ص۴
سیاست فرهنگی: فرهنگراتابع سیاست نکنیم معتمد السلطان، برای آنکه ظاهر کارشن، کاملا مورد رضایت | شورشیان باشد، گفت که برای احوالپرسی از علماء آمده است، تا اطمینان یابد که انشاءالله همه سلامتند و چشم زخمی به آنان کردن اندیشه و رفتار جمعی خلق می انجامد . بدولتی سوغات آورده اند بله فرهنگ پیشنهادی او بهترین شیوه نرسیده است .اما در طول راه، او نیز بارها در میان شورشیان دراین روزها ، ورای بازیهای اهل سیاست یا سیاست باجریان تاریخی فرهنگ رادر سد و بندهای تصنعی بهمسیری بری که مسئله عام و ملعبه عوام شده است، خیل فرزانگان رسش های بی جوابی را مطرح میکنند ،ازآنجمله : عظم فرهنگی این حکومت برچه اساسی استوار خواهد – حکومتی که پس از انقلاب برایران تسلط یافتهجه تلقی لعبیری از فرهنكداري فرهنگدی نرمی درآینده چه سهم و مرتبتی خواهند آفرینش هنری ودادو ستدفرهنگی چگونه شکل خواهد گرفت ۱ ا با آزادی فرهنگی در کار خواهد بود، با نظام حاکم تمام روابطو رفردی فرهنگی را درقلبی خاص رازیش اندیشیده مجاز خواهراست ؟ کنیم. باشد عمائم است. متعرض او نشدند. و مجدالدوله. خود را دریناه خاص رهنمون شود. درواقع باقبول شرکت فعال دولت در کردن و مسلکی کردن فرهنگ و لاجرم تحمیلی شدن آن زیستن ، اندیشیدن برای جامعه است. اما پیدانیست که چرا بدام زنان خشمگین افتاد و زیر ضربات مشت و سیلی آنان، استمرار فرهنگ ملی میتوان و ظایفی رابرعهده دولت ملی انجامد . به این شیوه که شما فکر نکنید زیرا مابرای شما این فرهنگ خاص را معمولا دولتها باسرنيزمو تبلیغات رسمی شناخت، حدود عملکرد دمکراتیک دولت دراین وظایف و دید. از اینرو بود که وقتی قصد بازگشت از خانه میرزای میخواهند تحمیل کنند ، اگر آنچه من باید در جامعه شکل نکر کرده ایم، میانجامد. بتحميق خلایق نه کمبه مصیان آشتیانی را داشت. برای نجات خود از کتک خوردن در باره آنها وزیر زمینی شدن فعالیت های فرهنگی میانجامد تعهدات موضوع بحث سیاست فرهنگی است. در جامعه ای بگیرد بر مجموعه فرهنگ کهن و نوبهنر افزاینده بکسلت چارمی اندیشید و از شخص ميرزا. خواهش کرد یکی از آقایان که ارتباط های سیاسی و فرهنگی اکثریت خاموش نخبگان اضافه شود، باید مردم آنرا به اختیار نمبه اجبار برگزینند، خموشان و معترضان ، هردو دربوساندن و ویران علماء را، همراه او ، نزد پادشاه بفرستد. تاشاه، مطالب لازم را و فرزنگان با هیات رهبری جامعه در حال تغییرات بنیادی است کردن چنین فرهنگ دولتی چنان میکوشند که دیوارهای دولتمردان برای دخالت در تشکل فرهنگی جامعه به سلیقه از زبان همان نماینده علماء بشنود. این وظیفه دشوار و حساس و عظیم است. دولت نمیتواند فرهنگ دولتی بالا نرفته ، برسر ملمجاتش فرو میریزد خویش ، گاه استدلال میکنند که هر جامعه ای که بیسوادی دربرابر فرهنگ جامعه بیطرف بماند. بدین معنی که سیاست این رفتار را درکشورمان و درهر جای جهان دیدمایم و نفوذ خارجی و درهم ریختگی بنیاد های اجتماعی و اخلاقی محمد رضا زنجانی شاهد این هواستر ماجراها و نویسنده فرهنگیاش ، نداشتن سیاستی خاص درزمینه فرهنگ ملی شنیده ایم ،این طبیعی است که هرمکتب و مسلکی بخود حق و شیوه و نقر و جهل در آن بیداد میکنند . اکثریت در جزئیات آن در کتاب تحریم تنباکو .. در همین مورد چنین نوشته باشد . این روش ابدال ، دستکم در جامعهما غير صلی دهد که بعنوان اکثریت بعنوان مكتب طراز نوین ، به