ص۸
«دزددوچرخه»:موفقیت در کشف دیالکتیک سینما پردازی .. گرچه براساس فلاکت کارگر چگونه می توان با تئاتر تبلیغ سیاسی آوریم که بخاطر معلوم کردن صحت وسقم پردازی گرفته شده ، با ویژگی های اساسی راهی نداریم مگر محکوم ساختن آندره بازن تضيه بوجود آمده است در هرحال نو و اقعیکرانی ایتالیا تطبیق دارد . حتـایک رابطه یی میان انسان و شغل او ، فیلم هرگز ایتالیایی ها آخرین کسانی نبودند که از فیلم در استودیو فیلمبرداری نشده حادثهها یا مردم را ، بخشی ازگونه یسی ها در خیابان ها روی مانویت اقتصادی یا سیاسی نمی شمارد مواظب است که در مورد واقعیت ، تقلب سبب ، فیلمبرداری فیلم منو و اقعیگرانی، خودشان را بی اعتبارکردند. ، كمان من ، حتا یک کارگردان ایتالیائی اشاره و آندرمبازن (۱۹۰۸-۱۹۱۸)، از جمله نوو اقعیگراترین آنها را ، نمیتوان نیز در خیابان ها انجام شده است ، و این کار را نه تنها با دادن نوعی اتفاقی و لطیفه گونه به تسلسل حادثه از هنرپیشه ها ، کوچکترین تجریدیی که بارفتار بی عیب پدیده شناختی نسبت زمینهی تئاتر با سینما نداشته اند . کارگر يسو نظریه مردان برجستهین برخی از کارگردانان مهم سینمای فرانسه و همکاری نزدیکی سال ١٩٤٧ مجلهی موردوسینما سینما) را بنیان گذاشت که به مکایه دو سینما» (دفتر های زیبایی شناسی نور امیگرایی را دو بارمتحکیم روزنامه نگار بود سينما) تغییر نام داد و تا بخشد . هیئت تحریریهی آن بود . شمار با تمام اصولی که می توان از بهترین یافت که عقیدهبرحفظ دستاوردهاینو واقعیگرانی نداشته باشد و براین امر های نفشارد فیلم ، از کارگران کارخانهی میرمدا، بود ، ویتوریو دسیکا با فیلم سیزیدوجرخه خردسال هنگام بازی و ولگردی در توانسته است از این تنگنا بگریزد و کل خیابان ها کشف شد ، و همسر کارگر به هریک از آنها انجام می دهد . درمیانهی ، پسرک ناگهان نیاز به رفع تعقیب یزد ، و درگوشمیی ادرار حاجت پیدا می کند . رگبار ، پدر و پسر را ناچار مرک ، از مقاله های او در چهارجلد دآوری شد و سینما چیست ؟» نام گرفت . او فیلم را در مقام کارشناس زیبایی شناسی سینما نقد می کرد و با ایی روشنفکرانه • واکنش هایش داستانی است را نسبت به سینما روی کاغذ میآورد. مقالهی متحول زبان سینما» • مطالعاتی در باب اروتیسیسم در سینما، اسطوری استالین در فیلم و نئورئالیسم، وسترن از مهمترین نوشته های اوست تکنگاری او در باره اورسن ولز نیز از اهمیت بسیار برخوردار است. بازن تثبیت نظریای سولفه در انتقاد سینمائی ، نقش بزرگی داشت . او همیشه فرد لیبرال و کاتولیکس از موف نوشت از این جهت،مدام سوی دست جهیها مورد حمله قرار گرفت . بویژه مجله ی سوزیتیفه که خالف روش و اندیشهی مکایه بود ، از معاندان سرسخت مازن، بحساب می ● مقالهی زیر را که بازن در نوامبر ١٩٤٩ در مجلهی «اسیری، بجابرساند، جلد دوم سينما چیست ؟ ، نیزآمده است . و مادر اینجا • ترجمهی کوتاه شمی از آن را می آوریم فیلم شاهکار مدیون ترکیب داستان اند ، خود را محکوم نمی این بدبینیی زبانی * * * بر هنر • تها اشغال کند ش است تا تنها این کار باقی از زبالهنا سرتاسر به زیر سرپناهی بخزند ، و ماهم چون اگر دزد دوچرخه شاهکاری است آنها ، مجبوریم تعقیب را رها کنیم تاتوفان داود حاتمی و این اوج کاربرد تئاتر سیاسی است: * تالار نمایش دانشکده اقتصاد تبلیغ دردن . و حرف آخر برشت ، حساس از لغزش های سیاسی مرفیق جوان، و به رغم متدبیر، حزب ، تفاهم آمیز است با نگاهی به مجموعه نمایش هایی که تدبیر، ، همان است که حزب، به آن تمام و کمال ، که دقیقا می توان بامپائیزا، به پایان برسد . حادثه های فیلم ، لزوما های ایتالیایی پس از ١٩٤٦ دریافت. بيقين ، می توان گفت که میزد دوچرخه مقایسه اش کرد ، به چند دلیل کاملا مشخص نشانه هایی از چیزی ، یا حقیقتی نیستندکه است که هیچ یک از آنها به سبب طرح سادهی قرار است ما بدانها آگاهی پیدا کنیم . تمام فیلمی است نوواقعيكرا ، داستان فیلم برصحنه های تئاتر آمده اند ، می تو انبرشت طبقه های پائین جامعه می پردازد ، وتقريبا حادثهها ، وزن خود و یگانگی کامل خود فیلمنامه و یا ندهش ظاهری بر تکنیک عمل کرد . و این خطر ، همیشه برای هر را فتح کنندهی تمام صحنه های مسئول در لمی : رویدادی است در صحنه پردازی مربوط نمی شود (یعنی آن ابهام ویژهی هرامر واقعی) رادر خود حمل می کنند . بنابراین ، اگر شما زندگی روزمرهی مردی کارگر ، اما فیلم رفیقی که جوان است و به ماموریت می برابر تماشاگر ، هنر تئاتر و به ویژه اصل پیام رسانی و آگاهی های سیاسی دانست امکان پذیر است . خطر : تجریهی چشم بصیرت ندارید ، آزادید تا آنچه رارخ فیلمنامه ، انسجام و استحکام عجیبی اتفاق خارق العاده ای ، مانند آنچه بامردم ، چنانکه اصل مبردم، بشوند و هیجان کارگران نگونبخت فیلم های ژانگاین دارد . شروع آن ، به بهانهی یک حادثه کارگردانی که در شرایط فعلی ما . بخت با بخت بد نسبت دهید زدنی های ناشی از فقر و بیسوادیشان متنی را برصحنه می آورد . از لحظه ای که در مورد ادم های فیلم نیز همین مصداق را آید ، به نمایش نمی گذارد . هیچ جنایتی معمولی روزمره ، شماری از سیستم های دست به انتخاب میزند ، تا زمانی که کار جایش را به اصل محفظ حزب، بدهد که کارگر همچنانکه در می توان بکار برد رود می دهد از سر تعصب و هوای نفس رخ نمیدهد، مختصات دراماتیک را به بهترین وجـ از آن حادثه های پرآب و تاب گیرد داستان های کارآگاهی خبری نیست بکار می خیابان قدم میزند ، ، یا حتا به گفتهی برشت: دزد دوچرخه، به یقین تنها فیلم با کراکرهای، کاتولیک که مدت کوتاهی در کند ، در میان کارگران عضو آن شرکت می را بمرحلهی پختگی و عرضهی عمومی می آن صحنهی رساند ، جدا از مسئولیت های تئاتری و عقیدتی ، بیش از همه در مواجهه با تماشاگرش مسئول است . تماشاگری که اتحادیهی خود نیز تنها و بیکس است … حزب عمر دراز دارد آدم به تنهایی نابود می شودولی حزب ممکن نیست نابود شود چونکه برای «پیامگیری، آمده است زیرا اتحادیه نه برای یافتن دوچرخه های گمشده ، که برای دگرگون ساختن دنیائی «تدبیر» برشت ، تمام نشانه های آثار سپاه پیشاهنگ تودههاست و مبارزماش را به پیش می برد با روش های «تعلیمی، دیگر او را دارد : ساده ،صریح بوجود آمده که اگر کسی درآن،دو چرخهاش اندیشمندان قدیم که از شناخت واقعیت ا و درعین حال تبلیغی . برشت در این متن را کم کرد ، محکوم به فقر و فلاکت است. بابردباری و نگرش هایی وسعت یافته و و خود کارگر نیز برای تسلیم عریضه به چندجانبه ، تمام احتمالات جدا شدن ودور افتادن از