نسخه آزمایشی شامل 218,992 واژه

کیهان:ش:۱۰۷۳۷

ص۶

کیان مقدمهای برقانون اساسی جمهوری اسلامی لایحه قانون مطبوعات عباسطی امینیان پیش نویس قانون اساسی منتشر شد . بحث است که آیا شرنگام جمهوری اسلامی ، به قانون اساسی نیازی داریم یا نه. آیا بر اساس در فصول وابواب مختلف قانون ، بشیرهای کلی وشمار گونه پارهای اساسی مردم باشد و مرید یا فضا جای بحتی بالی گذارد نخواهند خواست ها و امال منها بیان شده است . بعنوان مثال می توان از ان متصور نیست و صرفنظر از جنبه های فنی کانون نویسی بطور کلی قانون اساسی ۱۹۰۸ فرانسه نام برد که مرهم أن حلت فرانسه طرح مطلوبی را ارائه دالماند . ما ازهماکنون باهه هموطنان خود از اهم اصول اعتقادی و فلسفی مورد قبول خلقهای اسلامی و نوشت چنانکه در پیش نویس منتظره نیز جز درچند مورد ایرانی بر پیشنهاد جمعی از روزنامه نگاران لازم شد شرف وحیثیت وآبرو واعتبار اشخاص حقیقی یا حقوقی را در معرض انواع تهمت و افترا و توهین قرار دهند و به همه صاحبنظرانی که خود را آماده نقد و بررسی این قانون پیوند خویش را با حقوق بشر واصول حاکمیت ملی مندرج در اعلامیه کدام خوابط خواهیم توالت اصولی را از حقوق اسلام بعنوان کانون باسابقه و اشخاص حقیقی یا حقوقی مزبور می توانند شکایت واعتراض ۱۳۸۸ اعلام نموده و برای زنان در همه زمینه حقوقی ساری با کرده اند اطمینان میدهیم که هیچ نگرانی از ظاهر یا ازطور قانون خود را به دفتر نشریه ارسال دارند. گردانندگان نشریه در اساسی نداشته باشند: برفرض که این قانون توالتی هم داشته باشد هرمان تضمین نموده و حق کار و انتخاب شغل را بدون در نظر گرفتن تدوین حلولی بنام حقوق اساسی ، محل از سایر رشتهای نژاد و عقیده وجه برای همگان شناخته است. «اخيرا ، پس از آنکه وزارت ارشاد علی قانون چاپ و یا رد آن مختارند و در صورت موافقت با چاپ اساسی انتخاب کنیم 1 ارتی ، از انتشارات مولدین عربی است و هما كلون اخلاف مترين انه اصالت فطریه پیشینیان تردید کرده و حقوق اساسی را بعنوان ید رشته محل مورد انتقاد قرار داده اند . اما برای ما که هدگی در خصوص اعتبار حقولی این مقدمه سانظریه متفاوت وجود دارد بریدن از سالهای عربی هستیم تقید شیرهای که سرداران آن در جامعه و ملت نخواهد داشت و درد اصلی را درمان نخواهد بخشید. که احتمالا در مورد طلبه قانون اساسی ما نیز ممکن است فراینده مقام ترك آن هستند ضروری و هید خواهد بود ؟ در حقوق اسلام تقسیم بندی حقوق به طوق اساسی و حقوق ر ما نظرات وخیراندیشان نظریات خود را ارائه دهند و این نظریات خود را ارائه دهند و این نظر هم بی گمرکاست مورد توجه و قبول واقع شود ، هيچيك از اين مراتب بخودی خود تاثیری به حال مطبوعات را به نظر خواهی گذاشت در انجمن روزنامه اعتراض وپاسخ ، میتوانند آن را بهراندازه که مایل باشد کوتاه کرده و در هر صفحه که خود بخواهند در لابلای اخبار نگاران باسابقه برمر این لایحه بحثهای فعلی در گرفت. عدهای معتقد بودند که از آنجا که مطبوعات و مطالب متفرقه چاپ کنند و پاسخ دهنده حق هیچگونه اعتراض طرح شود ؛ اگر ما واقعا به عدالت اسلامی و به لزوم استقرار آن درجامعه ۱- مقدمه قانون اساسی مرفه بیانگر پارهای از ارزشهای عادی بصورتی که در غرب مقاول است وجود ندارد : در فقه اسلامی فلسفی واخلاقی و حاوی جملهای آزارمانهای انقلابی است. بنابراین می اندیشیم وایمان داریم که راه تکامل بشری را نباید صدود کرد فاقد اعتبار حاولی است یعنی در هام فصل اختلاف قابل استاد هر بهار نهادهای حقوقی دارای پاندسته از اصول بنیادی واساسی وصالح انی حکوت را بر ساعت های بزرگ جاده بشری ترجیح و اگر جایزه بی امان نوعمها را برای هر سنيها واستقرار حکومت عدمه قانون اساسی بخشی از خود این قانون محسوب میشود نمی دهیم راگر مطالشی را مصداق بارز بی امنیتی و بی نظمی میشمارم نظر اعتبار طولی تفاوتی با مین اصلی ندارد : خدمه میدانیم بره است که با صراحت این حقایق را بر را در این مورد ندارد می تواند نقش اساسی را در زمینه سازی برای يك تبصره ۱ : مطبوعات باید از آزادی مشروح در ماده 1 کودتا نظیر قیام علی ۲۸ مرداد داشته باشد • تعلیم حداکثر استفاده را برای تقویت بنیه اقتصادی نشریه بعمـل قانونی جهت مطبوعات باهف فوق منافات دارد و آورند و می توانند با درج اخبار فرض آلود نسبت به اشخاص ، طبوعات به هیچ وجه قانون نمی خواهد و دولت نباید بوسیله قانون مطبوعات ، آزادی روزنامه نگاران را ارائها مطالبه پول کنند وقطع أخبار مزبور و یا درج پاسخ اشخاص را به دادن حق وحساب کافی منوط سازند . محدود کند . جمعی دیگر عقیده داشتند که همانطور ماده ۷ : ذکر نام واقعی نویسنده مقالات در بالا یا ه در همه جای جهان مرسوم است ، مطبوعات باید قانون داشته باشد و حدود و شرایط آزادی روزنامه پائین مقالات به هیچ وجه ضروری نیست وچنين توقعى تجاوز اشکار به حریم آزادی نویسندگان باشهامت محسوب ماران مشخص باشد. سرانجام ، خوشبختانه در گروه موافق و مخالف به توافق رسید و انجمن