اختیار و گزینش فرهنگ خویش براه خطا میرود .. این را | است: ران آئین ازلی . بعنوان قدرت برتر وقتی به حکومت است . سدولت ناگزیر است در بخش هایی مداخله مستقیم غالبا کسانی میگویند که سواد را بمعنای فرهنگ میگیرند داشته باشد و در بخش هایی دیگر کاررا بستوده در جریان خاصه که این سواد از مدارس عالیه فرنگ تحصیل شده برای ملت خاصه برای فرهنگ رایج کشور قالبی بالاخره با وجود اینکه کسی، قصد و مبل اقدامیداین نظری ارائه کند. همراهی نداشت. جناب آقاعلی اکبر، پسر مرحوم آقاجمال را . سالم و آزاد ازهر قیدو بندی و اگذارد ، اما این بخش ها کدامند؟ کجا دولت وظیفه داردکه مداخلهای بمقصد حمایت در اینجا لازم است به دو مورد که اینروز ها مطرح اما این تحصیلکرده ها وقتی به یک دوتار نواز از به اصرار تمامی، همراه خود گرفته، مراجعت نمود. مردم نیز،در اکنون کمابیش آشکار شده است که حکومت اوالين داشته باشد، و کجا مداخلهاش ،در حکم مزاحمت است .گرچه است و نگرانی هایی پدیدآورده اشاره شود. ادبیات حزبی خراسان بایک تعزیه خوان از طالقان و یا نقال از تهران مراجعت او ، بهمین ملاحظه که در معیت و در پناه یکی ازارباب مرزی به قاطعیت نمیتوان دراین قلمرو رسمکرد ، اما بنظر بر میخورند که کار هنریش در سطحی جهانی است بی آنکه و جواز موجودیت موسیقی، که از دو دیدگاه حزبی و مصاحبت معظم الیه، تا ارگ رسانیده، آنجا که به مامن خودرسیده میآید آن بخش ازفرهنگ جامعه که نیازمند حمایت مستقیم از تخصص های جهانی این تحصیلکرده هابهرمند بر دمباشد، مذهبی مورد بحث است. من براین باورم که هنر جزء ہویا تنگاتنگ دولت است مجمو عمایست که آنرا میراث فرهنگی، و خلاق فرهنگ است و نمیتوان و نباید با مشانه، هاو کده آنرا امری خارق العاده میخوانند ، و فراموش میکنند که بود، معظم اليمرا، در صحبت با نایب السلطنه سرگرم گذاشت و از جارت سلطنتی بوداز طریق سازمان های دولتی رسانه های مینامیم .از اسناد و آثار تاریخی گرفته تازبان و ادب و هنر ها آنرا تعبیر و ارشاد کرد، مثلا این نظر که ترویج یا تحریم فرهنگ فراتر از سواد و تخصص و اصول مدون بیکار خود رفت. نایب السلطنه نیز بدین قصد از ارگ بیرون آمده کرومی مرمربه کوششهای فردی و جمع کارگزاران حکومت کهن که نیازمند حمایت دولت در جهت نگهداری و بازشناسی موسیقی رامنوط بموجود حدیثی کنیم که قرنها پیش بنابه مدرنی است که فقط برههای از زمان را در عمر یک فرهنگ که خود را به کاروانسرای و زیر نظام که محاذی ارگ است درایران و جهان پراکنده میکرد. سانیده و از آنجا براه پشت مجمع الصنایع به منزل میرزای مشخص میکند و با آن معیارها فقط دور و برکسی که شرایطی شرف صدور یافته، همانقدر بدوراز منطق و جو دی آشتیانی آمده، این شورش و غوغا را فرو نشاند. یکمرتبه از میان جمعیت که در اطراف ارگ مجتمع بودند یک نفر مسیده باشمشیر برهنه، و جمع کثیری نیز از دنبال او ، به جانـب نایب السلطنه حمله آوردند. نایب السلطنه همینکه از فاصله دور . این وضع وحشت انگیز را مشاهده نمود. نورا رو به ارگ برگشت. شورشیان نیز تعال نموده، در میان ارگ، خودشان را تا نزدیکی نایب السلطنه رسانیدند که ناگاه از آن میانه، سید مدین معنی که دولت باید با عدم مداخله در جریان ماهوی فرهنگ ، تنها امکا ات استمرار و رشد فرهنگ ملی سفارش و فرمایش صورت پذیرد ، چراکه صدای طبیعت را درهمین بخش، یعنی حوزه خلاقیت و قلمرو