ص۴
نظرهاواندیشهها قرآن مجید : انسان جانشین خدا ،درزمین است یعقوب جعفری | اصالت انسان درجمهوری اسلامی ● گفتیم که از نظر اسلام، همه نیروهای طبیعت تحت فرمان خداست . باتوجه به اینکه اسلام انسان را جانشین خدا میداند، به این نتیجه میرسیم که انسان نیز میتواند و باید یکصد سال مبارزه نیرو های نهفته در طبیعت را استخدام کند و آنها را بمنظور رفع نیازهای خود بکار گیرد. روحانیت مترقی رابطه انسان باطبیعت رابطهای دوستانه است و طبیعت | همه ثروتها و ذخائر خود را به انسان عرضه میکند ایندیگر به عهده انسان است که از این خوان بیدریغ بهرمبرداری کند و با دخل و تصرف در طبیعت و تجزيهها و ترکیبها، وضع را از میرزای شیرازی تا امام خمینی نوشته: عقیقی بخشایشی بانگاهی گذرا به سیر تحولات فکری در غرب، ازروزگار چنین جامعه ای به فرض تحقق درست مثل يك مرغداری از «سوء نیته پرهیز کنند. از این گذشته مجرد اینکه میشود که دانه برای همه و مسکن برای همه و هیکونئی فلسفه در یونان تاکنون چنین بنظر میرسد که غرب بهداشت کسی سومنیت نداشته باشد، الزاما أورا وادار نمی کند که هیچگاه نتوانسته است تصویر کامل و جامعی از انسان که برای همه است .اماانسن يك مرغ ليست! بنفع جامعه فداکاری کند و خود را بخاطر دیگران به خطر فراگیر همه ابعاد وجودیش باشد ، بدست آورد و همواره بیاندازد. با این طرز تفکر که اصول اخلاقی هیچ انسان در جستجوی فلسفه ای است که علاوه برد مین است اندیشه های اصلاح طلبانه خودرا برپایه و اساس تعریف ناقص این نیازها ، زمینه را برای شکوفایی استعداده پش آماده آسمان خبری نیست ، دیگر انتخاب فداکری و ایثار و از به صورت دلخواه در بیاورد. قرآن کریم در آیات متعددی این حقیقت را خاطرنشان میسازد و توجه انسان را به منابعی که در طبیعت وجود دارد جاب میکندو یادآور میشود که بدانسان توانائی استفاده از مواهب و منابع سرشار طبیعت داده شده است: و لقد مكناكم في الارض و جعلن لكم فيها معانش همانا زمین معيشتها قرار دادیم (سوره اعراف آیه ۱۰). وقتی رعایت تحریم تنباکو ، با انضباطی حیرت آور از طرف مردم، ارکان حکومت را به لرزه انداخت، امین السلطان و در جای دیگر، قرآن کریم عمران و آبادی زمین را که مغز متفکر دربار ناصرالدینشاهی بود، به فکر افتاد تا باشایعه پراکنی و درو فهردازی، جریان سیل آسای تحریم را، سد کند اعتقاد ر ، تحت این زمینه، نظر مرجع تشیع را جویا شود. البته همین جلوگیری از ارسال تلگرامها، خود کافی بودنا و نادرستی از انسان قرارداده است . وبدینسان دريك مسير کند و راه را برای حرکت وسیر تکاملی به سوی بینم یتب خود گذشتگی چیزی جز حماقت نخواهد بود ! و بهرحال انسان را تحت قدرت و تصرف شما در آوردیم و در آن برای شما انحرافی و بدور از حقائق حاکم برانسان و جهان پیش رفته باز نماید و به يك كلام انسان را آنچنانکه هست بشناسد .و مبتلابه يك نوع سرگیجه میشود که نمیداند چه بکند . است چنانکه خواهیم دید اسلام چنین فلسفه ای را ارائه میدهد در دوران باستن که تبلور فکری غرب را در وجودمردان یکی دیگر از فلسفه های غربی که سخت مورد توجه و اینچنین است که فلسفه های غربی را دچار فقر و خو استار میشود: فلسفه در آتن می یابیم، انسان را حیوانی میبینیم که «نفس و پذیرش روشنفکران قرار گرفته است «اگزیست نسب البسم ورشکستگی می بینیم. و برای همین است که این فلسفهه هو انشاكم من الارض و استعمركم فيها اوست که شمارا او، با کمک ماموران حکومتی، دست به کار اخلال در ناطقه دارد در مقابل اسب که دارای «نفس صاهله، و الاغ است. در این مکتب «سارتر، و پیروان او مدعی بلا بردن مقم که روزگاری جذابیت خاصی داشتند و مایه امیدی برای از زمین به وجود آورد و آبادی آنرا از شما طلب کرد مردم شد. بدین معنی که توسط عمال خود، در شهر شایع کرد که دارای منفس شاهقه، است. و در کنار این تعریف