نسخه آزمایشی شامل 218,992 واژه

اطلاعات:ش:۱۵۸۳۷

ص۴

اعلام ادامه وضع کنونی کمیته ها خطرناک است و ناراضی پرور، تعطیل انها نیز خطرناك است چه باید کرد ؟ . نظرهاواندیشهها چراموج اعتراض علیه کمیته هابلندشده؟ – آیت الله مکارم شیرازی > میزند یش از آنکه دیگران از ما که قسمتی از کمیته هواداره سابق ریا حداقل دولت در سرعت وقاطعیت در برابر است ، بازمیدارد و بهمین آنهایی را که در لباس انقلابی باید بهمه مردم با وسائل انتقاد کنندباید خودمان به انتقاد کنندکن آنها خدمات ذیقیمتی دولت را پیدا نکنند رویداد های مهم قد علم کنند. اندازه نیز ضربه به رشد عرضه می شود ، خنثی کنند. ارتباط جمعی آموزش داده برای بقیه ابلاغ رسمی از ازخویشتن بپردازیم. این اصلی در این شرایط بحرانی کشور ۳ـ مردم چه وظایفی در بهمین دلیل تا مدتی وجود «ادارات از هم پاشیده دولتی» آنها بجای رسیدگی به کار شود که از حقوق جزئی خود شورای مرکزی کمیته ها (در است که من همیشه طرفدار آن فداکاریهای شبانه روزی خود – مقابل کمیته ها دارند و چه کمیته ها برای خفه کردن دونفر بایدبه درد چند هزار گذشت کنند ، و اختلافات قم يا تهران) صادر شود. بوده و هستم، چراکه انتقادما انجام داده و میدهند . اگر آنها توقعی می توانند از آنها داشته توطئه ها،و کوتاه کردن دست مخصوصا درگیری ازخودمان بالاخره در مسیر نبودند قاتلان و جانیان بسیاری باشند . اصلاح است ، و انتقاد دشمن از مجرمان به زندان می افتادند بعقيده من ـ البته پرونده ضد انقلابی خواب راحت صاحبنظران باز است درحال نفر برسند ، وبه مشکل فقر کلی را حتی الامکان با برای کمیته ها آئین نامه بالجمله این جماعت خارجی پس از ورود به ایران غارتگران و مبارزه سریع و مسائل فردی در کمیته ها برای وبیکاری و نارسائیهای اقتصادی کدخدامنشی دوستان ، و با ویژهای تدوین گردد روحانیون فاجعه آمیز است بی امان با سرسپردگان رژیم که حادترین مشکل امروز استفاده از روحیه انقلابی و وظائف و مسئولیتهای آنها مسلمانان و پراکندگی به اطراف بلاد محرومه ، و جمعی در هربلدی پس از استقرار ، بی هیچتانی و تعطیلی ، از چرا که گاهی مثلا حل وفصل ماست بپردازند و کار های مبانی مذهبی حل کنند، اگر دقیقا مشخص گردد تانتوانند در مسیر تخریب و سمپاشی و اگر آنها نبودند عناصر ساواکی برای اظهار عقائد دیگر سابق و عناصر وابسته به بیچاره را در مهار افکند. ودانه ها افشاندند …. نزاع يك زن و شوهر يك يا ديگر را به مقامات قضائی نتوانستند، به سراغ دادگستری با از حریم خود بیرون بیگانه راجب و ضروری است، رادارات دیگر بروند. مقامات نهند، و بیجهت در کار منحرف ساختن افکار مردم بسپارند یا ونیز : برهمین اساس بعثزیر را مطرح برای که بردید، داران و کاری پرچین همه کمیته ولی این کمیته ها نه تنها در چند روز وقت آنها را میگیرد آپ نبودند، خطرناکی است و مسائل حقوقی بودند. جا معیار به دست قضائی و کارمندان ادارات نیز ها ی ادارات دخالت کنند و مردم چه نوع باید بدانند جهاد اکبرشان یا بجای پاسداری انقلاب توانند از این در این فصل خطرناك تاريخ بکارهایی که به آنها مربوط …. همه خلق خارجی که در ایران گرد آمده رویهمرفته هریکی برای خدمت وکار ، چندین نفر زن ومرد فریاد از این کمیته های انقلاب چهارگران گوشت و پوست اندازه ادامه شکل کنونیشان اختلافات شخصی که در سنگر های مهمتری انجام این سخنی بود که در م را میخوردند و چماقداران نیز خطرناك است . چرا که سازمانهای قضایی باید حلو وظیفه کنند و حرکات دشمن توقعاتی مسافرت به هیجده شهر از سابق حماقها را به زمین متاسفانه ادارات فعلی مابویژه نسل بشوددخالت