فرهنگ معاصر فرهنك مصر خلفین ازهمان آغز، خودبه خنقان دچار شده مو میالیه، شمشیری را که در دست داشت به قصد نایب السلطنه پرتاب نمود. درآن، نایب محمود، از نوکران و نادار نایب السلطنه، زیرکی کرده، چوبی را که بدست داشته، جلوی شمشیر انداخته آن يعين امام عناصر موثر درحیات جامعه ازجمله فرهنگ را در ادر خود داشت. با اعمال سانسور از شر آزادانه آراه رمه ید و دستاورد های ملی جلوگیری میکرد وهرچه به سود لنبيت چراغ دانش بدست گرفته روشن شده است علم موسیقی است که خود را مقید به فرمایش فلان رهبرحزب فرهنگهای قومی با سر کوبفرزانگان کرد. کرا رایران پرست ،باپدید آوردن موانع جدی برسرراه اصحب فکرو نظر، نه تنها آزاداندیشی راممنوع کرده بود ،بلکه بنفس انديشيدن لیز به ستیزبرخ سنه بود لاجرم هرچه را که از جلافت و هرزگی و بردگی ذهنی ما به ماست، رونق واعتبار می بخشید. درواقع تلقی رژیم ازفرهنك همه آنچیزهلی برد که به تثبیت نظام خودکامه می انجامید و هرچه علیهان باجزان بودفرصت حیت نمی یافت . و ترویج آن است. دولت میتواند از طریق ایجاد مدارس هنری موزه ها، کتابخانه ها ،فرهنگستان ها، و بنیاد های فرهنگی به کنیم که فقط آثاری را مجاز میشمارد که رنجبران نو سواد ترویج فرهنگ ملی ، بازشناسی و استمرار آن اهتمام کند. از آن سردرآورند این دستورالعمل ها علاوه بر آنکه ازنظر فرهنگی تنگ نظرانه و زیانبار است اصلا بی ارتباط با نفس اما دولت ها که در این بخش از فرهنگ جامعه حق مداخله، نفوذ و تاثیر رادارند همواره اینو سوسه رادر سرمیهرو رانند داشته باشد محتوا و جهت و صورت آنرا نیز مشخص یک هنر است که ضرورت و جو دیاش از دستورالعمل ها مستغنی است. درواقع موسیقی کمبر قانون تناسب اصوات که در جریان شکل گیری فعالیت های فرهنگی کشورنیز تاثیر و نفوذ مستقیم یا غیر مستقیم خود را اعمال کنند درست و زیبائی ترکیب نغمهها و الحان استوار شده نمیتواند بنابه بگذریم و به بحث اصلی باز کردیم که دولت تناستو اند آنکه حق زمینهای مساعد برای رشد فرهنگ پدید آورد بی کند نمیتوان خاموش کرد. را در رابطه با فرهنگ جهانی به شبو های آگاهانه و علمی گسترش دهد و برنامه ریزی فرهنگی در حدودی اجرا شود فرهنگ مولتی ، که درواقع فرهنكنبودر هچیزی دولتی بود وعملا ه ربطی باخلق ،نه رابطه ای باخلاقیت داشت، از توجیه نظام مسلط عاجز آمد، فندر ازارندهای فرهنگ دولتی در سراسر های گروهی ، تعلیمات کتبی، شفاهی نفوذ در عرصه خلاقیت کالبد نظام توتالیتر منتشر شدر عفونت این جسدبیش ازفرو هنری و فرهنگی اعمال کند. به صورتی که برخلایق آشکار اندیش دراقطار کیتی پیچیده است که آزاد اندیشی دولت و بیطرفی مثبت آن میتوان منبد و موثر افتد. همواره این بیم درمیان بوده است که رژیم حاکم ایدئولوژی خود را از طریق کتاب های درسی ،رسانه فرهنگ زنده و پویا به چهار چوبها و قالب های تنگ نظرانه که آزادی خلاقیت فرهنگی، رشدفرهنگ ملی ، حفظ و تنوع که شمشیر، به نایب السلطنه اصابت نکند. نایب السلطنه در دولتی محدود نمیشود ، رشد میکند ، از هرجا که منری فرهنگهای موجوددر یک جامعه ، ارتباط پو بایفرهنگسازان | گیرو دار، از دهشت، قضا را زمینهم قدری گل آلود بود، پایش خاقباتو ده ، حمایت از آزادی بیان و قلم حمایت از هنرمندان لغزش کرده. ازیک پهلو بكل درافتاد. نورا چاکران از اطراف | هجوم آورده، نایب السلطنه را برگرفته، دست بدست قدری بیابد