بسیار انسان انسانها شده بودند دیگر آن جذابیت را ندارند و به تدریج دادن اصالت به او هستند، اما با تاسف میبینیم که (سوره هود آیه ٦١). که اصلا چنین فتوایی از طرف میرزا صادر نشده، بلکه عدسی کلی که هیچگونه تصویر روشنگرانهای به دست نمی دهد، در اثر همان عدم شناخت صحیح انسان، کارشان به سر گشتگی کم فروغ تر میشوند . و انسان در جستجوی حال و هوای اسلام باتوجه دادن انسان به منابع طبیعی، از او بدخواه. این فتوی را جعل کردماند. انسان را در گیرودار ارباب انواع وخدا یان گوناگونی می وبدبختی انسان منجر شده و نتیجه ایکه ببار آمده است دیگری است میخواهد که بجای ارتزاق از دسترنج دیگران به دستهای مردم، با شنیدن این شایعات به تلگرافخانهها هجوم بردند که همیشه از او قربانی می خواهد . پوچی و ناامیدی است ولولیدن در دخمه های اگزی وعصيانه ی خود متکی باشد. در تاریخ میخوانیم که پیامبر خدا وقتی در جهان بینی اسلامی، مخدا، تنها قدرت حاکم برجهان تابوسیله تلگرانه از خود میرزا، جریان را استفسار کنند. ولی این رب النوع ما که هر کدام مظهر یکی از پدیدهها به شخصی نگاه میکرد و از او خوشش میآمد میپرسیدآبا و سازنده و نگهدارنده تمامی پدیدههای هستی است و همه کور 1 به محض رسیدن به تلگرافخانهها، متوجه شدند که با تمهیدات عناصر طبیعت است، با انسان دائم درستیز است و انسان با و بهمین جهت است که روشنفکران غربی و به تقلید از نیرو های فعال و غیر فعالیکه در طبیعت وجود دارند شغلی هم دارد؟ اگر میگفتند: نه میفرمود: از چشمم افتاد | قبلی، تلگرافخانهها، تحت کنترل ماموران درآمده است و به بهانه جهان هستی نه تنها بیکنه است بلکه حتی رابطهای خصمانه آنها روشنفکران خودمان تنه حرفی که برای گفتن دارند ، فرمان و اراده اوست و هموست که منشاء تمام قدرتها و در اسلام فرائز و تمایلات نفسانی انسان نیز به رسمیت دارد. نتیجه چنین برداشتی از انسان و جهان این شد که موجودی فناناپذیر است. پوچی زندگی است و لذا در هر نمایشنامه ای ، شعری، کتابی های مختلف از ارسال تلگرام جلوگیری میکنند تا کسی نتو اندر شناخته شده است و برخلاف بعضی از ادیان و مذاهب که انسان خود را اسیر سرنوشت محتومی بداند که رب النوعها ورمانی چاشنی پوچی را لمس میکنیم و بوچی آخرین مقصدی غرائز را تعطیل کرده اند، آنرا متعدیل، میکند. اسلام با باچنین تلقی و برداشتی که اسلام از مخدا، دارد، این برایش خواسته اند و دست آخر این سخن فلاسفه یونان توجیه است که روشنفکر امروز به آن میرسد . بیان قرآن در باره انسان چقدر پرمحتوا و پرمعنی خواهد بیبندو باری و هرج و مرج مخالف است اما با اعمال و اشباع شود که اساسا گروهی از انسانها آفریده شده اندتا در فلسفه «سارتر، همیشه صحبت از «انتخاب» است و بود که : صحیح و مشروع خواستههای مادی ، کمال مو انقت رادارد. مردم به مجعول بودن شایعات پی ببرند. اما جریان زمانی شکل زحمت گروه دیگر را تحمل نمایندواینها آدلی کنند و فلسفه «آزادی» و روی انتخاب بسیار تکیه میشود ، اما همه هیرها انسان جانشین خدا در زمین است.. اساسا در متون اسلامی استفاده از نعمتهای دنیا ولذت دیگری بخود گرفت که امین السلطان و سران کمپانی رژی با بسازند! و ملاکهای انسانی درهم می ریزد و کنار گذاشته میشود اساسا عظمت و اصالتی که اسلام به انسان میدهد،بالاتر بردن از مواهب طبیعت یکی از پایه های سعادت به حساب آمده پرداخت مبالغی پول به گروهی از روحانی نماها و ملایان خود میرسیم به قرون وسطی و دوران حاکمیت کلیساه سارتر از يك طرف میخواهد که انسان انتخاب کند و از طرفی از هر نوع اومانیسمی است که تاکنون مطرح شده است. و این مطلب در بسیاری از آیات و احادیث عنوان شده است. فروخته، از آنها خواستند که علیه این فتوی دست به کارشوند. تصویری که از انسان ارائه میشود عبارت است از موجودی بانی ملاکها و معیاره ، انسان