نسخه آزمایشی شامل 218,992 واژه

جنبش:ش۲۵

چهار شنبه یازد هم بهمن ماه ١٣٥٧ شکوه همبستگی ملی و پاسداری از آن راه پیمایی های روزهای تاسوعا و عاشورا را بدین خود دارند این چنین یکپارچمندای حق سردید هند از همبستگی ملی با حماسه آفرید جهانیان باعبا وهمگام وممدل مبارزه میکنند . به ویژه طراحانی کسی آمدند که چگونه مردمی که به تازگی زنجیرهای استبه پنداستند مد تا با ملتی مطلب وسینه سرمایه دار بیرداموکلس آقای بختیار را پاره کرد ماند وهنوزهم سایه ای از استعما را برسر غربی روبرو هستند وبا زا رمناسبی برای سلاح ها ولا لا های تفننی وبیمصرف د راختیاردارند ،به شگفت آمدند به چگونه آنها به سرعت اززیرخاکسترنمایان شد وبی رواد امنشان گرفت. اینان سالیان درازدوشینه بودند هدف غائی انقلاب بدست آوردن قدرت است ، د راین مسئله تردیدی نیستکه انقلاب عظیم شما را با هم بیگانه سازند . با هر نیزتوفیق یافته بودند مردم ایران ازاین حکم کلی برکنارنیست ، این همه دستار واین همه قتل عام واین همه مقا ومتوتحمل ز رامید بد ند که سلاح ها تا رگرا فتاد هرمه عزا مل هـم محرومیت برای چیست؟ درد وسوی این معرکه چه نیروهایی وبا چه کیفیتی د ربرا برهم قراردارند ؟ بستگی ملی ازبین رفته است. د رسولی رژیم فاسد واستبدادی که قدرت را دردست دارد ود رسوی دیگر میلیونها انسان ستمديد جوانان ما با فرهنگ خود بیگانه گشته اند ، ایرانی که هیچگونه دخالتی د رقدرت قانونی خود وحاکمیت ملی خویش ندارند . خواندن متن فارسی رانمی دانند ،لیکن بتكلم در آنسو قدرت استبدادی فاسدی قراردارد که حکومت را از کودتای ۱۲۱۹ بطور غیرقانونی سلسته بسته انگلیسی مباهات میکنند ،ازرفر موسیقی وا اعمال زور وبه كمك استعمار انگلیس و امریکا از ملت غصب کرد ها ست ود راین طرف مرد می هستند ملی متنفروبیزارند ، ولی هرچه از بیما یگان غربی میرسد که با ایثار خون خود قانون اساسی ونظام مشروطه را از دست سلاطين جبار قاجا بیرون کشیدند برایسان در انگیز مطبوع است، مذ هببرمی وملی ولی قانون اساسی ونظام مشروطه وكليه حقوق اجتماعی وسیاسی وآزادیهای قانونی آنها بدست خود را با همه شکوه معنویتی کمد ارد بباد ریشخند می گروه حاکمه مرتجع وحامیان بیگانه آن در مدت ٥٠ سال نابود شد • گیرند اما ایسم های خارجی را با آب وتاب تمام تجزیه واکنون مسیر انقلاب بزرگ مردم ایران چیست؟ این مسیر خونین ولبریز از شهاد تومقاومت وتحليل میکنند ، از خانواد ، گریزانند وباید رومادر هدفی جز بدست آوردن قدرت سیاسی و حاکمیت ملی ندارد ، اما برچه پایه؟ آیا انقلاب کنونی بیگانه چندان که زبان هم را نمی فهمندرا رزش های ایران فقط برای وصول به قانون اساسی است؟ قانون اساسی که از کودتای ۱۲۹۹ تا امروز یکدیگر را استهزا نمیکنند . بزرگسالان نیزا زهرچه رنگ مرکز از سوی شاه مراعات نشد وهرگز مردم از حقوق مصرح سیاسی واجتماعی خود در این قانو ملی دارد برید ماند ، به زبان سنتگرایی میکنند ودر بر خوردار نشدند • دن غرق در خود خواهیهای خویشند تمام همت ها وامروز با وجودی که اهرمهای قدرت همچنان دردست شاه وطبقمحاكم مرتجع وفاسد ایران | وتاترها به زراند مزن وزمین بازی متوجه است، پزشک قراردا رد قانون اساسی چگونه میتواند ارزش و اعتبار خود را بدست آورد ؟ • ومهند در راستاد وبازاری رویا روی هم می ایستندودر وقتی تمام سیاسی ایران همچنان بر پایه استبداد و تبعیض های ظالمانه قرار دارد . جمع مال به رقابت می پردازند انسابهمگانی است وقتی کلیه بنیاد های کهنه وارتجاعی سیاسی کشور بر اساس قدرت مطلقه فردی برحاکمیت ریحی ندارد وازصدر تا سا قصد راین راه بمسابقـه ملی تسلط دارد . وقتی مردم همچنان در قبال حکومت مجلس ود ولت گروه گروه در خیابانها ایستاد ماند ، قلم ما شکسته است وخود فریشان بیمقدا کسته میشوند وخانه وزندگی آنها به آتش کشیده میشود . وهنگامیکه عروسکهای پارلمانی هیچگونه اختیاری در امر د حالت د رامور کشور ندارند ،دولت آقای بختیار از نظر قانونی مرجعيوننا ملی در چه موضعی قراردارد ومنشاء قدرت حاکمیت قانونی آن چیست ؟ • کفشهایمان کجای پایمان را می فشارد آقای بختیار ادعا میکند که ۲۵ سال در صد مخالفین حکومت استبدادی قرار داشته است پسر از کشتار مجد نمردم در اند يمشك ،د زنول و وامروز با اتکای بر بنیادهای غیر قانونی همین حکومت استبدادی که خود هیچگونه دخالتی در رضائيه بالاخره نوبت تبریز ، سنندج تهران رسید کار آنها ندارد مدعی است که د ولتتر د ولت قانون اساسی است. دولت قانون اساسی د ولتی وجوانانمان را غفلتا و بدون هیچ دلیلی صرفا به است که مجلس آن مبعوث واقعی مردم ود ولت آن منتخب نمایندگان واقعی مردم باشد . دردولت اجرای مقررات حکومت نظامی ،آنهم مثل جمعـه ۱۷ شهریور با اعلام قبلی چند ساعته برگها رمسلسل بستند . مگر حکومت نظامی در چند هفته اخیر قانون اساسی قوه مجریمونوه مقننه وقوه قضائیه از یکدیگر ممتاز ومشخص هستند شاه هیچ گونه مسئولیتی در امور سیاسی مملکت ندارد . در دولت قانون اساسی ارتش یکی از سازمانها ی تابعه د ولت است روزیر جنگ د ر د ولت زیر نضروتابع رئیس دولت ونظیر سایر وزراد ربرابر مجله حاکم بر انتظامات شهر نبود ؟ مگر در همین مدت جوابگو ودارای مسئولیت مشترک است مردم دست به تظاهرات نمیزدند ؟ پس این دنباله همان سیاست باصطلاح آکاردئونی نیست ؟همان کشتار یکشنبه نه سیاستی که گاهی اقتضای مماشات چند روزه دارد های طراحی شده و هماهنان کشتا به امید خسته کردن مردم | وزمانی یکشبه تصمیم به سلاخی مردم میگیرد .حالا از روز یکشنبه تهران را چه کسی به راه اخه با تمهید مقدمات سعی دارد به های دولت نظامی | دیگر برای آن خوش بینانی که این وقایع را از سر اتفاق میدانستند و می پنداشتند که ناشی ازاعمال آیا کسی را میتوان یافت که حرف دولت را با ورکرد ، ازهاری برسد ، یعنی اگر ازهاری نظامیان را به باشد که مردم با اسلحه و دوکتل مولوتوف بمضامیان تسخیر مطبوعات گماشت وروزنامه نگاران را در يك فردی و قدر مابانهاین ژنرال و یا آن رئیسپلیس آمد حالا باید باور است، زمان خوش بینی پسر وژاندارمها حمله کردند آنها را زدند ووادارشان حالت دفاعی قرارداد تا اعتصاب کنند و هرگز به کردند کمد رمقام مقابله ودفاع زحود برآیند ؟آیا حواسته های آنان ترتیب اثرنداد چون در مجموعه آورد که این مشلول کشی ها و این چماق بازیها کسی باور میکند که تمامیان وژاندارمهای کشته و اعمالی که مامور اجرای آن بود احتیاج به مطبوعات حلقه هایی از یک زنجیر پیوسته است. طبق نقشه زخمی شده به دست مردم کشته یا زخمی شد ماند ؟ نداشت، آقای پختیارنیز که وجود مطبوعات خبـر برج میشود ،اینجا و آنجا عمل میگردد تا عیوب حقیقت اینست که دولت بختیار در کار سرکوبی روزانه را خار راه خود می بیند ، چون اشغال أن رفع گردد وساخته و پرداخته شود و بعد در مطبوعات را آزمایشی سناخته شده می یابد اماموران منتفی شربه نهایی درچند چاویا درهمه سلف او شروع کردند ،یعنی راه شریف امام ازهاری حکومت نصابی را به دستگیری پنج تن از نویسنگان جای ممکن وارد گردد. ابتکار همچنان در دست حتی شریف امامی با نقشههایی پاین دقت به مطبوعات از هرسه روزنامه خبری می گمارد تا در میا هیمنان است. در این فرمت د رسف مبارزان چه میگذرد برخی در قید محدوده فکری شــگ نزد اما آقای بختیار که خود را با اختیارترین دولت اعتصاب رادار نماید ،اما چون با هوشیاری روزنامه | خودشان گرفتارند نهضت را از دید جهان بینی قصد منحرف کردن مبارزات مردم ایران دستبعمل نویسندگان مطبوعات ایجاد هیجان کند و آنان را به سی سال اخیر ایران میان راه آزادی میداند نگاران نقته خود را با شکست روبرو می یابد چاره | خاص خودشان مینگرند پیوسته از مبارزسلت مردم همان راهی را ادامه میدهد که دولتهای و جنبي ماریال
