ص۸
نویسندگان مسئول نوشته های خود هستند * مقاله های وارده پس فرستاده نمی شود * آیندگان در حک و اصلاح مقاله های وارده آزاد است شرکت داشتند و از سالهای درگمنامی ایران ندای حق و رعایت اصول سرداد انگ اول ایران… و شهید و محبوس می دادند از روحانیت ، دانشجو و دانشگاهی وروشنفکر، کارگر و دهقان، کرد بلوچ وترک زبان و غیره و غیره طوری بود که هر صدای مخالفی استبداد دادند و تاریخ را می ساختند تا مرند و زنبق و طاغوتی و عمله ظلم بخورد و اکنون ماداریم خفقان امروز پیشوانی فاتح داشته باشیم زیر علم ناچار افکار و عقایدش را سانسور کند ! قرار روحانیت اجرای صحیح وكامل قانونام نبوده است ادمهای شناخته شده حق انتقاد به واختلاف شدید طبقاتی حسین جهانشاه را که انگیزه اساسی مردم به جمهوری اسلامی رای دادم برای واژگون کردن نظام بوده است از یادمیبریم . جرم این آدمهای شجاع ووطن پرست قدیسین و قهرمانان زندگی جاودانه داشتند(البته اکنون ما داریم خفقان و اختلاف شدید دیگران هم زنده مانده اند ، اما متاسفانه ارزش اهد بخاطر عارضه جنگ ویتنام نظرطبق ری نگهداشتن جریانات اساسی کشور قانون اساسی ، فروش نفت،قراردادهانی ه اساسی مردم برای واژگون نظام عمل آسمهای ناشناخته ـ اما نزدیک بمركـز را خواستند و بدنبال آن برای . استعمار و استثمار طرفدار پیدا فاسد علنا قد برافراشتند. چرا که شراب قدرت ـ را نداشته باشند ! قرار نبوده اسـت می کرد و مردم را برمی انگیخت برای رهایی ایجاب می کرد همه یکپارچه شوند و اختلافات افرادیکه زیر چنگال جلاد زمان قرار را برقرار سلطه ظلم وستم این آمادگی وجودداشت مرامی ومسلکی را کنار بگذارند و از پایگاه ترجیح داده وزیر سرنیزه ومسلسل و شکنجه مستقر وگسترده مذهب که پشتوانهای ١٤٠٠ تا اینکه کارتر مبارزه انتخاباتی خود راشروع چون ملت ایران با امپریالیسم جهانخوار در راه رسالت و تعهد خود کوشیدهاند مـردود کرد ومسئله حقوق بشر طرح شد. اولین شناخته شوند ! و هزارقرارنبوده است دیگر. داشت تبعیت کنند. این مبارزان دریافته غرب در حال جنگ تبلیغاتی اقتصادی و فرهنگی بود. ” جمهوری اسلامی که حرکت ومبارزه میتواند ازمجرای فکری که از ذهن دست اندر کاران مسائـل که تشکیلاتی هم دارد . به نتیجه اینستکه کشته نشده اند وگرنه جزو شهـدا و مبارزاتی و متفکرین جهان و ایران گذشت این رای دادم بخاطر اینکه صهیونیسم بين الملك که کارتر وسیاست آینده آمریکا او از راه آژانس های تبلیغاتی خود در سطح که خوشبختانه رسید. داری وابسته از لحاظ انسان استثمار – کشور های بیگانه بسته شده ، تعقیب و جهان کوشش می کرد انقلاب ایران سط الحال امریکایی را که در مخدوش و مردم را طرفدار شاه و رعوب و محدود کردن جها، حیات سیاسی صداقت ، شجاعت ، دانش و تخصص ايـن تفاوتی ندارند . بهر حال حق ، غرب و شرق جامعه را ضعیف کرده و حالت شک چپ وراست ، غرب زدگی و شرق زدگی ن انهای خود را از دست داده و رای دهنده شاهنشاهی معرفی کند. به جمهوری طبقاتی و انید از یاد می بریم. اکنون مبارزان حقیقی را درنیافته و نشناخته اند و از اصلی است جلب کند و ثانیا در جنگ تبلیغی این رهگذر راه باز شده است برای خیلـی از داریم اقتضای زمان، احتیاجات مردم و رای دادم برای اینکه قرنها دنیای مسیح انتظار برمردم ایجاد نموده و موجب شناسد . و حق اینستکه استثمار انسان از بدینی و یاس سیاسی حتی تنفر کشته رجالها ، هفت رنگها ، و هفت خط ها ودشمنان انسان حق نیست ک میاں ابرقدرتها وجود دارد آزادی در برابر دنیای اسلامی عمل کرده و