راه باز میکند ، حتی اگر شاخههایش را بریده باشند ریشههایش را در نهانجای زمین و سرزمینش میکستراند خلاصه بحث بردند تا اینکه درآن نزدیکی ،اسب بیزینو برگی فقط بـاجل مدعی شود که هرچه این رژیم و فرهنگ و ابستماش می اندیشدمی بی نمی شکوه آئینش ، چهارچوب های دولتی و فرمایشی و خالقان فرهنگ بندو احسن میسر باشد از یکسواین فرهنگ زير مهمیز استبدادبود، دولت بدر سازد و میپردازد وحی مطلق و اصولی تغییر ناپذیر و محتوم را درهم میشکند و با هر سرکوب ،طین شتاب آهنگش عظیمتر اختیار داشتن جمعی اندیشمندو هنرمند فرهنگ فروش – در است و حقانیت این مکتب و مسلک درهم کو بنده تمام مکاتب و حتى بمگوش کردن خودخواه ، نیز میرسد ، هرچه جامعه ای که بسیار چیزها رامیشد با منصب ومالسودا کرد مسالک جهان و بهترین پندار و کردار برای زیستن سیستم مباختگی فرهنگ رسمی را بوجود آورده بودوبه بری اندیشیدن ،حتی برای مردن است . این رفتار یکسویه و و مبارز دهن کجی میکردو در همه جان مجموعه هرزگیرنسار وبیداد را بعنوان فرهنگ عرضه میکرد. از سوی دیگر دولت همچون سرما بهداری را بسته اش ،فرهنكعرضه میکرد. ازسوی دیگر دولت همچون سرمایه داری وابسته اش ، فرهنگ وابستهاش رانیز داشت. در محیطی که دولتمردان خودباخته • جاسوسن ترخيم صفت،تکنوکراتهایی ایمان وضد خلق برفراز هرم قدرت ، جمعیت خاموشان فوطهور درجهل ونقومذاب رااز مواهب زندگی آزادر مرفه محروم کرده بودند. دولت بن بمطبع، صار حوزه های فرهنگی کشور را بروی اختریز فرهنـك استعماری کشو دمبود چنانکه سطح آموزش هنر و دانش • خلاقیت های فرهنگی ، پژوهش های علمی، آدابو سنن ملی لگدکوب تهاجم فرهنگ وارهدی آمریکایی و اروپایی شده بود. نمدین حاضر بود ،چاکران همان اسب را به تعجیل رسانیده، سیاست فره گی رابطه بین سازمانهای فرهنگی مستقر نایب السلطنه را بهمان وضع، بالباس کل آلوده ، به داخل را بعنوان بخشی از نظام حاکم، بافرهنگ جامعه مشخص است که فرهنگ پیشنهادی او ـ بنگرید که عمارات رسانیده، درهای عمارات را بستند. نایب السلطنه که میکند و این سیاست بایدبگونه ای تعیین شود که باعث عمر و استمرار فرهنگ را دیده میگیرند و کمان میبرند آن در جشنواره هار گردهمایی دولتی به ملت وروشنفکران اصیل تک ساحتی با فرهنگ ، به عقیم کردن فرهنگ از طریق بیان فرهنگ را آنان از سنتوی حزب و گروه خود برای خلق آزادی فرهنگی ،رشد فرهنگهای نو می،خلاقیت هنری ،ایجاد به اندرون رسید، غش کرد و بیهوش افتاد ! ارتباط فزاینده مردم با خالقان آثار و حاملان فرهنگ ملی جماعت شورشیان که دنبال می آمدند، جمعی ازبیرون عمارت، مشغول سنگ انداختن شده، تمامی چراغهای دولتی دولت میتواند و باید در حفظ مواریث فرهنگی و شیشههای عمارتیکه مشرف به خیابان است،همکی راشکستند. رت و برنامه ریزی دقیق داشته باشد ، و در توسعه و جمعی نیز به متابعت سید مومیاليه، جرات و جسارت نموده، آن بکوشد ،لكن درزمینه خلاقیت هری ، فرهنگ مردم، چیزی دیده میشه؟ باغريو وغلفله، روی به اندرون خانه نایب السلطنه بورش آوردند.. فرهنگ های نو می اجازه دهد که مردم ، هنرمندان،فرهنگ ، بهر شیوه که خود ضروری و به مصلحت میبینند سازان.. در ایجاد سازندگی ،تنوع و گسترش فرهنگ جامعه خود بدینگونه، وحشتی ناگهانی و چارمسوز، بردل و جان بکوشند . دولت میتواند به ترویج و حمایت فرهنگ در این درباریان چنگ انداخت. نزدیکان نایب السلطنه، گیج و مبهوت زمینهها باری برساند بی آنکه بخواهد نوعی فرهنگ دولتی مانده بودندو هرچه بیشتر می اندیشیدند، در آن هنگامه اندیشه راکه حاصل ایدئولوژی حاکمان سیاسی جامعه است به خورد ویرانکن، کمتر راه چارمی مییافتند. سرانجام، معین نظام، خلق که فرهنگ از آنان نشات میگیرد بدهد که از افراد سنگدل و از چاکران مخصوص دربار بود، برای تجربه نشان داده ، حکومت هائی کسیکو شده اند، مقابله دربرابر این جرات و جسارت شورشیان، خودرابمفوج فر نظام در برابر مکارمن غرضم ازذکر پیشینه اینست که دولت انقلابی وارث چه موقعیتی است و در قلمرو فرهنگ چه باید بکندن ازایــن دامچلههای ناگزیر موروثی رهایی یا بدو هشیار باشدتا بنای فرهنگ ملی را از خشتهای فرهنگ وابسته دولت پیشین نسازد که بنایی ناساز و کج خواهدبود. یابد فرهنگ و ادرچهارچوب مطامع حزبی ، مسلکی خود مهار سربازان ترک مستقر درعمارت رسانید و به آنان فرمان داد تا کنند ، آنرا از خدمت کردن به آن حزب و مسلک نیـز مردم را به گلوله ببندند. اما نوج سربازان ترک، که مردانی بازداشتهاند ، فرهنگ یک جامعه از تمام ظرفیت های یک وطن پرست و باغیرت بودند، پاسخ دادند که ننگ چنین عمل جامعه حیات مییابد ، پس یک گروه ، هرچندمتکی به اکثریت زشت و بیشرمانهیی را به گردن نمیگیرند و به سوی گروهی نمیتواند برای فرهنگ یک جامعه نسخه تهیه کند فرهنگ زن و دختر بیدفاع تیراندازی نمی کنند . وجود دارد نقط اجازه بدهیم که آزادانه رشدکندو استمرار معین نظام که آتش خشمش هرآن شعله ورتر می شد، پس از نومیدی از سربازان ترک، بسوی سربازان مخصوص اگر نشود گفت که بهترین سیاست فرهنگی در یک جامعه ، نداشتن سیاست فرهنگی خاص است لااقل میتوان شخص نایب السلطنه رفت که به شرارت و بدخواهی معروف بودند وبخاطر سوابق خود به گروه بی پدران، شهـرت بهترین سیاست فرهنگی ، رشد دادن به عوامل و و به آنان فرمان شلیک به سوی مردم، اعم از زن و مناصر پایهای فرهنگ از جمله بالا بردن میزان و سطح با دختر و مرد و کودک داد . و ادان از طریق آموزش و پرورش ، تقویت رسانههای گروهی از طریق پاسداری آزادی بیان و قلم ،حمایت مادی | دراین مورد نیز، محمد رضا زنجانی چنین مینویسد : و معنوی هنرمندان و خالقان آثار نکری ، ایجاد ارتباط ….این گروه بیدران نیز، بیباکانه یک دفعه رو به همه بیشتر بین گروههای فکری یک جامعه ، حفظ آزادی در این جمعیت زن و دختر و مرد و بزرگ و کوچک شلیک کردند. سطوح ضروری و متنومش ، حفظ و ترویج تمام مواربت مسلمانان بیچاره دلخستمرا،كه بمخيال جلب نظر رافت و مرحمت و ابداعات ملتی است که در پرتو آزادی و عدالت و رفاه ،جز گفت ، چرا که تاسال های سال موارض آسیب های روساننده سالهای اختناق و دیکتاتوری در فضای روح و جسم جامعه انردارد . عملا هر حکومتی میخواهد جامعه را بدانصورت که درچهار چوب ایدئولوژی خود میپسندد در بستر فرهنگیاش هدایت کند. پس برای رسیدن بدین مقصودتدابیری اتخاذ میکند و برنامه ریزی هایی در زمینه آموزش ،آفرینش. تبلیغ و ترویج فرهنگ بکار میبندد که اینهمه در قلمرو سیاست فرهنگی شکل میگیرد و این سیاست فرهنگی است که میتواند نفوذ و نتیجه معقول بانامعقول در سطح جامعه متحول داشته باشد ، بعنوان چتر حمایتی برسر فرهنگ ملت باشد یاسرپوشی بمنصد اختناق آن گردد .