نسخه آزمایشی شامل 218,992 واژه

آیندگان:ش:۳۳۷۲

ص۸

نویسندگان مسئول نوشته های خود هستند ه مقاله های وارده پس فرستاده نمی شود * آیندگان در حک و اصلاح مقاله های وارده آزاد است دیدگاهها رسول مهربـان ـ خواهد بود و جمهوری حیثیت و پیوند های عضو حزب ایران آن شدند که حداقل محتوی و مفاهیم حکومت این قبیل که متاسفانه فقط درمرحله حرف باقی – است که از دست چنین حکامی که بقدرت شمشیر مطلق عدل و تقوی و نیکی و بخشش واتحاد مصلحت و ضرورتی است که آخوند ملامه جمهوری اسلامی اعلام و تفهیم گردد تا ملت مانده است و شایسته وعظ و سخنرانی های و موهبت الهی و تکیه بر ظواهن احکام شرع و اتفاق که دیدیم حتی ظواهر آن در حکومت کاظم خراسانی و شیخ عبدالله مازندرانی وحاج بداند اسلام کدام است و حکومت آن چگونه تهیجی در منابرو مساجد است اما آنجا که انور متکی بودند چه ستم ها و ظلم ها به خلـق های باصطلاح اسلامی رعایت نشد و ادامه میرزا خلیل تهرانی عقیده داشتند (این ضرورت پای ضابطه و قید و تعقد به قانون بمیان مــی خدا رسیده است : با دهان آلوده به خمر وسری و استمرار حکومت جابرانه اموی و عباسی به مذهب است که در غیبت حضرت صاحب الزمان آن با اسلام از چه طریق و رابطه و ضابطه آن آید حرف های دیگری مطرح می شود و اصول گیج و منگ از باده می ناب به مسجد رفتند و حکومت های محلی رسید و على الظاهر درلوای حکومت با جمهور مسلمین باشد ) نه آنکه چگونه خواهد بود و بعنوان ثبت شکایت یاد دیگری و بدنبال آن جار و جنجال و حرکت و بجای ۲ رکعت نماز صبحگاهی هشت رکعت بجای اسلام اما بر ضد انسان و توده مردم وحکومت آقایان علماء دینی و فقهای گرامی که اکنون به آوری می کنم که باین خواسته های منطقــى راه پیمانی که فلانی اعدام باید گردد و بدنبالش آوردند و خلقی خفقان گرفته از ترس استبداد محلی علویان که خوش درخشید ولی دولت نام ( جامعه روحانیت و مدرسین حوزه علمیه می گویند عمر خلیفه مقتدر مسنيـن در بی اعتنائی شد و یکی از اعضای شورای انقلاب چماق تکفیر و مجاربه با خدا که این قلمزن حتی در عبادت و پرستش بخدا نیز به مستان مستعجل بود و چنین حکومتی پس از آنهمه تم ) ظاهر شده اند حکومت اختصاصی ایجاد مسجد از مردم مدینه سئوال کرد این از راه اظهار داشت که یک هفته قبل از رای گیری حقیر برای روشن کردن با همه اشکال و اکراه آلوده دامن اقتداء کردند شرح تصرف اموال تلاش برای تقسیم زمین و ثروتدربين محر کنند و آقای آیت اله سید صادق روحانی علاوه ، راست منحرف شوم چه می کنید مسلمانـي می برنامه ای از تلویزیون مردم را روشـن بحكم وظيفه انسانی و اسلامی بدان پرداخته ام زحمتکشان و قتل و غارت اقوام و ملل و قساوت بیش از ۲۱ سال دوام نیافت و بنام اسلام و بر حکومت و ریاست برای روحانیون ( حق بپاخاست و گفت اگر از راه راست کج ومنحرف کنیم و دیدیم و شنیدیم چند سخنرانے و باشد که صاحبظران و نویسندگان متعهد و های خلفا و سلاطین را کتب تاریخ تمدن اسلامی حماسی و کلی گوئی و یک بحث استدلال شوی با همین شمشیر کج راستت می کنیم جلوگیری از کفر وزندقه نابود شد : اولین وتو) اعلام کند چنین درخواست ها و دعاوی مسئول با بمیان گذارند و بدانند که خونبهای با همه جزئیات و ریزه کاری ها نوشته انـد مت این حکایت و روایت بدرستی معلـوم يكطرفه از مرحوم شهید استاد مطهری رحمته اله حکومت متمرکز صفوی که پس از آنهمه جنگ و وحشتناک کی و کجا و درچه مقطعی از مبارزات ملتی مطرح است و نظاره عالمی بر انقلاب ایران آنچه که قطعی است فشاری بود که از جانب جدال ایجاد شد در ظاهر شرع انور اسلام و عمومی و حرکت های دسته جمعی ملت ایران نیست اما در آنجا که از دموکراسی و آزادی و علیه و پس از آن رای های آری ، آری میلیون استاد مرتضی مطهری که شهید شد و خلقی را زورمندان بر طبقات زحمتکش وارد می شد و مكتب شیعه امامیه که بعنوان