مناسبات بشر قرن بیستم را به اکن در قانون اساسی جدید اسلام مذهب مقابل دیکتاتوری جهان کمونیستی قرار فراموشی میسپاریم . اکنون ما داریم روابط انقلاب .) پاپ مسیحی در دست سرمایه داران رسمی ایران باشد و چندین میلیون اهل سنـت هد . پس میتوان از قضیه حقوق بشر ، برای مترتب براستثمار و احتکار بازاریان و انحصار است و بهمین روال بهر صورت لازم کسانیکه امروز نسبت غرب زده ، شرق این مملکت شیعیان را برادر واقعی خود نجات بشریت از بندهای اسارت – استفاده کتبا به دنیا اعلام شود که مردم ایران یک طلبی روحانیت وسانسور های گوناگون و زده ، غیر متعهد و طرفدار بیگانه به آنهر در راه تعدیل قدرت مستبدان زمان داده میشود غالبا کسانی هستند که غرب زدگی، بدانند به وحدت نزدیکتر میشوند . ضمنا اینن رادیو تلویزیون و سوء مدیریت بعضی از پارچه اند وشاه و نظام شاهنشاهی را کـ سوقاتی بجز اسارت ، غارت اقدام در داخل کشور راه را باز می کند برای شید وآنها را سرنگون کرد. گردانندگان امور را نادیده می انگاریم . در تجاوز ، سوسیال امپریالیسم ، متعهد اتکاء بخود را و استبداد و دروغ نداشته است نمی خواهد در ایران دسته ها و گروه ها و افراد عین حال از مردم میخواهیم مايوس ودلسرد دفاع از ایدئولوژی اسلام در جهان خارج کشف و عنوان کرده و به خیلی ها آموخته اند اینها به ایران و مردم ایران و ضرورت زمان و چرا که همه مسلمانهای عالم ـ اعم از اهـــل ہی حرکت و تاکتیک جدید برآمدند. نشوند وروحیه انقلابی خود را حفظ کنندو بلکه این را میخواهد که حاکم بر سر نوشت تسنن و تشیع ـ گرونده آن هستند . در صورتی بار کانون نویسندگان به دنبال بیانیه همچنین از آزادی وتساوی حقیقی دم نزنند! اقتضای عمل می اندیشند . ممک خویش باشد و ازهمه وابستگی های سیاسی است موضع ضعیفتری دفاع آغاز میگردد . نولوژی های دوقطب عالم (در تطيل نهائـ هائیکه به نخست وزیران وقت (هويـد زیرا مردمانی که لباس روحانی بتن ندارند ایدئولوژی اسلام در زمانی طولانی بین ایده . که اگر مکث بر روی شیعه اثنی عشری باشد از اقتصادی ـ نظامی و فرهنگی رها کرددوصاحب آموزگار) داده بود ده شب سخنرانی و از اسلام سردر نمی آورند! و چنین استک استقلال و آزادی باشد. حضور امپریالیسم غرب 7 سوسيـال ترتیب داد و استقبال بیش از انتظار در مقابل جناح افراطی راست که جهان کاپیتالیسم و سوسیالیسم) بدرخشد وراه بیشتر در حالی که کشور های منطقه تا بندندان امپریالیسم شرق، میسونر های مسیحی و زعمای کانون را به عمق عطش مبارزه خو طبقه توحیدی (البته هرکه به جهان بی مسلح شده اند ما آینده نگری را رهاکرده عوامل خلق رهنمون کردید. جبهه ملی جاده یهودی ، فراماسونری ، بهائیگری ضر توحیدی معتقد باشد دریست راست افراط امپریالیستها را حقیر می انکاریم ووسائـــل اسلامی (که ساخته و پرداخته استعمار است) را محل سخنرانی و تجمع اعلام کرد و بحساب نمی آید) را ـ احتمالا برای برای آزادی – منافع – استقلال وحاكميت فوق العاده استقبال کردند. های بسیاردور آینده نوید میدهد افراطی جب قرار میگیرد وجهان بن ر نیستی برای سال های بسیار دور تکنیکی – الکترونیکی ـ جنگی خود را از جهات سری نگهداشتن جریانات توجه به اقتصاد کشاورزی و صنعتی ملی ایرانیان خطری تغییر دهنده و نزدیکبود. کشور و انقلاب لحظات حساسی را در داخل اساسی کشور مانند قانون وخارج مملكته على الخصوص مجامع و اگر ما به مردم اجازه مختلف ضبط وربط نمی کنیم . آمریکا در جنگ سین کردن صنایع مولد و مادر بجای صنایع ویتنام بدست پارتیزان