کفش هایمان . . . همین الان گوسفندی قربانی شده است سهمیه را در روزنامه میخوانم وجواب ستحی داده شده خود را میطلبند ود رمقابل هر عکس شهیدی عکس به آن را وزمانی آن نویسنده سناخته شده تقسیم شهدای صف خود را قرار میدهند و گویا باید از بندی مبارزان را تحت تاثیر تخیلات روشنفکرانه خود ایران علیه استبداد و خودکامگی صحبت میکننـد آن در نهایت خونسردی چون آسرهای ورق بازی در مجله ای عرضه مینند . در این مجموعه از آن ولی همچنان فقط مردمی را مبارز میدانند که در استفاده کرد . وبالاخره افرادی دیگر شهیدان جوانانی که حالا با نسخه هایی جدید شتابان از این قیام مردمی را به شهید متدین و غیر متدین اروپا و آمریکا برای درمان دردهای اجتماعی مام حزب ویا جمعیت خودشان قرار گرفته باشند • گروهی دیگر در کار مبارزه جبهه خلق چہرمفاق تقسیم میکنند . هی. گروه و دسته ای انديشهمی وطن وارد شده ودر آینده نیز خواندآمد سخنی افکن وسناخته شده خود را پشت ایدئولوژی ها و کند که با این اعمال وحركات قشری خود چه زیان نمیگوئیم واستراتژی های خاص خود پنهان میکنند ودرلای سایی که به نهضت خلق و قیام مردم نمی زند . ب مردم چوب میگذارند . و جمعی گاهی متاسفانه نامه آن نویسنده حساس اما عجول را برای آن آغاز نکرد ماند که فلان دسته و گروه مردم انقلاب علیه ظلم وستم واستبداد وخود نامگی انت دیگر بازاری کارگری و یا روشنفکری به هده، های تخیلی شمشیرداموکلس . خود برسند . مردم قیام نکرده اند تا فقط پرچم د رد ولت قانون اساسی هیچ سازمانی حق ندارد خارج از مسئولیت وزرا مردم را به بهانه گروهی از رزمندگان بالا برود بانه، همچنین مردم حفظ نظم قتل عام کند وخانههای آنها را آتنر بزند وهزاران انسان بیگناه را نابود کند . برای مبارزه خود را به این مقصود آغاز نکرده اند که در د دولتی درداخل د ولت بوجود آورد . در قانون اساسی ایران که هفتاد واندی سال ازعر محدوده ایده ئولوژی خاصی عمل کرده باشنـد . آن میگذرد حق حاکمیت از آن مردم است وقتی حق حاکمیت از آن مردم باشد طبعا تعيين شكل | ماملین ا را به این انقلاب مردمی ، همچنان که دیده سیاسی این حاکمیت با نظام سیاسی کشور به اراده ومیل اکثریت مردم تعلق دارد • کمیت بقه و یا قشر داسی نبودند و طبعا تا زمانی که بنابراین برای مردم آن قانون اساسی ارزنر دارد که مردم را در تعیین شکل سیاسی حا شمه قشرها در آن شریکند وهمه با نثار خون . ملی و تضمین آن مختار بداند واز تبدیل حاکمیت د موكرانيت مشروطه ملی ومردمی به حاکمیت استبدادی فردی جلوگیری کند • است تکیه کرد جوانان خود نهال آزادی و آزادی خواهی را سیزا میکنند ،نمیتواند متعلق به قشر یا طبقه خاصی واينك آقای بختیار با این کیفیت خود را متکی به کدام قانون اساسی میداندوقدرت قانونی خود را چگونه بدست آورد ، و چگونه اعمال میکند . باشد هر عملی که نیروهای خلق را تقسیم کند وهر وقتی اکثریت مردم اصل نظام استبدادی ونحوه عملکرد ودخالت آن را در اعمال قدرتفاسد شعاری که فریاد همگانی را در اصوات زیرویم خود تجزیه کند تفاق افکن ،تجزیه طلب، بنابراین محکوم خود قبول ندارند وهنگامی که مردم سراسر ایران نخست برای بدست آوردن قدرت حاکمیت است هر اقنامی که نیروها را جمع کند در جهت ملی قیام کرد ماند تا بر اساس آن قدرت را به نمایندگان واقعی خود از راه انتخابات آزاد واگذار | اتفاق آن کوشا باشد ،مترقی است،انقلابی نمایند آقای بختیار چگونه خود را رئیس دولت قانونی میداند ، و باید باری شود وتقویت گردد ، خواه این اقدام قد رتی که عناصر بوجود آورند ، آن از اساس غیرقانونی استوتفویض کنند ، آن دارای هیچکه از جانب قشر روحانیون اروشنفکران پیشه وران ویا قدرت قانونی جهت نصب وعزل دولت ها را ندارد چگونه میتوان بر قانونی بودن چنین دولتی | طبقات کارگران و دهمانان باشد • دراین مرحله از مبارزه ، یعنی مبارزه برای سرکوبی وقتی در دولت آقای بختیار دهها نفر بیگناه بدست مامورین مسلح کشته میشوندآقای بختیار | مواستبداد ورژیم دست نمانده استعمار ر همه این کشتار را نتیجه انجام وظیفه قانونی ماموران در تامین نظم