متن زیر ماده ۸ : مطبوعات آزادند باجمل اخبار و نشر مقالات را که در آن کمال دقت بکار راه و در عظیم آن از حقوقدانان باسابقه نیز استمداد شده ، در اختیار مردم را بدتجزيه لبي وقتل وغارت وسرقت وآتش سوزی و خرابکاری تشویق کنند، همچنین می توانند افسران و افراد دولت و ملت ایران قرار داده . نیروهای مسلی را به نافرمانی و بی انضباطی ترغیب کرده و از این راه موجبات تضعیف ارتش را فراهم سازند . مخصوص مارد میباشد طلا اصولی نظیر تسليط ( الناس ملعون على اموالهم … ) و اصل لار ( الدرر و لابرار في الاسلام و احيات (… من احيا ارث ما هيله ) و آن بزله حول ماهیت و اصولی تظهر برابری ستاد ارایه شده ( ان لاکم وش اصلی در زمان تصویب رسیده اند ونسبت بیگدیگر سایل و ده قانون اساسی باهت درمیان بگذاریم و اجازه دهيم ايالتمار من در و التي… ) واصل آزادن علیه معاد از آیه شریفه دیگر در قابل هجوم استبداد واختال ، حالت آن شتر مرغی را داشته لاحق نیستند ، موضوع هردویکی است ، مرجع وضع أنها لمزواحد اكراه في الدين …) و اقال ان يطره حلول اساسی سالی بنابراین مقدم داشتن یکی بر دیگری بوده است باشند که برای فرار از دست مهاجم و سنگریزهای را بجای کوهی ر اصولی نظیر اصل خاص بودن جرائم وجاراتها ، ولاتزموازية ه عنه قانون اساسی بیان اراده واقعی و شمار اصلی ملت عظیم تصور می کند و بدان پناه میبره 1 وزره اخرى ) و اصل کالونی بودن جرائم و مواراتها الى عقاب پس بنویسید برمراوحه قانون اساسی – که حقوق طرح دراین بوده و ارزش آن از طن اصلی قانون نیز بیشتر است . این بلایمان ) و اقال آن بمنزله حقوق اساسی کیفری خوب میدودو خده بالزهار و عداء حرکت کانون اساسی است بنابراین اعتـار کانون هیچ تضمینی بارد .. خولی آن از نظر سلسله مراتب تقلیتی حتی در متن قانون اساسی تیر نهمین لباس برای هریک از رختهای حقوقی در حقوق اسلام و بنویسید که . در کشاکش اندیشه ها وعطای نحیف ها سال است .. هريك از روابط اجتماعی اصولی را بعنوان اساس وزبرينا مي توان هم است و در تعارض احتمالی بین من وهدمه باید قدر القديم بنویسیده که بی پشتوانه البرد لودمها على وجود ندارد، که حدود بعبارت دیگر حقوق اسلام فرسیستم لعده حلول اساسی داشت یعنی حتی جمع این دو نیز جایز نمیباشد. حق با قدرت تعیین میشود .. بنویسید که حل عادلی نیست که والأمر حکوت جهوری اسلامی نیز . حق گرفتی است. . بنوید . که این کانون اساسی کاندبارهای گفتیم که نظریه کاسیادوست حقوق اساسی در نظریه ترساندن بیش نیست ، که قانون اساسی واقعی و عالمی است که پروردگار با خط لويرلي براوج شهریاری ترسیم کرده است . بنویسید . که فراد مورد انتقاد قرار گرفته است ونقريه لعة بكريم اعتبار خود را در نظریه مولفین آندبار بارمی باید و این مان حرکی است که باشد. لکن علاومبراین طب باید اللطیت دیگری را نیز باتوجه در نبرد حق وباطل نفت است پیروز می شود انگاه زبان یارای صالح و تابع على واربار آن مستقیما دراختیار ما است. بهرحال به تجربيات من الت خود و بالوجه بمتجربیاتی که از سرمبارزات گفتن مرباید و این دراخر کار است که شاهین اندیله دیوارهای این تکان و سال بسیار دیگری ازتمال السلی و سیاسی و حقوقی آزادیبخشی داریم برطمه کانون اساسی خود دار دوم : زندان الختاق توان هشت ومرافقهای روشن آزادی پرواز تواند متن اصلی کانون اساسی و شامل مراسلهای معلمی در شکل ارتباط باقون كانون اساسی جدید ماراك طرح خود که . حکومت ، طول اردو نام مالكيت و حدود صلاحیت با صداقت بنویسید که گذشتگان با نخستین کانون زندگی می خواهیم کرد بشرین اوجه حاصل ایران را به پیشنهادات خویش دران عواره طرف بداریم. در اینجا لازم می دانیم راجع به طعمهای قوای سه گانه وار آن می باشد . محتوای این متن درجه است حی را بر علم و نابرابری استوار گردند . که له اش پیگیر و که براتون اساسی خواهند نوشت نکالی را بطور کلی بیان کنیم باشد کمترین ترانی نباید موجوداوره : (یا حقوق مارزه بی امان همه مقومان ضامن ستر عليها واستقرار حالت است ه خود کرد که اصولا الله ابن هه بیت و چه تعالی را اسامی نه تنها در کشور ما بلکه درهمه جهانه ونه تنها در این زمان که جنایتکاران رسباران برای موعظه های اخلاقی گوش شنوا ندارنده. درباره آن باید مراست نمود : بلکه درجه امار بشابه آن مهریههای چند میلیون تومانی است بنویسید – که دیر استعداد هنوز نمرده است که این قانون اساسی عون قانون اساسی بصورت يك ملت درعه اللامات که بقول حروف چاکی داده است و به کسی گرفته است. آنچه بخودی خود هیچ تضمینی در استقرار آزادیها لمده ، که این ابادی بخش یکی ارسال و مولاهای اسلامی را تشکیل مهنه سلم است این که فرمانون اساسی ، حتی اگر نویسندگان آن قید قانون در جلوگیری از بازگشت دیکتاتوری و ظلم کمترین قدرتی بعضی از این قوانین باندهای همراه است که دران پیش از ورود تقلب یا فریب مردم را داشته باشند جمه ای که دانش کمترین حقول می شود . لروم لایون اساسی باشیم – طبع این قانون قديدا معنی آن است