ص۴
ان نظرهاواندیشهها دیکتاتوری خشن درراه است! برخورد قهرآمیز گروهها ، ادامه هرج و مرج | کارگر و کارمندان جـ (چه دروغ بزرگ و چ یکی در کارخانه ها و کارگاهها ، کم کاری دردستگاه احساس میشود . و از آن بیشرمانهای ؟! کی از آنها را تصاحب کرده که شنیدیم بعضی دیگر خانه مستثنی نیست . دیگر نه آن اختیار کرده انددر های ملکی مسکونی خودرا ترسی از پلیس راهنمایی حالیکه شنیده شد بسیاری فروخته و در جنوب تهران (برای گروهی) در کار است | آیت الله مکارم شیرازی گفته ؟ او گفته است درآمد بیشتری از طریق بالا از مردم ، تجاوز به حریم اموال و املاك يكديگر، های دولتی عدم رعایت قوانین از سوی بسیاری بدتر اینکه گروهی با اینکه هبر بزرگ انقلاب چنیـن از این افراد خانه و مسکن زاغه نشین شده اند تا خانه و نه چراغ قرمز رنگ و بردن قیمت کالاها پیدا بدهکارانی که قادر دارند ، اما منطقشان این مجانی دریافت دارند!درحالی فروغی دارد نه عبور ما میشود که چه بهتر ، واقعی حتی توانایی برزاغه چیزی میخرند و نه فرقی یا اگر ملک مانشودچیزی نشینی را هم ندارند میان پیادمرو و خیابـان و بدبینی نسبت به دستاورد های انقلاب تدریجا پیدامی شود ، و زمینه را برای فرار از کار به امید كمك دولت ، نغمه ناموزون | کرده اند از پرداخت بدهی پرداخت نیستندبه آنها مهلت است که با این منازل مسال که گروهی از مستضعفان ممنوع و توقف ممنوعرانه تجزیه طلبی از طرف بعضی از گروههای افراطی، | های خود به دیگـــــــران داده شود.) سلب امنیت از مردم براثر بازداشتهای بی دلیل، | خودداری میکنند و عملا به سراغ مسکن و ودامن زدن به اختلافات از ناحیه مطبوعات،زمینه | چرخهای اقتصاد را به رکود رویم ، بطوری که نقـل و توقف ، و بازار را به روحی مردم را برای پذیرش يك ديكتاتوری آماده مرج میکشانند هنگامی کا که به بعضی از آنها برخاسته و به سوی آپارتمان یشود چرا چنین می و منازلی که ها در اطراف کنید میگویند : «آقا گفته تهران در شرف اتمام است می سازد گفته کرارا سئوال می کنندوضع می گفت کارگری پس از چندماه است بدهیها را نپردازید روی آورده اند و هر کدام کرده اند ، و نیز همانگونه ساده ای مانند ترافیک از آن آینده انقلاب را چگونه می یزی ما میدهند و ما را از این هرج و مرج طلبی تقریبا باقی مانده . دوستی میگفت دوستی میگفت یک کودتای خشن و ولی هرچه بود، لغو امتیاز تنباکو ، تنها راه باقیمانده کرده اند ، عدهای از تهران نجا بلند میکنند . درحالی در همه جا آشکار شده کسی را دیدم از عبورممنوع خانمانسوز فراهم میسازد و برای رهایی ملت و کشور ما بود . چرا که انگلیس ، طبق های این مردم را برای پذیرش یک سیاستی که در سایر نقاط جهان ، برای گسترش دامنه و شهرستانهای اطـراف که بسیاری از این آپارتمان گروهی دانسته و یا با نهایت شجاعت میگذشت، مستضعفان فروخته نادانسته ، ضد انقلابی و با ، ضد انقلابی و یا وقتی به او اعتراض کردم دیکتاتوری که تنها اثـرش او اعتراض کردم دیکتاتوری مستعمرات خود در پیش گرفته بود، در کشور مانیز،میرفت تابا ادامه وضعی که بدنبال قرارداد تنباکو پیش آمده بود ، شده و گردن کلفت هاپول نیمه انقلابی و ناآگاه به آن گفت آقا ما خون دادمایم پایان دادن موقتی به هرجو آنرا گرفته اند و نـرار کشیده شده اند . حتی مسائل که آزاد باشیم !! مرج بوده باشد آماده ایران را به صورت یکی از مستعمرات فراوان بریتانیای کبیر، مي درست به تفسیر آزادیو کند . همانگونه که نظیر آن در آن روزها در آورد . واگر هوشیاری و آگاهی روحانیت مترقی واقدام بموقع از آن جناح نبود و حمایت بیدریغ خلق مسلمان در بسیاری از انقلاب ها مفهوم آن توجه کنید که محروم به تقویت و تکمیل اقدامات روحانیت مترقی زمان نمی متاسفانه این تفسیر غلط در بیایید به خاطر خدا ، به رفت و در این راه ، جانبرسر دست نمیگرفت ، دور نبود بسیاری از سازمان هـای خاطر انسانیت ، به خاطر اجتماعی ما ریشه دواندمو حفظ این آب و به خاطر خونهای پاکی که در راه آزادیو اسلام ریخته بینید؟ در جواب میگویم ده هزار تومان حقوقش را گرفت دیده شده است بسیار خوب ، و هم و بسیار سپس رفت و دیگر از ارخبری بده ، تاچگونه باشیم و چطور نبود ، اینگونه کارها جز تعطیل از دستاورد های انقلاب بهره فوری کارخانه هاچه اثردیگری می تواند داشته باشند ؟ که مدتی کوتاه ،در نقشههای جغرافیایی جهان ، نام ایران نیز جزو مستعمرات بریتانیا ، که در آن سالهاتعداد چشمگیری داشت گیری کنیم ؟ خاک ثبت و ضبط گردد آزادی درست به معنی هرجو مرج تفسیر شده فراموش کردم مطبوعات را بگویم ، گروهی از نویسندگان جرائدو مطبوعات خص بدینگونه ، جنبش و نهضت تنباکو ، که در آغاز دستاوردهای بسیارگرانبهای شد و بخاطر حفظ و حراست | اعتراضی بود به رسم زورگویی و بیدادانگلیس ها که در لباس کارمندان کمپانی رژیوارد ایران شده بود ، رفته رفته جای و بسیار خوب ، اگر تنگ از آن مهمتر اینکه عناصر نظری ها، وتصفيه حسابهای ضد انقلاب که بدبختانه لباس و شخصی ،ازغير انقلاب به تن کرده اند به کارگاهها خویش پرداختن و درخود ر کرخانهها هجوم آورده و به فرو رفتند یا از صحنه مبارزه عنوان دفاع از حقوق کارگر ، کنار کشیدن را ، کنار بگذاریم. هممیکدل ويكمجان، بااخلاص آن را به هرج مرجو به هم ریختن کارخانه دعوت می کنند، فداکاری و کوشش انقلابی همه روزدعوت به سخنرانی و در باز سازی این جامعه و بران شده ـ شب وروز تلاش کنیم اعتصاب است ، و همه روزسخن از افزایش مزایا و حقوق . یکی آرامش و امنیت کامل به جامعه نیز در دامن زدن به هرجو مرج سهم بزرگی دارند یک پایان دادن به این هرج و مرج داد . که این هردو ، بارهبری و راهگشایی روحانیت مترقی این انقلاب بزرگ ، برای خود را به مبارزه یی پردامنه با استعمار خارجی استبداد داخلی زمان شکل گرفت نغمه اختلاف انگیزرا گاهی طلبی متشکل شوي چنان بزرگ میکنند که در ناآگاهان را آگاه سازیم داخل و خارج به عنـوان مغرضان و مفسدان را یک شکاف عظیم در رهبری سرجایشان بنشانیم که اگر انقلاب تعبیر میشود . گویا به موقع جلو ادامه آنها نیز معنی آزادی قلم را وضع را نگیریم نه از تاک همانگونه که آن راننـده نشانی ماند ، و نه از تاک با برپایی جنبش ، ریشه استعمار انگلیس ، در همان آغاز ، در طول چند سال آینده، کار خشکید وبا ادامه این جنبش نهضت عظیم مشروطیت برخاست و رفت که اینجا ، ریشه استبداد داخلی راهم بسوزاند سید جمال الدین اسدآبادی متخلف فهمیده بودمیدانند نشان . خطر نزدیک است آزادی مطبوعات یعنی دامن بهوش باشید ! لمی . درمسیر پرفراز و نشیب مبارزات روحانیت ، با استبداد و استعمار، بانامهای درخشان و تامل انگیز فراوانی مواجه ریختن کارگران و کشاورزان میشویم. لیکن، درمیان آنها، کسانی هستند، که نامشان ، تنها محصلین و دانشجویان نیستیم ، اما بیائید با نظم و یادآور درخشانی و تامل برانگیزی نیست، بلکه به عنوان نقطه سرکت عطفی درتاریخ ، صاحب مکتبی، آغازگر رسم و راه تازمیی و زدن به هرج و مرج و بدهم ما منكر نابسامانیها نارسائیها در تمام دستگاه ها برنامه و یک دسته جمعی انقلابی و حساب بنیانگزار مسیر فکری جدیدی درسینه تاریخ باقیمانده است سید جمال الدین حسینی ،معروف به «اسدآبادی، یا افغانی،، سیدجمال الدین یکی از مهمترین و موثرترین آغازگران باز گردد ،حقوق از دست رفته از شهود عینی می گفت با چشم خود دیدم که یکی از همین مستضعفین به آنها برسد، ایرانی آزاد و آباد و مترقی سازیم افراد ، به صاحب کارخانه اشاره می کرد و میگفت:ای کارگران دنیا ثابت کنیم این است عنی یک انقلاب اسلامی و ما زنجیر به کردن این مردمی اندازیم ، و سپس زنجیرش را همینجا به