قلمداد میکند ، در حالی که این | گروه ها با عقاید وایده ئولوژی های مختلف که فقط گونه اختیار واقتداربرای کشتن مردم به بهانه نظم وتوجيه قانونی آن خود از اساس حتی مخالف | در این امراتفاق نصر داشته باشند با یکدیگر با اصول قانون اساسی است که آقای بختیارد ولت خود را متکی به آن میداند . همگام میشوند و ازاین را صفحه ای مشتر از تفاهم باین ترتیب کسی که خلاف اصول قانون به قدرت میرسد با همه ادعاهای خود مبنی بـر ماپدیدآورده میشود جبهه ای از احزاب وگروهها آزاد بخواهی به ناچار به تناقض گوئی ودروغگوئی مخش توجیہات سراپاکذب از رادیوتلویزیون در زمینه کشتار مردم بیگناه متوسل میشود وبناچار در برابر میلیونها انسانی که در مخالفت با تشکیل میگردد مبارزه در عمق: نسرهای مرد مبرده میشود . این چنین بود که ملت های دیگرتوانت تند رژیم استبداد در خیابانها دست به راه پیمایی می زنند راهی جز توسل به صحنه سازیهـای به آزادی دست یابند و فقط اینطور است که میتوان تبلیغاتی به عنوان دفاع از قانون اساسی ندارد ناچار برای توجیه وضع غير قانونی خود را مد یگر | به دیو استبداد پیروز گردید جز حضور بر سر آرامگاه پیشوای آزادیخواهان ایران یعنی دکتر مصدق وتضاهر به پیروی از مکتب.. سلیقه های مختلف در نحوه بیان شرایط وخمينه او ندارد . در حالی که آقای بختیار خوب میداند که دکتر مصدق قربانی قدرتی شد ، که آقای بختیار امروز بوسیله آن به نخست وزیری رسیده است • های به حکومت دموکراتیت و برنامه های متفاوت برای ساختن چنین حکومتی ، در مرحله بعدی مطرح آقای بختیار نه تنها بر موضع قانون تکیه ندارد بلکه حتی وسائل اعمال قدرت را نیزد راختیا | است ودر اوج درگیری با رژیمی تا دندان مسلح . ندارد ، اگر اختیار داشت روز جمعه 6 بهمن ارتتر نمیتوانست مردم را در خیابانها بدون علت به گلوله ببندد ،آنچنان که آقای بختیار را در مصاحبه خود وادار به توجیه این جنایتویکردن شد، مطرح نیست . حالا همین چند روزه که روزنامه های خبری با درج نقطه گرفتن مسئولیت این کشتار کند ،آقای بختیار نتوانست در آغاز رسیدن به قدرت حساب هزاران | نظرها و عقیده های متفاوت ضاهرا نمایشی ازآزادی انسر شريف ماك ووطن دوست را از حساب کسانی که در وابستگی مستقیم با رژیم استبدادی و میدادند ،دیدیم که چگونه رژیم با سواستفاد ماز شريك بودن در کلیه جنایات ۲۰ سال گذشته نفع جز ادامه کشتار مرد مواد امه رژیم استبدادی | آنچوب در شکاف پدید آمده گذارد وهمین . تی تا بازگشت شاه به مواضع سابق خود ندارند جداکند .آقای بختیار این شمشیر د اموكلـ می بینیم که با همه وسائل نامشروع و بهانه های را همچنان بر سر مردم نگاهداشته است که ارتشر کرد تا میکند ،ارتش حمله میکند احمام خون نا معقول مانع از بازگشت رهبران نهضت میشود و براه می اندازد ،دهها هزار نفر را خواهد کشت. ولی حاضر نیست که به این سئوال جو روزنامه نگاران و نویسنده های متعهد را در بند مگر حساب ارنتر از حساب مردم ایران جداست؟ مگر هدفها و آرمانها وخواستها سرنوشت میکند افراد ارش در این مرز بم از حساب میلیونها . جداست؟ مگر برادران افسر یکها چکی خود را تا پایان مرحله تخریب و تا سرباز ما با آزادی و پاکی و عدالت و ازبین رفتن فقر وظلم وبیکاری و عقب ماندگی رفساد مخالفند | آغاز دوره سازندگی نگهداریم صفوف خود را نشرده پس این چه کسانی هستند که همواره با مسلسل های خود ما را تهدید میکنند ، سلنیم و دشمن را ضعیف نشمریم • زمانی : کنند که مردم با آن مخالفند دیگر بساط رژیم را برچید مایم و بازگشت استبداد که آنها مخالفند وامولا آنها چند نفرند ؟ می بینیم که با تکیه بر قدرت استبدادی – را غیر ممکن ساخت ایم ،فرصت کافی برای ابراز ادهای آزادیخواهی کرد . این کاری است که متاسفانه آقای بختیار با قبول قدرت بـ عقاید نظرات ویژه خود در نحوه ساختمان پــك امام غیر قانونی ناچار ازش دادن به آنست • کشور مستقل آزاد در اختیار خواهیم داشت. N .
