ص۴
هدف ووظایف سیاه پاسداران انقلاب اعلام شد توقع یک مادرازدولت جناب آقای مهندس بازرگان ـ شورای محترم انقلاب اسلامی – روزنامه وزیر اطلاعات تقاضای نویسندگان پیغام امروز از نخست وزیر رضا مرزبان ، سردبیر روزنامه پیغام امروز از طرف نویسندگان آن روزنامه در تاریخ۰۸٫۲٫۱۲ نامهای به نخست وزیر نوشته و در آن از فشارهایی که به نویسندگان جودیت روزنامه پیغام امروز وارد شده ، سخن گفته است در این نامه آمده است : یکصد سال مبارزه جناب آقای مهندس بازرگان نخست وزیر دولت روحانیت مترقی موقت انقلاب بااحترام ـ گزارشی ازوضع اختناق آفرینی برای مطبوعات و آزادی بیان راکه هرروز شدت می یابد به اطلاع آن جناب میرسانیم تااگر مسئولان امر، بطو روزانه شرح این توطئه را به نقل از روزنامهها و شكايتها بعرض شما نرسانده اند ، خود مستقیم درجریان و اقعه قرار گیرید از میرزای شیرازی تا امام خمینی نوشته: عقیقی بخشایشی ج: دفاع در برابر حملات و اشغالگریهای عوامل یاترای د: همکاری و هماهنگی موثر بانیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، مطابق آئین نامههای مربوطه. ح تربیت و آموزش اخلاقی، ایدئولوژیک، سیاسی و از دوهفته پیش فشار اختناق و ترور عليه پيغام امروز بجائی رسیده است که امکان هرنوع تحمل و شکیبانی را از نویسندگان و کارکنان روزنامه سلب کرده لشکرکشی چند صد نفری عصرانه به روزنامه، مراجعات آمیزو توام باهتک حرمت، در ساعات مختلف روز . باعث شده است که آنها درشرائط ناامنی و بطورمخفی لوتروپ ستو ارده، یکی از این کسان است که کتاب پرنکته و : کمک در اجرای دستورات دادگاههای انقلاب اسلامی دسته بیهویت فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب، دربی اعلام تشکیل منکوب نماید. آغاز فعالیت آن سپاه اطلاعیه ای به شرح زیر صادر کرد: باین امید که تلاش پیگیر فرزندان اسلام، رهنمود رهایی بیگانه در داخل کشور. باتعظیم خونهای توفنده شهدای پاکباز راه انقلاب اسلامی، ستم دیدگان جهان باشد. و مستضعفان تاریخ را از پسوغ از آنجا که انقلاب خلق مسلمان ما باویژگیهای خود استضعاف نجات بخشد و توحید الهی را جایگزین شرک جهانیان را به حیرت انکنده و قالبسازان و سیاست بازان اکناف امپریالیسم و همه اشکال باطل آن گرداند. باین امید کشور عالم را خیره خود ساخته است. انقلابی که از یکسو حوالت انقلابی خلق مسلمان، دستاوردهای گرانقدر انقلاب اسلامی را نظامی کادرهای سها.. کردار ابراهیم (ع) را در برداشته و در مواضع موسی(ع) پاس دارد و بالمال زمینه حکومت واحد عدل جهانی رافراهم و عیسی(ع) و محمد (ص) متجمع بوده و باخون علـى ارد. بفرمان پدر امت مسلم، رهبر آزاده، مجاهد نمونه حضرت و دادگستری دولت جمهوری اسلامی علیه السلام، حسین (ع)، ابو ذرو دیگر شهیدان را محق، آبیاری آیت الله العظمی امام خمینی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گردیده و از سوی دیگر، نظارت و هدایت نسلهای آینده را ز: حمایت از نهضتهای رهایی بخش و حق طلبانه روز است محل روزنامه را رها کرده اند هجوم به محل تشکیل شورای فرماندهی آن بانظارت و تایید شورای انقلاب در همه زمانها و مکانها عهده دار است، انقلابی که همه آحاد مستضعفین جهان تحت نظارت رهبری انقلاب با مشورت دولت اداره بعد از زمانی بود که تحريكها و تهدیدهای ایــن تعیین و به اذن خداوند فعالیت خود را مبنی بر ضوابط ط : استفاده از نیروی انسانی و تخصصی افراد سیاه؛ و اقشار و اقلیتها، اعم از زن و مرد، ترک و فارس، عربو مشکلاتی برای چاپ روزنامه اسلام اصیل، مطابق اساسنامه مصوب شورای انقلاب