، در فضاهای یا ران مزدور داخلی خود کوشس کرد با اجرای یک پسته سرگرم کارخود بودند و هسته های مقاومت محو آثار جرم در خطر نابودی برنامه طرح ریزی شده دقيق ومداوم از مشارکت آزادا ومراكز تربیت اجتماعی را د رحنا زنده نگهمید اشتند بقرار اطلاع مامورین ساواك و داد رسی ارتش در استعدادها ونیروهای مردم و مردمی در گرداندن مساجد ، این مرکز تعلیم وتربیت که ریشه در زمین مدد محو پرونده های مربوط به شکنجه ها ومحکومیت | تارهای اجتماعی جلوگیری کند و مرمركز ومنبع نیروی فرهنگ قومی ما استواردارند ، از مراکز تربیت ذهن مای ظالمانه ٢٥ ساله اخیر هستند . میخواهند مردمی را باندم خود خواسته وخود ساخته ای در مردم و جوانان بودند . اگرچه ممون این مرا دنیه آثار حقوقی و قضایی مربوط به محاکمات سياسي | حوزه عمل دیکتاتوری سیاه خویر که به ســــــــ به نسبه، جنبر یکپارچه امروزی موتورهای کوچکی و سکنجه های ساوات را از بین ببرند تا عوامل ومدار | سوتالینا ریسم پیتر میرفت به دارگیرد رهرفرد یا هسته به شما می آمدند ، ولی باید از قدرت توسعه و حرکت آن ساخته نشود . در حسابرسی های آینده ملـی | اجتماعی دوم لی را که در این راه تسلیم نمی شد انفجاری مرا ز تسکیلاتی در جریان رشد ناگهانی مجرمین اصلی با از بین بردن مدار خود را از تعقیمه ودم از شخصیت مستقل میزد بسدت وبیرحمانه سرکوب قهر مردم آگاه بود های قضائی نجات دهنـد . نند . اما فساد همه جانبه ای که کارگردانان اصلی عمر جنبتر آشکار و اعتراض قهر آمیز مردم در این دوره از مبارزه به د وسال نمی رسد ، عمر همگانی شد به نوان مثال نه نفر زندانی گروه جزنی به بهانه حکومت را درخود غرق کرده بود ، سبب بی ایمانی این چنبرنزد ین شر ماه است و عمر عمومی شدن این کارگردانان و نامرد — آموزشان به صرحه اعتصابات نزديد سماه ، د. فرار از زندان در زندان بد ست مامورین به قتـل رسیدند پرونده این جنایت وحشیانه از جمله همان | و برنامه های خود ساختمان می شد و همین پرونده هایی است که اکنون د رخضر نابودی بدست اصلی عا جز ماندن دستگاه حتی درراه به وجود دواد : مثل سيل وطوفان از راه رسید و خروشان مبرمین اصلی این جنایت میباشد . آوردن یا نوع اعتقاد سازمان یافته منحدد رمیان ودمان مره انعی را که برسر راه دید از حاکند ، مقامات صالح دادگستری باید از هم اکنون برای نرهایی از جیره خواران حکومت خود نامه سود و اما دستگاه حاکمه فاسد که ٢٥ سال جز به د زدی جلوگیری از نابودی آثار جرم جنایتکاران ساوا كو چیزی سببه اعتقاد جوانان نازی هیتاری یا ارگان و پرکرد : جیب خود نیند بشیده بود ،حتی برای بنا دادگاههای نظامی بطور سریع و جدی دست های هوادار د شاتوری فرانکو بوجود آید خود نتوانسته بود فکری کند ، برای جامعه ای که بکار شوند تاخهای جوانان با خرج سرسام آوری که برای بسرعت رو به تحول از زندگی سنتی به زندگی مصرفی آنها میشد ،اردوهای جوانان ، سمینارها ، همایش میرفت شهرنهایتر روز به روز چهره عوض میکردوتوسعه ا و نماینها چون فارج از زمین می