کشتاریکشنبه شکوه همبستگی . . تر باشد بازتابی گسترد مردارد واین سودجویی ها خود خواهی ها است که دیده حقیقت بین را می بجای آنان نشستهاند ،کشاورزان درشهرها بلیط پوساند وخواب غفلت می آورد • جز آزاد کردن اهل قلم توقیف شده نمی بیند . بحت آزمایی میفروشند تا رگران صنایع ملی را رها کرده این خواب شیرین سبب شد تا مراحان سیاست در مورد کشتارهای متوالی وکشتار بیرحمانه مردم اند تا به مونتاژ اتومبیل بپردازند ،جنگ واقعی دامن حارجی ودست نشاندگان داخلی چنین پندارند نیز آقای بختیا روقتی در مقام توضیح ودفاع برمی آید گیر همگان است واگراز گوشه وکنارنیزصدابی به اعتراض که برمبنای جامعه شناسی علمی مامنی یافته اند که درست همان حرفهایی را تکرار میکند که اسلامش یا راهنمایی بلند میشود اهریمن استبداد آنرا خفه به این زودی سرنگون نمی شود . پسراگر مردمی به تعریف امامی وازهاری گفتند . یعنی نضامیان مورد مینند ورسانههای گروهی ازنابودی خرابکا رشادیمی اعتراض دست میزنند ،د رواقع برخلاف مسیر علمی حمله مردم واقع شده اند ود رمقام دفاع از خود سیل کنند و به قدرتی که چنین کارساز وقاطهاست د رود جامعه کام می نهند ومحکوم به نابودی هستند. این خون راه انداختند . عجبا که آقای بختیار با تکیه میفرستند نابودی را نیروی نظامی تسریع میکند وهشداری زدن بر صندلی لرزان نخست وزیری چند روزه عقل افتند • اما با توجه به حوادث روزمره وسرکوبی وحشیانه آری درچنین جامعهای نوید فضای باز سیاسی برای دیگران است. بدین ترتیب در حبس شکنجه سلیم را در خواب کرد ماست. اگر این استدلال را خطرناك نيست، سرگرمی تازمای است که برفسا د و وقتل ابنان تردید نباید کرد . روز خونین هند هم برای مردم ایران میکند ،مگر نمیداند امروزکه هرعابر تباهی لعاب انسانی میزند، بنیانی را واژگون نمیکند شهریور روشن ترین میدان تجربه این نظریه بود • سرگذر که . مبارزی از جان گذشته است بهتـر به ویژماگر بازیگران آن انہیں تعلیم دید باشند . مردم را بی محابا به گلوله بستند و به خیال خود از نخست وزیر میداند که مردم ایران یکدل و يـك صراحان استعمار نیزبر همین معلومها تکیه میکردند همه مخالفان را یکجاکنند وفاتحانه به راه خود جهت حرکت انقلابی خود را در اجرای دستورات که ناگاه حسابها غلط از آب درآمد ،خون مضلومان ادامه دادند ۰۰۰ روحانیون متبلور کرده اند وروحانیون نیز هر روز جوشید وآه ستمدیدگان شعله ورشد .آنان چنین ولی ،خواب خور مستان سحری زود رس داشت مردم را به دوستی وبرادری با ارتش وارش را به محاسبه میکردند کمد راجتماعی چنین آلود ، واز هم این کشتار و صحنه هایی مانند آن در مشهد وقم دوستی و برادری با مردم دعوت میکنند و مردم نیز گسیخته تنها يك نيروی نظامی وقاهر میتواند مردم وقزوين واصفهان کرمانشاه ،نه تنها ازشما مخالفان هر روز از هر فرصتی برای گلباران کردن وابر از را بهم پیوند د مد وسیاست زوررشته های پاره شده است ،سف آنان را فشرد متر وانبومتر ساخست • دوستی به نفرات ارتنر استفاده می نمایند • را نگاهدارد . بهمین جهت نیزاد عا وتبلیغیکردند دوبی تیرها مردم بی پناه را به سوی هم میراندود لها اما اگر استدلال نخست وزیرانه برای جلب افکار که نظام استبدادی ضامن همبستگی وملیت ایران را بهم نزدیک میسازد ،زندانها آشیانه آشنایی ها عمومی جهان است که صدها خبرنگار خارجی هوشیار استویا برچیده شدن آن بساط ، ایران نیز تجزیه شد ماست وفرياد ها همه درد مندان رابيك سومی در میان مردمند و با آنها حرکت میکنند و با آنها میسود ومبنای ملیت از بین میرود وهمه بجان هم می خواند ،چند آن که امروز به واقع يك ملت شد ما هم زخمی یا کسته میشوند تا دقیقترین اخبار واصلات این نتیجه نیزرنگی از حقیقت با خورد اش. – ملتی که حق ازدست رفته خویش را میخواهد وهمه وعکس وفیلم را به مراکز خبری خود بفرستند • زیرا برای تحقق ملیت حاکمیت دولتی نیز لازم است اعضایش بهم پیوند خورده اند باید از دنامرگوناگون ملی مانند زبان ومذهب و اگر دیروز استاد دانشجو هیچون د وطبقه شهری پس از شهر دیگر و ایجاد حادثه ای پس از عادات ورسوم مشترك قد رتی فراهم آید ود رسرزمینی منعارض اجتماعی ، در برابر هم بودند وبه عنوان حادثه دیگر در تهران شهرستانها که جزئیات مستقر شود تا بتوان ادعا کرد که