مذهب رسمي از طرف جامعه روحانیت عنوان شد ؟! و در نظارت ملی و فرد در حکومت اسلامی بحث می میلیون نفری و در پی آن مصاحبه های کوچه و بعزانشاند وخدا بکشد کشندگان اورا استادش در این غارت و چپاول شیخ و شحنه و بازاری ممالک محروسه ایران اعلام شد کارها کردندکه کجا و در چه زمانی باجابت رسید آیا از جمهوری شود این داستان را در اثبات وجود آزادی و خیابانی خبرنگاران رادیو و تلویزیون که اکثرا علامه طباطبانی که افتخار عالم اسلام است و سید هر یک به اعتبار سمتی که داشتند ستم قدرت مقابله فرد در برابر حاکم صحبت ودليل گفتند جمهوری اسلامی را می شناسیم واصول روح اسلام و شیعه از آن بیزار است و همان اسلامی بر اساس آراء ملت حکومت اختصاصی ضمن تشریح حالات و مکارم اخلاق استـاد بر خلق خدا روا داشتند که نمونه های فراوان قتل و چپاول اموال و نفوس ملت را تحت تائید و مافوق اراده ملت برای روحانیون و علماء می آورند و اخیرا نیز امام خمینی رهبر انقلاب و حدود آنرا می دانیم و عده ای نیز گفتندنسی مطهری بمردم پیام داد و آرزو کرد آنچنــان در همه کتب تاریخ تمدن اسلامی موجوداست، روحانیون دنیا پرست ادامه دادند که بررسی دینی باید ایجاد شود آنهم جامعه ای که تاکنون ملت ایران ضمن سخنرانی به چنین روایتـی دانیم اما همه آنها که گفتند می دانیم حتی یک – قانون اساسی ای تدوین شود که مورد تمسخر با آنکه در زمان پیامبر و ابوبکن هیچ نــوع آن در حد گنجایش این مقاله نیست اشاره کرده است ، از آنجا که زمان مقابلـه کلیه با شمشیر را منتفی می دانم و شمشیر کشیدن و نوار موجود است و همه آن شور و هیجان باید با خط درشت نوشته شود و در مقابل پس از گسترش دامنه فتوحات دولت اسلامی و فراز از دانسته ها نگفتند و آن فیلــم مردمان دنیا قرار نگیرد و این کلامی است که امتیازات چشمگیر طبقاتی وارثی بوجود نیامد نتوانسته است برای حوزه های خود قوانین و مقررات متحد الشكل و لازم الاجرائی تدوین انقراض حکومت جابرانه صفویه و کاهش استقرار دولت نادرشاه افشار موجب فشار طبقات استثمارگر نشد و همان رويـه و تنظیم کند چگونه می تواند حق اختصاصی بروی رهبر انقلابی که با ایثار جان و مال و قیام عمومی ملت بقدرت نشسته است خلاف همه اصول انسانی می دانم به قلم متوسـل شده ام تا نشان دهم که انحراف و کجـی را مشاهده می کنم و مجموعه این انحراف وکجی به آنجا کشیده است که یاس و ناامیدی جـای شور انقلابی را گرفته است و همه تلاش مصلحت روحانیت به حکومت نیست ظلم وجور و تعدی در شکل های مختلف ادامه و و تو برای خود قائل شود و هنوز وارد بحث یافت و از جهانی شدید تر شد و فرار دستـه شورای اجتهاد و آن حرف هـای کشدار و جمعی کشاورزان و روستائیان بكوهها وجنگل کشاف نمی شوم که خود دریانی است بیکران ها و آشوب و قیام و جنبش روستانی دراواخر حکومت نادرشاه موید این واقعیت است و در و نتیجه چنین نظام حکومتی اختصاصی اگر به آنجا کشد که بر اساس اجتهاد شخصی ملاتی کاری کند و نتوانــی دهد و از شور انقلابی به نتایج و ثمرات انقلابی مبدل شود . وارد این مقوله نمی شوم که چون خرداد سال ١٣٤٢ نهضت و اعتراضی از مدرسه فیضیه قم شروع نهضت اسلامی بس است و می تواند مبنایی برای حکومت اسلامی و استقرار آن گردد آنچه برای ملت ایران اهمیت حیاتی دارد و استمرار و دوام حکومت بندی مزیت افراد برحسب مهاجر و انصار و اهل بدرو اهل قادسیه و سادات هاشمى وعباسیو هر طرف اعتراض و تائید و تکذیبی بجز نویسندگان متعهد و مسئول در این جهت کـه و شرکت در رای دلیل بر اطاعت از امر رهبـرو چشمان نویسندگان قانون اساسی و نمایندگان اولین آثار اختلاف طبقاتی از طریق توزيع اعتقاد به صحت راه انقلاب و مخالفت بارزیم مجلس موسسان که به قضاوت و اظهار نظر متفاوت اموال و ثروت ملل غارت شده ودرجه منحله و کثیف سلطنتی . اما آنچه اکن سون خواهند نشست قرار