اسلامی، به هنگام بروز بلایا و حوادث غیر مترقبه و کمک به پیشبرد کرد، بلوچ وتركمن، شیعه و سنی باشعار عظيم الله اكبر و آغاز مینماید. اکنون بدین وسیله جهت اطلاع عموم، بویژه لااله الاالله در تحقق آن جان برکف داشته به پاسداری از آن طرحهای عمرانی دولت جمهوری اسلامی به منظور استفاده جوانان متعهد مسلمان که شور پاسداری انقلاب اسلامی موظفند و باید از ثمراتش برخوردار باشند. انقلابی کامیباید هرچه بیشتر از نیروی پاسداران. داشته، مشتاقانه در آرزوی حراست از دستاوردهای آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از کلیه هموطنان میباشند. ضوابط مدون سپاه را از لحاظ هدف و وظایف افرادی ناگاه و آلت دست، که در میان آنها نطفهای اجمالا به اطلاع میرساند: انتظار دارد که در راه پیشبرد هرچه تمامتر اهداف اصیل شرارت کم نیستند، بدنبال شماری ناهنجار و غیر اسلام اسلامی. ما را یاری نموده و به یاری خداوند بزرگ جامعهای لام من برای ایجاد اختناق و محو آزادی بیان، هدایت شده اند. آن اندیشه خالی از تعادل روانی که میان مردم ایران، شمشیری گذاشته است و آنها را به مسلمان و غیر مسلمان، با مذهب و لامذهب تقسیم کرده، نمیتواند در قبال آنچه دارد پیش می آید احساس مسئولیت نکند. و شما که نخست وزیردولت موقت هستید، باید تا زود است به عواقب این طرز تقسیم بیاندیشید. مطالبه حق آزادی فرد در انتخاب عقیده سیاسی، از تعرضات تاکتیکی و استراتژیکی طاغوتها و شیطانها و یارانشان، برای همیشه مصون ماند و پویا و بالنده جریان یابد. انقلابی که جوانان مسلمان را به حدی مدهوششهادت ساخته که در انتظار گلولهای هستند تا در راه خدا، بهار جانشان را به لالیهای خون بیالایند، باین امید که نور در اسلامی ایران و تلاش در جهت گسترش جهانی آن، مبتنی فروغ این انقلاب بنابرخصلت تحرک دائم، بی اعتناء بمحدود برمو ازین اصیل اسلامی میباشد. و مرزهای تفرقه جامعه بشری را روشن سازد و پیوند ۲- پاره ای از وظایف کلی سپاه : بایسته آدمی را فقط با آفریدگار تحقق بخشد، باین امید که الف: کمک به اجرای امور انتظامی و امنیتی و کنترل، موج بر خروشش با شتاب هرچه تمامتر پیش رفته، موانع تعقیب و دستگیری عناصر ضد انقلاب رشد خلق مستضعف را درهم شکند و سبکبالی انسان را در زلال تكامل ممکن سازد، باین امید که حرکت سریع و پرثمر ب: مبارزه مسلحانه علیه جریانهای مسلحانه ضد انقلاب علق بها خاسته دچار وقفه نگردد و هرگونه نفاق و انحراف را از ریشه برکند. خطرات و خیانتهای ضد انقلاب راماهرانه و نیمه پنهانی به نشر روزنامه بپردازند و چنانکه در و درخور اعتماد و اعتناء او ، علاوه بر انتشاردر زبانهای اروپایی زنامهها اعلام شد برای اعتراض به این فشار و ترور- توسط استاد عجاج، به عربی نیز برگردانده شده است. وی در که آرامش را از همسایگان ما سلب کرده بود – دوازده این کتاب مینویسد: مسید جمال الدین اسدآبادی نخستین کسی د که با روشن بینی و و اقع نگری هوشیانی، متوجه سیطره و نفوذ هولناک غربیها در سرزمینهای شرقی و ملل اسلامی شدو خطرات بنيانسوز و عواقب ویران کننده آن را بوضوح دریافت چاپخانهها بوجود آورد و ناگزیر، مانامو نشان چاپخانه ها آنگاه، با عزمی راسخ و روحی فداکار، در راه بیداری و ارشاد را در روزنامه نگذاشتیم تا از خطر خرابکاری مصون بماند. ملل شرق کام نهاد و به انجام این مهم، همت گماشت. او باتعمل مرزبان در بخشی دیگر از نامه چگونگی ماجرا را اینگونه رنجهای طاقت فرسا برای انجام رسالتی که بر دوش جان و وجدان شرح داده است : خویش احساس میکرد، باوسایل اندک مصر و زمان