حزب را ـ هرچه هم که منطقی حاصل شدهاند.. اتحادیه مراجعه نمی کند ، بلکه به آنجا رد می کند . درفیق و جدلی بنظر بیاید گمشده ، کمک بخواهد . باین ترتیب ، اینجا جو ان عدمیی پرولتر عضو یک اتحادیه را داریم رود تا از رفقایش برای یافتن دو چرخ بانیت پاک و انقلابی لغزش اجرای فرهاد مجدآبادی از متدبیر،، که رفتارشان نسبت به یک کارگر نگونبخت، هایی ناشی از کم اعتقادی به حزب و ایمان اجرایی است ساده و پیچیز، و درعین حال در خدمت «پیام» متن بد اجرای برشتی ، مانند بورژواهای پدرسالار است کند. به فعالیت های چریکی فردی پیدا می کارگری که به چسباندن پوستر به لغزش هایی که سرآخر ، وضعیت حزب را تامل . با شناختی نسبی بر دستگاهنمایشی دیوار ها قناعت کرده است ، در بدبختی به خطر می اندازد و چیزی نمی ماند که برشت اثرگذاری های بصریاش و به زندگی خصوصی خود ، در اتحادیه اش حزب در خطر شناسایی قرار بگیرد خصوص بی چیزی اش از لحاظ طراحی . همانقدر تنها است که در کلیسا (دوستان، «رفیق جوان ،،کوتاه نمی آید. از سینمای ایتالیا به این سبب مرا به حیرت دارد که انگار قصد رهایی یافتن از تنگنای زیبایی شناختی ای را دارد که نتیجهی دران نو واقعیکرانی (نئورئالیسم) است محو شدن اثرات شگفت انگیز سال های ٤٧ – ١٩٤٦ . آدم می ترسد که مبادا این واکنش مفید و هوشیارانه در برابر زیبائی از این موضوع ، جدا هستند . ولی اینکه رو برو ، فرضیه های مکتبی حزب راتجربه مجدآبادی ، نکتهای مهم را در تدبیر کند . درمییابد فرضیه ها ، که تمامشان می است . تصویری از دوستان آدم ، چه کسانی هستند به کسی برخاستهی از برنامه ریزیهای درازمدت،اند، ط نیست . ) اما توازی ، بسیار مفید مربو است ، زیرا به تضادی شدید اشاره دارد بیتفاوتی اتحادیه ، طبیعی و برحق است، اتحادیه بخاطر عدل و داد میکوشد، زیرا ارزش کمونیستی کل دههی ١٩٤٠ است ، براستی رویدادی است بی اهمیت تشخیص داده : متن ، خود به خود تبلیغی یعنی جوهر متن از سیاسی بودن در مواجههی با عمق تیرکی و استثمار و تعلیمی بودن ، آنسویتر می رود تبلیغی می شود . پس ، نیازی نیست که با درمی یابد که «درس های اندیشمندان قدیم، شناسی نمایش ایتالیایی ، وکلیتر ، دربرابر و حتا پیشرها افتاده :کارگری که در چرخهاش دقیقا به این دلیل که حتا در صورت منتزع زیبائی شناسیگرانی تکنیکی که سینما در را دزدیدهاند ، یک روز تمام ، بیهوده در کردن اهمیت اجتماعی آن ، باز معنی خود نه در راه رضای خدا .ولی درسالاری دردسر چنانکه باید ، جوابگوی حوائج آنیرنجبران نمایشنامه در لابلای شعار ها و هیاهو ها سراسر جهان از آن در عذاب است نتواند خیابان های رم بدنبال دوچرخه اش مسی را حفظ کند . پیام اجتماعی فیلم ، از نیستند . درفیق جوان، ، تصمیمش را می حتا کاربرد های بی منطق اشیاء و صحنه گیرد. و از حزب دور می شود ، دورتر حتا درحدی که خود برشت پیشنهاد میکند جانی که حزب تدبیره می کند : یا رفیق جوان یا حزب کارگران نساجی و باربران چیزی نیستند اجرانی تاکید شدهی برپیام من ، حرف می افزای کواکرهای کاتولیک قابل تحمل هرگز از علاقه به نوعی گزارش بفوق مستند، گردد . این دوچرخه ، وسیلهی کار او بوده آن جدا نیست و یکی از عوامل اصلی و نیست ، زیرا چشمان آنها برتراندی شخصی با