گیرد ، آنچه اکنون به ملت مطرح است. قانون اساسی است ، قانونی که ایران که در قرن بیستم از جهان پیشرفتــه باید نتیجه آنهمه مبارزه و جانفشانی و شهادت تکنولوژی زندگی و ایثار و امید و آرزو های یک ملت بپاخاسته از انقلاب خونین در آن متبلور و متجلی شود خواهد شد على الظاهر مجموعه ای است کـه این راه ثروتمندانی در جامعه اسلامی پدیدار جمهوری اسلامی بدان متکی است اینست که و سندی باشد معتبر و میثاق مطمئن برای بقولی نه شرقی است و نه غربی بلکه اسلامی شدند که شرح آن در کتب اسلامی موجود است حال و آینده کشور و تعیین کننده حدود قدرت باشد . . و بیان آن در حد این مقاله نیست ، دنباله این هر دولت موقت جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب دولت و اجزای متشکله آن و طریقه پیوستگی نبی اکرم تاکنون محدودهای که در آن بلحاظ دگرگونی و اسقاط و اعتساف ارزش هـای ملت ایران که از درون قیام ملی و خونيـن و ارتباط با آحاد ملت و نحوه نظارت وقضاوت انقلاب ملتی جان بکن گرفته و بمیدان شهادت کیفی و کمی اصول اسلامی تدوین و تصویب اسلامی به ایجاد امپراطوری معاویه منجر شدو قوه قضائیه و طریقه اجلاس و اعمال قدرت تلاش عظیم توده فقیر مسلمان برهبری علیبن آمده برخاسته است فعلا و اجراء شده باشد وجود نداشته است اهمیت مسمی به جمهوری اسلامی شده است و بقدرت نشسته است بملت کند بنام قانون اساسی تابعان و صحابه بوجود آمد و این نابرابری قیام ملت باید به نظامی منتهی آشفته نتیجه ای عاید ملت نخواهد شد . . جمهوری اسلامی تدوین و عرضه و تصویب ها همچنان رو به تشدید و شدت گذاشت و از شود که اراده ملت بالاترین است و اگر دانسته شود که از زمان بعثــت ترین مرجع در حل و فصل مسائل مملكة باشد و مسئولین امور خود را در برابرقانون اساسی و قوانین مصوبه ملی مسئول بداننو کتاب ( دولت نادرشاه افشار تالیف ک ز : و درجه سختی و صعوبت نوشتن و پیاده کردن ابیطالب به آنجا کشید که آفتاب عدالت اسلامی نمایندگان ملت در وضع قانون و نظارت بـر و دیگر مفهوم قدرت اختصاصی و موهبتهای اشرفیان آرونو|ترجمه حمیدامین) اسنادیارانه دوباره درخشیدن گرفت و آن قدر برای وصول اجرای آن ، متنی که چندی پیش منتشر شـد ایران چه خواهد داد و حقوق دولت و اقوام چنان قانون اساسی روشن می گردد چه آنکه شده است که شدت استثمار و درندگی حکام الهی و مبرا بودن از مسئولیت و در عین حال به حق تلاش کرد تا با چهره خونین به حـق آنچنان بود که سخنگوی محترم دولت از اصل ملی و خلقهای تشکیل دهنده ملیت ایرانی برچه نهضت اسلامی که در آغاز یک جنبش انقلابی را نشان می دهد : در سرتاسر دوران حکومت دارا بودن حق عزل و نصب و اعلان صلح و پایه و مبنائی است و آزادی و دموکراسـي بود و قصد تغییر بنیادی روابط جامعه داشت . واصل شد و مجددا اختیار ملت و امتی بـدون منکر اصالت آن شد اما بعلت سلیقه و روحیه گسترده و مرکزیت جبارانه قاجاریه شدت ظلم جنگ وبخشش حدود وثغور ملی بهیچ صورت آنکه ضابطه و اساس مستحکمی برای اداره و و حدود ثروت و سرمایه بر چه میزان واصلی حتی در محدوده جزيره العرب نتوانست اصول نعل و به میخ و می دانم و نمی دانم و تائید و شکلی ظاهر نشود . و برای احتراز از جنبه و استثمار و تعدیات حکام بیشتر شد و قيـام و تکذیبی که بر سخنگوی دولت حاکم است و او عشیرتی و نظام مسلط برده داری را به طور تمشیت امور آنان ایجاد گردد بدست ظالمین عمدتا آزادی اندیشه و عقیده و قلـم است اشکال و ابتلاع است که مصلحت روحانیت و و جنبش مشروطه برای ایجاد نظامی که درآن و اشرافیت مسلح به شمشیر و قرآن و نرو عدالتو عدالتخانه رکن اساسی باشد به نتایج افتاد و با آنکه وصیت و عهدنامه مولاعلی حکومت نیست چه آنکه مجتهد خود را درمقابل به مالک اشتر صراحت و تصریح و تاکید بـه و تشکیل احزاب و جمعیت های سیاسی چگونه را جمع اضداد ساخته