له با طبهای جاری اصول فلسان واستادی واخلالی جامعه ما همراه ماده ۱ : مطبوعات از لحاظ این قانون شامل نظریاتی است که برای تحریف افكار وعقايد ومشوب ساختن انحـان ماده 4 : مطبوعات آزادند همه گونه مقالات توهین آمیز ی به ابتغال کشیدن اندیشه مردم در زمینه های مختلف اجتماعی نسبت به دین مقدس اسلام و انقلاب اسلامی مردم ایران منتشر وسیاسی ودینی وعلمی وفنی وفرهنگی و نظایر آن وجعل اخبار سازند و از این لحاظ هیچ مانعی نباید در راه انجام وظایف راطلاعات وتحريك در لوای انتقاد وصلاح اندیشی تهیه و آنان ایجاد شود بانام ثابت وتاريخ وشماره در مواقع همین وبطور منظم به چاپ ماده ۱۰ : مطبوعات آرایند به اشاره سفارتخانه ها و برسد و در معرض استفاده عموم گذاشت شود . سازمانهای جاسوسی متبوع خوده هرموقع لازم میدند همه گونه ماده ۲ : امتیاز نشریه باشخاص حقیقی دارای تابعیت مطالب توهین آمیز وافترا نسبت به شخص اول روحانیت و ایران و باسرمایه از امپریالیسم ومهبولیسم جهانی و با مراجع مسلم تقلید منتشر سازند ولو آنکه میلیونها نفر از سفارتخانه های کشورهای خارجی در ایران داده میشود . مردم کشور حاضر باشند جانشان را بخاطر آن مراجه روحانی شرایطی که درخواست کنده امتیاز باید دارا باشد به شرح نیا کند زیر است ماده ۱۱ : انتشار مطالب پلاکهی ها یا مگسهای خلاق ا – تابعیت ایران وتبعیت از اربابان خارجی – عفت عمومی واخلاق حسنه کاملا آزاد است واسولا مفاهیم ۲ – داشتن حداقل ۳۰ سال من، که ۱۰ سال اخیر عمر ار قبيل عفت عمومی واخلاق حسنه عناوینی است ارتجاعی خود را مخصوصا از راه روزنامه نگاری صرف تحریف حقایق که با ایدئولوژیهای علمی ومترقی انطباق ندارد . مطبوعات کرده باشد می تواند دراین زمینه از تجربه بسیاری از روزنامه نگاران ندارد . . سابق ۳ – نداشتن هیچگونه محکومیت سیاسی در رژیم ما سابقه استفاده کنند وجزئیات همخوابگی هنرپیشگان خارجی وداخلی و ابعاد اندام آنان و نیز طریقه اکتای با زنان ماده ۲ : برای انتشار روزنامه به هیچ وجه تقاضای شوهردار و مردان متاهل را به خوانندگان خود بیاموزند و اعتبار از وزارت ارشاد ملی و یا مرمرجع قانونی دیگر اصولا این آموزش یکی از مهمترین وظایف مطبوعات آزاد ضروری نیست و هر روز نامه نگاری که شرایط مذکور فرحاده ت ۲ را دارا باشد می تواند هروقت که مایل بود هر گونه نشریهای ماده ۱۳ : مطبوعات آزادند پاس اخبار و مقالات و به هر شکل ونام وبنون ذکر هیچگونه مشخصات انتشار دهد و کاریکاتورهای مخصوص ، همه گونه ترمين والفترا نسبت به جز انجمن روزنامهنگاران باسابقه، هیچ مرجعی برای تشخیص رئیس جمهور که مظهر اراده وانتخاب مردم است روادارند آقای نویسنده شمایی که حتما از اول ماجرا درموسه صلاحیت متقاضیان روزنامه داری وجود ندارد . و نخست وزیر و وزرا را از این طرق بینام کند و آنان را بودهای و ناظر برتمام ماجراء وجدانا خود قضاوت کن و لمره ۱ : هوان مدیر مسئول که تاکنون در عرف مزمور وعامل است خارجی جلوه دهند . یندیش ، چندجلسهما داشتیم و مطالعود را با دوستان تحریریه روز ناستگاری معمول بوده و عنوان زائدی است و احدی حق ماده ۱۴ : مطبوعات آزادند پاس اخبار و حالات درمیان گذاردیم و از آنها خواهش و حتى التماس نمودی ندارد در نشریات و روزنامهها مسئولیت اخبار و مقالات را توهین آمیز میان اقلیتهای مذهبی و گرامی اختلاف ایجاد که بیائید شما را به انسانیت قسم به انقلاب قسم و به هر چه کنند واتش نفاق وکینه توزی را دامن بزند و از این راه معتقد هستید اموگند که جهت خود را مردمی و در روند قل کند چاس ات ) : ذکر نام گرداشدگان روزنامه یامجله و چاپ موجبات تفرقه وتجزيه مملکت را فراهم سازند . انقلاب اسلامی سوق دهید و نظرات اکثریت این مردم را که نشانی محل اماره وچاپخانه بميع وجه لازم نیست و بلکه ماده ١٤ : هیچ گونه دادگاه و یا مرجع حقوقی حق بحق انقلاب از آنهاست منعکس نمائید ! ولی خود تو نویسنده مخفی نگاهداشتن این مشخصات بهتر و احتیاط آمیزتر است. ندارد در کار نویسندگان و گردانندگان روزنامها و مجلات و (اگر قبول داشته باشی همکار عزیز) نیاکه میدانی که آنها مطبوعات می توانند بدون اینکه خط فکری و وابستگی های و نشریات دخالت کند و آزادی آنان را طلب نماید ودرصورت من و امثال من کارگر دهن کجی واهات نمودند و گوناگون خود را اعلام کنند زیر پوشش بیطرفی و باتحت بروز اختلاف میان آنان و مردم همیشه حق با نویسندگان و حتی در یکی از شربات خودشان که به اصلاح طرفدار خوان انقلابی، و حتی مانقلاب اسلامی، ایدئولوژی مورد روز نامه نگاران است کارگر است به ما کارگران زحمتکشان توهین و نامرا گفتند | ظر خود را در قالب اخبار بیطرفانه به مردم تلقین کند ماده 15 : هرگاه مردم در اثر مطالب خلاف واقع به و ما را آلت دست وههم قلمداد نمودند و بازهم میدانی چندین ماده ه : گردانندگان مطبوعات موظفند از هر شماره روزنامه باستوه آمدند و قصد اعتراض داشتند ، مولت برابر عنوان اعتراض به شیوه کار تهیه عموم همکاران نشریه خوده