ها و چریک های ویتنام ووابسته ، ملی کردن صنایع و موسسات مغلوب شد . ولی ما به تاکتیک جنگ های مهم ، تقویت بانک ها و بازار ، ایجاد اعتماد نسبت به بانک ها (لااقل بطور موقت) مراجع بین المللی از سر می گذراندو ضرورت امید می دهد. و هردو کوس لمن . میزنند. لکن معلوم نیست مشکلات د مملکت را چه اشخاصی باید حل و پارتیزانی و چریکی کمبها داده داریم چریکهای اساسی، فروش نفت،قرار داشت هرچه زودتر نظری برطرد شاه و نظام ندهیم در روی زمین آزموده ، صدیق ، فداکار ووفادار خود را از گردونه خارج می کنیم و سرنوشت مملکت را از نو به ارتش منظم میسپاریم . ما میدانیم تا سال فصل کنند؟! وراء مباحثات ایدئولوژیکی ( به اعتباری دادها … حیات سیاسی- های سال وارد کننده کالا های خارجی هستیم ؛ فکری جامعه را ضعیف برین تولیدات کشاورزی و دامی ، اداره و اقتصادی جنگلها (طلای سبز) ، راه بافت و صدور فرش های مرغوب بازار فروش فرش ایران در دنیا که ، در بافت آن و رقابت کشورهایی مانند شاهنشاهی داده شود. در این احوال نام جمهوری اسلامی آزادانه حرفشان رابزنند این اشخاص مليون واقعی هستند که نمی توانست مانع مهمی باشد، زیرا ملت ایران بدنبال محتوای جمهوری اسلامی بود نه نام وحقشان را بگیرند ایده آلی) قادرند با طرح های عملی مسائل را آن و از طرفی به طراحان تر جمهوری واقع بینانه نگریسته و راه حل آنها را ارائه کرده و حالت شك و ترديد دامن میزنیم و ناراضی جدید میتراشیم ؟ ما اسلامی اعتماد کامل داشت ـ خصوصا به و در سرنوشت خـویش داده و اجرا نمایند. این اشخاص سال های پس چرا سرعت عمل و قدرت تصمیم نشان نمی دهیم و عملا به تورم و گرانی احتیاجات عمومی ستان ، هند ،افغانستان ، رومانی و چین چار گردیده) ، امکان ایلات و استفاده درایت صداقت وسیاست رهبر انقلاب .. دانیم مسئله بهره بانکی از لحاظ تجارت خارجی در مردم ایجاد می کند نیروی کار آنها ، شناخت صحیح پرولتاریا سال در این سرزمین خون خورده اند، به حبس باین سادگی ها حل نمیشود ، پس چرا رکود ومین پرولتاریا ! حفظ فرهنگ بومی در مقابل اما امروز کوئی از درون جمهوری اسلامی دخیل باشند آنهارا عملا و تبعید رفته اند، قلم زدهاند و فضای فکری استعماری از مسائلی است که در برابر دارد امپراطوری شیعه بیرون می آید ؟ امروز گوئی هر حرفی که منافع شیعه را به تنهایی بیشتر اوضاع اقتصادی را باعث میشویم ؟ ما میدانیم به متخصص ، تکنیسین ، دکتر ومهندس روحی جامعه را ساخته اند و وجب به وجب گردانندگان امور قرار داشته و دارد این آب وخاک را باهمه فرهنگ و اقتصاد و و بهتری باز کند ، اما امروز این مملکت باهمه احتیاج داریم ، پس چرا ازفرزندان تحصیلکرده هر جهت انجام آنها کاری اساسی صورت است با این هدف که قیافه و چهره کشور برنگیرد از مکتب اسلام خارج است ! بنظر به زیر زمین فرستاده ایم تا زبان و آداب و سنن ورسوم وزیر و بمش ویژگیهای اقلیمی ، سیاسی ، اقتصادی وفرهنگی و وطن پرست (خیلیهاشان در نظام قبلـی می رسد شعار و پیام جمهوری اسلامی که محکومیت های غیابی داشتند که با هزاران میشناسندو اغلب از متن زندگی و عمل به خویش مسائلی دارد که بایددرنظر گرفته شود. گون گردد ومشکلات شهرها (از قبیل با مسلسل وبر نوحق خود اساسش برآزادی : شور : عدل و قسط سیاست رسیده و از میان مردمک و چه و بازار من باب مثال صاحبنظران معتقدند : چگونه ممکن آرمان و آرزو بوطن بازگشته اند استفاده نمی ایک ، بوروکراسی ، مصرف اجناس لوکس برخاسته اند. است تا استثمار انسان از انسان وجود دارد کنیم که مایوس و سرخورده نشوند وقـ ضروری…) کاهش یابد ورونق وعلاقه این فراموش شدگان نیروی کارآ و آگاه جهاد اکبر صورت گیرد ؟ چون امکان ندارد یک ایران هستند و می توانند مردان شخصی هر روز به بیند که دیگری حق او را سیاسی قضائی اداری تصاحب می سال فشار به اندازه دو مستبد دودمان دانشجویان دانشگاه تهران جنجال وهيا د غیره این مملکت باشند و ضرورت دارد از معتقد شود و چنین فکر کند که نباید بحقديگران فرهنگ غربی را یکروزه از اذهان زائل روی فکر و عمل و نفوذ ایشان استفاده گردد تجاوز کرد . بدین لحاظ لازم است برای حل دچار اشکالات گوناگون میشویم اعلام شده دارد به انحراف کشیده میشود! بنظر میرسد انترناسیونالیسم اسلامی دارد را تعقیب نمایند جای ناسیونالیسم ایرانی را می گیرد ؟ قرنها استبداد و استثمار و پنجله و زندگی در روستاها افزایش یابد. کند و آن شخص به عدالت و حق اگر ما بخواهیم پمام آثار و نشانه ی مردم ایران را به حالت عصیان و انفجار در سطح مملکت برپاکرد. فعالیت کانون کشیده بود. تجاوز علنی و بی حد وحساب حقوقدانان ، رادیکال ها ، چریک امپریالیست های غربی و شرقی و صهیونیست فدائي ومجاهدین خلق جریان داشت. تا انقلاب روال عادی و عمق واقعی خود را در این مشکل از سیستم اقتصادی سوسیالیسم شده ایم . اگر ما بخواهیم بافشار این همه ابعادش بازیابد و کشور از کشاکش فشار سوکراتیکه بهره گرفت تا در دراز مدت سرمایه را با همه وسعتش بخورد خلق بدهن ا آستانه فنا و نیستی قرار داده بود و در این میکرد به اعتبار داشتن زمینه مساعدتر و افراد رها شود حال خلق های ایران با هر عقیده و مسلکی ها و پایهای مسیحی ملت های ایران را در وقت روحانیت که سال ها ماننددیگران مبارزه و ضد فشار جناحهای افراطی چپ وراست نتواند حاصل کار را به بلعد . زیرا درفرهنگ را بدامان لامذهبی انداخته ایم شخص استثمار شده سرمایه دار وابسته و اجازه ندهیم در روی زمین آزادانه سرنوشت به صورتهای پنهان و آشکار مبارزه میکردند اقشار وطبقات مردمی زمام کارها را بدست گرفت . بنابراین از طرف دیگر قرار نبوده است شرایط و سرمایه دار ملی یکسان هستنددرواقع بورنوازی بزنند و حقشان را که در مبارزه . اذهان را طوری فراهم کنند که هرکه بخاطـر کمپرادور با بورژوازی دموکراتیک وسرمایه – دخیل باشبند ، آنها را عملا به زیر زمین • A آنان تظاهرات متفاوتی دارد و از فرهنگ خاص هر جامعه تاثیر میپذیرد . پاکسازی «دشمنان آلمان، در رایش سوم، «تجدید نظر طلبان و می شود های تندی را برانگیزاند. دشمنان کمونیسم، در دوران استالین در شوروی و کمونیست ها در جریان دست عمل پرونده سازی راستی مک کارتیسم در ایالات متحده آمریکا، پاکسازان قالبهای کلی با این که همه هدف پاک کردن جامعه را از این پرونده سازی بیارا عناصر ناباب تعقیب می کردند لیکن هر یک از هرجهت در انظار دارای ویژگی های معینی بود که نمی توان این امر درنهایت به کار آن را با دیگری همسان دانست. اما این | گروه پاکسازان و کسانی را افتاده اند و در آغاز ادعای جریانهای فکری همه مبتنی بر قالب هایی کلی نام پاکیزه نگاه داشتن اندام کرده اند درحد پلیس تنزل بودند که از هیجان مردم نیز مدد مـ قالب سازی که چارچوب فکـری از ی گیرند ایدئولوژی پاکسازی است از : دشمن ، معیار های ابتدایی انسان «عنصر ناباب، تصویری کلی ارائه تا بتواند به هر نحو امور را دردست در ساز دولت موقت کند و به هنگام اجرای پاکسازی از ایران مسئله تصفيه پاکسار – 13! دیدگاهها 1 از سویی دیگر بیم — قالب های سابقتی