مینو انداستمرار فرهنگ یک ملت رادر جریان پویا و نهادی آن تحقق بخشد داشتند. دو در فضای فرهنگی رشد نمیکند موسسه پیروز اندازه فریزر وستینگروس در ۱۳ سازمان ثبت احوال کشور لوازم | ۱۰ درصد تخفیف مستعمل و اسقط موجوددراداره بخجل فريزر ١٤فوت جنرال رکزی واقع در – خیابان سپه الکتریک پارس ١٤٨٧٠٠ ريال مقابل فروشگاه مرکزی ، را | تلویزیون رنگی پارس ١٢٦ پنج از طریق حراج بفروش میرساند خریداران میتوانند لوازم مزبور | راقبلا بازدید و در کمیسیون فروش که در ساعت ۱۰ لت، با امیدواری تمام، روی شکایت و دادخواهی به درگاه لطف و کرم پادشاه ایران آورده بودند. هدف تیر و تفنگهای مارتینی قرار داده، مسلمانان مانند برگ خزان فرو ریختند شماره کشتگان کماز نکبت و محنت این زندگانی آسایش جستند، على التحقيق بدست نیامد. همینکه جماعت پراکنده شدند، بدین ملاحظه هرگاه که این کشتگان را مردم، از اینجا حرکت داده از ارک بیرون ببرند، البته همگی خلق به هیجان درآمده، جمعیت شورشیان، از پیش هجوم آور به ارکشده، فتنه غلیظتر خواهد شد ۷۸۹۰ تومان روز پنجم هرچند پای کمیت بنان و بیان، از تقریر گزارش این تلویزیون رنگی بلر ۲۷ اینچ حادثه عظمی لنگ و صفحات کو چک و کوتاه و مخصررساله، ٧٦٠٠ تومان از نگارش تمامی تفصیل اوضاع و احوال عمومی، در این تلویزیون رنگی ناسیونل٢٦ واقعه، تنگ است، ولی برای آگاهی دادن از اوضاع آن خردادماه تشکیل | اینع ۷۰۰۰ تومن . حادثه عظمی و تغییروضع و حالی که مردم عمومی دارالخلافها تلفن سفارشات تهران سازمان ثبت احوال کشور در آن هنگامه دهشت خیز گبری، دست داد،همینقدر ٢٦٧٩١٣ و ٩٥٦٣٤٩ مشاهده آن وضع و حال ناگوار نزع انگیز کشتگان، عموم مردم میشود شرکت نمایند. ارم که از کرج ٥٣٦٢ تحویل فوری را چنان جوش خروش فراگرفت که در آن حال ، هیچکسرا دبستان فردوسی در منزل – نشانی کرج | ازمباشرت جنگ و مصادمت توپ و تفنگ ، اصـلا انديشه عمره رجبیه وپروایی نبود ، سهل است ، که از بزرگ و كوچك ،زن ومرد، میدان شاه عباس -جنب هیچکس را بجز کشته شدن ، آرزویی ربجز هجوم آوردن به ارك گفتگویی نبود. این نمایش قدرت برای نخستین بار به رهبری روحانیون مترقی، قدرت زنان ، قدرت راستین پنهان مانده در چهاردیواری خانه ها را به چشم مردان ، خاصه به چشم درباریان ناصرالدین شاهی کشانید . گرچه همین نمایش باعث شد تا گروهی در همان روزدوشنبیکم روز تبعید میرزای آشتیانی بوددرخونخود بغلتند ، اما هرچه بود ، پایانی غرورآفرین و در تاریخ ماندنی داشت . چراکه پس از این شورش عظیم ، نه تنها حكم تبعید روحانی معروف و محترم تهران اعتبار خود را از دست داد، بلکه فرمان مرجع عالیقدر در جریان اوج گیری شورش ، مردم درهی شرکت ملی نفت ایران تشيع ، لغو امتياز تنباکو را نیز بدست آوردند ناصرالدین شاه ، که در این مورد کمترین رضایتی برای همین هم بود که آنهمه از خود ، مقاومت نداشت خشونت آمیز نشان میداد ، سرانجام ناچار شد با وجود ادعای حج عمره رجبیه قابل توجه مصرف کنندگان روغن های موتور خسارت انگلیس ، تن به قضا دهد و دربرابر خواست پرخروش ملت ، تسلیم شود . محصول شرکت ملی نفت ایران در اتومبیلهای سواری انگلیس ها ، تهدید کرده بودند که در صورت لغو امتیاز تنباکو ،۰۰۰ هزارليره خسارت خواهند گرفت . و جده سمدينه ـ مکه ـ هدم ٣٦ روز حرکت ۱۲ خرداد ۰۸ رفت و برگشت با بهترین پذیرایی بعلت پیشرفت تکنولوژی و در نتیجه بررسی های علمی اکنون ، پس از لغو امتیاز بطور رسمی و جدی ، انگلیس هم و صنعتی که بعمل آمده شرکت ملی نفت ایران