ملتی وجود دارد، ولی تولید کننده دیپلم ومصرف کننده آن با هم ستیزه آنرا می بینیم ودر روزنامه های خبری میخوانیم استباه د راین بود که حقیقت را را رونه میدیدند • میکردند ، امروزد رکنارهم دانشگاهها را میکشایند دیگر بر کسی پوشیده نیست که آقای بختیار نم آن زیرا قد رتی مسه مليت وشرط تحقق آن است که ومجاهده میکنند وشهید می دهند ۰۰۰۰ صاحب اختیاری است که ادمایتر را دارد و نه منبعث از نیروهای ملی نمودارحاکمیت آن باشد اگر دیروز مردم عادی کوچه و بازارمحصل بودن | اگر اختیاری داشته باشد از آن درراه خواسته نه اینکه به زور برما می تحمیل شود ودری آن باشد را مراد نبا بيعرضه بودن وبیکاره بود نمی شمردند مردم استفاده میکند . آنچه د ولت کنونی انجام می که همه چیز را مسخ کند وملتی د وباره بسازد . اين واين صغرا به عنوان دشنام بهم می گفتند ، امروز دهد جز سیاست جنگ فرسایشی ودفع الوقت به کمال کوته بینی است اگر تصور شود که ملیت برسی میلیونها از همان مردم مقابل دردانشگاه ها رژه قیمت کشتار بیرحمانه مردم و اجراي يك طرح همه زور بناشد ماست وبالشگرکشی واتکای برنیروی نظامی میروند وامشتهای گرمکرد ، فریاد میزنندکه دانشجو جانبه برای به زانودر آوردن مردم نیست که آنهم شهادتت مبارک واگرد بروز دانشگاه رامش خواب وخیالی بیش نیست ،چون مبارزه مردم هوشیا فاتحان بزرگ تاریخ داشتند تجربه نشان داد که جوانان می پنداشتند ، امروز در آزادی مینامند . | ونداکار ما روز به روز همبسته تر ، همآهنگتر ،قویتر تا چه اندازه در اشتباهند • چیره شدن برملتی اگر دیر پز جوانان اوقات بیکاری را در تریاها و و هوشیارانه تر پیش میرود • نوعی از خود بیگانگی در حکومت است که دیر یا کاخهای جوانان می گذراندند ، امروز به خانه ها به قول ناظران ومفسران خارجی که هرروز در زود واکنش های نامطلوب بوجود میآورد و بدن نفت میرسانند ،خاکروبه ها را میبرند شب هانگهبان | جریان حوادث هستند و جنبش های بسیاری را اجتماع سلم فاسد را دفع میکند .ظلم هرچه شدید آرامش محله میشوند ودرخیابان ها به راهنمایی- | در جهان دیده اند ، روحیه مردم ایران حیرت اتومبیل ها می پردازند اگر دیروز بازاریان تنها دری سود بیشتر بودند سرکوبی آزمایش شده در نقاط دیگر که نتیجه آرام عدم میتوان ملتی تازه ساخت، این کوته بینی را همـه کنشهایمان ۰۰۰ انگیز است. هرنقشه و هرمل شد جنبش وهــر اکنون که استعمار طبق نقشهای از قبل طرح واضاق اصناف نرخهای دولتی وجریمه دادکامیز کننده به نفع دستگاه حاکم داشته است، در ایران گرفته است که در لبنان چنگ زده به اجرا گذاشت مانع از بالا رفتن بهای کالاهای آنان نبود ،امروز ریزی شده همان سرنوشت را برای کشورمان درنظر برعکس همه جای دنیا مردم را متحد تروصممترو شرکت تعاونی اسلامی تشکیل میدهند وارزاق صومی | متحرك تر کرده است اکنون که استبداد این عامل استعمار، با شتابی را به بهای خرید وگاه با تحمل ضرر د راختیا رمردم ولی آقای بختیار همچنان راه ترکستان را به بیشتر بقایای عوامل مزد را جمع آوری میکند و كمك درجه داران ،افسران ،چمانداران را میمائی اگر دیروز پزشکان حرفه س خویش را بانجارت براه می اندازد و بالاخره اکنون که کشور در لبه اشتباه میکردند باره ای از آنان در اندیشه آهارتها کنند ، امروز همگام با مردان به مبارزه های اجتماعی تیغ تیز یک جنگ داخلی ایستاد هاست زمانی ما سازی بیشتر بودند تا سلامت بیماران ، امروز درکنار وسیاسی می پردازند وخواهان انحلال سازمان خیال کعبه می پیماید برای جدال لفظی در اشکال حکومت آیند نیست مانند و بیمارستانها را به صورت یکی از پایگاههای عاریتی پیشین میشوند ۰۰۰ حالا نقط اتفاق و اتحاد میتواند انقلاب مردم را املی درآورد ماند وهرروز در روزنامه میخوانیم که با اگر دیروز مردم از کمبود موز یا پرتقال وسيب به هدف های تعیین شد برساند. ابتداید. د رمان رایگان مستمندان بانهضت ملی اسلام لبنانی به فغان می آمدند ودامن مبر از دست آوردن آزادی ، نخست تام استقلال کشور : میدادند امروز در زاویه های سرد خانه هایشان آنگاه بحث در شکل روستای سیاسی آن اگر دیروز زنان مصرف کننده در اندیشه دلربایی با کمیابی نفت و بنزین وی برقی وبی پولی میسازند هران مبارزه ودر صف های طولانی شکوه نمیکنندوچون مبارزانی … .