که معیار : پـ آذر پاکسازی معمو مبتنی بر تصویرهایی از آنجاکه این پاکسازی چارچو آن از جایی به جای دیگر متفاوت است) این استفاده از قالب اهی کلی برحذر که شعور جمعی جامعه معین آنها را مذموم نداشت گاه متوجه نگذشته طاغون احساس را تقویت می کند. پاکسازی نیز آنجا که توضیح بیشتر ممکن یکی از عوامل مهم تشدید کننده احساس شدن بهتر موضوع کمک کند به : یاد شده است. باتوجه عال مذکور مي ادامه میدهیم توان جامعه ایران را تمامی امید خودرا اصطلاح نزدیکان دربار آنچنار باین انقلاب بسته بود، درحال حاضر جامعه ای کلی است که هرکس می تواند. . مضطرب نامید. آن را تفسیر کند. نزدیکی در و نکوهیده میداندو نسبت به آنها عناد وكيفه ایران» بود، و باتوجه به این که فرهنگ نودالی هنوز درجامعه ما ریشه های محک ورزد. . پاکسازان با استفاده از ایـن شود وبي فایده کاهش می یابد. تمرکز قدرت تشدید می شود و میزان مشارکت میلیونها تومان سود برده است ؟. سیا نیز گمراه کننده وناروشن نون چه منبعی میتوان عضویت سیا تعیین کرد؟. به جز سازمان سنیا میتواند عضویت در سیا را . جدید که دراین حالت نهاد های عمد پیشین را نگاه میدارد و به انتقادی سطحی آنها اکتفاء کرده، لبه تیز حمله خوددامتو اثبات این مدعا کم نیست. تنوع معیار افراد میسازد. این عمل، باکسازان عدم استنباط واحد درمورد خیر وشر میدهد تابی آنکه تغییری اساسی در اجتماعی پدید آورند، در چارچوب بسیاری قالبهای کلی بمطرد با معدوم کردن اشخاص بپردازند و در این راه کسانی را ه به تصورشان بتوانند مزاحمتی ایجادکنند و یا متعلق به گروه و دسته پاکسازان نباشند نابود سازند. بدینسان ایدئولوژی پاکسازی که در اصل متوجه «عنصر پلیده بوده است حوزه عمل وسیعتری می یابد و بیرحمانه به همه آنان که جرات تردید پیدا کرده اند، می تازد تنها اشخاصی راکه با گروه پاکسازان ی بستگی دارند مورد حمایت قرار می در جامعه مضطرب افراد در انتظار برساند ؟. مگز به صرف استادی را تدار حيثي یکایک موارد و سنجش این مختصر خارج است ولی هرنوع سرنوشتی هستند به یک نکته اصولی اشاره کنم برآن اساس پایه بگذاریم. گروه همراه تردید در صلاحیت دادگاه روسای دانشگاه های ایران در روز تصویر های نکوهیده در شعور جمعی مقاصد دارد، آمر پاکسازی در سازمان های های اول و دوم خرداد نشستند و برخاستند به صورتهای کاملا متفاوتی تجلی حاص خود را پی میگیرند و در اذهــان وطی قطعنامهای از دولت خواستند ضوابط بسته به سرپرست وفضای سیاسی حاکم عمومی آنها را موجه جلوه میدهند . قالب آنان را برای پاکسازی دانشگاه ها تصویب سازمان به گونه ای خاص پیگیری شد.کمیته سازی برای پاکسازان حربهای برنده است که در جامعه مضطرب افراد در انتظـار نزدیکی را چه کسی وجه گویی که آموزش عالی در ایران دراین ضمنا آنان را از اجبار به استدلال کردن دادگاه های انقلاب نیز از این امر هرنوع سرنوشتی هستند که آنان فکر میکنند کاند؟. آیاکسی که به سبب شرایط خطیر هیچ مسئله دیگری ندارد و به نبودند. اندامهای کمیته و برخورد فکری بانظام موجود می رهاند. دادگاه که همه چیز ممکن است رخ بدهد. هر لحظه مسئولیت سازمانی که ریاست آن بایکر بیان دیگر اگر پاکسازی به گونه ای که این انقلاب بدون تردید از ۳- ایدئولوژی پاکسازی که ادعایش در ممکن است کاری را که درگذشته انجـــام اعضای دربار بوده است از نزدیکان آقایان اظهار داشته اند، انجام شود معضـل به اهتزاز درآوردن ترجم. مبارزه با پلیدی شهر تاثیر می از داده اند زیر ذرمبین بگذارند و گرفتار