زمین می کوبیم وحق اما اگر ـ آنطور که نشانه انطور که نشانه های نگران کننده آن نمایان شما را می گیریم و به شما می است – گروه ها به جان هم صاحب کارگاه گفت : من بیفتند ، و سلاح هایی که باید حاضرم هرقدر پول بگویید به پشتوانه پاسداری انقلاب در بگویید این کارگران بدهم، اما این برابر دشمن باشد ،وسیلهای برای برخورد های قهر آمیز پول را به دست امام یا کمیته و با تصول عقاید سیاسی گردد امام و یا بدست خودم میدهم، آزادی سر از هرج و مرج گفتند: نمیشود فقط با یدبدست درآورد ، تصفیه حساب ها ما باشد ! با تهدید و نورپولها جای اخلاص پر ثمر انقلابی را بگیرد ، افراد سودجو بغارت را گرفتند و میان کارگران صناعی که زیر عنوان بعد از اموال و املاک مردم بپردازند تقسیم کردند و گفتند اینها رفراندم بفکر قانون اساسی دانشجویان ما به جر و بحث را بگیرید و بدانید مدافع باشید، در اطلاعات چاپ شده هایی که آنها را از مسائل حقوق شما کیست و فردا بود، مواردی داشت که برایم اصولی و اساسی انقلاب ه اشخاصی رای مبهم مینمود. منحرف میسازد ، بنشینند ازجمله این بود که همه کارگران برای آشفته کردنهر نظیر این برنامه فراوان چه بیشترو ضع نابسامان کارخانه است و نتیجه ای جزتعطیل ها بپاخیزند،و غفلت و بیخبری کارگامهاو کارخانه ها اضافه شدن بر خیل بیکاران از جریان اوضاع سبب نفوذ عناصر ضد انقلابی به میان ندارد و ظاهرا آنها نیز صفوف ما گردد ، کم حوصلگی همین را میخواهند ،غافل کسانی که میخواهند تمـام ویرانی ها یک شبه آبادگردد پاسخی به مقاله يك استاد مقاله آقای دکتر محمود حسن تهرانی یکی از همین نامها و چهرههاست بیداری شرق ، در تاریک ترین ادوار زندگی ملت های محروم این خطه وسامان بوده، و نامش به عنوان پیکارگر خستگی ناپذیر رنسانس اسلامی در قرن اخیر، و نیز یکی از جدیترین کشیده بود و دو گروه را طرفداران و بنیانگزاران وحدت ملل اسلامی و رزمنده راستین از این مطلق آزادی بی بهره و پرتو شو توان تجدید و احیاء مجد و عظمت پیشین اسلام و گذارده بود یکی مزدوران افتخار و سربلندی ملل اسلامی ، در تاریخ ما،باقی مانده است. خارجی و مامورانشان و دیگر سلط جویان مسلح . و لفظ فقط آنرا به محدودیت اسلام واقعی، نه اسلام مثله شده! همینجا بایدگفت که درباره این اعجوبه مشرق زمین، سخنان . وهم ضدو نقيض ،بسیار گفته اند و بدینگونه ، شخصیت بارز این هیچیک از اجزاء آن را اعم بریده گردد و شرایط این کار بازو نیست قوانین جزائی در مبهم ماند.چون ایده آل جمهوری اینجا بود که تفسیرم نادرست از جزائی و یا غیر مردود بیش از حدتصور سنگین و اینمورد خاص اختیار گذشت و ما آنستکه در صورت امکان درآمد زیرا دیدم تحول انقلابی بدهید ؟! روحانی مبارز، فداکارو خستگی ناپذیر را، در هالمی از ابهام و ترديد ،و حتی گاهی درپس پرده اتهام قرار دادماند. اکنون قریب هشتادسال از مرگ سیدجمال میگذرد دست سارق، شاهد مثال آمده در میان بوده است و در قسمت دیگری از مقاله و نسبی کرده است جزئیات قوانین جزای اسلامی شماریم. و اگر برسر آن باشیم دشوار است و صرفنظر از تصمیم بحاکم شرع داده است قانون اساسی خود را نمتنها در کار نبوده است بلکه تناقض و را نمیتوان پذیرفت او قطع که قوانین جزائی و حقوقی مقررات عدیده ای که قوانین و آنگونه نیست که با یقین به پیشرفته تر و مترقیتر بلکه اصولی بدلیل شخصیت شگفتی انگیز، زندگی سراسر حادثه وماجرىو و … اسلامی ما بمذاق اروپا فقهی اسلام برای مواظبت اصلاح شخص آنچنان عرصه خیلی هم بهتر از همه آنها مهار آزادی این دو گرو مطلق افکار و عقاید تازه و ناشنیدماش که برای خلق محروم امید بودو از آنجا که حکم عقل قاضی و آمریکا و دنیای شرق و غرب و رعایت اینکارو حفظ حرمت حکم برقاضی تنگ گرفته شود و هر کشور دیگر بی بریزد بودن آزادی را شرایط