خویش مسافرتهای دور و درازی به ترکیه، هندوستان، پاریس، قاهره کابل و … دیگر بلاد و سرزمینها را، در تعقیب هدف والای خویش آغاز کرد و هر جا که گام نهاد، با کلامی آتشین کمچون از دل برمیخاست. دردلها مینشست و آتش به جانها می افکند، و با نفوذ کلام کم نظیر خود، مسلمانان محروم و ستمدیده رابم کرد خویش جمع میکرد و آنان را، از دامی که عواقب وخيم و آگاه هول انگیز سیاستهای غربیان برسر راهشان گسترده بود، میساخت. هر جا که وی قدم مینهاد، ناگهان موجی از خشم و خروش در میان خلقهای مسلمان پدید می آمد و لرزه برارکان و تاکید روی این استقلال، هرگز مغایر مسلمان بودن نیست. حکومت وقت محل می افکند. از اینرو ، حکام وقت و عمال و اگر چنین بود، و اگر تعبد و اطاعت و تقلید در امور سیاسی، کارگزاران حکومتهای سنگمر محل به مقابله با او برمیخاستند اساس مذهب و دیانت را در اسلام تشکیل میداد، یک قرن ۱ـ هدف این سپاه، پاسداری از دستاوردهای انقلاب پاک و خالی از وجود بیگانه و بیگانه پرستان ساخته و پیوسته در مسیر الهی کام برداریم. سپاه پاسداران طی چند روز آینده برنامه مشروع و شرایط عضو گیری را از طریق رسانههای عمومی به اطلاع هموطنان عزیز خواهد رساند. و السلام عليكم ورحمت الله وبركاته ستاد فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اسلامی. مبارزه برای استقرار آزادی، ضرورت پیدا نمیکرد. قانون اما، هرچه رنجها و صدماتی که از سوی حکومتهای ستمگر اساسی وعدل مظفر، بدست نمی آمد، و سقوط رژیم شاه بر او میرسید فزونی می یافت، مقاومت و پایداری او نیز افزون دیکتاتور، دلیلی نداشت. کسانی که این نوع تظاهر میکنند بدعتگذاران جدید مذهب شیعه اند، و خاطره خوارج را زنده میکنند. میشد. اينك نزديك به جهل روز از فاجعه جانگداز انفجار ساختمان لاکهید وابسته به نیروی هوایی میگذرد . این انفجار شش شهید بجای گذاشت ، خون شش بی گناه معتقد وباايمان روطن پرست از روحانیت ، نیروی هوایی ، بازرگان و پاسدار انقلاب ودو نوجوان که مایه امید مادرو خانوادمو اجتماع بودند درهم آمیخت، این هدیه ای بود در راه دین، به پیشگاه ملت ایران از چهار خانواده داغدار . اما خانواده ما که در در انفجار پی درپی هر ۳مرد خانواده خود را ازدست داده است، محمدوعلی وپدرشان وحتی آن شهید همراه آنها همچون دیگر شهدای انقلاب، حین انجام وظیفه و پاسداری انقلاب جان خود را از دست داده اند ، ماشکوه نداریم . این مصیبت هرچقدر دردناك باشد ، افتخار ماست ، در مقام مقایسه نیستیم، اما برشك خانواده های ما بیش از دیگر بازماندگان شهدارنج میبرند، زیرا ما رنج میبریم که دولت و کمیته های انقلاب اسلامی چرا این مساله را پیگیری نکرده و نمیکنند رنج ما از این است که دولت موقت انقلاب يك نامه تسليتهم ننوشت ، چه برسد به تحقیق در اصل ماجرا . بنظر ما این وظیفه دولت است که در قبال این حادثه وتعقيب وشناخت مجرمان ر مسببان آن اقدام جدی وسريع کند بانویی که در سوك شهادت همسر و در جوانش نشسته بانودیباجی است نامههای کوتاه تذکر به دولت ما امضاء کنندگان ،از طرف اهالی جنوب شهر تهران خواستاریم دولت هرچه زودتر، يك گارد محافظ تشکیل دهد تأهريك از مقامهای دولت یاشورای انقلاب را محفظت کنند. داشتن محافظ با یدبرای افراد اجباری باشدو محفظ حق ندارد درصورت تمایل یادستورفرد، کرحفاظت داره کند. ما نیز به نوبه خود، از هر گونه فداکری ، دریغ نداریم. ناصر صفرخانلو ،علی ملاکاظمی ،محمد ابراهيم صندوقدار یوسف قزوینیان ،جعفری، حاجی عباس دهقان، کاظم کدخدایی خلفی و چند امضای دیگر که خوانانبود. تلاش