عاقبتی است یا کسی که در ارتباط و نزدیکی دانشگاه و پیشرفت علمی حل خواهد شد . محلی به محل دیگر تغییر است در برخی از جامعهها به خاطر نامشخص شوند. درچنین جامعه ای افق آینده ثروتهای کلان به چنگ آورده است ؟. آب آنچه امروزه به عنوان پاکسازی در نظام موجود به میدان می آید و در برخیدی کوچکی محکوم به محدود می گردد و برنامه ریزی و آینده نگری به خاطر جرمی که به سبب تخصص و شهرت دانشگاه ها و مدارس عالی مطرح چون جامعه ایران که تحولی را پشت اعدام میشد ممکن بود شهر بزرگتریجان سخت میگردد. دگرگونیهای غیرقابل تصور امنایی عضویت داشته ازنزدیکان دربا در واقع هدفی سیاسی را پی می گذارده اند به نام استقرار بخشیدن به سالم بدربرد و آن که در شمال ایران بود اطمینان به برخورداری از حمایت های لازم یا کسی که باوجود عدم لیاقتتها صمنا نشانگر سطح نازل معرفت سرنوشت متفاوتی از آن جنوب کشور را از افراد سلب میکند و آنان را منفعـل و ابستگی به دربار طرح های کلا فرهنگی تصمیم گیران نیز هست زیست، داشته باشد. شواهدعینی دست آورده وبدون آنکه شناخته گرداند. در چنین جامعه ای تونی دانشگاه تهران که از آغاز جرای سیاست پاکسازی بود . در وسای دانشگاه ها نیز به . کوشید قطعنامه فوق را علیرغم تذکرات به تصویب برساند تا هم آنچه را : انجام داده است صورتی رسمی بدهد مشکلی را که خود ایجاد کرده است از باز کرده و به کردن دولت بیاندازد . هرن سیاسی پاکسازی چیزی نیست جز گریز از روبرو شدن با مسائل اساسی دانشگاه هاو کاستن از شور و حرارت انقلابی دانشجویان از طریق اخراج تعدادی از استادان قطعنامه عنوان ومحكوم شناخته شدماندگز شهر صد کلانتر شباهت دارد . این فضا با دوراندیشی و ژرف نگری نقشی فعال در رضایت دانشجویان در جهت همسویی مدیریت کنونی. این عمل معرف سطح هایی هستند که در خارج از دانشگاه رهبری و سازندگی جامعه امروز ما ايفاء میتوانند وجود داشته باشند مثلا هم استان فرهنگی تصمیم گیران است چون نـ کنند، خود سهم قابل توجهی در اغتشاش و میتوانست وزیر، معاون و اسا نابسامانی وضع کنونی دارند و باری بردوش گذشته به طور عمده در نظام حقو استدلال و شیوه های اجرایی آن ٤- فرقه سازی و حفظ منافع گروهی را در ایران مستقر کرد که هریک سازمان مرتبه استادی و عضویت در هیات سیا و ۰۰۰ بشود وهم دولت شده اند. قسمت بزرگی از نابسامانی شغلی غیر از استادی دانشگاه رهبران خاص خود را دارد و کوششهای فعلی دانشگاه ها محصول سیاست هـای بطن سیاست پاکسازی جای دارد. پاک نیست. در این مختصر می خواهیم باتحا سازان برای کسب قدرت و موقعیت های ممتاز دولت موقت انقلابی را در جهت یکانکی آنها کاری درخور نکوهش است باید مسئله پاکسازی و عاقبت چنین سیاستی گذشته نادرست رژیم و قسمتی هم محصـول به تشکیل گروه وفرقه میپردازند و مشاغل نکتههایی چند را با خوانندگان در میـان مرجع داوری قابل قبول جامعه صور ثمر کرده است. حاصل چنین موقعیتی ندانم کاریها و بی خردیهای مدیریت هـای بگذاریم: بگیرد نه توسط بخشی از جامعه موقت دانشگاه هاست. پس از اعلامیه مشهور ترس و اضطراب در افراد و بیمناک شدن کلیدی را به یاران خود میسپارند تا ازیکسو نظارت خود را برهمه امور بگسترانند و از ۱ـ ایدئولوژی پاکسازی در اساس مبتنی قشرهای وسیعی از جامعه نسبت به آینده مورد دانشگاه). اگر قرار باشد، هر سازم سازمان ملی دانشگاهیان در مورد پاکسازی دیگر امکان هر تهدید و مخالفتی را از ساده اندیشی و عدم توانایی در برخورد معیار ویژه ای برای داوری خود برد (که