بستعداد لازم در اختیار سفارتخانه های متبوع این لایحه قانونی ، موظف است به حمایت از مطبوعات جلوی کیهانی در حیاط موسه جمع شدند و از دوستان نویند خود و یارابطین خوه باسازمانهای جاسوسی سیا وکا. که به گروههای فشار را گرفته و عامر مرتجع را سرکوب کند و آزادی و هرافت روزنامه نگاران را در مقابل فاهيم والحصار ماره 1 : مطبوعات حق دارند و بلکه موظفند هروقت طلبی حفظ نماید 2643 Goody حسین ریاحی دوست عزیز . من نویسنده ان به نویسنده سرطالهای تحت عنوان «حکایت وقلم بدست نیستم که بتوانم همان بالیست …. . باسیاه کردن محلی از برن روزه بهروانی و روشنفکرانه جواب اوران این مجله راسطه تاخت و تاز و الفرمائی تنگ نظراندو شما همکار نویسنده !! خودرا که حافظه ام یاری بکند باشما طرفانه خود قرار داده است و پیش قلم زهرآگین خود را بدهم فقط این مطالب را تا آنجا که از عالیهای روحی و روانیش جوهر میگیرد هوجه هر چه کارگر و کارمند مسلمان راستین است کرده است . و خواندگان ارجمند زن روز این سرسه که درشطره ۷۳۳ مورخ 5 خرداد ۸ه چاپ درمیان میگذارم . له بعنوان شده بود ، درمان تگری از این پاسطه به تعميه ان پاسخ چون خودت خوب در مجله برای درج در شماره بعده تسلیشن ولی سردبیر روشنگر جریان هاجـرا من درج این پاسخنامه خودداری کرده و بدون در نظر نمی خواهم و شاید نتوانم مثل گریشن قانون مطبوعات و با بی اعمالی تمام الرازه کرد ک تو از الفاظ روشنفکرانه استفاده من تجار قدم آنرا در روزنامه ای که در آن کار می کنم بجاب نمایم چون کارگرم رہیریا ۔ ولی بهر تقدیر این را لازم دیدم مترجم : دکتر علی ابشناس نقل از مجله المستقبل J : whebben TH T 3 پاسخی به ماه مدرج در مجله «زن روز» همکار روشنفکر! من، توخودقضاوت کن W ” A نخستین مصاحبه با یکی از رهبران انقلاب افغانستان پرفسور برهان الدین ربانی خواستند که بیایند و راجع به خبرهای کنی که در روزنامه ومرساه وتظاير آن قرار شد ما برای دین و استقلال می جنگیم می هلمجرد توضیح دجله و الود بهتر حیفالید که آنها در جواب احساسات بالك و من الايش ما کارگران و کارکنان کیهایی که خود را عنصری از توده عظیم مردم ایران میدانیم و همان چیزی را میخواستیم و می خواهیم که اکثریت مردم مسلمان وطنمان خواستند و میخواند چه می گفتند و کارشناس موردی را دستگیر کنند و بدلیا عرفه نمایند ؟ ارزشی برای مردم و ما کارگران و کارکنان قائل نبودند : مه له ۲۰۰۰ افسر و مربار از ارتش افغانستان به ما پیوستند. همچنین چند روز پیش یک فروند هلیکوپتر برفراز مناطق و همیشه معتقد بودند که ما (یعنی کارگران) نمی فهمند محال ما با پرواز درآمد و با سلامت اجاره فرود خواست و وقتی برمین نشست بازهم می خواهم تا وجدان خودت را حکم قرار دهی و بگوئی ناگهان متوجه شدند که دوافر روسی مرآن بودند، انقلابیون اکه حالت میدن روسها را ندارند بلافاصله برای این موافر مساکده ما منافق هستیم و نامردمی هستیم با این دوستان روشنفکر ؟ علیم اورمحمد تره کی درافغانستان به گوش میرسد. تره گی اگرچه سحرالی تشکیل داده و حکم اعدام برایشان صادر کردند وقبل از این ما می گفتیم به جای اینکه مطالب گمراه کننده و پاس آور که ما باخبر شریم حکم را در مورد آنها به اجرا درآوردند ولی در روزنامه منعکس کنید ببالید مقالات و مطالب ارعادی و حساس را در دولت خود به مارکسیسته میرده و همین امر موجب گردید مستور ماهیم از این ببعد امیرشدگان روسی را بعنوان گروگان کا علم ملت مسلمان افغانستان برافروخته شود و از آن پس همدارند و از کشتن آنها خودداری نماینده چندماه است که اخباری مرمورنيك قيام مسلحانه على عليه رسا رایم مرگسیت درافغانستان اعلام نکرده است ولی تمام مراکز روشنگرانه بنویسید تا مردم باشد در زمان انقلاب چه راهی والفقام مرستی رسکاری که با شوروی منعقد نمره کشورهای عربی باید بروند و چگونه رفتار کنند که انقلاب خدای نعوات با را بین این نگران ساخته وحتی رژیم هاسابق را وآمار نمود که س : چون با شما همرز است. چرا از اختلاف چین و توروی روبرو نگردد . نه اینکه تیترهای تصرف کند مرحابهای خود در مورد افغانستان تجدید نظری یکد، ۰ ایا بخاطر اپلت که آنها کولیت هستند وشما سلمان رشد کمونیست؟ مطالب تحريف همه بنویسند آیا به نظر تو بوسند وافغانستان میل اسلمه روسی : مرزهای ما با چین امکان کهرمانی از چین را به ما استفاده نمیکنید و برای مبارزه با لول خوردی از جین کمان میگیرید نعت کشور عراق که یکی از کانونهای صیغه گرم وخروشان نهضت اسلامی می باشد بدلیل ویژگیهای خاصش مواره مدیر ورش وتجلی گاه حاکمیت داشته است که نمود آنرا در نهضتهای شکل گرفت اسلامی وی افغانستان سرازیرته ومربی و سازنده نیست ؟ چرا آنها به این خواست ما کارگران و بموجه برافتانه بویش شورویان کارشناسان روسی کارتارا نمیدهد زیرا از کوههای مرتفع ودریهای تک رگترل شبه تشکیل قبطه گردند، درجهت مقابل صنعون لیزیاتی علوف خره برداشته وپس از ملی این جنگی خولین ومیایان علیه رای تجاوزات شوروی بر ملت با هسته وهم برنمی آورند. هاید بدان دلیل کارکنان که یقینا خواست مردم مسلمان وطنمان است توجهی ویژگیها – غنای طبیعی و موقعیت استراتژیکی وغیره – عراق ریشه های عمیق ايدئولوژيك اسلام راستین بوده و پیوست بنیادهای اصیل فهي برقلوب مردمش مواد و روشنفکر این مطالبی را که ما می گفتیم خلاف است یافته است، ملاره ما تاکنون از چین گیاه نخواستیم زیرا آنها قاعد سرزمین و نهضت کن همواره ارسه گردکی آغاز کردند. رستاخیز ملی افغانستان اکنون صورت که مصلحت آنها جلين الثنا میکند. ولی بهرحال اگر بے تعلیام نکردند و ما را به یاد تصخر و نیشخند گرفتند ! شاید تو باین عرصه تاخت و تاز غارتگران واصالیست های جهانخوار قرار گرفته به عطر جدی برای بله است قالبه روسها من الفانستان درامده در آب وخانه ما بوده است. توسعه طلبی سیاست استعماری اهلیی حل طلبانه ما بوش مکانهای در پیش گیرند ملت ما از آنها مطالب جواب تمحى ولى من مطمئن هستم که پیش وجدان است که باز نمونه بارز آنرا درحکوت فاشیستی حزب حاکم بن با ضایع ثروت ایران و هندوستان صود نبود بلکه چشم می بندد شه و این ستران را دارد، مطرح میلاد که آیا الیه در ایران قهرمانی خواهد کرد. ولی میخواهیم مستقل باشیم و وارد جنگ بین راری مسرت برافغانستان قرار خواهد هدا میایی که به قیمت ایجاد خفقان شدید و محیط رعب و وحشت و خود حق را بدها خواهی داد چون میدانی که تمام حرفهایم حین | عراق که دران هنگام جزء للمرو دولت عالی بود دوخنده ساله زیر متن مصاحبه ای است که سرشار مجله لبناني المقبل چین و موردی مریم ترور بران است که در تامین منافع اربابان غارتگرش از هشی حقیقت است و جز آن هیچ . آیا یادتان هست انتصاب ٦٢ عراق بجهت جانی عظیم نفت و ارزش سوق العش آن برای مران با برهان الدین ربانی دبیرکل جامعه اسلامی افغانستان که دستاوردی بزرگ نمیخواهید از نظر نظامی و هدی بشما ملت عراق بایه گذارد ولی جمخيال خاص : بدینسان است که اکنون استعمار انگليس حائز اهمیت بود . همترحری دیتردانده در گزارشی روزهای را که دوستان تحریریه حمه افتخار آن را به خود رهبری قیامعلی شد رژیم را بعهده دارد. بعمل آورده است مت دارد و مسلمان عراق به دلیل برخورداری از موضع ایدئولوژیکی که در سال ۱۹۳۰ درباره است و اهمیت آن داده است ضرورت استیلا اسلامی اش – اختصاص داده اند چطور به وجود آمد . آیا میدانی ایـن که در توان دارد از کودتای ساکت و خاموش خلقی برهایع نفت را بهر طریقی که ممکن باشد به حکومت الشهر الایر کارگران بودند که به سالن تحریریه ریختند و مت قیام ملی ها را باید ۲ عد تا يك یکارچه خشم و اعتراض بازد که هنی شده است و کارگران و است میکند : • بهمین جهت • اطلس ارتش : لیام میکنیم که دامه عملیات خود را گسترش دهیم و علمای ار جنسین نشاند کانشان را بدوره نابودی کشاند – باسات است ویران است هر نظامی در این موسسه باقی باشد ماهمت به ابزار کار کرهایم، زیرا معتقدی هیچ قدرت بزرگی در جهان چهارتی و چهارمی ما بعنوان پای کشور کوچه میخواهیم مستقل بدانيم . : اما الان که برای امام خمینی در ایران بهرا رفتیکه از يك قدرت بزرگ برای رویارولی با قدرت بزرگ دیگری کمک بگیریم معنی اینکار اینست که کشور خودرا میدان نبرد قدرتها نتیجه پیروزی انقلاب ایران لیست زیرا قیام ما لیل از روی کاراسن رژیم اسلامی مرایران آغاز شد ولی امروتی سی مرد متاع اريک کشور گرجاد نمیرمازه ومردی که از ما میگیرد انقلاب اسلامی ایران امید ما را به پیروزی افزود و اعتماد بهلهی ما را کویت کرد. ایا با رهبران انقلاب ایران تماس دارید ؟ * استا ما خواهد بود. س : شما علينا از فورس چه میخواهید ۲ ار ایران گفت ایشان در خارج مبارزات خود را بصورت افشاگری در کا مال کردن و حمید کامل این چهره خواران است و بایـد وزمین شناسان خود را بکلیه سرزمین ای که باره امید باکت نخواهیم زد ؟ و آیا نمیدانی ماموران امینی تهدید کرده ابرقدرتهای غارتگر از پای نشیند و این موضوعرا سابله مبارزاتیاق لت باند فرست نمایم – (۲) استعمار التين بااین نیات شوم در بودند که اگر تحریریه هم کار نکنند خودمان می نویسیم و بخوبی نداده است چه در اوست اسلامی ۱۹۳۰ فراز که بر بنیادهای جنگ جهانی اول لفون خود را وارد عراق میکند و از اولین اصیل اسلامی استوار بود این کارایی علیم خان سلمان در عراق روزیکه ارتش از وارد عراق میارد اعد او غارت گرودها و له میدهیم کارگران چاپ نمایند و این کارگران بقول شما مهما : ما از فوردی میخواهیم که بتوان بالابر قبره روابط عليه مشاهده می کنیم کیهان بطور تالدائن ریشه های عیل بودند که گفتند کلید ماشین چاپ را بخواهیم زد ۲ حروف ه نامهای مهمانی وجود دارد تا سعی داریم روابطی بوستانهای با علت الانستان برقرار کند وست از حمایت گروهی سرزمین عراق است ولی اطلاع استعداری را که لباس های استال دوستانه با رهبران انقلاب ایران برقرار کنیم ، حیاتی هم به ایران سایتار وسقام پرست بردارد زیرا امامه حمایت آنها از این ایدئولوژیکی نهفت کولی عراق و