کنند، بلکه را در روستاها ، در کارخانهها، کمیته ها داشته باشند ، آنها انقلاب ما آن است که به نیست بپردازند که نتیجه اش ومردم مسلمان را اجیر کرده ، خاصه زنان مسلمان را که در میان کشاورزها،ودر مدارس نباید وقت گرانبهای کمیته ها ندای ایمان ووجدان خویش پاسداری ضد انقلاب باشد! ستگاههای پلیس ژاندارمری آلوده شدن به این مسائل ، بطور قطع آنها را از وظائف و دانشگاهها به دقت زیر نظر را در این لحظات خطرناك گوش فرا دهند ، و بدون نیاز بگیرند، وتبلیغات ضدانقلابی برای مسائل كوچك تلف کنند. به بازرس وناظرتنها به عنوان ها را در سراسر کشور نرسیده اند که بتوانند با اصلیشان که پاسداری انقلاب احساس مسئولیت در برابر زیر نظر بگیرند استان گیلان و مازندران به نمیگذاشتند از قدرت بازرسانی باید کار کمیته برای خدمتکاری و دایکی اطفال باشهریه و مواجب کزانی به خانه های خود برده بودند . چنانکه در این تهران،ازهر کرد گذشتی يك زن مسلمان را که بچه خارجی ها را در بغل منظور توجیه مردم درمسائل جمهوری اسلامی و رسیدگی بکار کمیته های انقلاب گروه بسیاری شنیدم و توقعات نامحدود و ارتش هنوز بعدی باورنکردنی آشنایی از ، وظايف متخلفان گرفته میدیدی . بساهم میشد یکی به دنبالش به زبان فارسی میکنم در نقاط دیگر نیز اوضاع این کمیته ها نیز بلای بزرگی نه نه گریان میدوید . این مردم ستمدیده ایران که از خدا ، و برای پیشگیری از را توبیخ و وظیفه شناسان شکست انقلاب که نابودی همه را کاملا تشویق کنند ناچاری به خدمتکاری خارجیان استخدام شدماند البته معلوم برهمین منوال باشد ۱ شده است و بسیاری از کمیته ها را فلج کرده و با مزاحمت برای مردم بیگناه (دربعضی کمیته ها) تصفیه حساب کشاندن آنها به مسائل درجه چهار وباحتی مسائل ماست ، با دلسوزی ریشتکار من بخوبی میبینم اگر است که مایه وثروتی ندارد، والا تن به این بدبختی نمیداد…) انگلیس ها ، هجوم نیروهای استعماری خود را ، در لباس ظاهری کارکنان کمپانی ، چنان گستاخانه ترتیب دادند و با اتکاء به حمایت دولت ایران ، چنان رفتار زشت و ناهنجاری های خصوصی بنام انقلاب برای احقاق حقوق مردم کمر این مسائل با سرعت ببندند قاطعیت حل نشود، آنچنان درمورد سازماندهی کمیتهها، نارضائی بالا میگیرد که بدون شك قبل از هرچیز نیاز مردم را به عصیان بر صد بتمرکز است کمیته ها و امیدارد و بهانه مردم را به هیچ می گرفتند و آنان و معتقداتشان را مورد اینکه هر کس در گوشهای بزرگی بدست دشمنان انقلاب اهانت قرار میدادند و حتی با آنها خشم و خشونت شان برخیزد و کمیته ای بنام امام در داخل و خارج میدهد میدادند . همین شیخ رضا زنجانی در کتاب خودمی نویسد که: تشکیل دهد ، و از این نام که بگویند آينهم محصــول در مقابل ایستگاه راه ماشین حضرت عبدالعظیم در محضر مقدس سوء استفاده کند و به انقلاب مردمی شما ! از مسلمانان يك نفر خارجی که باید جزیه به مسلمانان یکی ناشیانه ، و خارج از حدود بزرگ کرد و در خارج از مسئولیت کمیته ها جلوگیری کشور و داخل چه اندازه اصطلاح فاعل ما يشاء باشد . خوب ملاحظه کردید که دهد از روی اهمال کری دولت ، يك سیلی محکم بکلی پایان یابد ، از کارهای دشمن ، مساله ای را که در از مسلمانان زد که تا مدتی گوش سیلی خورده «کر» بود. خودسرانه ، انتقامجویانه تهران روی داده بودچندر خارجی مذکور از آن غروری که داشت بدین سیلی قناعت نکرده در حضور این همه ذا : ان به هرزه گریی گشود به عمل آيدوحتی برای متخلفان آنرا بزرگ جلوه دادند که حالا برو نزد هرزن فلانی که میخواهی شکایت کن مسلمان بیجاره هم که میدانست باچه شخصی طرف است از این اصول کمیته ها ، دشمن