در مقالمقبل بدان اشاره داشتم) و با میان بردارند. گروهبندی پاکسازان پدیده های بغرنج و پیچیده اجتماعی است. – جامعه ای که با شور وق این صورت چیزی جز هرج ومرج و ابتکار مدیریت کنونی دانشگاه تهران عدهای شودکه افراد مردد و بیطرف نیز این طرز تفکرکه در جامعه های مختلف در عدالتی نصیب مردم نخواهد شد. اگرریاست مملو از امید به سوی دگرگونی از استادان دانشگاه ها به عناوین مختلف آنکه ازتهمت و افترای اینان در امان باشند شرایط خاصی بروز می کند، هدفش متوجه کرد در اندک مدتی دچار ترس و بانک ملی جرم است، در آن صورت دول اخراج شدند و حال که این عمل بحث هـای به پاخسازان روی آورند یادر برابر اقدامهای افراد است نه نظام، و معمولا از سوی کسانی باید رئیس بانک ملی را تعقیب کند تا آن که شده است ، زیرا که عدهای برای فراوانی را برانگیخته است ، مدیریت موقت آنان سکوت اختیار کنند و یا با اتخانمون خودرا ناتوان می بینند وعدهای دولت رئیس پیشین بانکسیرا درسم عقود بتاعند دانشگاه تهران قطعنامه ای را به تصویب مجمع دنبال میگردد که از نظر معرفت اجتماع های دوگانه و چندگانه در مقابل پاکسازان میان مایه اند وکوششان براین است که با خطرهای ناشناخته بسرمیبرند. و دانشگاه وی را محکوم روسای دانشگاه ها رسانده است تا پشتوانه ارائه قالب های کلی و عامه پسند همراه با قدرت عمل واظهار نظر صریح را از دست پیدایش نرس آنست که چیز حقوقی لازم برای کاری که قبلا صورت گرفته امیدوا موجهای اجتماعی جایی برای خود به دست بدهند. از این گذشته فرقه سازی به پاکسازان ستقیما ما را تهدید کند. است، تامین کند. دانشگاههای ایران در این نشود که نگار آورند و موضع های قدرت را در همان نظام سرعت عمل خودبیافزایند عامل قعیتی اینست که انسان مدت هریک به نحوی با مسئله پاکســـــــــازی بدانند ویا به سادگی اشغال کنند. بدیهی است که این نیست برخورد کرده بودند و هرکدام بسته به موقعیت درباره فعالیت داند چگونه از وسابقه خودبه نوعی در راه پاکسازی قدم جلوه دهد، برعکس که راه برداشته بودند، لیکن باتصویب قطعنامه یاد این بارماید: بعهده شده به نظر می رسد که از این پس روش جامعه باشد نه آنک درحالی که ترس معمو لا در ارتباط و احدی اتخاذ خواهند کرد. متاسفانه بایدگفت بمیل خود به شناختهای پدیـدار شود ، که قطعنامه مجمع روسای دانشگاه ها نه تنها گونه که رسیدگی به خطای محرک های ناشناخته ای دارد کمکی به بیرون آمدن از کلاف سردرگ دانشگاه در صلاحیت دانشگاه چیزی نیست جز انتظار خـطر پاکسازی نیست که خود بر ناروشنی ها او مشمول مقرراتی تظار چیز ناشناخته ای که فرد را تهدید ابهام ها صحه گذاشته است. ترس و اضطراب میتوا ۹- در این قطعنامه با عنوان کردن قالب مشمول قوانین واحدی پیدا کنند. امروز جامعه ما باسبب های کلی چون «نزدیکان دربار ، عوامل سیا دانشگاه اگر . دادگستری برای رسیدگی ناصر بلید» در کوتاهترین مدت ورش برند. ایدئولوژی دربستر های فرهنگی گونگون پاکسازی آنان به طول | ه پاکسازان به خوبی او ترس برانگیخته گونه نیز داوری ناروشن بودن اهد و فراماسون ، وزراء، معاونان افراد شدهاند. آن صورت ناشنها انته برنیاورده استبلت • چنین سنت محل و سازمان – جنان وضعی آورد که به قول آقای نخست وزیر جامعه اند که گرچه از آنها انتظار می این 9 The 15- . د تظاهر به پیدا کردن ضابطه ای عین پاکسازی شده است در حالی که اجرای این غیر مستقل کیا اندیشا امه ازدانشگاه دانشگاه تفسیر های به متفاوت پیدا میکند همچنان که تا کنون پیوندی