را دچار سرگشتگی و حیرت زیرا که اسلام باشناخت دقیقی کم ازهمه ابعاد وجودی انسان چیزی که هست اینستکه از نظرگاه اسلام، انسان نباید بدینگونه بود که افراد معمم و ابسته به دربار (معمولا در هرمصری گناهکار که حضرت مسیح جهت تطهیرش قربانی شده است. میسازد دارد و باعلم به اینکه مجموعهای از استعدادها و نیروها در بنده و برده و اسیر مصرف باشد و آنرا هدف نهایی برای پیدا میشود) در میان مردم، روی منابر و در معابر عمومی و البته این تعریف می تواند بصورت سمبوليك حقيقتهایی را در با توجه به اینکه سارتر به هیچ اصل مسلم اخلاقی اعتقد وجود انسان متمرکز شده است، او را در جایگاهی مینشاند زندگی خود اتخاذ کند و از رسیدن به هدفهای والاتر و مجالس خصوصی، شایع کردند که این فتوی از اصل دروغ برگیرد . ندارد ، چگونه است که در اینجا مثل يك پدرروحانی موعظه لذتهای عمیقتر معنوی بازماند. که میتواند اوصاف خدایی را البته بصورتی رقیق شده است و آن را، شخصی بنام ملک التجار که از تاجران توتونو و بالاخره عصر روشنگری وبیداری اندیشه هاوخیز شبی میکند که آدمیان در انتخاب خود راه مصداقت» را پیش گیرند از خود بروز دهد. برای مصونیت از چنین انحرافی، مسئله وزهد، مطرح تنباکو ست و منافعش به خطر افتاده، جعل کرد ماست. دولت علمی فرارسید در این مرحله از سیر تحولات فکری اروپا که میشود و زهد طبق برداشتی که علی علیه السلام از این کلمه نیز برای دامن زدن به این شایعات، شبانه ملک التجار را ازخانهاش می توان آنرا مصر «لانیکی و مصر فرار از مذهب نامید ، دارد، عبارت است از اینکه انسان نسبت به چیزهایی که ندارد ربود و او را به قزوین تبعید کرد تاعمال حکومت، وی را در فلسفه های متعددی پدید آمد که بیشتر در جهت رهائیانسن غمگین و متاسف نباشد و نسبت به چیزهایی که دارد مغرور آن شهر مخفی کنند و از دسترس مردم دور نگهدارند. از محدودیتهای دست و پاگیر و امین رفاه و آسیش او سیر میکرد، اما این فلسفه ها در تحلیلهای خود از انسان آنچه گفتیم تنها یک بعد از حیات انسان بود و اسلام ولی هیچکدام از این توطئهها، موثر واقع نشد. چه، از موضوع اصلی و محور اساسی بحث بود ، به شناخت دقبق در اینجا توقف نمیکند بلکه به بعد معنوی انسان که طرف دیگر، علما و روحانیون راستین و مورد اعتماد و احترام و صحیحی نرسیدند وبعضی از بعدهای ماهیت انسانی را مهمی در ترکیب و جو دی او داردبذل توجه میکند و درجهت مردم نیز، همه جا در باره شایعاتی که از سوی دولت پراکنده نادیده گرفتند و با این یکسونگری قسمتهایی از دستگاه تلطیف روان و تغذیه روح انسانی پیش میرود. وجودی او را به تعطیل کشانیدند و در نهایت ، انسان را قربانی ففلتهای خود ساختند نباشد میشد بحث میکردند و ذهن مردم را روشن میساختند. یکی از خواسته های مهم و بحق انسان، عشق به ابدیت، در این میان، دولت سعی بسیار کرد تا شاید تنی چند از و داشتن یک زندگی جاودانه و رسیدن به مرحله فناناپذیری علمای راستین اسلامی را باخود همراه کند و از آنان خواستار است. بود که لغو حکم تحریم شود. ولی پاسخ تمامی آنها این بود که : این این میل در انسان به صورتهای گوناگون ظاهر شده حكم، فتوای مرجع بزرگ تقید است و هیچکس جز خود او . است و گاهی او را به سوی انسانههای مضحکی کشانده است. نمیتواند آن را لغو کند. از اینرو ، دولت با اندیشه انتقامجویی بسیاری از ملتهای گذشته شمشیر و سیر و سایر آلات جنگی علما را مورد ظلم و ستم قرارداد و بالاتر از همه آنها، میرزای و همچنین غذا شاک، با مردههای خود دفن میکردند. آشتیانی، روحانی برجسته و مورد احترام اهالی تهران رازیر این عمل از نظر میتولوژی جلوه ای از ابدیت خواهی نشار گذاشت. انسان است و میرساند که انسان همیشه در آرزوی یک در همین اثناء زندگی جاودانه و ابدی بوده و برای تجسم بخشیدن به مردم نیز دست به عمل متقابل زدند آرزوی