هرگز نمرده ، هنوز اصلا هیچ نگفت.) مجازات شدید قائل شوند انی زخمی خطرناکی است روسا واعضای کمیته ها از که در کمین نشسته و بر رفتار ناهنجار و استعمارگرانه انگلیس های ظاهر امضو قشرهای مختلف و آگاه هر انتظار فرصت مناسب است. کمپانی که نشان میداد ، امپراطوری کبیر با کسب امتیاز محل انتخاب شوند و انتخاب به گروههای دیگری که تنباکو ، در واقع قصد دارد ایران را نیز به سرنوشت هند بتصویب شورای مرکزی دانسته یا نادانسته دچار سازد و آن را به صورت یکی از مستعمرات خوددرآورده کمیته ها برسد ناراحتیهای ناشی از کمیته چنان بود که حتی برادر شاه ، یعنی عباس میرزا ملك آرا افراد مشکوک و عقدهایو ها دامن می زنند هشدار با چشم بدبینی به مساله نگاه میکرد و توطئه های پشت پرده کوتامنکر و عناصر فرصت میدهم که اگر اینبار دشمن را در می یافت . وی در یادداشت های خود نوشته است : طلب شناسایی شوند و از مسلط شد نه چیزی از آنها ….انگلسبان هم به ایران آمده مانند دولتی که کمیته ها اخراج کردند، سپس میماند و ایران را فتح کرده باشند به تمام بلاد مامورینی فرستادند و در هربلدی سوار گرفتند که اجرای احکام آنها را بنمایندو سوارها را با مواجب کافی واصبان اعلی اسلحه جدید مسلح نبودند.بطورمطلق کمیانی مختارکامل میارو بقول حكماء وجود لابشرط بود . چون میدان را به این مدت خالی و بی مانع دیدند بارعایا در کمال سختی معامله کردند و درهیه محلی اعتنایی به حکومت نکردند و از طرف امناء دولت که از کمپانی رشوه خورده بودند هر روزه به حکام ولایات اوامر صادر میشد که البته در پیشرفت امور مامورین کمپانی منتهای را بجا آورند.» *** اشتباهات بزرگ براثر عدم غیرضروری آنها را ازوظایف انقلاب صلی یعنی پاسداری از مسائلی که درسرنوشت روز و فردایما فوق العاده است بازداشته است. 9 · ● الحقیق کافی و ناپختگی رسیدگی به شکایات مردم اسلمه مراقبت کـانـی در و مهمات . و هوامل ساواک ورژیمسابق توقعات بعضی ازمردم و جماندار ها در . از کمیته این کمیته ها چنان است که گاهی انسان را بمکنده مسائلی بود که مردم از می اندازد. گویی میخواهند آن زیاد شکایت داشتند ، تمام ستمهایی را که درپنجاه حتی در بعضی از شهرها(مانند سال گذشته برآنها رفته بابل ، رتا اندازهای ساری) یکروزه بوسیله این کمیتهها گیلان بران کنند . یکی از طبق تصریح شهود عینی مورد حانیون محترم اعتماد ، چنان بعضی از متهمان را شکنجه وبدنشان را کبود میگفت: آقایی به کمی ریاخون آلود کرده بودند که شکایت کرده بود که در حدود من هنگامیکه ضمن گزارش ست سال قبل ، حملهداری مکه همدان او راتحویل جریان سفر شمال بخدمت امام این موضوع راحضورشان نداده، از او بگیرید و بمن عرض کردم فوق العاده ناراحت تحویل بدهید | شدند ، وبا اینکه ایشان روحانی محترم دیگری از بسیار خویشتن دارند ، آثار خوزستان نقل میکردکه خانم ناراحتی کاملا در چهره شان پیری به کمیته آمده بودو شکایت داشت که چهل سال تشکیل شورا قبل شوهرش از دنیا رفته های انقلاب مهریه اش را از اموال نپرداخته، میگفت باید نخست باید ببینیم فلسفه تشکیل کمیته های انقلاب مهریه ام را بگیرید و (شوراهای مردمی) چیست ؟ شك نيست که پس از انقلاب خانم دیگری در یکی از سازمانهای اداری کشوربکلی برهای جنوب به روحانی پاشیده شد و هنوز کمینه از نارسانی قوام کافی نیافته وهرش شکایت داشت از معاینه پزشک معلوم در امور امنیتی و پیشگیری از ضد انقلاب ، نه اشتباه بوده انقلاب ایران از دید یک روزنامه ا خواهان زندگی مسالمت کریم حسامی نگارفرانسوی بسیاری از صاحب نظرات و اسلامی برای خلقك آمیز و دوستانه و برادرانه محتوای نامعلوم سازمانهای سیاسی نظر رکنار هم هستند را ابراز داشته بود، خواهد بود با این اوصاف اگر قبل از رفراندوم شما آقای مکارم شیرازی، موقت برنامه و حق بدینگونه، خشم مردم از اعمال ورفتار استعمارگرانه کارگزاران کمپانی انگلیس ، هرروز شعله ورتر شد :خاصه بکار مطالعه نامه سرگشاده آیت الله مکارم شیرازی به حضرت آیت اله شيخ عزالدین حسینی تحـت بر کارد شنل، يك روزنامه نگار فرانسوی مسلمان، که در بود بشکه بردن و استفاده ازکلماتـى آن که از چندی پیش حکومت استبدادی خاندان قاجار ، جان مردم را به لب رسانده ، زمینه های انفجاری در میان کرد: تم از مزایای ناهنجار که اغلب از زبان سرنوشت آن را حقوق ملی خود که عبارت گردانندگان رژیم طاغوتی مردم را بوجود آورده بود و اينك، اعمال زشت و رفتار ناهنجار عنوان مدعوا برسر چیست؟ مرا اعلام میکرد ، نامبرده با استعمارگران انگلیسی ، همچون کبریتی از فرهنگ و زبان : شنیده میشد ، بسیار جای شوق و امید بیشتری در آداب دخالت در تاسف است اختصار، مطالبی چند در پاسخ رفراندوم شرکت مینمود امرسرنوشت خویش و اداره مسئله نژادو نژادپرستی ا- حضرت آیت الله مکارم آیت الله شیخ عزالدين امور اجتماعی و سیاسی از طرف کسانی اعمال می در جواب خبرنگار روزنامه اقتصادی بدست خود شود که حقوق خلق و ملت برآن داشت تا در اجمال و باروت رسیده باشد . اولین عکس العمل های خشم آمیز مردم دردرشهرشیراز آن بنویسم. رتبریز متجلی شد . در این درشهر ، مردم ، ازه ها را مردم از پلیس و ژاندارمری و اوضاع خیلی هم طبیعی حساب میبرند، و نه هنوزپلیس است! و مسائل دیگری نیز و ژاندارمری آمادگی دررانی از این قبیل و پرسنلی ، کنی برای مقابله . کمیته مرکزی نـم جریان اقامت امام خمینی ، افتخار یافت در میان خبرنگاران حوادث ، مخصوصا حرکت سبدهای بزرگی را دیدم بیشمار دیگر بحضور رهبر انقلاب برسد ، مقاله ای در باره ضد انقلابی دارند. اگر بخواهیم مملو از نامههای شکایت بود انقلاب ایران نوشته که جالب توجه است. متن این مقاله را بدون وجود يك گروه مشورتی که مسلما رسیدگی به همه در زیر میخوانید : قاطع باروحيه كاملا انقلابی و اینها ماهها وقت میخواهد. رزسده ، کار کنیم ، هما انقلاب بدون شک اگر کمیته ها پس از ملاقت های مکرراز فاقد پوشش کافی برای بقا و دمبرابر وضع کنونی نوفل لوشاتو و مخصوصا بخطر تداوم خواهدبود ، و هم امنیت سازمان و نفرات و امکانات محضری که حضرت آیت الله متزلزل میگردد . به همین دلیل داشته باشند، هرگزنمیتوانند خمینی به من مرحمت کردند حداقل 5 تقويت كافي ادارات در جوابگوی یکدهم این همه من این افتخار را پیدا کردم هر منطقه ، وجود آب ضروری شکایات و توقعات روزافزون که از نزديك با این مرد است (البته منطق کملا ه هم در یک فرصت کوتاه باشند. روحانی در حضور آقای دکتر منذرت است بعضی زودتر به این یزدی که یکی از نـزدیـکن + مشکل بزرگ ديگر مرحله خود کفایی میرسند و تبریز ، کمپانی و دولت و عمالش حریف مردم طغيانزده به روی نمایندگان و کارگران کمپانی بستند شیرازی در نامه خود،مواردی آیندگان چنین میفرماید بهرهمند هستید ، ولی با دیگری را پایمال میک خود در مهاباد و آشنایی با عقیده من این بود که شش میلیون کرددرکردستان مفتی ستمدیده که خو در خصوص دوران تبعیدی فضل و دانش حضرت آیت الله رونوشت قانون اساسی ایران از تمامی این مزابا برخورداری از حداق نشدند و در برابر خشم و خروش آنان ، ناچار از تسلیم حسینی و مستی از قبیل اصول کلیش نوشته بشود محروم هستیم ، ما ازتعلیم حقوق انسانی و ملی خود ، اما در شیرازقدرت نمایی دولت، کار را به مسیری رفراندوم، و مساله مزادم و به