بخاطر رفاه بطور رسمی وجدی خسارت میخواست . ناصرالدین شاه و رعایت صرفه مصرف کنندگان ، قدرت کارکرد روغن های و هل ۱۰۰۰۰ تومان تلفن ٠٣٠٩ شماره های جدید تلفن که بابت پرداخت چنین خسارت سنگینی ، پول لازم را نداشت، موتور محصول خودرا بابکار بردن مواد افزودنی مرغوب بمراتب بیش از سابق نموده است و هم اکنون حداقل کارکرد ناچار شد این مبلغ را ، از بانك شاهنشاهی ، یعنی بانك متعلق به انگلیس رام باسود 6 درصد بگیرد و با تحمل ضررو زیان روغن موتور البرز فردشوار ترین شرایط کارکرد موتور شرکت ساختمانی فسان کیلومتر روغن موتورالوند ٤٠٠۰ كيلو متر و رو فن فراوانی که از تحریم تنباکو ، تعطیل مغازه ها و دکان ها و بازارها ، حملهها وزیرخوردها و کشتارها وتاثيرات اقتصادی موتورهای لار و چهارفصل ۰۰۰۰کیلو متر است و باین ترتیب ساختمانهای فلزی ـ داربست و کفراژ فلزی مصرف کنندگان می توانند با اطمینان کامل روغن موتور آن بر جامعه و برخزانه شاهنشاهی وارد آمده بود ، در حالی خودرا ، وکشور وملترا ، از این مهلکه بیرون کشید که اتومبیل خود را پس از کارکرد در کیلو مترهای مذکورتعويض نه تنها دیناری از بابت قرارداد تنباکو بدست نیاورده بود ، بلکه باید سالهای سال، خسارت وضرورزیان آن را می پرداخت. ادامه دارد آگهی تاسیس موسسه غیر انتفاعی صندوق ذخیره ولیعصر کرشت شهریار قابل توجه خریداران آپارتمانهای تهران تاج (شهرك عرب) نظر ببند الف از ماده ۲ آئین نامه اصلاحی موسسات غیر تجاری مصوب سال ۱۳۳۷ صندوق ذخیره ولی عصر از خریداران محترم آپارتمانهای شرکت تهران کرشته شهریار بشماره ۱۱مورخه ۰۷٫۱۲٫۲۲ دردفترموسسات غیر تجاری ثبت و مفاد آن برای اطلاع عموم آگهی میشود و تاج (شهرك غرب) تقاضا میشود که برای تبادل نظر در ساعت ۱۰ صبح روزجمعه ١٤-اردبیهشت اساسنامه شامل ۲۸ ماده و ۱۰ تبصره بموجب نامه شماره ماه در مقابل آپارتمانهای تهران تاج حضور بهم ۱۷-۱۹ ۱۳۰۰ز۰۷٫۱۰ بگواهی شهربانی رسیده است رسانند نام صندوق ذخیره ولی عصر کرشته شهریار موضوع : پرداخت و امهای بدون بهره باشخاص و کمک جهت بهبود زندگی درماندگان طبق اساسنامه ۳ـ مرکز اصلی شهریاربلوار بزرگ شهریار روبروی بنزین شهریار تابعیت ایرانی ه اسامی موسسین آقایان ناصر رهگذر ـ سید عباس ترابی علی درخشان ـ علی اصغر رهگذر فرزند علی اکبر و علی اصغر رهگذر فرزند غلامرضا ـ حسن علی رهنما و غلامرضا درخشان میباشند . مدیران و اشخاصیکه حق امضاء دارند : آقای حسنعلی رهنما بسمت مدیر عامل ناصر رهگذر بسمت رئیس هیئت مدیره و غلامرضا درخشان خزاندار درتمام موارد در امضاء از سه امضاء نافذ و معتبر میباشد رئیس اداره ثبت اسناد کرج زرکر الهی ۲۸۱۹-۲ دعوت مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت خانه سازی البرز (سهامی خاص) مجمع عمومی سالانه شرکت خانه سازی البرز اسمی خاص ) ساعت ده صبح روز شنبه پنجم خرداد ماه ۱۳۰۸ در دفتر شرکت خیابان کریمخان زندشماره ٣٫٦ تشکیل میشود از سهامداران محترم متمنی است شخصا يا با معرفی نماینده رسمی خود در مجمع شرکت فرمایند. دستور جلسه: ۱- استماع گزارش هیات مدیره و بازرس در مورد عملیات انجام شده سال ۰۷. ۲- رسیدگی و تصویب ترازنامه و حساب سودوزیان. انتخاب بازرس اصلی وعلی البدل . ٤ـ لعين حق الزحمه بازرس. هـ لعيين خط مشی آینده شرکت 1- تعیین روزنامه برای ثبت آگهی های شرکت هیات مدیره شرکت خاله سازی البرز