روشنگری درزمینه ماهیت آن ی میکند . فرمانده ارتش انگلیس جاوید های آزاد کردن فرستادیم که با چند تن از رهبران انقلاب ملاقات کردند و قرار نخواهیم چیه و و …… در نتیجه اعتصاب به همت و همکاری اکنون بران است يك سری مالقت معل را بطور سری در این مردم عرال اعمایم به فتح و تصرف عراق – دولت انگليس درراه جنایتکاران محتی خلق های مسلمان ما را برایان میلتر خواهد کرده است با حضور امام حسینی نیز درقیاب خوند. موثر کارگران کیهان شکل گرفت ، حال چه شده که افتخار زمینه چاپ برساند این سوریه را برمجة الاسلام والمسلمين تسلط بر عراق ارتش ایران خود را بانکه خاورمیانه کمیل داشت ی لایا انقلاب ایران بتوان به از س : موضوع الحاد شوروی که در جنگهای تبلیغاتی خود به آن دکتر سادقی فراهم آوریماند که از مبارزین بنام دوران ما اعتصاب دریست به تحریریه تعلق گرفته است ! و یا میدانی ولی لت مسلمان عراق نیز ارسوی علمای اسلام در طایل این تجاوز برای ما از لیول ا با درنظر دارید در القانستان با را از آن ماقولی می باشد که تاسال ۱۳۲۱ در جریانات داخلی ایران بلکل : شوروی ازاد است هرمی یا بی مذهبی را در داخل کشور در مدت درماه و چند روز اعتصاب این کارگران باوضـع انتصار سکون نکرد و مردانه قیام کرد و یکی از بزرگترین اسلامات وسیع حرکت داشتهاند مجله جان سخرانی افشاگرانه در مسجد عد استعماری عصر خویش را علیه نیروی نظامی انگلیس سازمالعام احساس میکنیم انقلاب اسلامی ایران به انقلاب اسلامی هره برای خویل برگزید ولی اگر بخواهد این ایدلواوری را اقتصادی خراب و کمبود شدید مادی چه میکردند و چگونه اعظم که نور به تطيب ناصریه و مهن متواری شدن وی و خروج کتورهای مشابه تحمیل کند. آنگاه بصورت استعمار از به که با درخال صفحات آینده انرا مورد بحث و بررسی قرار خواهیم راستین و اصیل است چشم دوخته ایم تا احکام اسلامی به مرحله حتى يك عدد فرش درمتری زیبای زن و فرزند خود را مراهی شربت و در برابرش مفاوت خواهیم کرد ماد و درباره این المقلاب که بعناست ووهادر در سال ۱۹۴۰ به اجرا درآید و روح اسلامی محلی گردد. حافل عمرم مجله درمان – درس الره ترمهای سلمان فروخته و به اعتصاب ادامه دادند ولی شرف خود را نفروختند؟ س : ولی شوروی در افغانستان طرفدارانی دارد و اگر این ثور العشرين، مشهور شده است کتابهایی درعرال و لیر بوسیله ادامه دادند وبارها از کشورهای عربی اخران شدند و بار درجایی ا یا سزاوار است روزنامه های به قول خودشان طرفدار کارگر دیگر مبارزه خود را استمرار بخشیدند وزمانی هراین رابنده باترت تحقیقات را دراین نوشته درموض حالة خواندگان مرد آزار شکی باهتمه مهمترین مدلهای ما برهاساختن به نظام اسلامی زحمات کارگران را ندیده بگیرند و هرروز در مورد الحمار ساواة شطه الطريق عوام سعودی بازداشت شدند که بواسطه ده باشد که این انقلاب اسلامی درختان که فالون یان له : اگر روسها ست از سایت رژیم فراگی بکنند پس از ٢٤ اساس اعلام قرآن وتت بامر خدا است، با همین خواهان تص ٤٠ تن از علمای اسلام در عراق آزاد کشند چند روزی را تحرویه کیهان بخاطر اعتصاب ۱۲ روزه قلمرسالی کنند و سلمان ایران علی الله است سلامت خود و رجال ورمرانی که ساعت آن رژیم مقرط میکند آزاد ماهی خود از کشاد باشان در زمینه های سیاسی س : ان مکنت بگولید تعداد کمونیستها در افغانستان برکلی در ہے درباریی حلت امام بودند واکترن و گریس له سیاسی – نقش کارگران کهان را نادیده بگیرند . شما این انقلاب را برافروختند و توانستند ارکان نظام استعماری را ال – اقتصاد اسلامی مردم انتقال دارند ناصرفه تالیفات زیادی بارزه درآورند مورد قدرشناسی قرار گیرند، انقلاب ۱۹۳۰ برات جایی است وتلطانی که ما با آنها جنگ میکنید از چه گروههایی تا باردیگر موضع خود را بعنوان باصله سلمان مومن مر بيـن دوست عزیز نویسنده : 1 ؛ تو میدانی موضوع كمك نقدى تشکیل بافعالد ملت بازیابی تعداد کمونیست ها در الانسان بسیار کم است وازچند به اعتصابیون مطبوعات را چه کسی عنوان کرد؟ خوب اگر فولته و مقاله و کتاب بزبان فارسی وجود دارد و از انقلاب سلمانه س : خدا در مورد بیت العلم و الطين وباور کلی سال هزار نفر تجاوز نمیکند و اگر شوروی موفق نبته عده ای از کمونیستها ولی علیرغم اینکه میدانید که جهان عرب با احساس من جهت روشنگری در زمینه – سيماني من آن را برایت می گویم ، این پیشنهاد را سندیکای داخل لیروهای صلح ما بدهد مرکز موفق نمیشدند زمام امور تاکنون هیچ ارشهای درمان فارسی متر ليه است راضية ابن ما اکنون به درج الرمی وماهیت نهمت اسلامی عرال و الد فوروی فراین مسائل پلتیان اعراب است حالت خود را علیه بست بگیرند. اما در مورد مشمان ما باید بگویم تمام افسرانی ویسندگان مطبوعات که مدالیته منحصر به کیهان نبود و از ریشه های تاریخی آن که انتظار آن را داریم بزودی گسترش یافته و السلام ایک مسلمان ایران ناشناخته باقی مانده است. آثار ان اور شرکز کرده اید در حالیکه چنین جملاتی از جانب شما که دولت را کسب کرده اند رافسران