مذبوحانه! شهادت جانگداز استاد مطهری، برك خونین دیگری بر دفتر سرخ انقلاب ایران افزود. خرم اندیشان مرتجعو عمال امپریالیسم ، به تصور خویش باقطع بازوان فکری انقلاب ، میخواهند ملت بیدار مارا ازرامی که در پیش گرفته است ، بازدارند. آنها نمیدانند تاریخ انقلابی ما، سرشار از جهادهاو جانبازیهای حماسه آفرینانیست که باخون خود، خط سرخ شهادت را، از هابیل تابه امروز استمرار بخشیده اند. ● انه انجمن اسلامی کارکنان مخابرات دکتر برهان غليون نویسده و اندیشمند معروف عرب مقاله مفصلی درحاشیه انقلاب اسلامی ایران در هفته نامه النهار عربی و بین المللی برشته تحریر کشیده که چکیده آن بنظر خوانندگان محترم میرسد انقلاب ایران ، به اندیشمندان عرب ، و همچنین به ملل عرب امیدتازه ای بخشید… مثل آن است کسانی که از ایدئولژی های امروزی ناامید بودند بالاخره به ایدئولژی رهانی و معرفی نه دستگیر است یا محفظه کر . وهمنطور که فهمیدن ایدئولژیهای قبلی شرطی بود لازم برای بیدار کردن ملت آگامو کشاندن آن به میدان مبارزات ، امروز هم فهمیدن دین اسلام کلیدی است برای شناخت نهضت اجتماعی ایران و جهان عرب و این نشان میدهد که هیچگونه براساس نامه ای که کمیته انقلاب چالوس تائید کرده ستوان یکم فرامرز راسخ متصدی سابق اطلاعات و اماکن چالوس در تاریخ۰۸٫١١١٤ خودرا به شهربانی چالوس معرفی کرده و ازسوی هیچ مرجع رسمی و غیر رسمی، دستگیر نشده پیروزی دست یافته اند. در حالیکه در اطلاعات، چپ شده بود که ستوانیکم راسخ دستگیر ولی همانطور که در دهه های شده است. گذشته ، بعضی ازروشنفکران انقلاب عرب را نتیجه مناقشات تغییری عمیق در روش روشنفکران عقیدتی میان مارکسیسم و ناسیونالیسم و یا میان این دو از يك طرف و اسلام از طرف دیگر میدانستند ، امروز هم آینده تحولات جهان عرب بسنگی به این موضوع دارد که بلاخره بفهمیم اسلام يك دين پیشرو بوجود نیامده است نظرهاواندیشهها ● *** زیرا در هر دو حال ، نهضت اجتماعی به فعالیت اندیشه ها و روشهای ایدئولژیها بستگی دارد. تریخ هیچگه يك نظريه و ۰۸٫۲٫١٦ مثل اینکه به میزم بیشتری احتیاج داره… 0 0 0 0 0 • انقلاب ایران،امیدتازه جهان عرب وقدرات تازه دارد دارد و سے ہے دکتر برهان غليون نویسنده سرشناس عرب با يك ايدئولژی که شامل راه حلهی آماده ای برای مشکلات مطرح شده اجتماعی باشد، ارائه نمیکند و هرگاه در یکی از ادوار تاریخ، نظریه ای صورت تحقق میگرفت ، تجدید نظر در آن ضروری بنظر میرسید • زیرا با تحقق یافتن آن نظریه، اوضاع و احوالی که آن نظریه بخاطر شما به پیروزی رسید عوض میشد. امروز برای این > اسلام اعلام کردند، و با این عمل خود جنبه های مناقشات ایدئولژیکی را بار دیگر عوض کردند ، بدون آنکه راه حلی برای مسایل اجتماعی و سیاسی مطرح شده در اجتماع پیدا نمایند. ( N سید جمال الدین، از قدرت و نفوذ هیچ دولتی نمی هراسید و ایمان داشت که دولتهای قدرتمند استعمارگر غربی، هرچهنو انا آن چشمان ناپاک، که از پنجره روبرو رفت و آمد باشند، در برابر قدرت خشم و خروش ملتهای مسلمان متلاشی رو زنامه پیغام امروز را جاسوسی میکند، چشمان فردمسلمان میشوند، بشرط آن که ملل مسلمان، دست از اختلافات کوچک نیست، چشمان گناه آلود کسی است که خود را به دشمنان خود که با حیلمهای استعمارگران هر روز بیشتر دامن زده میشد. آزادی و انقلاب فروخته است. بردارند و اتحاد و اتفاق پیش کبند و برای هدف مشترک که تجدید ماگفتیم، انقلاب، ایرانی بود، و برای تامین آزادیهایی عظمت اسلام و نابودی دشمنان آن است، یکدل و يكزبان و یکجهت بحرکت درآمد، که رژیم شاه