مردم عرضه بشود و تربیت به زبان مادری باشد هرگز نژاد پرست دیگر انداخت . بگونه یی که وقتی مردم شیراز ، به عنوان وسیله روزنامهها و وسایل خود گردیدند از برخورداری از محسوب نمیشود . معلوم آیشن است ملاقت نمایم من از این جمله را باید صریحا بیان کرده بود. بعضی خیلی دیرتر) ولی ب نبیت بگویم تابرادران و خواهران قدرت اسلام متقاعد شدم و به وجود دعوتهای مکرری که قبلا تاست ، دستی چکی در تشکیل اداری بشنوند که عده زیادی از طرف سردبیران مطبوعات این شورا ه (کمیته ها) ورخنه از آنها با نهایت تاسف از روزن مه نگران، و همچنین اعضده عناصر فرصت طلب در پاره ای از نابسامانی اوضاع و عدم اتحادیه حقوق بشر از من شده آن به تنه فلسفه تشکیل آن کنترل کامل دولت برادارات بود برای اولین بار با پسران آمدم. امروز به توافق كمـل نوشته: را زمین برده، بلکه در بسیاری چنان سوء استفاده میکنند از موارد شکل نوز بالا قوز ، ودولت در دولت ، پیدا کرده است . ازيك سو اعتراض به ورود کارکنان کمپانی ، ازدحام کردند و به حفظ زبان و لباس و لزوم ارتباط جمعی منتشر شود فرهنگ و ادبیات خود از نیست آقای مکارم شیرازی دخالت کردها در تمی روحانیون و علمای دین مبارز شهر خودپناه بردند و کرد سرنوشت و اداره منطقه خود و بعدا به رفراندوم اقدام دخالت در تعیین سرنوشت طبق کدام منطق مینویسد: آنان حلقه زدند ، دولت برآن شد تا با اعمال زور و فشار بشود . چون حالا ازمردم خود ، از بهره برداری از فکر نمیکنم شما با آن اطلاعات نسبت به عالم روحانیت ، امید مردم را از روحانیون و قدرت قبل از هر چیز لازم میدانم برای یک چیز مبهم رای اقتصاد و نعم مادیسرزمین اسلامی هرگز بخواهیـد مردمی آنان قطع کند . و در همین زمینه بود که وقتی از اینکه حضرت آیت المکارم میگیرند . بعقیده من هرچند خود و از اداره امور مسائل نژادی را زنده کنند.. حکومت شیراز درباره بلایی که در این شهر برپاشده بود سیرازیکردهارا مردمی دوست نامش خوب است ولی اجتماعی و سیاسی خود شرکت نکردن در رفراندوم از مرکز کسب تکلیف کرد ، فرمانروایان مقیم مرک ،با داشتنی و شجاع و مهمان محتوایش هنوزمعلو منیست. و استیفای کلیه این حقوق، و با اظهار نظر درباره .. اعتنایی به نیروی خلق و خشم تودهها ، تصمیمی جاهلانه نواز، دانسته اند تشکر نمایم میبینیم که درهرجانی حروم هستیم . در ایـن حقوق حقه خلق کرد چه گرفت و زمان تبعید روحانی بزرك ومبارز و عالم اسلام آگاه اما در مورد منظر منفی، و یا هر کشوری که نامی بر مقوله اصلا موضوع شبعه ربطی به «نژاد، و «نژاد و محبوب شیراز ، سید علی اکبر فال اسیری را صادر کرد . تحریم رفراندوم، از جانب خودش میگذارد ، نامش با سنی و مسئله مذهب پرستی، دارد ؟ آیت الله حسینی باید یاد آور محتوایش همیشه سازگار مطرح نیست ، آنچه حائر موضوع که سال های غافلگیر کرد و توسط عمال خود وی را دزدید و دور از چشم شد که نامبرده در اعلامیهخود نیست.. اهمیت است احساس سال برای خلق کرد مطرح طرية جنوب ایران و بصره ، وی را به عنوان بنابراین فرض آیت الله از مسئولیت در قبال هواست بوده و در جهت بدست تبعیدی ، روانه عراق کرد . آن منعو معلوم نبودن محتوای هایبرحق مردم م کردستان و آوردن آن مبارزه نموده و بدینگونه در مبارزات یکصد ساله اخیر روحانیت با ری اسلامی مشخص سایر خلقهـای ایران و هم اکنون نیز بشدت ملموس استبداد و استعمار کیفیت حقوق ملی احساس مصائب و مشقاتو و مطرح است مسئلـه ، نخستین رودررویی قدرت استبدادی با ن کرد بوده ستمدیدگیهای خلق کرد خودمختاری در چهارچوب گاه و مبارز ، صورت گرفت و نخستین تبعیدیعالم اشد . طبیعی است یک ایران