احساساتی، فراتر رود . آدم تازه متوجه مرد کارگر بسته است ، در حالی که خود ساسی حادثه است ، اما آنقدر روشن و میشد شد . اواخر روز ، پس از ساعت ها توفيق فیلمهایی چون مرم ، شهر واضح است که هیچکس نمی تواند از آن برای تغییر دنیایی که باعث و بانی این اگر آن را پیدا نکند ، دوباره بیکارخو آمد و در شکل سرودخوانی ، از دست برود دفاع، ، مانیزا، یا مو اکسی، ، ازپیوستکر سرگردانی بی ثمر ، او نیزمی کوشد دو چرخمی بپوشد ، اما هنوز عدمئی استثننا از تراژدی است در واقع و در عمل در این رابطه ، موفقترین شدن کارگردان ، باتوجه به این مسئله و با تشخیص در کمکردن جنبه و جلوه های تصمیم اینست : «رفیق جوان، ، ماموران تبلیغی اجرا نهمتن اتفاقا بر بعد های دولتی را در تعقیب خود دارد که قطعا او سیاسی نمایشنامه افزوده است : نمایشنامه ، بیر اسطن را نابود می کنند و نابودی پس به هدفی را «تبلیغی تر می نمایاند نیست : شکنجه و خبرگیری و کسب اطلاعات در بارهی فعالیت های حزب ، ختما پیش از تمام شدن کار رفیق جوان است . پسرفیق جوان به تدبیر حزب ، رضایت می دهد : «اگر رضا ندهد باز باید یشود دست یافته است ویژنی از شرایط تاریخی (که معنای خود . آن چشم می پوشند ، زیرا به صراحت بیان کاری نمی کنند برزید ، اما دستگیر می شود . پس از آزاد را از «آزادی، بدست آورد) جدائیناپذیر ، مانند همیشه ، مردی است بیچاره نمی شود . تز فیلم تاحد شگفت انگیز و صحنه ، صحنهی پناه گرفتن پدر و پسر. به یا اینکه تکنیک این فیلم ها به واسطهی مفلوک ، اما حالا شرم سقوط تا حدیزد، عصبانی شند ساده است : در دنیایی که هنگام رگبار است ، که یک دسته طلبهی انقلابی موضوع آنها ، به کونی، را احساس می کند . در این حادثه، آشکارا، این کارگر در آن زندگی می کند، تهیدستان اتریشی کرد این دو جمع می شوند خودبزرگ بینی شده بود . همانطور مایهی کافی برای مطرح کردن آن در یک . برای زنده ماندن ، باید از یکدیگر نزدیکنند. برای پرحرفی آنها و حتا آلماني حرف کتاب های ممالرو ، یا همینگوی برنامهی این تز ، هرگز به همین صورت مطرح زدنشان . هیچ دلیل با ارزشی در دست وایت تراژدی جادثه های وقت شود ، تنها حادثهها هستند که چنان با نداریم … مطر از یک ستون سک های گمشدهی سختی می شد مدفنهی الیستی مطبو نمی گیرد آدم باید یکدیگر جواراند که در ضمن حفظ ضدرو خلق کرد ؟ باشد که آن را با تراودی و اقعيكرا . نمود حقیقی صوری را حادثه ها و آدمها ، آشکارا ، مرکز آن هم به تمامی … اگر به سبک میرمور، یا مجیمزکین، (که موضوع دارند کارکر ممکن بود دراو اسط حمایت از یک تر اجتماعی : ارائتی تیربارانت خبر در آن سبک، دامی است. شیطانی فیلم ، دو چرخه اش را پیدا کند ، که درآر (و من می توانم بیش از ۲۰نمونهی بوسیلهی خدایان برسنگفرش خیابان گذاشته صورت دیگر فیلمی نمیداشتیم . (و ممكن بدست دهم) اما تز فیلم ، تا دندان مسلح بود کارگردان بگوید : می بخشیـد انکارناپذیر . زیرا به مثابهی چیزی ندارد : کلداستان، تصویر هایی که کارگردان در صحنه سنگ ، مبحث، یا مظلم کوچک وظلم می سازد ، نوق تئاتری اش را در اندانه هایی لازم برای اجرای هر اثری منی از برشت ، نشان می دهند . به خصوص صحنهی «تغییر چهرهها، ، که بدون استفادهی کنند و کار ما برملا شود