است اظهار داشت چه مانعی دارد که حتی همین متن را در حکم پیش تضمین و تعیین می شود اینکه آیا می توان سیر جنبش ملتی را تا سال ١٣٤٢ ملی دانست نویس تلقی کنیم ؟! آنچه در جریان مبارزه علیه و از ۱۵ خرداد ٤٢ تا بهمن ۱۳۵۷ مذهبی و اسلامی بعهده تاریخ نویسان و جامعه شناسان از آنجا که ورود به چنین مباحثی را است انحراف و کجی به آنجا کشیده رعایت حال حکومت شوندگان دارد و امرموکد طاغوت شعار داده شد و اکنون نیز در پوستر مانند های گران قیمت حزب جدیدالتاسیس جمهوری مردم مورد نظر نرسید و مسیر مبارزه و جنبش با ملت مسئول نمیداند وفتواورایش براساس اصول شدت بیشتر ادامه یافت و قیام خونین بهمـن است که در صحت وثوابوسقم وعذاب آن در خدای باریتعالی مسئول است چه آنکه گفته اند ١٣٥٧ منجر به سقوط رژیم شاهنشاهی وتاسیس به اینکه ( مبادا روش معاشرتت با رژیم جمهوری آنهم با خصلت و ویژگی وتعقد جانوری درنده باشد که خوردن آنها را غنیمت مجتهد را نمی توان به محاکمه کشید و این به اسلام اعلام شد و اینک همان سئوال مطرح شعری ) به تصریح ابن خلدون روش حکومت سنتی است لازم و قابل احترام و برای شریعت اسلامی هیچ مسلمانی راضی بے است که نظام آن چگونه است و چگونه بایـ از مولاعلی بر اساس ظلم و جـور های شکستن این سنت نیست و لازمه دخالت در امور ادامه یافت: بس حتى مدینه فاضله افلاطون و طرح و تئوریهای انقلابی را گرفته است . باشد . دولت و امور عامه و اعمال قدرت اجرائـ این سئوال مطرح است که آیا بحكـم مسئولیت و سئوال و استیضاح و محاکمه اسلامی نوشته میشود آنچنان انسانی وروحانی که یاس و نا امیدی جای شور است که اگر آن شعار ها جامه عمل بپوشد آنهم در محیطی که تهیج مذهبی و صدور احکام تكفير رایج شده است بسود ملت ایران نمی دانم و نتیجه ای جز خلط مبحث و راه افتـادن دسته های اعتراض ببار نمی آورد آنچه که جوامع سوسیالیستی بلوک شرق و سیستم – فعلا با آن روبرو هستیم حکومتی است بنـام های سوسیالیستی با چهره های دموکراسی هیچ ضابطه و قاعده و اصولی که مردم پیروی از آن حکومت و دولتی را انتخاب خصلت وویژگی که بدان داده اند باید بر مبنای تادیب و تشویق است و دخالت روحانیت تب ( دولت موقت جمهوری اسلامی ) و چندین مرکز بعضی کشور های غرب پیش آن حقیر است و آنجا که در حد اجتهاد باقی است و خـود و قدرت و اعمال قدرت که علی الظاهر برای ایجاد ( اطير المواطير الرسول و اولولامرمنکم )باشد؟ جامعه بی طبقه توحیدی که فقط خدا در آن و بدون دعوا و منازعه امر حکومت بنیان و اساس برتری و فضل بر تقوی آرمان های انسانی رسول اکرم نظام دوجنبهای گیرد و برمدار قانون و اراده مردم و نظـارت عشیرتی و برده داری به دست متولیان اصنام خلق که رضایت خالق هم بدان است حکومت آن تغییر به حکومت اکثریت به شعار های دوران مبارزه که همان آزادی کعبه به نظام فئودالی تبدیل شدوپس از آن همه قوام و دوام گیرد بوجود نیامد و آنچه بنـام خلافت و ادامه سیره نبوی بر ملل تابعه حکومت استقلال و جمهوری اسلامی که مفهو محکومت ستان و دخالت مردم بود و از آنها که در قرآن ازی رشد اجتماع همه جانبه براندازد و طولی نکشید که علیرغم کنند و استقرار حکومت جمهوری اسلامی کوشش می حکومت کند و اولوالامر را در تقدیم قدرت به روحانیت و مكلف ومقید به رای اکثریت نمیداند تخصیص حق و تو به آنان تجلی دهیم یا آنکه خلاف همه اصول و موازین عقلی است که کنند و بعنوان مقدمه رفراندم و همه پرسینیز باشد و آن اکرمکم عندالله اتقيكم اصل لايتغير شده است و در حدود ۲۰ میلیون نفر بدان رای داده اند : و هر انسان آزاده و با حیثیتی که پای بند اصول دموکراسی است حکم و رای جامعه روحانیت و آنها در دوران مبارزه هیچگاه داستان جدال وقيام مولا امام علی بن ابیطالب مربی بدیل هرگز موفق نشد املاک جریان یافت خارج از حوزه نظارت اراده ملت است وفادار باشیم. ود