آزاد و مستقلو روحانیت ، از شیراز ، نفی بلدشد حاک. شیراز نیز چندروز بعد ، روحانی مبارز را در بیرون شهر که حدی برای آن نیست. نسبت بسیاست این کشور من | برنارد شغل ارباب رجوع را نورا از قصد دارم با امکانات محدودخود مردم خود باز میکنند و راجع به رفراندوم هیچکس را مهم تصریح کرده بود که چون روحانیت عمومی ولی تصور دولت وعمالش ، در مورد چاره ساز بودن این تبعید نابجا بود و حتی نتیجه وارونه داد . چنانکه تبعیدسید على اكبر قال اسیری ، نه تنها مردم را از وحشت ، خاموش رخانه نشین نکرد ، بلکه آتش خشم آنان را چنان دامن زد ، که شعله های آن از دروازه های شیراز گذشت و بهشهر های دیگر سرایت کرد و حتی پایتخت را نیز در بر گرفت . پس از تبعید سیدعلی اکبر فال اسیری مردم شیراز بجای آنکه به تصور حکومت ، هراسان شوند و از در نزدیکی بیشتر ۲ ملت ایران مقدمای ، در بعضی از این کمیته چگونه مسئولیتی برای نسبت به شرکت در و فرانسه کوشا باشم وبخطر شدن هرچه بیشتر ندهی ه به انته مجویی پرداخته و رسیدگی به خواسته هـای گویی میخواهند ناراحتی های همین ایده است که به تهران ایرانی گردد تا ایرانیان با نهی نکرده بود. فقط به آن نکنه مه ساله رژیم قائل نیستند، گویی به گذشته را یکج آمدم تا با مقامات دولت ایران تحمل مسائل سیاسی انقلاب این عادت کرده اند که همیشه در این مورد مذاکره نمیم . بجی انزوا در مکتب دی مختلف محتوای جمهوری اسلام خالی کنند، آنه و توسل به سایه طاغوت برسر آنهـا منظورازاین فکر من همانطوریکه سیاسی،زیر چتر يكايدئولوژی روشن و مشخص نیست و لاغير شیوه های خشونت آمیز و حتی باشد که حتی از عکس و حضرت آیت الله خمینی قبل از قوی گردهم آیند زمانیکه حقوق ملی خلق کرد ضرب و جرح شکنجه و کنترل که بالا سرشان آویخته و با ۲- اما در زمینه دست افرادی که این دو مسئله دموکراتیک است که داشته اند روشن کردن عقاید دستگیری فرزندان آیت الله آن ملحوظ نباشد خودم رادری به همدیگر دادن را درک نکنند و درمقابل خوشبختانه حضرت آیت الله رژیم طفوتی رادر قلمرو خود تلفن بعضی از اشخاص، آئین نگاه غضب آلودش به آنان شخصا در رفراندوم شرکت فرانسه از اهمیت و طالقانی محرك يك طرف واقعی مینگرد وحشت داشته باشند زنده کرده اند پرچم جمهوری اسلامی محرومیت های خلقشان طالقانی و افرادی دیگردر ه و بدون آنکه ویژه کی انقلاب اسلامی وحقیق بود که حرکت پر جنب جوش نميكنم، من معتقدم موضوع در غیر اینصورت نه شدن، حضرت آیت الله بی مبالات باشند و بطور دولت موقت انقلابی بارها اقتصادی و اجتماعی آن می – چريك های مسلمن و سایر ریم، و خودداری فردی از بدانید چه میکنند مران احساس مسئولیتی در کار شیرازی دچار سوه قطعی در جامعه امروزی به آن اشاره نموده و آنرا انقلاب باشد که اسلام تنها يك يدئولوژی دستجات مسلح را می توانست دادن رای کاملا از همدیک میسازند و برعده اراضیان تفاهم شده اند . عدم شرکت کردستان در اقلیت محض جزو خواستهای قانونی خود را مقابل | اجتماعی نبوده بلكه يك حقيقت بدنبال داشته باشد . بـدون متمایزند. حضرت آیت الله حسینی قانونی مردم و بیت المال مديـون عادلانه خلق کرد ، به هر جمهوری را سرگردان اجتماعی است.تحسین کنندگان عکس العمل مناسب در مقابل اسرار هر رژیمی رای مثبت نموده اند درباره نظر مخالف حضرت باقی خلق کرد به هیچوه سیستم اقتصادی شاموفریفتگن این واقعه که هرآن اخبارمبهم آیت الله حسینی بنظر اینجانب معنای متفرقه، و مجدانی، خواهند داد نتنها شخص آیت الله بلكمهمه فرهنگ غرب شروع کرده بودند تری از آن منتشر میشود امام خمینی و رهبران دوری از خلقهای آرام به خانه های خود پناه ببرند و شهر ، روی آرامش ببیند، ۳۔ مسائل مربوط به انقلاب اسلامی ایران کرارا بتكذيب اهمیت مذهب و رزیم جامعه دچار شك و تردیدخواهد خلق کرد حق داشتند. س ایران نیست . خلق کرد و بالاترین ارزش رابرای این (هرچند باحسن نیت ) دست به سابق همواره سعی داشت که شد در حالیکه این انقلاب هرگز خشمگین تر شدند و جنبش را ، باشور و حرارت بیشتری دنبال تجزیه طلبی، و مجدا شدن موضوع تامین آزادی کارهایی میزنند که یکمرتبه تحمل این همه ظلم و ستبملی از تفرقه و دسیسه های کردستان از ایران، مبقای برابری ، دموکراسی و کردند. مردم مذهب را همچون سدی در مقابل احتیاجی باین سوء ظنه ندارد. يك محل را بهم میریزند و مبارزه شخصیت خود را تنها در پیشرفتهای اجتماعی جلوه کر حقوق انسانی و ملی از یک دشمن ، زبان بسیاری دیده کردستان در محدوده ایران، عدالت را برای مردم ایران صحن حرم ، اجتماع کردند . د یاد های خشماگین مردم به ما روزنامه نگاران خارجی را از راه اصولی به کانال های شرائط میتوانند تجارب گرانبهایی بدست جنگ و ستیز و ویرانی، یادآور شده اند.خودمختاری چنان بود که تا چندین کوچه انسولر طنین مه ست و هر کس علاقمند به انقلاب دارای بك انحرافی میکشانند ( همگونه شان بدهند قائلم) شرکت در مبارزات آورده است ، هرگز فریب مزاد و نژادپرستی، خلق کرد ، نه تنها تجزیه ان فریاد ها را می شنید ، از خانه یا محل کا خود به . که در شیراز برای خلع لباس * اینها همه درد بود ، کردن سلطه آمریکا و افزودن کردن و دیگری کشف حقیقت و فداکاری و جانبازی از سوی می آمد و همسایگان و دوستان راهم خبر می کرد تا همگی سراسری ایران و ایثار خون توطنههای بلید و خائنان بالاخره مسلمانی زیرپرچم طلبی نیست ، بلکه جزئی از بعضی چنین کردند و چه اثر درمانش کو ؟ دیگر نسبت به برنامه و محتوای دشمن را نخواهد خوردو اسلام بودن، که حضرت از دموکراسی و مـدالت استقلال داخلی مملکت به پستی در حالیکه واژگون شدن نظم نامطلوبی گذارد). سرانجام در اینجا چنـد جمهوری اسلامی کنجکاو مرادر کشی، نخواهد آیت الله مکارم شیرازی به میباشد و بدون تامین گاهی نیز عناصر مدراکی وال در مقابل ما مجسم است | امپریالیست های بین المللی بازی موقعیتهای آفریننده شده وارد این معر رکه د میشوند ، کدام سعی دارند خود کند . فرانسه بسیار مشتاق حل مسائل ساده بنظر لم را قبل از دیگری نشان دهند. وعقاب انقلابی به چهره زده ، است که با دولت اسلامی مناسبت رسد ولی برای پیشرفت باید نمیتواند نادیده گرفته شود دوستانه داشته و همکاری نماید. بهای آنرا پرداخت . آنچه که جلوه میدهند و به آتش دامن انقلاب باید باشندو پانباشند؟ | نوکران تجملات غرب که چند مهم است برابری برادری است است مبارزات خلق کرد بدیلی افزایند و مردم میدانند (البته سهم کارمندان میکنند. از سوی دیگر ، در پاره ای از شریف و دلسوز و مهربان برکار را نادیده نمیگیرم موارد ،بعضی از افراد کم تجربه بسوی مزار حضرت شاهچراغ رفتند و در رشتگان زمینی میت از تمامی مزایا ایران امروز برای محدود وظیفه دوگانه هستیم یکی انتقد باهم بسوی شاهچراغ بروند و به جمعیت بپیوندند شش ضدو نقیضی را در مین قدیم باعث از کار افتادن تمام خواستهای خلق کرد و وقتی خبر به کارگزاران حکومت رسید ، به وحشت افتادند و برای پیشگیری از خطرات احتمالی ادامه این وضع، داشته باشند. کرد، علیه استبداد و خفقان و عرب و ا- بالاخره این کمیته های ر خودرا يك انقلابی راستین آنها اشاره فرموده بود رای اکثریت خلق بیشتر باب بحث و نحصرا دیگر خلقهای ایران اهم مبارزات چندین ساله خلق احترام می گذاریم و با تمام میگشاید ترک به چاره جویی پرداختند . حکومت شیراز ، بر آن شد که با و ترکمن – پوری اسلامی به اعمال خشونت، این اجتماع را درهم بپاشد وبدین منظور از حضرت آیت اللمحسینی بلوچ ، آزادی و عدالت و سواران تفنگدارانی که در اختیار داشت استفاده کرد.