باید خودمان این کار را بکنیم و ، از صورتک که حتا در دستور صحنه بالاتر از تکنیکی آن فیلم رت انگیزشار شده) اشتباه نکند حادثهی فیلم سمن مسائل دیگر فیلم ، ارائه تو را در گودال آهک بیندازیم تا آهک هم هست ـ بازیگران باپوشاندن چهره هایشان جسدت بادست موثرترین شیوه های تغییر چهره را شود بسوزاند.» ارزش درخور زحمتتان دادیم ، ما واقعا فکر می کردیم او و چرخه اش را نیابد ، ولی حالا ک آن را و این شعور ما است که آن را تمیز را زدوده است ، هنگامی نو و اقعیکرانی دراماتیکی در خود ندارد ، و تنها ایتالیا مجبور است تحت فشار اوضاع موقع اجتماعی (و نه روانشناختی با زیبائی پیدا کرده ، همهمیز روبراه است ،خوشا دهد و شنل می بخشد ، نه خود فیلم نمایش می دهند رفیق جو ان گریزی ندارد و حرف بازیگران مجدآبادی ، جملگی یکدست اجتماعى ، به موضوع های سنتی داستان شناختی) مقربانی، معنی پیدا می کند. بدون بحال او ، بازی تمام است ، می توانیدچراغ سیکا بدون حتا یک شرط بندی جزئی های جنایی ، درام های روانشناختی،آداب درنظر گرفتن شیح سرگردان بیکاری ها را روشن کنید ) . به عبارت دیگر ، ، فیلمی بازیها را به سود خود. تمام میکند. آخرش تائید تدبیر، است : می بینم که کارم و آشنای برامکان های بازیگری یکدیگرند . احمد خراطها ، در میان بازیگران دیگر رویداد فیلم را در جامعهی سال ١٩٤٨ ایتالیا با محتوای تبلیغ سیاسی (پروپاگاند) می اجتماعی) بازگردد ، دیگر چه چیزی از آن این تکنیک در فیلم های ایتالیائی بوده است چهره ای مسلط تر دارد ، حسین عاطفی ، بهار خواستم مفید باشم آوردم.» قربان معین زاده ، محمد اتابکی و یاران دیگر گروه «زنده» ، با رابطه هایی که با هم بر برشت در «تدبیر» حزب را تبلیغ می صحنه میسازند ، امید تداوم و تشکیل حالیکه مکاشفه های آن ، ستاره کند بین المللی را در خود جذب د باقی خواهد ماند ؟ هنوز ما می توانیم جای می دهد ، می شد آن را یک رویداد کوشید ثابت کند که کارگر نمی توانسته چندان هم تازگی ندارد ، و ما در جـای دوربین در خیابان، را بپذیریم . ولی آیا ناگوار کاملا پیش ما افتاده برشمرد .همچنین در چرخه اش را پیدا کند ، و به ناچار در دیگر ، هنگام بحث از پائیزا، و «آلمان، آن بازیگریی تحسین انگیز فیرحرفه ای انتخاب دو چرخه به عنوان شیئی اصلیدرام، قلمرو فساد سرور فقر ، بدام افتاده است سال صفر، به تفصیل در بارهی ارزش آن مشخصی زندگی شهری در ایتالیا و دسیکا خود را تا این حد محدود سخن گفته ایم . ولی این دو فیلم برپایهی کند. باتجربه و تسلط یک حزبی کهنه کار گروهی یکپارچه و مستمر را می دهند. دورانی است که وسایط نقلیه موتوری هنوز که نشان دهد درونمایه هایی از نهضت مقاومت و یاجنگ کارگر فیلم نمی توان آگاه برتمام ریزمکاریها اصل کار را گروه برصحنه آورندهی کمیاب و گرانبها بودند . دیگر نیازی نیست دو چرخه اش را پیدا کند ، و در ساخته شده بودند . مزیدوجرخه، نخستین اصل روشن است : استقرار و بقای نمایش متدبیر، دارد : قدرت در امکان ارتباط برصدها مسائل جزئی و پرمعنی دیگر بیتردید دوباره بیکار خواهد شد . هیچکس نمونهی تمام عیاری است که امکان تبدیل نمی تواند متوجه این قضیه نشود که کیفیت که بندهای اصلی میان فیلمنامه و خاوثمرا چنین عینیتی را به موضوع