را از کثریت را لازم الرعایه می داند و باید خود را مدافع جمهوری اسلامی بداند و از طـرح این قبیل حرفها خودداری شود چه آنکـه مباحثی که جمهوری با اسلام مغایر است و از تخصص قدرت و حکومت به طرح چنین مسائلی تا قبل از همه پرسی جائز روحانیان مطرح نشد. و لازم بود و اینک بی معنی و فتنه انگیز ، اما آنچه که از فردای اعلام نتیجه همه پرسـی مطرح شده است و باید هم مطرح باشد وهمه ملت ایران از هر طبقه و قشری به اظهار نظر ورایزنی در باره آن نشسته اند محت پنداشتند و اطاعت عامه مردم را واجب شرعی محسوب گردد و مستضعفين بر مستكبريـ کیفیت ( حکومت جمهوری اسلامی ) است غلبه کنند و حکومت از آن پائین اجتمـاع و و تخلف از آنرا مستوجب عقوبت مرگ!! یادآوری این امر ضروری است که قبل از بوسه پیغمبر بر دست پینه بسته کارگر و آزادی رفراندم صاحب نظران روشنفکر مبارز که در اصالت و صمیمت آنان به ملت ایران و انقلاب دی و کرد شعار روز شد و گفتند صلاح دین و ملت تاسیس شود و هر سند و منشوری جدا از ا و صاحب شریعت هم در این است که روحانیت نیت و اصول نوشته شود ظلمی است دوباره دولت و قواعد اصول اداری معلوم نشده است هیچ ضابطه و قانونی که قدرت حاکم را فكر وقلم و اندیشه تا آنجاکه با امام هم کلنجار شود و اگر کج راه رفت آنهم با باشمشیر نه و آنچه که از قرآن و سخنان نبی اکرم در جهت محدود کند و مقید به قواعدی سازد بوجود اساس حکومت بررای اکثریت در حق ملت ایران و تا ظلم هست مبارزه حکومت نکند روابط طبقاتی و طرز سلوک افراد اجتمـاع با قلم وتذكر براه راست آورده شود وزنبه . نیامد و هر طور میل مبارکشان بود بر جان و عظیم ملی و رهبر خلل ناپذیر آن امام خمینی هست و من الله التوفيق و عليه التكلان. و حفظ احترام اقلیت است و بر اساس چنین مستفاد می شود شامل کلیاتی است بر محور مقام ریاست جمهوری برسد و چه حرفها از مال و ناموس خلق حکومت راندند و معلـوم جای هیچگونه شک و شبهه ای نیست خواستار براثر سخنرانی همکار محترم جناب آقای عالیقدر و با عرضه آنها باصول و قواعد و Mj ( زروند بنام استم و از حکومت در دوران مبارزه هیچگاه تخص انقلاب رای او . و می دانیم که بالا ران انقلاب باید بمرحله تنظیم و تثبیت . کرده بودند به خزانه ملت بازگرداند و پس از آنهمه تلاش و کوشش که از لابلای هر سطر و صفحه نهج البلاغه نمایان است با سرشکافته و چهره خونین باستقبال ابدیت الهی شتافت وپس از آن بنام اسلام و بر اساس آیهی (اطیوالهو اطير الرسول و اولی هر انسان آزاده حکم ورای و حکومت به روحانیون مطرح نشد تا چه رسد طرح حق وتو وآنها که از مسائل اسلام آگاه بودند و قدرت طلبی قشری از روحانیون را می دانستند بمحض طرح چنین مسائلـ نظام قانونی ملهم از انقلاب منجر شود نظامی همه در برابر قانون مساوی اند حکومت نیستند و خود با اولی الامران زمان اکثریت را لازم الرعایه میداند با تکذیبهای موکد جامعه روحانیت روبرو شدند یچکس رای اختصاصی ندارد و حق اع ارتش در امور مفید بقیود و شرط و شروط و و تاکید به اینکه روحانیت حکومت نخواهد اجتهاد فردی غیر مسئول و هر نظامی بجزار . C · است کمنه فقط در همه جرائم جنحه وجنا حكم بحدود تقریرات دارد . بلک کنگره سراسری وکلای دادگستری و قوانین اسلامی بجز و کلای دادگستری مسئله شجاج – زخم و خراش سرو و کندن موی ریش و تغییر صدا و کم شدن چه کسی در زمان دولتهای و معارف اسلامی ، با فرهنگ و قوانین وملل فقهای خاصه را با عامه تطبیق کردهاند . کس بجز خداوند علیم و مهربان نمیتواندباشد، و از بین رفتن زیبایی اندام و صورت با : زیرا دیگران اگر چه بکمک هم برخیزند قادر • بهروجه ، کسانیکه معتقدند قوانین جزایی و نحل دیگر بسر بردهام ، با کمال صراحـت غلامحسین رضانژاد آن از حالت طبیعی ، و حتی موجبات به سابق بدنبال کار زندانیان اسباب خون بها ، مانند طبابت غير حائق و تاسیب