خود به انسانهها پناه میبرده است. ناگهان در تهران اعلامیهی به درو دیوار شهر نصب شد که مبنی اسلام به این خواست معنوی انسان نیز پاسخ مثبت بر اعلام حکم جهاد، علیه دولت و خارجیان بود. میدهد و ابدیت انسان را تضمین میکند و معتقد است که متن حکم اعلام جهادی که از طرف مردم تهران بر در و دیوار انسان با مرگ فانی نمیشود بلکه به ابدیت مطاق میرسد و شهر نصب شده بود، چنین است: باطی یک حرکت دوری تکاملی بار دیگر به سرچشمه وجود مبرحسب حكم جناب حجةالاسلام، آقای میرزا، اگر تا ٤٨ ملحق میشود: ساعت دیگر، امتیاز دخانیات لغو نشود، يوم دوشنبه آتیه جهاد اناللمو انااليه راجعون ما برای خدائیم و بسوی او است. مردم، مهیا شوید!.. باز میگردیم. و اینچنین است که انسان در جهان بینی اسلام این اعلامیه نیز، چنان بسرعت در شهر انتشار یافت و چنان جدی و بیتردید از آن سخن گفته شده که بسیاری از اهالی آنچنان عظمت و وسعتی می یابد که نه تنها هسنی را دربر میگیرد که مروح هستی، را نیز هم. تهران، همان روز، برای خود سلاح کرم تهیه کردند و کاملا آماده شدند تا به محض تعیین روز و ساعت جهاد، باسلاح بیرون آیند. گفتند: انسان موجودی است که از تکامل سلسله جاندا. ان رهمه تلاشها و تکبره و حتی عشقه و آمده است عاطفه ها یش فقط بخطر بدست آوردن دن است ر تیم پدیده های زندگی او از تحولات تریخی و جنگ وصلح گرفته تا هنرو مذهب و حس نوعدوستی و وطن خواهی زیر سرتکمل فکری ابزار تولید و نمودهایی از مناسبات تولیدی جامعه است در این مکتب که امروز به عنوان مترقیانه ترین مکتب قلمداد شده است و روی آن مخصوصا در کشورهای ستمدیده ای که از اختلاف طبقاتی رنج میبرند ، سیر تبلیغ میشود، آنچه مطرح است نیمرخ کمرنگی از واقعیت و حقیقت انسان است و جامعه ایده الی که برای بشر ترسیم میشود، جامعه ای است باشمر: نان برای همه، مسکن برای همه و بهداشت برای همه، ولی آیا تمام واقعیت وجودی انسن همین است و یا انسان با همه استعداده ونیروهی عظیمی که دارد می تواند به فرض رسیدن به چنین وضعی در این مرحله درجا بزندوهمه آن نیروها را تعطیل سازد و استعداد یش را کور کند ؟ – ● اسقاط است! ● – خلبانهای ساندویچ فروش ! تلمن ۳۱۱۲۱۰ ـ ما حدود بیست خلبان بیکار هستیم که سابقه سال خط ارتباطی ماباشما تا ۱۰ سال در کار خود داریم ، چند نفر از ما درآمریک به شغل ساندویچ فروشی مشغولد و مایلند به ایران باز کردند و شرکتها در مقابل جو اب میدهند که احتیاج به آنها باتوجه به کسانی چون ما که در ایران هستیم ندارند. . > . ● SAM ● . • · ★★★ اظهار نظر شورای کارکنان مرکزی شرکت ملی ذوب آهن ذوب آهن ایران نباید تعطیل شود اخيرا مطالبی از طریق جراید رسید ، در یک دیدار کوتاه از میرود ، بطوری که موسسه در جوار تاسیسات موجودو من حمله نکردم ! کار به جایی رسید که ناصرالدین شاه، مستبد جاهلی کم حتی با اینحال چندین خلبان پاکستان هستند که بصرف اینکه در مورخه ١٦رار۰۸ آن روزنامه مطلبی مبنی بر شناسنامه ایرانی دارند ، مشغول کارند . لطفا تكليف ما و رادیو تلویزیون ، بناحق ایران با جملاتی بظاهر متینو تحقیقات متانوژی فرانسه تجهیز معادن جدید برای بالا نوشتن پاسخی به نامه مرجع بزرگ تشیع را به انواع بهانههاو عليه ذوب آهن اصفهان مطرح دلسوزانه ایجاد کارخانه ذوب (ایرسید) در سمینار بین المللی بردن ظرفیت تولید میبایستی حیلمها از عهده خود ساقط میکرد و روزها و هفتهها را بدفع الوقت می گذراند. اینبار، دست به دامنرو حانیت شد و چنان دست و پای خود را کرد کرد که در حال، برای میرزای آشتیانی، آنها در افکار عمومی دستگیری سرهنگ ستادپیادمچتربازباغشاه اسدالممسبوقچاپ خلبان های ایرانی را معین کنید. شده بود که اینجانب در واقعه به منزل حضرت آیت اله از طرف خاران های بیکاری ملازاد گردیده است که عدم پاسخ به آهن را حتی با حداقل ظرفیت سال ۱۹۷۳ در رومانی قویا فقط از طریق بهرهوری العظمی شریعتمداری دست داشتم ، طبق مدارک و شهادت کناره گیری ،راه حل نیست! اثـر برای ایرانیها زودرس میدانست روش احیاء مستقیم را مردود ناسیسات و درخانه جدیـد پیوست روز واقعه در باغشاه انجام وظیفه میکردم بدین در مصاحبه ای که آقای سنجابی به بهانه استعفا ایراد ناخوش آیند و گمراه کننده و دولت آمریکا صحه بر آن اعلام مینماید .