های مشابه «ضرورت، تز فیلم ، بخاطر ماهیت اتفاقی افزایش می دهد و حادثهی فیلم را ، درمکان کند . سیكا و راواتینی داند که او از روی مردم خواهی اصول زمانی معین ، در تاریخ سیاسی و اجتماعی تصادفی فیلمنامه است . کوچکترین تردیدی نو و اقعیکرانی را از «نهضت مقاومت، به حزب را نادیده گرفته . سرآخر ، حتا با او دهد ، تکه کنیم دوران انقلاب منتقل کرده اند. . که برضرورت حارثه ها در فیلمنامهی یک راهی به جز نابودی رفیق تکنیک هایی نیز که در خدمت صحنه فیلم تبلیغی ، سایه بیاندازد ، بحث را بفرضیه جوان، نیست . حال که چنین است ، چرا مطرد . در این راه حزب مرفیق جوان، را تفهیم درست متن های انتخابیشان کند ، او را درک می نمي که می تواند برشته را درکشره کند دیگر مطرح . و این برای شروع کار، حنه بیاورد بست جای بحث کند همایون علی آبادی ●● خیابان اربام باشد کار . بی بول دادگستری ومساله قضاوت در اسلام *** یکی ازسائلی که پس از استقرار حکومت جمهوری اسلامی در زمره مسائل نظریات موافق و مخالف الا رایط قاضی درنظام در نظام حقوقی میباشد . این امر تا آنجا بسطام بطور اخص ، فقها و اجرای مقررات تغریرات و قصاص و دیات نظر به اهمیت موضوع، نگارنده دارد که اختصارا ” این مساله حاد روز اصولا” قضاوت امری بسی شده ” مدل از میادت بشمار . القضاء فكانما فتح بغیر کین (۱) یعنی yout التاب فرهنگ 3 الاياد . . با نایب ضاوت دراسلا در زمان فاجع W · ازمیان مطبوعات بن ✓ $ ( کردو تئاتر را نباخت نوشتهی : برتوایبرشت ترجمهی: بهرام حبیبی کارگردان : فرهاد مجدآبادی «هستی حزب، هم به مخاطره بیافتد ؟ و او اين منطق را درک می کند و مونید چهرهی برشت در تدبیر، ، شاید بیشتر از تمام نار های تعلیمی دیگرش «سیاسی است. چنانکه حتا نه مسئله های ملی و انسانی را بازیگران : احمد خراطهــا نه مسئله ای سیاسی و مرامی . حسین عاطفی : قربان معین زاده – محمد کند : حزب را اتابکی ، حجت کوهانی ، علیرضا اجاقی و . اینکه شرط ● – OP ن پیشگانگان ساب این کتاب آمده است که خوانی اب . کارگران توصیه کرده و آنرا تصویر روشنی ا: چگونگی انقلاب کارگری دانسته است. . د اصلاحات ارضی اجتماعی من النجم ٦٦٦٦٩ • ایندگان شنبه ٢٦ خرداد ١٣٥٨۔ صفحه ۹ شماره ٣٣٧٦- سال دوازدهم • . خارج را خواستند اعلام درآمد های حاصله از خارج و تعیین میزان کمک ܨܕܐ قضات غیبت امام کسی میتواند قضاوت کند که فقیه جامع بهرحال هرچند تفاوت در اسلام تا این اندازه دشواراست برای قاضی مورد اجماع فقہاء نموده و راجع به آن بین فقہاء فقه اختلاف نظر دیده می شود .باین توضیح فتوی باشد بنابراین اجتهاد درحقوق اسلامی یکی ازشراء از آنجا که انسان مصون از خطا نمیباشد در صورتیکه عده زیادی قاضی مانند غزالی معتقدند که با وجود احتیا رسیهای قاضی غلبه بأعدل وانصاف باشدباستناد یک حدیث قاضی در امر قضا میباشد . شهید ثانی در کتاب روضه اجتهاد “را شرط قضا دانست، از این شرط در مورد او دربهشت است : ” من طلب القضاء المسلمين حتى نياله اجتهاد را منوط به آگاهی از مقدمات ششگانه که عبارتند غلب عدله جوره فله الجنه (۲) “یعنی کسیکه خواهان قضاوت کلام : اصول ، صرف و نحو، لغت عرب ، منطق و اصول ار رفنظر شود و در خصوص دادرسی زنان نیز که در قرآن نه تنها