بیش از حد ترخيص ، و اتهام غير و کیل دادگستری سیاسی ـ بدون چشمداشت واقع بستن بکسی ، و صد ها حکم و فان اعلام می دارم که فقط ضامن سعادت هر دو به تنظیم برنامه درست و عملی بمنظور ترمیم اسلام پارای مقاومت و تاب عمل در جامعه نوین ما ندارد ، صد برابر اشتباه خود جامعه و انسان سازی بدوجنبه مادی و معنوی ما ، اجرای دقیق و کامل الرعايـه جهانی مردم نمی باشند و برای تربیت فرد و جامعه وکسیل اطلاعند ، زیرا قوانین جزایی آنگاه از مزایای حقوق اسلام است و بس ، و برای اینکار باید حوادث واقعه و مستحدثه را که در زمان شارع عالیه علمی و عملی برخوردار است که بتواند دادنش بخیر و صلاح ، هیچ قانونی از کمال و قاطعیت ، و تاثیر و ترمیم قوانين الهــي با جرائم و مجرمان رخ برخ مبارزه کرده، در انور موجود نبوده ، بوسیله مراجع علم بهره مند نیست . اما در قوانین آسمانی اعم از عین اینکه از لحاظ آموزندگی و تربیت ، اثری خاص داشته باشد : آیات و روایات اهل بیت و نیز منبع فياض عقل ، و در محو جرم و ارشاد حقوقی و جزایی ، نحوه اجراء و توجه بشروط آن مورد دقت خاص شارعان واقع شـده و و جهان بینی امروزین ، ارزیابی کرده ، حكم . مجرمان بزندگی شرافتمندانه و انسانی موفق شود ، و در محیط اجرای خود قادر باشد که از هر مورد خاص را استخراج و استنباط کرد. دادرسی و قضاء از پیامبر عظیم الشـان اسلام و حضرات معصومین ، بمجتهدان مطلق جزایی دیگر ، همگی دلالت بر استحک قاطعیت و اثر مجازات های اسلام اضافه اینکه در پیرامون و قلمرو و نزیه در کنگره سراسری وکلای دادگستری ایران ، این مبحث باز شد که آیا قوانین جزایی اسلام می تواند انسان های قرن صنعت وتکنیک . مجازات های اسلامی ، بر خلاف سایر جهان ، نه جرائم تولید می شود ، نه پرورش می یابد ، زیرا قوانین جزایی است از قاطعیت و تأثیر خاصی بهره دارد که دیگر فاقد آنند ، بدین بیان که : صلاح کنار از امت اسلامی واگذار گردیده است ،بطوریکه در مورد مسائلی که در جامعه ، بخصوصیت و کیفیت لازم ، در پیش بینی نشده است ، چنانکه با وجود دوران علم نوین و صنعت مجازات رانندگان ، جرائم ناشی از رانندگی ی روز بروز افزونتر شده و قانون تشدید زندگی است ، سپردن کار قضاء جز به مجتهد مطلق ه موثر بوده است ، لیکن قاطعیت قوانین عالی را بنحو کامل اداره و خوشبخت کندیانه؟ بدیهی است ، برخی از آیات عظام وپرچم وقوع جرم و تکرار و تعدد آن بکاهد. و با اینکه همکارارجمندم درسخنان بیشائبه اش داران فقه و فتوی ، در مورد مسائل جدیده ایکه تا آنجا که می دانیم ، همیشه در سلوع نیتی نداشت ، موضوع را آنقدر بزرگ در دوران علم نوین و صنعت و روابط جهانی قوانین جزایی جهان ، با همه شدت عمل و سخت شان قضاء اسلامی بویژه در فقه شیعه حتى جلوه دادند ، تا همه سوابق وطنی و مبارزات بفضلای اهل فقامت داده نشده ، چنانکه از کنونی پیدا شده است ، قبلا بررسی و اجتهاد گیری ، هم جرم بوجود آمده و هم مجرم پیدا اسلامی نامبرده و دیگر همکاران را مساوی با و اظهار نظر کرده اند ، و بی اطلاعی برخی از شده است . بدین معنی که اگر از قوانیــن لابلای اوراق و صفحات همه کتب فقهیه و در صفر تلقی و با اینکه ما در جامعه اسلامی متظاهران بحقوقداني ـ و نه حقوقدانان حقیقی جزایی انتظار پاداش و حسن تربیت مجرمان کتاب قضاء و شهادات هریک معلوم ومنصوص وروابط جهانی کنونی رانندگان نیز در از بین بردن این جرائم کنیم و در نتیجه باید بعواطف عاليه اینگونه مسائل حادث را داشته باشیم ، همه قوانین جزایی امروزی دلیل بر این نیست در انسانی خوگرو پیرو قرآن کریم و عترت پاک از ناحیه علمای اعلام ـ كثر الله امثالهم ـ کارو و غیر اسلامی ، از ناموفقترین و بی فایده ترین . و عقل و انصاف باشیم ، مع الوصف مفاد این اقدامی صورت تحقق نگرفته باشد ، چنانکه قوانینند ، زیرا : احکام و فرامین آسمانی • آیه را : « واذامروباللغومرو اكراما » ـ و چون هر مسلمان می باشد ، زیرا قضاء غير مجتهد مرحوم آیت الله سید حسین حلی در مسائـل اعم از مدنی و جزایی برای اینستکه انسانی را برکار یا سخن بیهودهای بگذرند باید بروشس جديده حقوقی ، کتاب نفیس : « محاضرات از حیثیات مختلفه ظاهری و باطنی و دینوی اجتهاد و اظهار نظر مطلق عبارت از کفر و طاغوت است ، و چـون بزرگان ، کریمانه بگذرند – عمل نکرده ، الفقهیه ، را تالیف کرده است و بدنبال این کار، اخروی برخوردار کنند ، و بمنظور رسیدن بدین در معنی کلمه طاغوت ، طغیان مبالغه آمیــز قضات را در دوران حکومت های گذشته حضرت آیت الله مجاهدن حریر و علم الحجهسيد هدف پیامبران وسیله هدایت خلق خود گردیده مبارزات طاغوت کش وکلای دادگستری و از حق ، نهفته شده و هر غیر حتی اگر چـه صادق حسینی کتاب : « مسائل المستحدثه » را مردم را از انجام اموری بر حذر داشته اند،زیرا در میان مسلمانان ، و بدست آنان باشــد نادیده انگاشتند ، و حال اینکه بجز وكــلای با تحقیق کافی در معرض استفاده اهل علم و آن امور ممنوعه مخمل نظم و سعادت دنیا معنای طاغوت حقیقی است ، پس قضاء بغير بدنبال کار زندانیان سیاسی در مراجع مربوطه موارد جدیده ایکه در زمان شارع اسلام نبوده و و چون خداوندی که ارتکاب بعضی از اعمال مصداق واقعی طاغوت بوده و بنص آیه : «ومن پیدا شده، قبلا بررسی و بلحاظ اجرای صحیح آن می باشد ، و يكفر بالطاغوت ، عدم اطاعت از آن فریضه عيني در هنحو جرم و عدم ایجاد مجرم ، الهی بودن آنست . بعلاوه چطور می شد که قانون مدنی اسلامی ، از کمال و کرده اند و اهمیت جهانی برخوردار باشد ، ولی جزایی آن فاقد چنین وصفی بوده باشد باید نقص در نحوه اجراء یا بی اطلاعی از اهمیت و قاطعیت آن تلقی شو دادگستری چه کسی در زمان دولت های سابق، حقوقدانان قرار دادند ، و در آن از کلی آخرت و خودی و خدایی انسان ها می باشد طریقه اسلامی و از ناحیه غير مجتهدمطلق كفرو مجتهد اعلمی باشد ، امر قضاء معول بدان کام مدنی و جزایی اسلام هر دو از یک طاغوت می باشد. مجتهد است و با وجود قاضی اعلم ، و زندان های مختلف ـ آنهم بدون چشمداشت اکنون وجود دارند ، بحث و تحقیق و استدلال را جرم قلمداد کرده ، مجرمان بدین گونه را محمدبن محمود دهدار در شرح خطبـه دادرسی مجتهد مطلق غیر اعلم نیز یافته است و تفکیک آنها آنهم د مادی ـ رفت و آمد و فعالیت می کرد ؟ ، و آیا فقهی کرده اند ، و مسائلی از قبیل : چک و سد راه خوشبختی خلقش می داند ، ازبـاب البيان منسوب بمولای متقیان علی علیه اسلام : طاغوت بوده ، عمل بحكم او و شغلك عن الحق، خانواده های متحصن در کانون وکلا شاهدی سفته و بروات تجاری و لقاح مصنو قاعده لطف و ولایت تکوینی و تشریعی بر و در معنی طاغوت می نویسد : « کلماشغلک۔ و کفر محسوب است ، بنابراین باید لامی جائز نمی باشد . النهايه ، چون قوانین جزایی اسلام دار نحوه عدل بر صدق این حقیقت نیستند؟ ؟ ، و با اینکه سرقفلی و سپرده ثابت و معامله با بانک . بندگانش ، قواعدی فرستاده است ، تا مطابق عن الحق فهوطاغوت ، یعنی هرچه ترا از حق اجرای دقیق و علمی قضای اسلامی بشروط حدود و تغریرات است ، یعنی جرائم همکارم ـ نزيه ـ در توضیحات خود حسن نیت جریانهایی از معاملات اعتباری و غیره را آن قواعد ، برنامه عمل و آماده کردن مجرمان بخود سرگرم کند پس همان طاغوت است ، و شرعیه توجه داشت و گرنه دادرسی بنی دارد که حد و مجازات آنها معین است و آن بادله فقاهتی عرضه داده و حکم هر یک را برای انسان شدن و حفظ و صیانت جامعه خویش را اثبات نموده ، در مقام تصحيح حق موجب می شود که ریش قاضی بدست خدا وقتی که حتی حضرت آیت الله العظمی خمینی از اعمال محرمانه ایکه حد و جزای آنها در عبارت و اشتباه لفظی خود برآمد ، مع الوصف استخراج کرده اند . بعلاوه رهبر انقلاب ، باجراء درآید و در نتیجه ، آن کسی که امراض رفع الله مقاماته العاليه ـ درکتاب تحریر الوسیله واقع شود. سنت و روایات اهل بیت علیهم السلام . از همه اطراف و جهات باو حمله کردند و حضرت استاد علامه و مجاهد کبیر آیت الله مانعه سلامت روح و جسم جامعه انسان ا جلد دوم صفحه ٤٠٧ می فرمایند : « يشرط – اما ، در کشور ما پیش از و پیامبرش بیفتد و مورد موان قانون نگردیده بلفظ تقریر نامیده شده . و هرگز هیچ مسلمانی متاسفانه بجز حضـرت خمینی – مدظله على روس الانام در رساله را معین کرده است ، باید خودش دارو هـای في القاضي ، البلوغ ، والايمان ، والعلالي مدنی بروفق احکام اسلام و تقریبا ترجم اسلامی که مجتهد مطلق و اعلم است بای آیت الله العظمی حاج سید کاظم شریعتمداری فتوائیه خود بفارسی و در کتاب : تحری معالج را تعیین کند ، نه دیگران هر چند والاجتهاد المطلق والذكوره و طهاره المولد مطوطی از کتاب شرایع الاسلام منطق بقوه اقدسیه اجتهاد از کتاب الله و سنت مدظله العالي بمنطوق حديث : «انما الاعمــال الموسيله » در دو جلد بعربی که شرحی مزجی هم متفکر و فیلسوف باشند . بنابراین حکمت والاعلميه ممن في البلدا ومايقرب على الاحوط .. که از بسیاری نفاست و اهمیت آن ،تاکنون و اجماع و روایات معتبره ، آنها را بالنيات، و: منيته الترمن خيرمن عملـه کتاب فقه فتوایی مرحوم سید ابو الحسين هر قانون کیفری اسلامی ، انسان سازی دقیـق یعنی : در دادرسی ، بلوغ و ایمان و عدالت بیش از هشتاد و دو کتاب در شرح و و استخراج کرده ، در اجرای دقیق آن ۱ نیندیشیده ، و از خدمات وطنی و اصفهانی بنام وسیله النجات ، می باشد ،بدقت صیانت جامعه از شیوع امراض مجرمانه و اجتهاد مطلق و مرد بودن و حلال زاده واعلم ” و حاشیه بر آن نوشته شده است ، و نیز برخی داشته باشد ، تا امر دین و ایشان ، از بهربل عامی چند ، نفی حکمت واثر کافی و توجه وافی ، موارد و مسائل فقهی . تأثیر جرائم است ، پس باید مطابق با برنامه برسایران بودن در شهری که قاضی بقضاء می از مطالب و مباحث شرح لمعه و کتب نفه فرد و جامعه بتضمين الهی کمال و غیر ظاهر و باطن جامعه ، قانــور را که مورد ابتلای جامعه اسلامی است پردازد و بطور احتیاط آنچه نزدیک شهرباشد، باشد ، که همانند بتون فرشته مقرب عدالت اسلامی از باری ، چون سخن از قوانین مدن تجارت و صنعت بکار می آید ، بررسی وضع است ، بنابراین علاوه بر و معنی است چهار سال برسر کرومی از مسلمان جزایی اسلام و انشاء الله اجرا و تدوین آن در حكم هریک را با شجاعت و مداقه خاص علمی قانونی است قاضی اسلامی باید در شهر خود اعلم حقوق جزایی ، احکام وقوانين مذهب بال بگسترد و حکومت عدل میان است ، اینجانب بعنوان یک وکی خود بیان فرموده اند ، و نیز از حیث قوانين بصلاح و سداد جامعه دیگر بوده ، حتی اگر در شهر برخی ناپسندیده ناقصر مایه غبطه و رشک اندیشمندان جهان دادگستری که همه عمر خود را از پانزده سالگی جزایی اسلام آیت الله سید صادق حسین ازباب قاعده لطف و ولایت مخلوق اعلم برقاضی وجود نداشته باشد، به بعد ، در بررسی و تحقیق و تطبیق قوانین نقه فارسی استدلالی مرقوم داشته که نظریات و بدون نظام استکمالی نگذا کردند سمانه دیگر و کسی بیشتر از جاورت و حوالی آتشهر فاض ، فکر می کنم ، این نقیصه مربوط وسلام على عباد الله السالمين. اجرای قوانین جزایی کامل اسلام 6 1 ایندگان دوشنبه۲۱ خرداد ۱۳۰۸- صفحه ۸ شماره ۳۳۷۲ـ سال دوازده قیام ملت ایران باید به ایجاد آنچنان سیستم و نظامی منتهی شود که اراده ملت بالا مادی ، فعالیت می کرد ؟ برخی از آیات عظام و پرچمداران فقه وفتوی، رفتار خاصی مفیدند . ایران ای باز اساس قدرت رهبری UY

برگه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

حمایت شما از روزنامه‌های ایرانی ضمن دسترسی به نسخه‌ی کامل نشریات، ضامن بقا و تداوم تلاش ماست.
Become a patron at Patreon!