چنانکه امام خمینی پشتیبانی هم سازمان سیاسی خلق برابری معنا و مفهوم شیخ محمد رضا زنجانی کنیم اصولا مسئله ما کرد حزب دموکرات نخواهد داشت ما، و متفرقه و برادر کردستان ایران سابــر حکومت شیراز همانگونه که حف و جدائی، مطرح نیروهای مترقی کردستان آیت الله مکارم شیرازی در . لیکن این نکته را بارها و بارها اعلام داشته اند پایان ن امهاش اشاره ، در کتاب خود نوشته است:«… علاوه بر خصلت سده ضد امپریالیستی و ضدسلطنتی خصلت ویزمای هم داشته که ، هدا ، تسکین این آشوب را ، چاره و د صباحی از اعتبار خاصی بهره مند که فردا بحسب خواهد آمد بودند اکنون محبوبیت خود را برابری درفکرد تحقیق وبرادری دست داده اند مسلسل در امور تعاونی. آیت الله خمینی به این شورا های مردمی اقتصادی كمك ميكند به آنچه مانا مسئله ملی بوده است. آن چیزی را نهاده که که دیدههی مترقی اسلام از در هر هيچ يك از دمکراسیهای میزنند . آنروز است که این باید فاتحه آنها را یکجا کمینه کبونی میشود برای بخوانیم و کارها را متمرکز بدنام کردن انقلاب و خنثی کردن در ادارات کنیم ویاهنوز زحمات انقلابیون . الدف تجربه نشان داد که چنین کاری میوه انقلاب است داریم ؟ یا کنون باره اندم شده است ۲۔ اگر قبول کنیم که آن منشعب می شود ، ایدئولوژی غربی وجودنداشته است.داوری. ملاحی نیافته ، جزاینکه سواران وحشی وخون آشام سهارلو»، که در اطاعت فرمان او بودند ، شورشیانی که در حمای محترم آمده بودند ، مالی و تفنگ پراکنده دارند بندی شاهچراغ آن عبارت از تحصیل حق باید تاکید نمود تا زمانیکه کردها تجزیه طلب نیستند. فرموده اند ما نیز معتقدی خودمختاری در چهارچوب قانون اساسی جمه کردها خود را از ایران همه این مسائل در محیطی این مردم دور از انسانیت ، مسعاما يك دفعه، این همه خلق هرچند با هوشیری جلوگیری از وجود آنها هنوز ضروری است | بیکار برای کسب تـون اجتماعی مجازات وعفو بدون هیچگونه ایرانی آزاد و مستقل و اسلامی به تامین حقوقحة جـدا نمیدانند . کردستان مملو از تفاهم و دوستی مسلمان را هدف گلوله قرار دادند و جمعی را در آن میان این کر مشکل نیست. چه وظایفی دارند و چگونه وکراتیک است که میتواند بین دو ملت ما با اعتراض ، برای نیل بنكمل و اما از آنجا که میبوهنر باید سازماندهی شوند که با قدرت بیشتری تجلی نماید. کمینه و راهردو بایـد را از کلیم خود فراتر ننهند انقلاب ایران بد باعث نزديك بك جنش مذهبی خلق کردکم خودمخ قسمتی از ایران است و در برادری حل خواهد شدو منقشههای تفرقه اندازان و آب ایران خواهد ماند با توجه به این مسائل در چهارچوب امنیت خاصیت غيرة بل لمريض بوده که حضرت آیت الله جمهوری اسلامی کردها با برادران فارس توطئه گران نقش شیخ عزالدین حسینی همانند تصریح نگردد ، جمهوری خود سر ستیزندارند خواهد گردید ادامه دارد ، از انصاف نباید گذشت وخدای نکرده نقش ساواك • ● ● ● ● > • > · ● · پاسخی از سوی آیت الله شیخ عزالدین آیت الله مکارم شیرازی دعوایی در کار نیست 9 دوشنبه سوم اردیبهشت ماه ۱۳۰۸ شماره ۱۰۸۳۷ . یکصد سال مبارزه روحانیت مترقی از میرزای شیرازی تا امام خمینی نوشته: عقیقی بخشایشی ● ۳- . ● . •

برگه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8

حمایت شما از روزنامه‌های ایرانی ضمن دسترسی به نسخه‌ی کامل نشریات، ضامن بقا و تداوم تلاش ماست.
Become a patron at Patreon!