آگهی مزایده فروش آردماهی شرکت سهامی شیلات جنوب ایران مقدار ۱۰۰ تن ارماهی مرغوب بایرونتين ٦٢٪ موجود در انبار بندرعباس را از طریق مزایده باشرایط زیر بفروش میرساند : ۱- داوطلبان میتوانند از تاریخ نشر این آگهی تاپایان وقت اداری روز شنبه ۰۸٫۲٫۱۰ پیشنهادات خود را همراه پارسید بانکی معادل ۰٪ مبلغ پیشنهادی که بحساب جـاری ۳۰بانک سپه شعبه فرح واریز کرده باشند در پاکت لاک و مهرشده مدیریت توزیع و بازاریابی شرکت واقع در خیابان امیرآباد شمالی مقابل پارک فرح نبش کوچه همدان تسلیمو دعوت مجمع عمومی سالیانه سوتراندسوترایران رسید دریافت نمایند. ۲- پیشنهاد های رسیده درساعت ۱۰ صبح روزیکشنبه ۰۸٫۲٫١٦ در سازمان مرکزی شیلات جنوب بنشانی بالا بازو قرائت خواهد شدو حضور کلیه پیشنهاد دهندگان در جلسه مزایده آزاد است. ۲- به پیشنهاد هاینانسپرده و مشروطو یا پیشنهاداتی که بعداز مو مدمقرربرسد ترتیب اثر داده نخواهد شد . ه چنانچه برنده اول حاضر بانجام معامله نشو سهرده او بمنع شرکت ضبط و معامله بابرنده دوم انجام خواهدشد و در صورتیکه برنده دوم نیز از انجام معامله خودداری نماید سهرده و نیز بنفع شرکت ضبط فراهد شد ه کلیه هزینه های متعلقه از قبیل درج آگهی – حمل کالا و هرنوع مالیات بعهده خریدار خواهد بود 1- شرکت دررد یانبول یک باکلیه پیشنهادات واصله مختار است. شرکت سهامی شیلات جنوب ایران ۳۰۰۳-۲ . شرکت . مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سونراندسوتر ایران (شرکت سهامی خاص) روز چهارشنبه ساعت ۱۰صبح ۳ اردیبهشت ماه درمحل شرکت تشکیل خواهد شد. از صاحبان سهام تقاضا میشود در جلسه حاضر کردند. دستور جلسه عبارتست از :. ● ۱- استماع گزارش هیئت مدیره و بازرس نسبت به عملیات سال مالی ۱۳۰۷ ۲- تصویب حساب های شرکت ۳- انتخاب اعضای هیئت مدیره انتخاب بازرس ه تمین روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی های مدیر عامل شرکت سوتراندسوتر ایران . نظرهاواندیشهها دولت باید ازمداخله درجریان ماهوی فرهنگ پرهیز کند ما کار خواهیم کمی دستمزد 31 برنامه ی درازمه ه شرکت ملی نفت ایران – آگهی مناقصه عمومی شماره های ۰۲۲-٩٤-۰۸خرید ٧٦٨ تن لوبیای سفید خك ۰۳-۰۸٩٤ خرید ٧٦٨ تن عدس سبزخشك ٠٢٤-٥٨٩٤ خريد ٧٦٨ تن لخود خشك شرکت ملی نفت ایران پالایشگاه آبادان در نظر دارد مقدار ٧٦٨ من متريك از هريك لوبيی سفید خشك، عدس سبز خشك نخود خصمك.موردنیاز خودرا از طریق مناقصه عمومی خریداری نماید. علاقمندان بشرکت در مناقصه میتوانند ظرف مدت ۱۰۰ روز از تاریخ پانزدهم اردیبهشت ماه ۱۳۰۸ (۱۳۰۸٫۲٫۱۰) برای دریافت اوراق مناقصه در آبادان به اداره پیمانکاری خونی و بیمه پالایشگاه آبادان ساختمان ۸۷ اطاق ۱۲، م اهواز به اداره تدارکات کالای مناطق نفتخیز واقع در کرون در تهران به اداره خرید و تدارکات کلاراقع در خیابن له کوچه بنما ساختمان جسکو طبقه اول اطاق شماره ۱۱۰ مراجعه نما بنده ۹۰۱۷۳۸ ● عمره مفرده از طریق شام ٩٠٩٧٤٧ . ٦٠ ١٠٣٣٤٦۹۷۷۳ حج عمره رجبیه وزیارت شام تلفن ٩٠٠٤٧٤ ● • از جوادمجابی ● . ۲۰۰۳ – حریق شام. تلفن ٢٤١٤٣٩ ۲۱۰۳۷-۲ ● ۳ ۰۱۷-۲ قدرت کارکرد روغن های موتور البرز الوعد لار و چهارفصل برروی بدنه ظروف روغن قید شده است . 6 چهارشنبه۱۲اردیبهشت ماه ۱۳۰۸ شماره ١٠٨٤٤ …d یکصد سال مبارزه روحانیت مترقی از میرزای شیرازی تا امام خمینی نوشته: عقیقی بخشایشی … ۴ . – ” •