دیکتاتور، آنها را روی کاغذ بیش بروند. با این حال، او خطر هیچ دولتی را به اندازه خطری شناخته بود، و در عمل زیر پای می انداخت. شما گفتیدانقلاب که از جانب دولت استعمارگر بریتانیا متوجه ملل مسلمان شرق اسلامی بوده و برای اثبات آن به رفراندم متوسل شدید بود نمیدانست و معتقد بود اگر مسلمانان، اتحاد و اتفاق کنند حالا، در فضای حکومت اسلامی شما، طبیعیترین و بدیهی و قدرت جهنمی استعمار بریتانیا را درهم بشکنند، نه تنهابزرگترین ترین حقوق مردم که درمیثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی دشمن خود را از میان برداشته اند، بلکه راه خود را برای نابودی مصوب سال 1966 مجمع عمومی ملل متحد، چنین آمده است دیگر دشمنان اسلام و مسلمانان، هموارتر ساخته اند. از اینرو ماده ۱۹- هیچکس را نمیتوان به مناسبت عقایدش مورد بود که در مقابل طرز تفکر سید جمال نسبت به دولت انگلیس مزاحمت و اخانه قرارداد. هرکس حق آزادی بیان دارد. این در عوض، هیچ دولتی هم به اندازه دولت انگلیس، نگران افکار حق شامل آزادی تفحص و تحصیل و اشاعه اطلاعات و افکار و عقاید و اعمال و رفتار سید، و از اقدامات و گسترش دامنه از هر قبیل بدون توجه به هرصداست، خواه شفاها با مبارزات او ، بیمناک نبود. نگرانی سید در مورد انگلیسها و هشت انگلیس ها از سید، در حقیقت به مثابه متن و زمینه مبارزات بصورت نوشته یا چاپ یا بصورت هنری و یا هر وسیله دیگر به انتخاب خود میباشد.. آنها علیه یکدیگر بود و تاسالهای سال ادامه داشت. نویسنده در پایان نامه خود نوشته است: دکتر عبدالله رازی، مولف کتاب تاریخ کامل ایران، نیز، آزادیخواهی دولت فقط در این نیست که مامور سانسور درباره سید جمال و چگونگی مبارزات او مینویسد: مستقیم و رسمی به روزنامهها نفرستد، وظیفه اصلی دولت آنست که از ایجاد مزاحمت، ضرر و زیان و اخافه علیه آزادی مصبر و شکیبایی سید جمال، در راه تبلیغ و ترویج اسلام بیان، و از ایجاد ناامنی، علیه آزادیهای اصلی و بنیادی مردم مترقی راستین، نه اسلامی که پادشاهان صفوی مروج آن و مانع شود از جناب شما میپرسیم، برای رفع این تجاوز نیرو های استعمارگر غربی مبلغ آن بودند. وی را به عنوان یک علنی به آزادی بیان، حق امنیت سکنی، و امنیت کار، بیش از شخصیت ثابت و متفکر و مبتکر جلو مگر ساخت. او بدون تردید آنکه دیر شود، چه خواهید کرد؟ یکی از سلسله جنبانان نهضت اصلاحی و مبارزات اسلامی صد سال اخیر است که دردهای اجتماعی مسلمانان را با واقعبینی خاص بازگو میکرد و راه اصلاح و چارمجوبی را نشان میداد این مرد بزرگ، که بحق یکی از اعجوبه های روزگار است، انقلاب عظیمی را در ترکیه، هندوستان و مصر ایجاد کرد که دامنه تاثیرات آن، در ایران جلو میی عظیم یافت. وی تخم انقلابیسترک را در این ممالک کاشت و در بیداری ملت اسلام، نهایت تلاش و کوشش خود را به کاربرد. کلام او ، در قلوب همگان، تاثیر فراوان و شگرفی داشت و همین تاثیر کلام وی را در صف اول مبارزات ضد استعماری و ضد استبدادی ملل مسلمان قرار داده بود .. بدون شك دين اسلام هنگامی که در مقام قدرت قرار میگیرد گیرد و یا عامل موثری در حکومت میشود نیزهی اجتماعی و سیاسی دارد . بیداری اسلام هم نقش عظیمی در روابط قدرتهای جهانی ایفا میکند. لذا ندید از اهمیت نقشی که اسلام در نهضت نیرو های اجتماعی ایران بازی کرد و به این نهضت جنبه مردمی داد موضوع مثال برجسته ای داریم فراموش کردندانظر روشنفکران رب را به این نمود تازه انقلاب که همانا بازتاب انقلاب ایران است . زیرا تقریبا همه دولت ها در کشور های اسلامی برای جلوگیری