پذیر شرع میتواندبود کنایتا نتیجه خوش آید باید که این نهضت مسلمان وضع کردهاست قوانین که راهی برای خلاصی بازنماند. بخش و گرم کننده و برای خودکامگان و کارگزاران استبداد و استعمار لرزاننده و هراس آور بود، درطول سال هایی که از و در جواب اینکه بجای حاصل اینکه اینمورد خاص و و قيام راهم بها نمیکردیم زیراکه حدود اسلامی طوریست کمبا وضمنا تعجب میکنم که چگونه این جمله بچشم میخورد که مرگش میگذرد، کتابها ، رسالات مقالات و گزارش های بسیاری آقای دکتر صناعی میحواهند آزادی مطلق است و شرط برانگیختن مردم به انقلاب و پیرامون زندگی و اهداف سیاسی او نوشته شده و انتشاریافته دیگر اجزاء “قوانين جزائی انقلاب ما بذائقه آنها نمتنها همه سنگینی که برای سلامت انگشت بریده سارق را بمبازوی پذیر نیست، رفع ابهام از مرثیه و سوگوارىدائمتشویق ؟! است. این کتاب ها و رسالات که در زبانهای فارسی خوشایند نبود بلکه بسیار هم جامعه ومحو جرائم منظور اوسیوند زنند و از طرفی این جمله بدين تفسیر برایم به سازندگی لازمست بایدگفت گردیده است حکم باعظمت آن و از آنجاکه مقررات اصولی از ایشان باید پرسید که در میسر گردید که گردید که زیست در مرثیه و سوگواری و باد افغانی ، ترکی و انگلیسی نوشته شده و هرکدام به زبان های عقل فرمان شرع است) مطرود دینمان نظیر نماز و روزه و یا به ضعیف ترین احتمال ممکن ممالک دیگر که این قانون وراء پیروزی انقلاب باید که شهیدانمان جداشدنی از دیگر نیز ترجمه گردیده ،ازرقم دههاو صدها گذشته و بادرنظر حدقتل و دزدی بگونهای لایتغير بجهت خیر و صلاح بناگاه اسلامی مرسوم نبوده است و باتحویل و دگرگونی توام تاریخمان نخواهد بود و گرفتن مقالات کوچک و بزرگی که در روزنامه هاو مجلات به و اسلام که به تصویب عقلی ما ، عربی بمايعقل حکم به الشرع (حكم بد و مسلما تاريكو وحشتزا است شرعند و غیر قابل پذیرش : از اینکه دامن زدن بیکاری و هرجو مـر مزید بر علت شود، آیندمبسیار نتیجه اش روشن شدن آتشی نمی آیند برطبق اصل : ماحكم تلخ و ناگوار بود است که نه کارگران دران زنده میمانند و نه محرک های آنها اصولا همیشه هرج و مرج نه هیچیک از و مقدمه یک دیکتاتوری خشن ما ! بوده است ، هم در تاریخ سراغ جنگل هاو مملکت خود این واقعیت را منابع طبیعی میرویم ،جمعی در جهان از خدا چرا که فراوان دیده شده ، غارت و نابودی این سرمایه ادامه و تزاید هرج و مرج در های بزرگ اجتماعی کمر چاپ رسیده اند، مرز هزارها رانیز پشت سر گذاشته است. اماجای تعجب و تاسف است ،که باوجود کثرت بیش از بدرستی شناخته و شناسانده نشده و پرده ابهام از مقابل شخصیت همانطور که بسیاری از مورخین و محققان ، ازاو ستایش و و تحریک مردم برای جنبش ازجان گذشتگی خویش، درحددگرگون کردن مسیر تاریخ موضوع اینجاست که کدام است که حلال دین پیامبر تا ساقط میگردد . و این یکی از از قوانین باصطلاح مترقی و باشد و بی هیچ چاره که این دائمی هم که باشد تازه بی اسلام را پذیرفته باشیم ؟ بقيامت حلال و حرامش نیز به امتیازات منحصر و اختصاصی حقوقدانان و کارشناسان لازمه ایست حتمی و جملهفوق اشکال زیرا آزادی،پیروزی اسلامی از سرایمان و اعتقاد، همینگونه (حلال محمد حلال، اسلامیست (الحدود تدرء با باتجربه همراه بارو انشناسانی هم شاهدی است از این که استقلال و همه موهبت هائی حداین تحقیقات و نوشتهها ، براستی هنوز براستی هنوز چهره واقعی او ، آزموده ایم و هم در جهان از خدا بیخبر چنان بـ و سالم و کامل باهمه دستورات الى يوم القيامه و حرامه حرام الشبهات) و انگهی اسلام زمینه زنده برخوردار بوده اند چرا اصل نسبیت اینشتین هم همگام که امروز صاحبش هستیم از و مقررات و حتى اجزاء قوانين الى يوم القيامه) از اینرو امروز های تربیتی و سازندگی جامعه نتوانسته اند آقایان سارقین با