مسلمانان باشد وچون به این منصب برسد عدل أو برظلم اوغلی دانسته و پس از نقل قول شهیداول در خصوص قضاوت فقیه جام شرایط فتوی ، او شرایط فتوی را بلوغ ، عقل ، مردبودن ، ایمار عدالت، طہارت مولد ( حلال زاده بودن توانایی برنوشتن مورد آن وجود ندارد بلکه قرینه تجویز آیات جایش در بهشت میباشد مقام و شرایط قاضی باط میشود و تنها با استناد یک امراة ) مرکز رستگار نخواهد آزادبودن ، بنیائی، لال نبودن، داشتن حافظه و اجتهاد ذك اگر زنی الم کی روانی کند. دادرسی در اسلام عغلی آنچنان عظیم وارزشمند است که نموده است . سایرنقها، نیز شرایط لازم برای قاضی را برشمرده اند مختلف نقل گردیده فقها امامیه را معتقد به شرایط درقاضی نموده است ، اغماض نماید و با توجه باینکه فقهاء که ذکر عقیده. فرد فرد آنها در این مقال نمیکنجد اما آنچه در خداوند در قرآن قضاوت را به پیامبران خود امر فرموده دادرسی زنان را تجویز نموده اند و با درنظرگرفتن اینکه ” با داود انا خلیفه فی الارض الناس به تذکر که شرایط یعنی بالحق (۳)” یعنی دادیم پس بین مردم به عدالت داوری کن . ای داود ماتورا جای در خود در روی زمین قرار اتنا لال کو شایان عدالت و حلال زاده بودن مورد است .بعضی ازنقها ملاومبرشرایط دوازده گانه بالاآشنائی اشتغال آنان به شغل قضا نیز تجویز گردد وقیم باشند . در اسلام زنان میتوانند شاهد ، ناظر وقف ، دادگستری که یکی از مشکلات حاد جامعه انقلابی ما نیز مانه تلاوت قرار داردر آیه دیگرقرآن، خداوند محمد (ص) را چنین مخاطب با روش قضات گذشته را نیز اضافه کرده اند با این عبارت “عالما حل خواهد شد (ه) عهده دار امر قضاوت بوده و بعدا من كان قبله من القضاء ” وشاید منظور رویه های معمول بین قضات انا انزلنا عليك الكتاب بالحق لتحكم بين الناس(۴)” بوده است . حال که به اهمیت مسئله قضاوت و مقام وشرایط قاضی. در که مسالمتفویض ما قرآن را بر تو نازل کردیم تا بین مردم حکوم پس بطوریکه ملاحظه میشود در اسلام نبار : سلام تا اندازهای آگاه شدیم باین نتیجه میرسیم که آنچه درحال حاضر برای وزارت دادگستری مطرح است دو مشکل اجتهاد قضات دادرسی زنان میباشد که بصورت مسائلی قامض برای قوه قضائیه تبه اول با پیغمبر و بعد با اوصیاء مملکت جلوه کرشده است اکنون باید دید که آیا برای این دومشکل نیست. امام با فقیه جامع الشرايط فتوى راه حلی و چاره ای وجود دارد یاخیر؟ از فقهای معروف است در پاسخ اینست که اگر هیئت حاکمه بخواهد در حاضر در مورد شرایط قاضی بدون هیچ اجرا شود ودو شرط ” اجتهاد و مردبودن وده است . بنابراین در یمقام اسلام مخصوص د انعطاف اوت باشد مسائل اری در پیش رو اما اگر هیئت حاکمه با نظر باینکه امروزه روبنایی جامعه است همزمان با تحولات حق اشتراک. رشماره گزارش ها زمان در حال تغییر وتحول میباشد واذعان حقوقی . از دیگر خواست های به ۰۱۰۵ * * * ● . سرمعلامه حلی مشرا لمه شهید اول ، دادا ۱۵۰ ریال می باشد محمدعلی جناری فروغی باب اعتماد پستی ۱۸۲۱ ۱۱۰ ارسال کرد – ایرج خالف وکیل دادگستری الحكام صفحه ۸-نیل الاوطار جلديه . رکار جلد ۸ ص ۰۰۲۶۶ به ۲۶ ● معتهیه این مقاله از آنها استفاد • ا در فری لنگرودی گزارش های حقوقی برای برای تهران و شهرستانها حواله بانکی بنام درس تهران-منذوق .