از انفجاری اسلامی در جهان اسلام جلب میکنیم. انقلاب ایران ،انقلابی بود بگونه ایران وفداری خودرا به در برابر رشدوحشیانه سرما به دوشنبه۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۰۸ – شماره ١٥٨٤٧ – – ۱۳ – ۴ داری که هدفش حمله به ماهیت فرهنگی ملل است ملت ایران انقلابی کردبرای دفاع از دین اسلام و تمدن کهن خود که بازیچه قرار گرفته بود. هدف ملت ، علاوه بر حفظ اسلام استاد محیط طباطبایی در باره او، در کتاب «نقش سید جمال الدین در بیداری ملل مشرق زمین، مینویسد: مسید جمال الدین، با تیغ زبان و نوکتم خود، زمینه سازی و شالوده اصلی قبول حکومت مشروطه ایران را، در ذهن علمای ازبین بردن استبداد راختلافت روحانی مملکت فراهم آورد. حسن ظن و حدس صائب سیدجمال الدین در باره عنصر مشروطهساز ایران به خطا نرفته بود. از حرکت تمرد تنباکو تا مهاجرت به وقم، و پشتیبانی علمای اسلامی از مشروطه خواهان، در برابر کودتای باغشاه،، همهجا روح او راهنمای کسانی بود که هریک در مقام رهبری و مقتدى الانامی قرار داشتند،. . طبقاتی و استثمار فردی و سرکوبی و شکنجه بود و بدین ترتیب ، میبینیم که انقلاب ایران ، مانند همه انقلابهای تاریخ، انقلابی است اجتماعی عليه طبقه حاکم که همه وسائل تمدن و دانش و پیشرفت ورفاه رابرای خود احتکار ! کرده بود. و اما، علامه مجاهد، فیلسوف شهید، روحانی دانشمند و عالم ربانی، آیت الله استاد مرتضی مطهری که همه عمر را در راه مبارزه با استعمار و استبداد گذراند و تحقیقات ارزندماش در بیداری ذهن و آگاهی ملل مسلمان، بخصوص مسلمانان محروم رجال دين توانسته اند ،جهشی عظیم در اندیشه خود و فعالیت و مستضعف ایران تاثیری شگرف بجای نهاد و شهادت او در آغاز استقرار حکومت جمهوری و دگرگونی تاریخ ایران ،خود های سیاسی خویش تحقق دهند واین امر عنصر مثبتی است که نقطه اوج دیگری در تاریخچه مبارزات ضد استعماری وی بود ،در اثراتی عمیق در آینده جهن باره سیدجمل، در کتاب تحقیقی «نهضتهای اسلامی درصدساله اسلام خواهدداشت اخیر، چنین می نویسد : ه..نهضت سید جمال، همفکری بود و هم اجتماعی . اومی۔ خواست هم جنبشی در اندیشه مسلمانان بوجود آید و هم در نظامات زندگی آنها دگرگونی صورت گیرد . او در يك شهر ويـك کشور وحتى يك قاره توقف نکرد. هرچندی را در يك كشور ودر يك نقطه دنیا بسر می برد. آسیا واروپ وافريق را زیرها گذاشت. ر کشوری با گروههای مختلف در تماس بوده و همچنن که نگاشته اند در برخی کشورهای اسلامی برای آنکه در دله نفوذ کند، عملا وارد ارتش شد. مسافرتهای مختلف سیدجمال، سبب آشنایی او با روحیت مردم کشورهای دور و نزديك كرديد و *** تجلیل از یک مجاهدشهید ماهیت جريانها وشخصیتهای این کشورها را بدست آورد توقف نسبتا طولانی او در کشورهای غربی و اروپایی ، اورا در مسیر رانقلابی ایران، تسلیت میگوییم. چور زندگی جهان پیشرفته قرارداد و به ماهیت تمدن اروپا و نیت سردمداران آن تمدن آشنا ساخت. او مهم ترین درد جامعه اسلامی در مصاحبه نکرده ام را استبداد داخلی و استعمار خارجی تشخیص داد و با این هر دو به شدت مبارزه آغاز کرد. آخر کار هم، جان خود را در همین… از دست داد … حنظل آری. در مکتبی که حیات عقیده و جهاد درراه آرمانهای انسانیست ، تروراندیشمندانی چون آیت الله مطهری ، تلاش و آزمایش به ارتجاع روی ایدئولوژیک استراتژیک آموزنده است : خبر از شرکت فعال نیروهای بدست اپورتونیستها، عاطفه مذبوحانه یی ست ، که نه تنها قدرت انقلابی ارادهی است را بقیه ازصفحه • میکنند، و آن اصابته فتنه انقلب هستیم…ما كانون تیم…ما کانون