انقلاب باید که به اصل برکت جانبازی همین عزیزانست ماجراطلب، حادثه جو و حیرت آور او کنار نرفته است جزا یا اسلام مثلهای که بمیل دیگر نمیتوان قوانینو ازجمله را بموازات قوانین آنچنانبنا محترم ! را درمان کنند و تخم مطلقها متحول کردد و زوال استبداد و استعمار یک محیط ، مردم را خسته و بسته اند که داد همه آگاهان خود مثله کرده ایم و برحسب مقررات جزائی آنرا بدست امام مينهد کمجانی برای نفوذ بیماری سرقت را از میان خود ولی جملات پائینتر کار را و خفقان ٥٠ سال لااقل حاکم ناتوان و عصبانی و درمانده درآمده و میگویند به زودی ذوق خود قوانینی از آن تغییر داد و یابسرنخ اجتهاد سرقت فراهم نگردد و براندازند ؟ خراب کرد موجز آنها این برایران درگروه خون اینها های بیچون وچرا بعمل آوردهاند و خدمات و فعالیتهای میکند آنچنان که دیکتاتوریرا مملکت ما از این منابـع برچیده ایم و یا اسلامی که در رنو کرد. و اکسیناسیون برعلیه آن بحدی بوده نقط اگر عدهای مزدور چگونه میتوانیم امروز و فردا او را درراه بیداری و آگاهی ملل مشرق زمین و کاشتن نهال که در آغاز آرامش کاذبی ایجاد محروم خواهد شد مورد پذیرش آن مصداقنو من آزادی در ذهن و اندیشه آنها، و آبیاری این نهال ،باہشتکارو در جای دیگر مقاله اینگونه خارجی و مامور آنها باشند و هر روز فراموششان کنیم؟ مینماید به جان پذیرا میشوند. ببعض و نکفرببعض گردیده ایم؟ حاكم برشرع ، عقلی است به تجویز دارو واقع نیفتد جمعی دیگر از عدم و توجه کنیم که پایگاه عقلی شدید و وسیع است کملزومی آمده بود کندرقانون اساسی باید از دخالت در امورمملکت و یا ارفاق در این شرایط آورده ایم و به گروهی دیگر ورادع احساس می کنیم و اکروضع خاص ، سوء استفاده کرده، کافر مانده ایم). و به تعریف امام و نه عقولم بازگشت به پاکی و سلامتخراهم سوئد و فرانسه و آمریکا بهتر باید بر اکثریت مسلط شوند برودت وصال مبتلا کردندو که نسبت به او بخصوص در سال های اخیر نظر مخالفت به همین منوال پیش برود شروع به تجاوز به اراضی و اگر اسلامی را پذیراشدمایم مانع و اسیر غرایز گوناگون و یا است و موجود. بحكم قانون و اصل دفاع از نیروی انقلابی خود را باید آمیز بسیار شدید ابراز داشتماند ابراز داشتهاند ، سهل است ،شخصیت او را بازگشت و املاک دیگران کرده اندو که برسر تدوین قوانین آن سلیقههای عقلانی متفاوت ما و برفرض گفته آقای دکتر هرچه کوشیدم که ازجملات حیات جامعه باید از آنها جلو که امروز صرف سازندگی کنند با اتهامهای بی اساس ، تنزل داده اند و کوشیده اند تا از سیمای رعایت جميع جهات حتی ازنظر واما موضوع قطع انگشت صناعی که سارق ممكنستبعدا عقب و جلوی این عبارت کمک گیری کرد انقلابی اش بود که خشک و تر را باهم روستاها بوجود آورده اند عقل سلیم از جانب شارع ملحوظ آنچنان سهلو آسان هم نیست درمان کردند ولی آنزمان امیدی برایفهمموضوع بگيرمنتو انستم در اینجا ناگهان آزادی دولت است به ملت نیازی به تاکید ندارد که نشر اینگونه مطالب، در مورد گردیده است دیگر نمیتوانیم که بمجرد نام سرقت بیدرنگ برای پیوند دست قطع شدمبه و مقصود این جمله همچنان برابم مطلق به حد رسیده بود و رسیده بود و از خدا خواهیم توفيق عمل شخصیت های بزرگ تاریخی ، سیاسی ، اجتماعی و علمی کاملا طبیعی است چراکه درطول تاریخ، نمیتوان کسی را یافت که درحد سید جمال از شهرت و اعتبار برخوردار بوده و از دیدگاههای مختلف علمی ، سیاسی ، اجتماعی و حتی ادبیمورد توجه عموم قرار داشته باشد ولی هدف تهمتها، افترا ها و ومرج را در همه دستگاه ها اکنون آثار این هرج کنترل دولت بر اوضاع (به بعضی فراز های آن ایمان سلیم منطبق بافطرت بی هیچ مانع درمواقع نادرهم که وقوع ما از لحاظ پیشرفته بودن نباید ممنوع شوندو نیز اگر کسانی از ایروست که آنان انقلا موثر و مفید