ندارد، تنزل پیدا پیدا کرده است. اگر در دانشگاه تهران معاون و زیر عنصری خطاکار قلمداد شود در تامل است اینست دانشگاه صنعتی تهران چنین مقامی مورد دانشگاهی تاباین هد – تایید تمامی دانشگاه قرار گرفته است. همین میگیرد و استادان دانشته یکشنبه ۲۰ خرداد ١٣٥٨ – صفحه ۸ شماره ۳۳۷۱ ـ سال دوازدهم مسلسل و برنو حق خود را به به اینکه کشور احتیاج به کا دولت بجای اینکه کار ایجاد کند ، مردم را بسوی ابراز احساسات ومسائل عقیدتی سوق میدهد و جریاناتی پیش میآورد که افراد مملکت ۔ خصوصا جوان هــا د اینکه در مزارع ، کارخانه ها ، ، معادن موسسات تولیدی صرف گردد به حرف جدالهای ایدئولوژیکی مصروف می الاخره کاملا روشن نشده است که اقتصاد سرزمین را کار باید اداره کند با پول و دیگر منابع طبیعی ؟ آنچه مسلم است اقتصاد یک کشور معتبر وقوی شناخته وارزش پول آن بالا میرود که وارداتو رات وموازنه پرداخت های آن کشور – از کشورها نسبت و تقارن و استحکام باشد . دریافت پول نفت به دلار کاهش نرخ دلار در برابر طلا ضررهای تصاد مملکت وارد میاورد که تا چشمگیری برای هیچکدام از موارد بالا نشده است . اداره امور مملکت منحصرا به شعار و موضعگیری های نمی شود ، بلکه شناخ سیاست وطرز عمل قاطع و انقلاب بسبب عدم هماهنگی دو قطب قدرت موقت و روحانیت و بخاطر انحصاری کارها این دست عده ای معدود تاکنون حاصل نشده است و با این کیفیت امید در آینده هم توفیقی حاصـل جامعه ما در درون خود و آشفته ذهن نباشد که گروه . این امر علت های مختلف یکی از مهمترین آنها اینست ک کسانی که درهیات استاد دانشگاه ، شایسته چنین نامی نیستند.ری به خاطر غیر سیاسی کردن دانشگاههای کردن نظام استادی وکنار گذاشتن افراد تخواندار داشتن مدرک دکتریومواظت ازمان امنیت را برای دست یافتن به کسوت تادی کامی دانست و بدینسان سنت استانی شکست. ثمره این سیاست در اعتبار و احترام حرفه استادی درجامعه نفوذ آنان بود تا رژیم بتواند مایل است با آنان رفتار کند که اکنون به جان هم افتاده اند به بریان همین سیاست به دانش وسهولت دستیابی به کسو شده است که از سنت این بمانند. بسیاری از استادان دررشته های علوم دقیقه علوم انسانی در بهترین حالت بعنوان یک متخصص اداره و یا سازمانی مشغول ولی نه آن که بخوان عالم بشرنوشت آموزش جوانان بدست درهم شکستن سنت استاد کردن نظام آموزش نیت آن را به ارمغان آورد . جمع روسای دانشگاه های ایران از کسانی بود که سابقه استادی برخی آنان ازدو سه سال تجاوز نمی کرد و برخی یگر از آنان که مسئولیت مهمترین دانشگاه ایران را بدست گرفته اند از طرف وزارت کار منصوب شده اند بدون خود از اعتبار علمی و الایی برخوردار چنین مجمع میتواند صلاحیت به مسائل آموزش عالی ایران را اشته باشد؟. این مجمع به جای آنکه اصلی یعنی ساخت های آموزش ردازد، بجای آنکه سندی معتبر در آموزش عالی در رژیم گذشته منتشر ونطفههای اندیشه آموزش عالی پیشرو در درون این انتقاد بیروراند تمام مهمترین مسئله آموزش دانسته است آنهم به شیوه کسانی که دراین مجمع بیش پاکسازی بودند میخواهند نیز این کار را سامان دهند و پرچمدانش اخته را بادست خود بلند کنند غائل پاکسازی از آنجا که برپایه فردی است تخم كين وعناد میکارد پاکسازی پاکسازان می انجامد نیرو های مترقی در نیرو های مترقید نیافتادن نادرستی تسلیم کردند نیرو ها هانی سنت های لیبر کرد و ابتدایی را نادیده انگاشت ، استادان احیاء دانشگاه ها به د مانیستی و آزادی اندیش دانشگاه ها به روی باز بماند و دوباره کرو