مخالفين در زمستان ۱۳۰۳ هنگامیکه ایرانی در ظفار و سرکوب او را تحریک کرده و به نخواهد کاست، که برشتاب آن نیز خواهدافزود. منافع جمع تشخیص داده على وجهه، گفت: بعد از اعلام نیستیم…» او در برخورد با پلیس به خانه کردی درتهران گریهای رژیم درمنطقه نیزمیامد سازش و همکاری با پلیس مارکسیست شدن تعدادی از اینگونه افرادبدون کوچکترین ماضمن اعلام تنفر و انزجار نسبت به اقدام وحشیانه یی که است ) رامرجح دانسته پرداخته بود بنابضرورت مارکسیست شده است . اما افراد سازمان بسیاری از اینها سازشی این مساله را مطرح در تحلیل این وقایع نوشت: و ادارند او مطالب زیررا در منجر به فقدان جبران ناپذیر استاد مطهری گردید، يك بارديگر برادران ما در خانههایتیمی «این حزب بمعنای اعمال کنترل جواب منوچهری شکنجه گر بسیاری از این افراد که در طول این مدت بخاطر میکردو باین ترتیب مجیدمظهر این فاجعهی عظیم را به حضور رهبر انقلاب، و جامعه اسلامی مجبور به گذاشتن پستهای سیستماتیک و همهجانبه بر ساواک گفت : از ایدئولوژی عملکرد های انقلابی سازمان و سمبلی شد نگهبانی در طول روز و کلیه شئون جامعه ماست ، (اپورتونیستها) در تضادبین جرات و قدرت ابراز وجود اسلام و توحید که مترقی ترین ممن از تو بیشتر از یک بخصوص منافع فردی و منافع جمعی نداشتند بما حمله کرده و علیه و انقلابی ترین ایدئولوژیهاست. در تمام ساعات شب تشکیلاتی است که میخواهد آمریکایی نفرت دارم، چـ وی باعملکرد انقلابی خود منافع فردی را انتخاب کرده ماموضع خواهند گرفت … بودند. بنابراین افرادی به گسترش خفقان در سطح تو یک آمریکایی هست ده و ظاهرا مارکسیست شده اند هسنی ودرادامه: ما بااینها تضاد پاسخ دندان شکنی به تمام کسانی خانه های تیمی کارو جامعه بپردازد، در مورد به زبان من صحبت می کنی منافع فردی ایکه شامل آواره طبقاتی داریم ، چرا که ما داد که سازمان را التقاطیمی زندگی کردند در خواست خبر مندرج در ستون سوم صفحه ۲مورخ۱۲ اردیبهشت ساعات منطقه نیز نوشت: محرکات و چون منوچهری خو نشدن ، خلع سلاح نشدن به نمایندمو مذهب هستیم،مذهبی دانستند. التقاطی که “بنا وی او را مختلف به نگهبانی میپرداختند. رژیم، همرامباسایر مرتجعین با تحریک عاطفه ماه که از قول اینجانب نوشته شده است ، تروریستی که استاد براساس توحید و نفى استثمار بقانونمندی سرانجام تجـزيه کارگری فرستاده نشدن ، مطهری را هدف گلوله قرارداده، پیش از آنکه گلوله راشليك طبیعی بود که پستهای نیمه منطقه نشانگرو حدت حکومت از دشمن و تضاد اصلیغافل مواضع سازمانی و و ازبین بردن هرگونه استثمار شدمو هربخش بنا بماهيت خود کند، است در اینم صدازده و قبل از آنکه استاد مطهری بطرف بعضا ارضاء روحیات انسان از انسان و ستم و شب،في المثل ٢تا٤مشکلترین هایضدخلقی و ابسته به رژیم کند گفت: «مجید نمرده است، جو یابه راست میرود وی و بود. اما مجید این ساعات است و ادامه داد: «دربرابر مجید شهید است و شهادت صدا سربر گرداند، شليك كرده است ، قویا تکذیب میشود. بیعدالتی که انبیاء بخاطر آن یاران صدیقش چون مرتضی ماجراجویی میباشد اصولا در این مورد، با اینجانب مصاحبه ای انجام نگرفته است. جان خود را دادند و مذهب صمدیملباف و سخت را همیشه خودش وحدت دشمنان خلق درمنطقه او خون تازه ای در رگهای ٥٤ .