و کارشانان شوروی که از این طرف همه نویسندگان مطبوعات است و حساب بانکی آن را مت برادر عراق را در کنارمان قرار بعد بلویی سوار الک این اطلاب یاوریک خواهیم دید درمعوله مرزهای عراق بالی ارهاب های استعمار به کشورهای مستان وبخصوص ایران تعالی است . یکی از آثار این انقلاب تنعيد قبرت استعماری این هم خود هیات مدیره سندیکای نویسندگان باز کرد و مبلغ بار شده است مرفتار از کارتهای طبیعی واستدار نیروی انسانی درایران واراه ببرند عادات لار قراردادولول السره و معین خارجی نوشته شیعت و ما سعی میکنیم خلاصهای از این کتابهای هست که با افکار و اعمات خود را در آن خریداران دارای پایگاههای علی نبودند نمیتوانستند زمام امور را در خواستهای خود را بر روی کال اوردیدا ۱ کتاب زبان خوری و ۱۲ کتاب زبان فارسی ، در زمینه های ارانه نیار با اهمیت تر است در الیکه رای بانسيه للبا كردهها فله و تفسیر ، نسل ، همه وغیره دارند . م حالات النام کرده امیدواریم ۱۹۳۰ که اولین برد سامانه قد استتاری مرحله خاورمیانه است در دوران حلقه بگوش حمایت میکنند، بلد ما منه . ما ستقدیم کشورهای سوسیالیستی و دول امپریالیستی در س : آیا اگر رژیم تردگی سقوط کند وشما زمام امور را بیت شین بهره کلی از مل گسترش نمونهوه در کشورهای جهان بگیرید ماشور که در ایران بوقوع پیوست مهمان خود را اعلام كمك را هم هر چقدر بوده است این سندیکای نویسندگان و ترویج فساد وانحطاط اخلاقی جنایت بزرگندیگری نیز مرتب بوده است . نقش فعال ساز کمایکه علمای اسلام در زمری کارت است که میداند و این را هم بگویم که با کارگران با شده است و آن همان كان تاريخ وتعريف وجریاناتی است که سلحانه در قابل ارتش حاجم انگلیس ایدا کردند ودستور جهاد بر مد قوای اهمات انگلیس صادر گردد بمرزهای عراق مصود لند بوم هست میباشد. کشورهای امپریالیستی از راه موسسات تجاری خواهید کرد فرهنگی و آموزشی خود بهره کشی مینمایند و کشورهای سوسیالیش برمت های مقاوم وقت ستم گشته است. ملت مسلمان ایران که تمام فقر و نداری حاضر نبودیم تکدی شمالیم و مایل بودیم | ج – ما لیست اسامی کانی که در حل مت ما جابت میکند در پنجاه سال گفت بندر متر اروع استبداد و خفن سیاسی و شورشهای جنوب ایران فرستایل نیروهای دامی انگلیس راسب نام کارگران، کشاورزان وزحمتشان، وتعمیل راسهای میکاتوری داریم واحکام یا در سریال عالیرتبه ای را از ارتش افغانستان باسی سلط میشوند را مصوب ساختن افرانی خودکامه که جز هرچه داریم فروشیم و به اعتصاب خود ادامه دهیم ولی این بوده است و سیاست های استعماری انگلیس وامريكا مربوقت الرا شد که از این طریق خسارات سنگینی بهتری استار جایگـار اسرار مقام و ماندگار شدن درراس قدرت واطاعت کورکورانه از بال رسانیده اید ؟ موضوعی را که تو خوان کردهایی که مردم به ما کمک کردند تعیین میگردهاند بیش از سال دیگر ازهتافت تاریخ والی مملکت انگلیس وارد اد ، وباین ترتیب شناخت این انقلاب از جماران ستورات میگوهدفی ندارند و نمونه ای در کشورها موجود است خویش درو بوده است برای ادامه اعتصاب : آیا نویسندگان مردمی ما ! به خواستهای ج : بله، مجاهدین د موفق شدند سرلشکر مکری رئیس شکنجه استعمار واستيلاد بالیومی انعار و ایران و بلوص سوابق بیت ملی ایران که از شهریور ۳۳۰ از س ان ایام شما طلبه شهی دارد یا برای بدست آوردن گران را به هلاکت برسانند . میپردازند. أنها پس از اعصاب چه جوابی دادند ! مگرنه اینکه هر روز توان مال و ثروت ملت مظلوم ” مارا بايضا برساند واریانهای من گردید حائز کمال اهمیت است و مروانی لیخت فی ایران را باید طلبانه آزادیخواهان را فرسیله خله گرده الله و با استفاده از دنباله السلام ۱۹۲۰ مصوب کرد . دراین دولت اركن والماد س : آیا تاکنون هیچ به اجرای ماند ی : تعداد مبادینی که در چه شرکت دارند چنده است ؟ ج : تعداد مجاهدین مشخص نیست زیرا با امروز صبح عمومی جلو موسه کیهان همان مردم اجتماع می کردند و خواستار تبلیغات فروشی و شایعه پراکنی های عمال و سرسپردگان خود تعددی استفاده شده است که دیلا بازارهای ارائها الفارسیگیم ارش شماند که با جل وتعريف حقایق و ملت را در بی خبری نشده چاپ نظراتشان بودند . و همین دوستان طرفدار مریم به تالیف فريق الحزم الفرعون – چاپ اول ۱۳۷۸ هم ا المقال التاسعة على الدورة العراقيه سنه۲۰ وتاليها : هم برای دین و هم برای استقلال میجنگیم اعلام کردیم وهرافقانی که گام به حمل اسلحه است به ما می پیوند خوب شما به عنوان يك نفر نویسنده باید ایرانی میتوانید ا شما بارده هزار گیارت با خورده ما دارید رجا مه ماه پیش یا بطور دلیفت بگویم بیست روز از روی کار اس آنها بی اعتانی و حتی توهین می کردند و از چای مطالب دارند . اکنون که نهفت هس السلام اسلامی برای امام جریان عملواکی را بیاد دارید که چگونه تانهای روسی ملامین میلادی جان بنگاه خمینی به پیروزی رسیده است و ازادی قلم وبيان هل سافر آزادیهای در منطقه نورستان آغاز کردیم رای ترکی وقتی قیام خود هوری را در آن کشور سرکوب کردند آیا اور تینید که آنها امتناع می کردند ؟ فقط چهارسه شاهد بودیم ولی اکنون فقط در خود همین منطقه بیش روسها برای هدایت رژیم تردگی است به چنین ماهیان زنده : اگر دومها خواهند از افغانستان وبنام دیگری باز ازدم هزار مساحه معمول شیره باقوای دولتی هستند س | اسلاب اسلامی ایران برابری انهم خمینی با سازمان قول میدهم مراوحت انها الابرتولت امریکالیان ريتام بهتر ارادیتش ملین مشتریهای تمریستی دالکه و بهمین دلیل در برابر این نامردمی بر نظارت بمانید ؟ من که فکر می کنم نخواهد بود. ست مسلمان با آماده است تا مربی فراموه لافلی امروزه معینی سعوی از مزایای انقلاب ایران در مهد میباشند. به آنها بعد افغانستان جگنوایی با انگولا ، اتسوس است، ملت از بینند و این ارتبانی وجود ندارد ۲ شوان – چنانکه دیدی پس از تذکرات بسیار دوستانه ونگرفتن ترین شهر در رام خلط مكاله ماعد تره خواهد کرد و در تاکنون همکاری قابل داری وجود ندارد. البته ما ا گذشت ثابت کردیم که با نیروی امان خواهان همینگی تمام معافین هشب ولی هما میدانید ما که اسد دربرار دانگ پایداری و بالنگ کینه خود را هواپیماهای مک نبرد که دوران روابط حسنهای دارد لذا فلسطينيا کمی در مورد همکاری م و کلی چند از کارشناسان روسی را اسیر میگردند در تمام الهارد ولی از جانب ما میگوله محافظه کاری وجود ندارد مان – اما خراف الاخت س : ما همین از کشورهان من بلدا كله لميكندا سعد الله . ا ه ا ا لدو وجه در مان اه اال ان ال ال مل س : ایا طلا از این با عربستان سعودی گیاه خواسته ایده کدام حال اروماء ه ها بانک | والده الله ان می باشد بطولات في السن ه در سوم کیا مت تمامی کالم | اداره به گونه ایست که – انداد اما گاه الها که نوداد د بل اله با تحديد نظر دات اردی و اجتماعی نصب مت ما شده است باید بلگرانه این شد اسانی تاریخ انمود و سایر اطلاعات اسلامی موردان ته اسلام مورد خاصی ندارد همه کشورهای مسلمان اور اسلام عند القلاب تالیف دکتر علی الوردی – استاد دانشگاه بلاد درسال ۱۹۲۰ میلادی برمیری علمای اسلام در عراق رح م ثورة الطريق الوطنية التحررية في العراق – چاپ بسداد ات اسلامی است که مع الاست وبيروت سال ۱۱۳ – اليد ـ لروتارد مجله الان عربیه سجاب عراق – سال ۱۸۷۸- شماره ۱۰۔ سال سوم م عوامش على كتاب على الورقي – تاليا مارجر ناصر چاپ بغداد سال ۱۹۷۸ تاکنون از سال رام علمـان عمر اتنیس که اثر به اسلامی را قوم خود را برسد استوار ساخت استراکی سیاسی المی طالع استیلا اور ایران بعنوان دروازه هد بوده استعمار به منابع نفتی جنوب ایران است جهانی دوم – الف مهدی جلیلی لیلی سال ۱۳۹۷ ایران – ایران در جنگ بزرگ سال ۱۹۲۷-۱۹۱۸ – تالیفت درج الدوله است خارجی عراق از ایان جنگه اول تا پایان جنگ نتیجه . خودمان اقدام کردیم و هرخبر نال . ولــى بهر صورت گرههای از کار را گرفتیم و به انتظار روزنامه در این زمان که باید پارسالت خود در امساطت مریم اوردارد ادامه دادیم و علیرغم میل دوستان تحریریه که می خواستند گیران را تعطیل نمایند نگذاشتی در انتشار آن وقلة ايجـاد بافت از هر جنایتی برای ادامه سایه خویش مردان ایران است گرند . اگر چه میدانیم روزنامه تعلیمان بی کس لیست ایران فروگزار نکرد و در تلگرافی که درتاری ۲۰ مارس ۱۹۹۷ مطالب در سه است بطور کلی بیان گردیده است. ای در این موکتور هرکدام به روشی به جهدهای شد کمونیستی کنان ت وب است الموالد اها به صورت که باشه برگ سبزی است تحفه درویش اما الطارف وزیر خارون هد فرادن بر بال الله العین در لت دوم انقلاب ۳۲۰ ا خدا را ارشانم و بی – مردم را داریم و پس و فقط گوش تای گرفتیم ولایت است ولی تاکو شیر کشور هندوستان نهایی شده ت مريدا ماید : وما جنوب ایران از ولى عرفت اوغان در آلمات حطة خوزستان ولارس الطاطق نمود خداوت هند خواه بود.۱۱۰) لت سوم – بازتاب انقلاب اسلامی مرور درایران – بفرمان رهبر بزرگ انقلاب اسلامی ایران امام خمینی هستیم از کشورها درمورد سایت خود از رابرا ومیدانی که در این اعلام شد معمره انگلیس و مرکز اداری استار در این خطه از عالی بوده است. وتشكيلات میں جنوب در ایران و از ارسافظی هوم ۱۹۰۳ و ۱۹۸۸ انطام مهورتي النعلین ستاد دیگری از مراجع کتاب در زیرتویی دگرفته است لداول – نجوم نیروی نظامی انگلیس به عال در سال ۱۹۱۷ 4 A JUT Y …s حسين رياحي مقالات *** چند کلمه ای باتو همکار نویسنده و خوانندگان محترم مجله زن | روز درد دل نمایم بیژن سعودی 3 Esa دکتر محمد صادقی انقلاب اسلامی۱۹۲۰عراق ایران . Behind kay Ale چهارشنبه ۲۰ خرداد ماه ۱۳۵۸ بیست وپنجم رجب ۱۳۹۹ – شماره ۱۰۷۳۷ ay and Cuk M 133. لمحات اجتماعية من تاريخ العراق الحديث – جه بلحم متل . JAVA 14MW- HTJ-J (1) – السائق التاسعة ص – الحال اللاسعة من

برگه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

حمایت شما از روزنامه‌های ایرانی ضمن دسترسی به نسخه‌ی کامل نشریات، ضامن بقا و تداوم تلاش ماست.
Become a patron at Patreon!