لكنهمين موسسه مسنهک گردد و مسلم است نامه نوشت. وسیله مراتب را تکذیب مینمایم خواهشمند است طبـق کردند . به مواردی اشاره شد که به اعتقاد اینجانب توجيه خواهد داشت و ممکن است نهاد و احداث هرگونه صنعت با دریافت حق حساب کالان این که سرمایه گذاری برای توسعه قانون مطبوعات در آن جریده شریفه امر بدرج فرمائید. این نامه را، ناصرالدین شاه، شخصا و بمخط خود نوشت موجب سوء استفاده عناصر مادر و کننده علل استعفاء ایشان نیست ، فی المثل در مصاحبه به تکنولوژی صنایع پروسس را برای ایران توجیه کارخانه، معادن اکتشافات با احترام ـ اسداله مسبوق و طی آن، از میرزای شیرازی، بخاطر رفتار زشتی که چندروز ناهنجاری تلویحی و آشنگتن اشاره شده ، در حالی که حق ضد انقلاب قرار گیرد . جناب سنگین را برای ایران غیرممکن میکند و مزدوران رژیم فاسد، شهرسازی نبایستی بعنو ان زیان بیش با او شده بود عذرخواهی و اظهار پشیمانی کرد و آنگاه، وزیر امور اقتصادی و دارایی و بلند پروازیدانسته و اقتصاد آب به آسیاب کمپا یهای چند کارخانه محسوب شود. درحال اطلاعات : همراه این نامه مدارکی نیز ارائه وتسليم این بود مشکلاتی که در حیطه کارشان وجود داشت ازاو ، برای فرو خوابانیدن شورش و جنبش مردم تقاضای کمک اظهار میدارد ذوب آهن سالانه مصرفی ،صنعت عارتی..و نتاژ ملیتی میریزند تا صنایع فولاد حاضر، نصب ماشين آلاتطرح مطرح میشد و با قبل از استعفا در هیئت دولت و نزدرئیس و مساعدت کرد. و سرانجام، در پایان نامه، چنان که جزو اخلاق را به یک خوکچه توسعه در دست اقدام است و دولت و حضور رهبر جنبش مطرح مینمود . وانگهی اگر سه میلیارد تومان ضرر می شده که در اطلاعات موجود است. محرومان را وحشت زده نکنید اندازد چون با همین ماده بسیاری از محرومین بیخانمان و راه حل را در کنارمگیری نمی جستند ! شدند مردم مسلمان جلو گیری اعمال خلاف غاصبین زمینهای غير اقتصادی و غیر متداول بخشد . کرج ـ میرزامرادی مردمو کسای که داخل طرحها خانهسازیکردهاندشدیدامخالفند بالاخره چاره نی بیندیشند ، وزیر کار استعمار ساکت نماند باردیگر و با شهرداری هم عقیده ، اما التيماتوم ماده صدیخواب بزرگترین و احدکارگری کشور چنگالش را از آستین نوکران تعداد مسمومین ناشی از صرف مشروبات الکلی تقلبی را تهدید به تعطیل میکند و دیگر مساله، منحصر به تحریم تنباکو و موضوع کمپانی انگلیس و سرسپردگانش چون عالیخانی دارایی و اقتصادی در مصاحبه نتیجه درآمد حاصل به بیش از را از چشم خانواده های محرومی که یک اطاق درزمین همچنان رو بتزاید است . چند روز پیش روزنامه ها بالاخره آقای محقر خودساخته یا یک اطاق خود را در اطاق کرده اند و استثمار مردم از طرف آن نبود و جنبش، میرفت که اعتراض بنی صدر در انصاری و مجیدی بیرون آورد رادیو تلویزیونی به سه میلیارد 6 میلیارد تومان خواهد نوشتند احتمال دارد برای اقلیت های مذهبی و معتادان بریده است و این با منویات رهبر بزرگ انقلاب اسلامی صعب العلاج فکری بشود ایران مقابر است تعدی به روستائیان و کم دو از را تجویز کرد تا ایران و عادات جاهلانه او بود، ضمن گلایه از علما و روحانیون و دهد.