روئیدند و بود می یافت و بازارهای روزبه روزبه اقتضای نظام اقتصاد نها در صفهم نسور را می بلعیدند و پولهای کلان را به جیب نامه يك معلم در میان نامه ها ، نامه ای داشتیم از آقای حسین ارگردانان سوء استفاده چی سرا زیره میکردند و ماندگار شغل معلم که نمونه ای است از طرز برخورد اترچه جمعی از جوانان را به خود جلب میکردند صحیح مردم روشنفکر و مجاهد ما با مسائل انقلاب ، منحمد منشان چون آینهای ساف و امروز ایران • وی غلوش در مایه زندگی و جوانان وجنبش مردم روزمره L دانش و آزادگی و دین و مروت این همه را بندند نتوان کرد • • سمشنبه ٢٦ دی ۱۳۵۷ . مردم آزادیخواه و حالی ‘ زمسان ابتدائی زندگی اجتماعی بود ، مرد می که برای کسب آزاد یهای اساسی وطـرد وی مجموعه این کارهای نمایشی لبانت بیدارکردن حکومت ضلم و طاغوت قیام کرد ماند ،مرکز به چیزی استعداد همکاریهای اجتماعی را در جوانان و ترده مردم نداشتند . جز خرد هدف نمی اندیشند • به سهم خود درراه آزادی هموطنانم شهیدی داداه بیست ود رساله که در بهشت زهرا کنار سایرشهد فردی حاکم حکم عارضه اجتماعی را دارید ورفح شدنی انقلاب ایران خواباندم. اما آقای دکتر بختیار مستند واگرچه نسبت تاریخی ملتها میتوانند هماهنگی در پیشرفت جامعه را این معلم شریف و آزاد فکر می نویسد که من نیز | اینست که میتونیم نظامهای دیکتاتوری وقد رتـهـای :راہ پیمائی لحضه هائی . نخست وزیر ضمن وعده هایی که به ملت ایران داد گفت که از جمله ، به بازماندگان شهد اغرامت خواهد پرداخت. به ایشان بگوئید که در این کار نیزعر مداوم پیشرفت جامعه داشته باشند دور از چشم نظام جبار حاکم ،آنانکه به موقتی خود میبرند و زحمت ما میدارند . غرامت پیشکش خود شان که با مسائل اقتصادی روبروهستند . روزی که ما در برابر ستم پیشگان قیام کردیم شعر پر معنای کشیده میشود که این گرکیب آب و خاک خود را در شرکت میکنند ناصر خسرو زندانی یمگان را شعار خود ساختیم | زاهدان رها میکند و به افغانستان پناهند ممیشود کے: پسر از مدتی به سران ایل پیغام میرسد که شاه آنها را بخشیده است، می توانند به زمین أبا اجدادی خود برگردند . مردم ساده دل زود 9 ترمزی باسند، ولی تاثیر عمیقی نمی توانند در سیر جمعه(اربعین حسینی) باور بر میگردند ولی زمیخواران که تکیه به قدرت دربلوچستان حکومت خود کامه داشتند زمینهای آنان را که نقتر تعرف آبا و اجدادی و بنچاق و سند محلی داشتند دادستان شکایت های خود را که فراوان نیزست خورد ماند و در مقابل زمینخواران هیچ به دکتر گشاد زهی استاد دانشگاه که خود بلوم و دادخواهی به کار آنان رسیدگی نمیکند است می دهند . یکی از شکایتها مربوط به ایـن اکنون که ریشه فساد به همت مردم در حال کند • گرگیچ است که ساکن زاهدان و اطراف آن بوده شدن است این ایل بلوچ زحمتکثر امید دارد که از سالها پیتر مورد علم دستگاه حکومت را قع شده روزی بتواند با مراجعه به محکمه صالحه زميــن است، ظلم و سرکوبی ماموران حکمت به جنایاتی اجدادی خود را به دست آورد و در آن مسکن کند www.