و سودمند دانسته اند و در این باره کتاب ها و رسالات و بدور ازهرآلایش احتمالی صورت گیرد شرائط از قانون اساسی دانمارک و معتقد باشند که بازور اسلحه را تمام شده ندانند تا بسیار پرداخته اند، ازسوی دیگر ، کسان دیگری هم هستند باشد .!! دیر یا زود شاهد دیکتاتوری خطرناکی خواهیم هرج و مرجی در بسیاری از و این پیام امام و توصیمیایی ، جهرمی مرموز و منافق و زیانکار ترسیم کنند سوزاند و این بهار آزادی که اگر تعجب نکنید بعضی را به خزانی وحشتناک مبدل از بیدابران آرزوی بازگشت خواهد کرد که دیگر نه جای شهدا در آن خالی است، و نه از تلفن ۳۱۱۲۱۰ حق مستضعف پایمال است ! حال که صحبت از مستضعفین و حمایت از آنهامیشود کدام دروس حذف شود ؟! آموزش وپرورش برای ما محصلان رشته ششم خانه داری گفت و گوهای غرض ورزان و کینه توزان مورد حسد آنان قرار چرا برای هر مترمربع زیربنا ۹۰۰رین بابت حق انشعاب آب هنوز دروسی را که باید حذف شود، تعیین نکرده و آموزش و خط ارتباطی ماباشما نگرفته باشد. طلب میکنند، کدام مستضعف میتواند جوابگوی این مقدار پرورش شهرستان بابل میگوید، هنوز از مرکز دراین مورد با این حال، آنچه حقایق را درمورد چنین شخصیت هایی آشکار میکند، توجه بیغرضانه و بدون پیشداوری به زندگی نه تائید. افکار و عقاید، چگونگی مبارزات آنها و نقش و تاثیرشان در محیط زندگی و معاصرانشان و دگرگونی هایی است که توسط باشد حتی اگر زیربنا فقط ۲۰۰متر مربع داشته باشد ، در دستوری نرسیده ،توجه مسئولان آموزشی را باین موضوع رژیم سابق وضع بهمین منوال بودکه باید عوض شود جلب میکنم. پیشنهادی برای بانک اسلامی بابل يكدانش آموز با سفارت امریکا مذاکره شود شنیده ام بانك اسلامی برای استقرار شعب خود دنبال ج فروشگاه شهر و روستا را تقویت کنید میگردد با توجه باینکه بنكعمران دارای شعب و کادر کنی دررژیم قبلی فروشگاه های شهر و روستا طبق تصویبنامهای آنها، در اوضاع و احوال زمان زندگیشان و حتی بعدازمرگشان میباشد واز طرفی مربوط به بنیاد مستضعفین است آیا بهتر زننده و توهین آمیز است، تاجائیکه حتی نامههای پستی فقط حق فروش پنج قلم اجناس سوپر مارکتی را داشتند که رفتار آمریکائیان بادانشجویان ایرانی مقیم آمریکا بسیار نقط حق فروش پنج قلم اجناس سوپر مارکتی را داشتند که در محیط آنها ایجاد شده است نیست برای جلوگیری از مخارج بیهوده، بانك عمران مبدل به آنان را بدستشان نمیرسانند. امیدواریم دولت انقلاب اسلامی اینهم بخاطر فروش بیشتر فروشگاه های زنجیره کورش شود، یارفتارهای ناهنجار با جوانان ماپایان یابد یا اینکه وابسته به دستگاه بود، حالا که حکومت عدل اسلامی و شناختن چنین درست و منطقی لازم است، با استناد به مدارک عبارت بوداز برنج وروغن، قند و شکر و حبوبات و و در این سلسله نوشتهها، سعی بر آن است که آنچه برای قضاوت دراینمورد باسفارت آمریکا مذاکراتی کند که تکلیف یکسره و اسناد انکار ناپذیر، در دسترس قرار گیرد،تابتوان مسیر مبارزات بانك اسلامی شود. . گتمیری صراحتا اعلام کنند که دانشجویان ایرانی مقیم آمریکا باید و پرسنل هم همان حقوق سابق را میگیرد دولت اجازه بدهد زمینهای غصب شده را بگیرید ! که بروال سابق فروشگاه های شهر و روستا کليه مايحتاج ب کشور خود بازگردند. پیرامون فرمان امم دایربرخنه سازیو كمك های همه کرج ـ ایمانی جانبه مردم متذکر میشود که در شهرستان ها و روستاهای رستاخیزی زمینهای دولت را در رژیم سابق غاصبانه تصرف فکری هم بحال علائم بکنید کرده اند، پیشنهاد میشود ازسوی دولت مامور پاکدامن وصديق حالاکه م به رهبری زعیم عالیقدر آیت اله خمینی پیروز عمومی را عرضه کنند. انقلاب یعنی دگرگونی بنیادی ؟ رو حانیت را با استبداد، از طریقی هموار، دنبال کرد. این روحانی مجاهد، در تیرمترین ادوار زندگی ملل مشرق زمین، بهنگام تسلط جابرانه غرب استعمارگر بر ملل اسلامی، و در اوجگیری تصادم و تضاد افکار بین المللی به پا خاسته و از اسلام و معیارهای اصیل آن، در برابر. مکتبهای گوناگون سیاسی و ان من كرمند گمرك هستم ، میخواستم بگویم که عوامل فلسفی مادیگری دفاع کرده است. اعزام تا با كمك اهالی بطور قانونی از اراضی غصب شده، سلب شده ایم ،چه خوبست اشاره شود به سر در مجلس شورایملی رژیم طاغوتی هنوز هم در اینجا بکارهای خود مشغولندوبحق کشی و عدل مظفر و سردر کلیه ادارات که به اصل های به اصطلاح چون سابق ادامه میدهند .چرا يكتغيير بنیادی در ادارات انقلاب سپید! اختصاص داده شده و برداشتن این نوشتجات که نمیدهند، انقلاب یعنی دگرگونی و پیریزی بنیادی بنفع ملت فقط در حد همان نوشته بود، آثار وعلائم رژیم فاسدرا ازبین که متاسفانه هیچگونه اقدامات و تغییرات بنیادی در گمرك کارمند گمرك ببرند. داده نشده است. ! وضع گذشته را میکنند ! آنها از این واقعیت غظت خونشان لالهای میدمد ،رژیم دارند که اگر اراضی مورد خودکامه ای که تمام دستاورد های انقلاب را زیر چکمه میخود له خواهد کرد . اگر از خوشبینی های افراطی بهرهیزیم (که با یددر این شرائط بهرهیزیم) به روشنی میبینیم که نظرشان متعلق به غارتگران رژیم گذشته است باید به بیت المال برگردد و متعلق به عموم ملت ایران است و تحت ضوابطی باید مورد بهرهبرداری قرار گیرد و کوئی بسیاری از افراد و گروه اگر متعلق به افرادزحمتکش است که تصرف و غصب آن گناهی است بزرگو عملی است صد درصدضدانقلابی به ادارات سر می – های کشور ما دست بدست اهم داده اند تا سازمانهای مختلف مملکت را بهم بریزند منتهـا بعضی آگاهانه و گروهی آگه ازوضع کارگران کارخانه ها شروع می کنیم: چه کسی در این زنیم ، گروهی که عـادت حقیقت تردید دارد که در نظم داشته اند از ترس و وحشت طاغوتی سابق کارگران طاغوت به موقع پشت میز در خود باشند و یا با گرفتن . WE * – = 6 ingat 187 – على ست وزیر ● و و همه گروهها با هم اما اگر این هرجو مرج ها خدای نکرده همچنان ادامه شده به جنگ با یابد ، و دشمنان خارجی نابسامانیها برویم نیز به آن دامن زنند، یک حالت دل مردگی و افسردگی هرج و مرج و اوضاع ریشه یابی کنید ● حسین چیت ساز S 9 یکشنبه 16 اردیبهشت ماه ۱۳۰۸- شماره ١٥٨٤٩ ریختن ۴ یکصد سال مبارزه روحانیت مترقی از میرزای شیرازی تا امام خمینی نوشته: عقیقی بخشایشی – ۱۲ – محرومیت شدید بسر میبردندو در چنگال صاحبان صنایع گرفتن حق و حساب کاری را انجام دهند، امروز که نه سایه بودند ولی آیا دگرگون ساختن طاغوت برسرشان است و این نظم فاسد باید طبق يك شجاعی از زمانی که کام به میدان مبارزه نهاد، تمامی پیرو ان اسلام رابه ستیزمی پیگیر و آشتی ناپذیر در برابر استعمارگران جهانخوار و له خبری از حق و حساب، بردمه انقلابی حساب شده صورت مالکیت شوده گیرد، و یا بشکلی که وضع را دیگر کاری برای مردم انجام میدهند (البته کارمندان بدتر کند، و کارگران را بیکار از دیپلمه ها استفاده کنید ! شریف و با ایمان و فداکار کارخانه را به ورشکست از دیپلمه هی آماده بخدمت که معدل آنها از پانزده اقتصاد مملکت را را که بکشند ) و اقتصاد مملکت را را که عده آنها فراوان است به بالاست ، درعمران و آبادی کشور و فرستادن آنان بروست فلج کند ؟ استثنا میکنم) ها استفاده کنید وازبیکاری و هرز رفتن نیروی فعال وجوان گویا بعضی از کارگران را سری به بازار میزنیم انن سود بجوئید. عقیده براین است که دیگر هیچ میبینیم به محض اینکه اعتصابها پایان پذیرفت و کس حق امرو نهی و دستور کار کرکرمهای مغازهها بالارفت عدمای سودجو بر ثبت اجناس مورد نیاز مـ و مرتبا این عمل زشت را ادامه میدهند، درالنگه باوجود آنکه دستمزد يك كارگر باضافه خوردو تلاشی بی پایان در راه تجدید عظمت دیرینه اسلام و کسب استقلال بنمایندگی از طرف تعدادی دیپلمههای آماده خدمت درحالیکه گروهی از فارغ التحصیلان داخل و خارج کشور خوراك ٠٠الي ٦٠تومان در روز است و کمبود کارگر محسوس آزادی، شرف و اعتباری جهانی مسلمانان، آنچنان که شایسته نمیرفت به آنها ندارد ، هروقت خواستند مقدم يك هشدار برای کارمندان بانك ! بنده کارمند بانک اقتصاد هستم عمومی بیایند ، و هر وقت خواستند بروند ، و اگر سرماه حقوقشان دیر شد ، یا صاحب کرخنه را افزوده اند سیاوش نصرالهی محمدحسن اصل نژاد از استادان ایرانی استفاده شود تقاضای کار کرده اند و حتی در سالن دادگستری متحصن شده اند، است که دلیلش کمیابی و گرانی موادغذایی است پیشنهادمیکنم پیروان این دین سترگ است. فراخواند. ولی بینید و ببینید که در دانشکده دماوند که تابحال استادان که سازمان رادیو وتلویزیون دوربینهای خودرا بروستا ها امریکی و انگلیسی پول ملت را بجیب میزدند، اينك برفتن بردهو علت اصلی گرانی ارزاق قسمت اعظم محتوای افکار و اندیشههای او در نشریه را مستقیم ازریشه بمردم معروف والعروةالوثقی، و دیگر آثار با ارزش وی منعکس است حزبی آنها مهره های هندیو پاکستانی سرمایه های مارا از کشور نشان بدهد. تشکیل دادماند بنام حزب ترقیخواه باموضعی چېگرا باشد خارج میکنند، من بعنوان يك دانشجو پیشنهاد میکنم ازفارغ- و برای شناخت این افکار و تاثیر آنها در مبارزات اسلامی و که تفکرمن هشداری باشد برای کسانی که موضع این حزب التحصیلان ایرانی استفاده شود. از گاه – کوه نسازید ! انسانیاش و نیز در پیروان راه و رسم و طریقه او ، و همچنین رانمیدانند یکی از دانشجویان اگر رادیو تلویزیون چون سابق برنامه های بازخوانی شرح مبارزات وی و همرزمان و مریدان و پیرو انش، یک کارمند بانک ادعایی که صحت ندارد انقلابی درست عکس این (البته کارگران با ایمان و انقلابی مراجعه به این آثار ، مارا از جست و جو درمتون و ماخذدیگر آنچنانی ندارد و یا گفتار تحریک آمیز پخش میکند دلیل دست خارجی ها را کوتاه کنید ! قضیه را عمل کردند، ولی آگاه و وظیفه شناس از این در پاسخ یکی از همکاران خود دال بر کنار گذاشتن برسانسور است ماتازه داریم نفس میکشیم و بچه هایمان بی نیاز میکند. با این حال، جای آن دارد که در آغاز، به گفتهها مثل اینکه اکثریت با همان موضوع مستثنی هستند، نوشتهها، اظهار نظرها و به تعبیری، اعترافات چندتن ازبزرگان منیک موزیسین ایرانی هستم و نزدیک ماه است که هشتهزار نفر از کدر افسران نیروی هوایی اضافه میکنم،د. اجازه دارند هربرنامهای ببینند چون از ابتذال حداقـل خوشبختانه اکثریت با آنها است افراد سودجو است چراکه بیکارم ولی موزیسین های خارجی درهتل ها همچنان کار حالیکه نیروی هوایی بیش از پنجهرار افسر ندارد که همه آن خبری نیست.درست نیست که از کامکوه بسازند و بیدربی میکنند و بریش مامیخندند ، چه مقامی جوابگوی بیکاری در پستهای خود حاضرند چگونه این ادعا میتواند صحت داشته با اعلام اطلاعیه بهسانسوردر تلویزیون و رادیو اشاره کنند مردم درگیری های قابل توجهتری دارند. مسعود حسینی ، زندانی کنند تا چك بكشد و یا تهدید به آتش زدن کارخنه ! درحالیکه مسلمانان راستین ر فشار ترقی علم و ادب جهان و مستشرفين نامدار و اهل تحقق هایبیشائبه، پیرامون شخصیت و افکار و اندیشههای وی، نگاهی ـ هرچند کوتاه و گذرا بیندازیم. ولی نقش دگران را نمی توان عملا قیمتها در بازار کرده است ، که نشار نادیده گرفت). بیش از همه روی طبقه یکی از افراد مورد اطمینان ماموزیسین های ایرانی است باشد. یک موزیسین افسر نیروی هوایی ارتش اسلامی ادامه دارد ● ● آنچه به مبارزات سید جمال ارزش و اعتباری خاص میبخشید، گستردگی دامنه آرمانهای او در سراسر کشورهای اسلامی و فراگیری مبارزاتش برای رفاه و فلاح ملل مسلمان جهان بود.او ● (