جنب سودجویان تنگ نظر شکوه همبستگی د رگیرود از مبارزه مردم علیه دستگاه فاسد حکومت را دراین روزهای سخت تا دوبرابر وحتی چند برابر در حالی که جوانان عزیزمان با ایثار خون خود قیمت واقعی آن فروختند در صف مردم مرا رگرفتـه بودند و ازیست به آنها خنجر زدند . مواردی که رسخدمند عارفانه ای بر گوشه لب دارند ۰۰۰ شعله آزادی را از خاموش شدن مانع میشوند و این همبستگی بی مانند ،گرانقد رترین هد پهای زمانی که همه با کیشی عظیم در کار برانداختن برشمرده سد نمونه ای از خروار بود . عدهای طبع تا روحیله گر تا تا آنجا که توانستند ازراه سود جوی پایه های تیم استبداد وجود کامگی میباشند ، است که انقلاب به مردم ایران تقدیم کرده وابسن عده ای نه چندان کم که متاسفانه در صفوف ملت وگران فروشی و اتکار ارزان مردمی که در گیر نامهای مهربان ورفتار عارفانه که جای رعایت ما مبارزه برای بدست آوردن حقوق حقه خود ،آزادی وسوجوی های پیشین را گرفته است ، پرشکوه ترین جاگرفته اند از هر تنگنایی برای سودجوئی و نفع واستقلال شور بودند د ریغ نکردند نمره جنبش ملی است. موتور حرکت پیشرفت است غیر متروع آنی خود استفاده میکنند ره آوردی که ، برخلاف نقشه های شوم بیگانگان بدست نفت مصرفی خانواده ها تا ليترى يك توا ن مبارزه ملت علیه فساد دستگاه حاکمه برای ایـن آمد دولت ایران در موقع حسا سر کنونی بدان سخت | فروخته شد واگر کمیته های امداد ونتعاونی های نبود که این سود جویان و فرصت طلبان برای غارت مردم بی بضماء ومد رآمد آزادی یا بند • نیازمند است. نیروهای اهریمنی بدین امید بسته جوانان مبارز و از خود گذشته نبود ،معلوم نبود د زمانی که همه قشرهای این ملت بها حاسته ، اند که بیگانگی های پیشین دوباره بروز کندواختلاف | که خانواده های کم درآمد چگونه اطفال خود را از یند یگر را در برصرف کردن مشکل ها یاری میدهند سای آرمانی د راین صف نفاق افکند تا مجالی برای | گزند سرما محفوظ میداشتند . اگر کوسر همین جوانان فداکار و با ایمان نبود که با تشکیل جمعیت جانی برای آن پیشه ور سود چورکونه بین کمد رفکر پرکردن جیب خود میباشد نیست. در مقابل این شود نمایی بیابند پس باید از آن پاسداری کرد • این پاسداری زمانی میسر است که مبانی ایجـاد های تعاونی و در اختیار قراردادن مواد غذائی دزدان شهری که بجای گردنه ها چهارراهها را همبستگی کنونی معلوم شود وبرنامه اجتماعی وسیاسی به خانواده های بی بداعت با بهائی ارزانتر آینده برپایه این تحلیل قرارگیرد . کاربرد رراه سیانی انتخاب کرد ماند ، بایستیم و مقاومت کنیم • از قیمت واقعی کمک کردند وهنوزنیز ادامه میدهند از راه تشکیل تعاونی های موقت د رمحله هـا على اجتماعی همبستگی در ضمن این فایده را نیز با وقطع کودکان و پیران این خانواده ناتوانمناو مایحتاج روزانه خانواده ها را اعم از میوه ، گوشت دارد که اشتباه محاسبه کسانی را که گمان میکردند در مقابل دشواری های ناسی ازاین کمبود ها را تخم مرغ ونفت ونان را تامین کنیم وبه بهای عادلانه ملت ایران را چنان پراکنده ساخته اند کمبها يـن ازدست داده بودند • زود بها نمی تواند دربرابر استعمار وزور بپا خیزد در اختیار آنها قرارد هیم. این کار دربسیاری از محله های جنوب و حتی عالی شهر انجام شد ماست رون میسازد آنها که تانکر گازوئیل را تا لیتری ۱۰ ریال و پیشتر فروختند وهنوزهم میفروشند ،کسانی که نان آنها را گسترر دهیم تا در مقابل این غارتگران شهر به عنوان مقدمه باید دانست که وقایع اجتماعی مصرفی مردم را با وزنی کمتراز ۱۰۰ گرم دانه ای به اندازمای پیچید ماست که به دشواری میتوان علت يك تومان فروختند یعنی نان را با بهائی گران تر جهت حفظ آزادی بدست آمد هاست، در جهت ایستاده باسیم. این مقاومت وایستادگی درستدر که در نتیجه جنبش ملی دگرگون شد ماست، ایـر نام آنرا معین کرد ، ولی از مشاهده وتحلیل عواملی از هرکیلو ٦٠ ریال دردسترس مردم گذاردند . بالا مقاومت در برابر زورگونی است ودرک صحیحی از نتیجه بدست می آید که ” اتحاد د رهدف وآرمان پیشه ورانی که مرغ و تخم مرغ میوه وساير ما يحتاج مردم آزادی و آزاد بخواهی مای ملی مهمترین رکن همبستگی مابود ماست برخورد های اجتماعی ، تجربه های تاریخی ،افشاگری ستقرار يك نظام ماهر و نیرومند هر مقاومتی را – نویسندگانی که قلم هایشان شکسته صدایشان