آقایامبر اتظام سخنگوی سیاست کثیف جهان خواری آزمایشگاهی تبدیل کنند و از تا حدود 15 ماه دیگر بهره – حتى عنوان و ماده صد، مردم را به یاد طاغوتی مسائل قابل تعمق وجود دارد . برفع مشکل همت میکردند بخصوص فشاری که بر او و دولتیان وارد می آوردند، بامقداری دولت پروسس ذوب آهن را خود را در خاورمیا ، قوت این رهگذر صد ها میلیون به برداری کامل شروع خواهد تهدید چند توپ و تشر، نامه التماس آلودش را به پایان رسانید! گردید و سطح تولید از ٥٥٠ بیشتر ترس شاه و دولتیان از این بود که اندک اندک هزار تن به ۲ میلیون تنفولاد درمییافتند، جنبش مردم، رفته رفته شکل دیگری بخود میگیرد. جیب بزنند . عنوان می نماید اشاره جناب وزیر امور در سال افزایش مییابد و در به اصل استبداد شاه و دربار و دولت نسبت به مردمرا، موضوع اجتماع ٤٠ هزار کارگر ذوب و با چوب لای چرخ گذاردن تومان زیان سالانه کارخانه در این مرحله، علاوه براینکه ، اما بقرار اطلاع چنین برنامه نی و زمینه پیدایش و او چگیری خود قرار دهد. آهن محل احداث کارخانه را، و اشکال تراشی مداوم موجب ذوب آهن ، موجب نگرانی و کارخانه کاملا اقتصادی و سون جعفر حسن پور پیش بینی نشده ، حال آنکه علیرغم مغایرت تولید مشروب بدینگونه، دولت ، محیط را، حتی برای عمال و کارگزاران مطالعه نشده و غلط اعلام می در هشتبر طوالش زمین داران بزرگ با تهدید مسلحانه کم هم باید فکری بشود اولا کشاورزان را از کشت و زرع بازداشتهاند ثانیا آب زراعی منطقه را در انحصار خود گرفته اندگفتنی است درین تصفیه شوند الکلی با مبانی دین مقدس اسلام ، بالاخره برای همان تعداد رضا رضائی کند شدن روند این حرکت شگفتی ملت گردیده بطوری که ده خواهد بود، معادل همین اصيل صنعتی و بالاخره بالا ما نیز از شنیدن این رقم کلان رقم نیزارز صرفه جو ئیخواهد کند و دلیل این ادعا را و رود رفتن هزینه های طرح و عقب سخت تکان خوردیم امابیلان کردید. سنگ آهن از هندوستان می افتادن تولید شد . تولید و مخارج کارخانه ذوب انتخاب محل احداث کارخانه آهن در سال١٣٥٦ نشان می و نوکران خود، امن و امان نمیدید و طبیعی است که در چنین وضعی، از تامین امنیت برای کارکنان کمپانی، اظهار عجزمیکرد. وقتی گردانندگان و کارکنان کمپانی متوجه عجز دولت در برابر باتوجه به مطالب فوق آیا کشوری که خشم مردم شدند. به فکر حفظ جان خود افتادند در سایه انقلاب این فکر داند . مسلما این مورد .و دربی قبیل موارد عناصر ضد انقلاب در کسوت هو اخوا. کمیته بود که بنابه نوشته شیخ محمد رضا زنجانی در کتاب تاریخی سنگ آهن مورد لزوم از ناحیه براساس مطالعات وسیع و با دهد که علاوه بر تامین کلیه مردمی میخواهد در جهـت های امام بادارو دسته های دیگر ، همواره آتش اختلاف از افراد مشکوک و ساواکی ، اقدام جدی و قاطع به عمل یزد خودمان تامین میگردد اشتباهی رخ داده است و گرنه ، همانند شهر های دیگر در پاکسازی جامعه در مهاباد فرنگیانی که مقیم دارالخلافه بودند به سبب تحریم تنباکو : …. جه به موقعیت معادن،مسئله | مخارجکارخانه و معادن و ابسته | اقتصادی سالم و باثبات و مطالبی که عنوان شده برای | آب انرژی ، نیروی انسانی و ۳۷۳ میلون تومان بابت اصل استقلال صنعتی حرکت نماید و تعدی را دامن میزنندو اذهان روستائیان را آشفته میسازند. نیامده است و هر آن ممکن است از سوی چنین افرادی بند. پهلو یم.طو الش توطئه چیده شود . پزشك كشيك هم نبود! رحمن محمدی مهاباد خلق الساعه ! ـ من و برادرم برای ترک اعتیاد روز جمعه گذشته ما تازگی ندارد ، سال هابود | بطور کلی تاسیسات زیربنائی | و بهره سرمایه در گردش به | سزاوار است صنعت مادر را که هنوز در ابتدای راه است که استعمار گرانغرب و جیره | و اقتصادی و موقعیت جغرافیائی | بانک ملی برگشت داده شدهو اه میلیون تومان مالیات | تهدید به تعطیل کند با قبول خوارانش به تبلیغات وسیعی | انجام گرفته است با کمال و حشت و اضطراب، بعضی ایشان در لباس زنانه اسلامی پاکسازی محیط ! به مرکز جامع توانبخشی روانی و معتادین سیدخندان جبهه دموکراتیکسلی در یکی از آخرین اطلاعیهخود علیه این صنعت مادر و ملی پروسس کارخانه ذوب آهن | حقوق به دارایی پرداخت | این اصل که هیچ مملکتی بدون که از مسلمانان اتباع خودشان باهزاران تماق عاریت گرفته رفتیم ولی متاسفانه شربت معتادان تمام شده بود،بنابر این مجاهدین انقلاب اسلامی را خلق الساعه توصیف کرد. مایه دست زده بودند . اکنون برای | اصفهان ، همان روش کلاسیک | نموده است و در مقابل فقط | صنایع فولاد و تولید ورق بودند شبانه گریخته، از شهر بیرون رفتند و سایرین نیز کمر در حدود 60 مریضی که آنجا بودند بیشتر دست خالی تاسف و تعجب است جبههنی که حتی اسم و رسمش ما کارکنان ذوب آهن باعث | و متداول دردنیا یعنی تولید | ۱۷ میلیون تومان کسری داشته | نمیتواند از صنعت مونتاژ ها شهر مانده بودند، بالمره خودشان را پنهان داشته، از آنهمه بازگشتند . ضمنا دکتر و پرستار کشیک در محل نبود. برای مردم مسلمان تازگی دارد از خدمات و مجاهدت های بسی تعجب است که مسئولین | جدن از طریق کوره بلدذغال | است. بنظر میرسد تهیه کننده | فراتر نهد و دست استعمار را اوضاع فرهنگی بازار تهران بهیچوجه، اثری پیدا نبود. … خواهر یک معتاد ندانیان و یاران راستین اسلام بیخبر است لكن خلق الساعه دولت ملی و محبوب ، چرا | سنگ میباشد که حدود ۹۷ | گزارش اشتباها هزینه طرح | قطع نماید،اهمیت توسعه مراحل بدینسان، وخامت اوضاع باعث شد تا سفیران اروپایی در بدون توجه به ارقام و بیلان | درصد کارخانه های دنیا بـا | توسعه کارخانه معادن و | بعدی ذوب آهن بمنظورتولید ایران و سیاستمداران فرهنگی که در تهران اقامت داشتند و سالانه این شرکت و برنامههای | همین روش در حال تولیدمی | تاسیسات و ابسته را بـرای | ورق بیشتر روشن میشود.ضمن اکنون از ترس، جرات ظاهر شدن در خیابانها و کوچههای تحت تاثیر تبلیغات | باشند و اصولا جهان صنعت | رسیدن به سمونیم برابر ظرفیت | اینکه نقش ذوب آهن بعنوان بابتخت را پیدا نمیکردند، به کمپانی انگلیسی که باعث اینبلوا و سوء قرار میگیرند . اینک بر | روش شناخته شده و مطمئن | فعلی کارخانه که در جریان | یک صنعت بزرگ و مادر در آشوب شده بود، اعتراض کنند و خواستار پیدا کردن رامحلی وضع بچه های دانشجویما در خارج نامعلوم است، ماست که حقایق را برای ملت | دیگری نمی شناسد و امـا | بهرمبرداری میباشد، با مخارج | تشكيل قطبهای اقتصادی قابل برای فیصله دادن به این مسائل کردند. تراب حاج علیلو رئیس ساواک اردبیل در اطلاعات بولماهانه با تاخیر بدستشان میرسد و این پول به گفته شریف ایران و دولت انقلاب | روش احیاءمستقیم هنوزم راحل | بهرهبرداری، یک کاسه کردمو | توجه است و تاثیر این قطب آرنستین رئیس کمپانی هم، زیر این فشارها ناچاربهامين السلطان چهارشنبه ۲۲ فروردین در صفحه ۳ جزو اعدام شدگان بانک ملی از سه روز تا سه ماه ممکن است در راه باشد اسلامی روشن کنیم آزمایشی را طی مینماید و در | به حساب ضرر کارخانه منظور | برروی محیط و صنایع اطراف مراجعه کرد و از او خواست با آشوب را بخواباند و قلمداد شد اما در روزنامه سوم اردیبهشت صفحه آخر البته از طریق تلکس از طرفی تابستان نزدیک است ،آیا ملت ایران ، به خاطر دارد | مقیاس کارخانهای فقط برای | نموده است، در حالیکه باید | خود موجب رشد سریع اقتصاد تحریم تنباکو را حل کند، یا خسارت مذکور درقرارداد را بپردازد اطلاعات نوشته شد که نامبرده آزاد گردیده است . این بچه های دانشجوی ما میتوانند تعطیلات تابستان درمیان زمانی را که پروفسور ارهارد | استعمار صنعتی و بهدر دادن | باین اصل توجه داشت که آن منطقه میشود. اشتباه اگر از سوی منابع خبر دهنده هم باشدبه موقعیت خانواده خود باشند یا نه ؟ وزیر اقتصادوقت آلمان فدرال | سرمایه های ملی کشور های | هرگونه سرمایه گذاری بمنظور | شورای کارکنان مرکزی شرکت ه اطلاعات، لطمه میزند محسن مبشری ص ش که بعد ها به صدر اعظمی نیز | جهان سوم و عقب افتادهبکار | توسعه و ایجاد کارخانه ای جدید ملی ذوب آهن بودن خودرا که ناگهان پس از به ثمررسیدن انقلاب اسلامی برای پاکسازی محیط زیست هرچه آشغال و اتومبیل چهره نمونه از یاد برده | بکسری شمال شهر وجود داشت به جنوب شهر حمل شده غلامرضا اصغر وضع دانشجویان خارجی در تابستان توسعه در لطمه میزند مساله و امتیاز را لغو کند. امین السلطان که نمیخواست از آنهمه رشو می که برای همین قرارداد از انگلیس ها گرفته بود چیزی پس بدهد، با آنکه هیچ امیدی به توانایی خود، در خوابانیدن جنبش و آشوب دستورات صادره خلع سلاح و مرکزی و اکبر قربانی پاسدار عیسوی مسئول کمیته ۱۲مستقر نداشت، حل کردن مساله تحریم تنباکو و ساکت کردن مردم به خشم بدون مقاومت به کلانتری اعزام کلانتری ۱۰ گردید. آمده را قبول و تعهد کرد، به این امید که شاید بتواند با بکار در کلانتری ۱۰ بمانسبت داده و دستگیری بعضی از متهمین جریده شریفه اطلاعات شناخته شده مانند پری بلنده بسمه تعالی درباره حادثه خیابان جمشید شدند. پس از آمدن گروه دوم بنابراین همانگونه که ملاحظه شده، کذب محض بوده عطف به خبرسدرج درصفحه سردسته معرونو حسین خالی بردن حیله و نیرنگ ، در این کار موفق شود. اول روز شنبه مورخـه نزول خور معروف و دیگرانی همراهان مسلح که مجاهدشهید موضوع ماموریت را باطلاع پاسداران اعزامی در گروههایی به تقاطع خیابان جمشید و میفرمائید ، اینجانب و ساير بدینوسیله تکذیب میشود.البته نخستین راهی که در این مورد، به ذهن امین السلطان رسید. ار۱۳۰۸٫۲ تحت عنوان درزد ازین قبيل و خلع سلاح افراد فرهاد ناظمی تقی زاده و عباس کمیته ۱۲ رساندم. بهمین دلیل باراهنمائی پاسداران کمیل، راميما عده ای ناشناس که قبلا پاسداران از طرف کمیته مرکزی از طریق مراجع قضائی خیز این بود که بهر ترتیب، خود را از نفوذ علما و روحانیون و خورد ماموران در کمیته ۳ بی صلاحیت توسط دادستان سعیدی و حسن مستوفی نژاد نماینده دادستان درکمیته مزبور جهت دستگیری متهمین وارد محل مستقر شده بودند به و با در دست داشتن حکم معتبر نسبت به تعقیب مفتری و راستین، نجات دهد و در عوض بمرو حانی نماها و ملایان خود نفر کشته شدند با ارائه مدارک انقلاب جمهوری اسلامی ایران و بیوک سیاوش از آنجمله طی نامه شماره ۰۸٫۱٫۳۰۰۰۱ خیابان رامپیما شدند ، لكن قبل وی این گروه از پاسداران انجام وظیفه پرداخته بودیمو شناسایی مهاجمين اقدام لازم فروخته روی آورد. که ضمیمه است لازم به توضیح طی حکم شماره ٨٤٩ بودند، ماموریت انجام این مهم دستور همکاری کلانتری ۱۰ از شروع ماموریت یک گروه آتش گشودندکه منجر بشهید اتهاماتی از قبیل باجگيرعوام بعمل آمده است. ۱۳۰۸٫۱٫۲۹ باینجانب رمضان داده شد . اینجانب ساعـت ماموران اعزامی از کمیته مرکز آنها توسط پاسداران مستقر شدن مهندس فرهاد ناظمی تقی فریب . اخراج از کمیتمو فرار با تقدیم شایسته ترین احترامات پس از صدور دستورپاکسازی چاپارچی و گلشاهی، باتفاق ۱۹٫۳۰دقیقه روز ۲۹رار۰۸ را صادر کرد ، از اینرو در کلانتری ۱۰ برخلاف زاده پاسدار اعزامی از کمیته از محل حادثه که بوسیله آقای رمضان چاپارچی ادامه دارد است : ها اگر ● شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۳۰۸ – شماره ١٠٨٤١ … B ۴ -۸- شاه، امین السلطان، نایب السلطنه، دولتيان، عمال حکومت و کارگردانان و کارگزاران کمپانی انگلیسی نیز، بهمان سرعت از موضوع این اعلامیه اطلاع یافتند. با این تفاوت که مردم با شنیدن جریان، به هیجان می آمدند و تردید و ترس را از خود دور میکردند تا شجاعانه آماده بیکاری جانانه گردند . اما گروه دیگر، گروه طاغوتیان دوره ناصرالدین شاه، با شنیدن این خبر، ازترس به خود میلرزیدند و مذبوحانه، راه چاره میجستند. و عبی که از ملت اسلام، آنان را فرا گرفته بود، از آن اندیشه که از نفوذ حکم نخستین منسوب به حضرت آیت اللهی دردلهای آنان فرو رفته بود. با همه اطمینان دادن علماء، باز هراسان