را حا ومقاومتهای جمعی از خود گذشته ، تبلیغ خطابه کوب میکند وبا وسائلی که دردست دارد به بیگانه درگلو خفه کرده بودند وناظر دوشرقی خود فرون های روحانیون مبارز نوشته های روشنفکران ورهبران شدن مردم از یکدیگر ومسح ملی دامن میزند • و اپلوسان حرفه ای بودند ، هنرمندان ودانشمندها سیاسی ،مردم را قانع ساخت که با بقای نظام استبداد غافل از اینکه وقتی مردمی با هم به زندان میروند که در فقر وسکوت میزیستند ومیدان را دردست پژوهشگران واندیشمندان لاف زن وخود فروش با هم شکنجه می بینند با هم در عزای عزیزان خود وتا زمانی که خارجیان برنامه های اقتصادی وسیاسی را طرح میکنند ، هی راه نجاتی برای ملت وجود میگریند و سرانجام با هم زندگی طاقت فرسا را بدوش میدیدند ۰۰۰ ندارد – مردم بدین نتیجه رسیدند که باید نام میکشند و عیاشی وبیخبری وفساد گروهی را نظاره ا – انسان دوستان و شیفتگان معنویت سیاسی ، حاکم را برانداخت وعدالت وآزادی و برابری را بجای میکنند ،خود بخود بهم نزديك ميشوند و آرمانهای سده نوزدهم و نخست سده بیستم را باید د وران آن نشاند . د رراه رسیدن به این هدف مشترك همه متر می یابند • گرایش انسان به علم و حقایق مادی شمرد ، د راین بها خاستند ویکدل وهمگام به پیش رفتند . برخلاف بكمان من گورستان بهشت زهرا وزندان ها از دوران انسان چنان مفتون اختراعها و اکتشافهای آنچه ساده لوحان می پندارند ، هنوز این حرکت و بزرگترین کانونهای همبستگی دردوران انقلاب بود ، خویش گشت که حتی وجود نیازهای معنوی خویش جنبش در نیمه راه است. هنوزبهمان عامل حرکت با است. کسانی که د راین کانونهاپیوند معنوی یافته را از یاد برد و به پای علم ریخت، بر روی فلسفههای توان بیشتر نیازدارد واگر هم ستگی را از دست بد هر از گروههای گوناگون اجتماعی ترکیب شد ماند ،گروه ماورائی خط بطلان کشید واعلام کرد که از رامد یال:۔ بناچار می ایستد ، به عقب رانده میشود ودر ژرفنای دایی که در اوضاع و احوال عادی هیچ سنخیتی با تیت قانون حاکم بررویدادهای اجتماعی وفلسفه سیاه تاریخ فراموش میگردد . حرکت انقلابی علاوه هم ندارند وتنها ین فلم همگانی آنان را بهم نزدیک تاریخ را یافته است،خدا را ساخته شده خويــــر یگرامی وتحلیل علمی دید ،در جامعه شناسی علمی تبلیغ بر توان ونیره ، به بینش و رهبری خود نیزنیاز دارد ساخته است، روحانی مارکسیست ومجاهد خلق و پنداشت وخود را ساخته اجتماع وروابط تولیدی ، باید نیروهای عده را باز شناخت و به تقویت ونظم کارگر و روشنفکر ودانشجو بازاری با همه اختلافها وابستگی وعلاقه به اجتماع را جانشین عشق به مبدا آن کمر بست، هنوز ما در جنگیم و به پیروزی بیش که در افکار ومنان خود دارند در ظلم با ساخت وخالق تازه کشف شده را شایسته احـتـرام از اثبات برتری با حقانیت این و یا آن گروه اجتماع ضم شريك ميشوند وازاین راه زبان دل فهمند . بیشتر سران کنجی نهضت هم سلول های تاکید کرد که انسان باید همه پیش ساخته های اگر دری شناسائی نیروهای سازنده همبستگی زندان استبداد ورزمندگان قدیمی در برابر ظـلم عقلی را همراه با سنت ها واخلاق ومذهب از ذهن ملی وحرکت انقلابی باشیم ،باید د وعامل اجتماعی وفسادند * بیرون کند وهمچین ماشین جاندار به کاوش های را والاتر وقاطع تر از سایر عوامل دانست : ستمدیدگان تنها زندانیان وشکنجه دیدگان نیستند بپردازد ،مصلحت گرایی بجای ایثاروحقیقت صیه شد ،اخلاق تا حد علم به عادات ورسوم کرد ، مکتب حقوق قطری رو بزوال رفت و آنچه تودههای زحمتکشان واقعی را نیز باید بحساب ۱ – ستمدیدگان ، این نیرو بازتاب ظلم است، ثمره آورد ،کسانی که با زندگی را بردوش خویش ومنافع طبیعی واکنش انسان د ربرابر ستم است ره آورد آنرا دردست دیگران می دیدند وخون میخوردند بجای آنچه باید باشد مورد توجه قرار عدالتخواهی وعشق به حق است. این بازتاب طبیعی آنان که همه درها را بروی خویش بسته می دیدند را استعمار به حساب نمی آورد . می پنداشت که وبدینسان همه چیز مادی وعلمی کشست . www.k صفحـه ٤ ـ چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه ۳۵۷ ر آنکارا به بردگی خوانده میشدند ، روشنفکران ر به مشاهر زندگی را در بر گرفته

حمایت شما از روزنامه‌های ایرانی ضمن دسترسی به نسخه‌ی کامل نشریات، ضامن بقا و تداوم تلاش ماست.
Become a patron at Patreon!