باموضع او در فروردین انتخاب میکردو علیرغم اصرار و در داخل کشور، وحدت سازمان خواهد دواند و علی اصغر خدیر – سرپرست ستاد سپاه پاسداران دیگر،مذهب ارتجاع و طرفدار گیری اصولی در مقابل جریان گفت : استحکام کنونی اینها وضع موجود و حامی استثمار اپورتو نیستی و نیز بعد مادر برادرانی که با وی بودند خلقهای منطقه و نیز وحدت بسیاری ابهامات را روشن انقلاب اسلامی هدایت. ( اپورتونیستها) فریب جریان دستگیری . بحـق به نگهبانی می پرداخت و مدتی بیشترنیرو های درون خواهد کرد و باعث اوج و است در آین در جواب یکی از برادران نشان دادند ک اگر از پست برادر دیگر را هم خلقی ضرورت و اجتناب اعتلای سازمان خواهد شد نزدیکی انشعابات متعددیبو که بشوخی پیشنهاد ضربه راست رفتنی در کار باشد خودش نگهبانی میداد و از ناپذیر است و تنها و تنهادر و ادامه داد «امپریالیستهـا خواهدآمدو بر سر کوچکترین زدن نظامی در اعترافت محمدتقی جوان ،رئیس معدوم زدن نظامی بر ابورتو نیستهارا مربوط به پاسداران راستین بیدار کردن آن برادرخودداری این صورت است که خواهیم شما و کلیه مرتجعین محکوم و از همان آغز جوانی، به عزم تکمیل معلومات وسیر آذق وانفس، ساواك شيراز در روزنامه اطلاعات چاپ شده بود،وی از هوشنك و ایدئولوژی اسلام میکرد تا سایر برادران توانست بر امپریالیسم فدارو به نابودی هستید،. مساله دچار انشعاب خواهند مطرح کرده بود، شدیدا بوی شد.در مورد مرتجعین ، یعنی یزدانی، بعنوان شکنجه گر ساواك نام برد، خواهشمندم اعلام انتقاد کرده و گفت :« این از انقلابی نیست، کسانی که بدون استراحت بیشتری بکنند و این دیکتاتوری وابسته به آن سلام عليميوم ولدو يوميمو همان کسانی که همیشه ضربه ایدئولوژی ما بدور است که کوچکترین لغزش (چہروی در شرایطی بود که او در دشمنی که تا دندان مسلح و يوم يبعث حيا خوردن جریانات اصولی را اینگونه شیوه ها را برای حل راست روی) آگاهانه راه طول روز بیشترین مشغله تو به سرکوب خلقهـا انتظار میکشند تا بگویند (مریم ـ ١٥) : مسائل درون خلقی بکـار توحید را پیمودند چه هنگامی گرفتاری را داشت. دریکی از در منطقه میپردازد پیروز درود براو باد، روزیکه بدنیا نگفتیم!؟مهمان باصطلاح مذهبیون بریم.. و دیندارانی که تحت عنوان که در متن مبارزه بودندو چه در همین رابطه می گفت : این شبها در حوالی اسفند شویم.. زمانی که زیر شدید تـريـن اسلام موجودیتشان فقط که حزب فرمایشی رستاخیز در خاتمه: هنگاميه بمجاهد وروزی که برانگیخته میشود. نیاورده شورشی عظیم و همگیر را علیه استعمار انگلیس آغاز اعلام موجودیت کرده بود، شهید عبدالرضا منیری جاوید درودبرآنهاوراه پرافتخاری متضاد با امورتونیستها دلیل شکنجه ها قرار داشتندهیچگاه دیگران میخورند استوار است کسانی که با اینها تضاد دارند از اصول ایدئولوژیکی سازمان بعد از اتمام نوبت خودش در شکنجه گاه کمیته خب که برگزیدند بب ، نام کتابی است که اخیر و درغیراین موارد محلی برای ولی عملا بدرد ما هم نمیخورند عدول نکرده و هیچگاه دشمن کماکان بیدار مانده به نوشتن شهادت مجید را می دانند بخدا سوگند که راهشان بی خستگی ناپذیر هندوان علیه آنها ـ میگذشت ، صحنه هایی بود منتشر شده است . این کتاب را احمد رحیمی کاشانی ،مدیر ابرازو جو دپیدا نمیکنند ، آنان مابرای عضویت دارای ضوابط اصلی، را فراموش نکردند. تحلیلی از حزب رستاخیز و می خواستند با عنوان رهرو نخواهد ماند. روزنامه پیکار مردان (انقلاب بيرنك) نوشته و نشر داده است. که بگفته قرآن بهنگام و معیار هـای مشخص در پایان این خاطره از مجید پرداخت.همزمان با این جریان کردن مساله شهادت وی مجاهدین خلق ایران سیدجمال الدین حسینی که برخی اورا از اسدآباد همدان میدانند وبرخی دیگر از سادات معروف افغانستانش خوانده اند بسال ۱۲۵۲ هجری قمری مطابق با ۱۸۳۷ میلادی در محدوده ایران عصر سلجوقیان (بخشی از افغانستان امروز ) تولد يـالت تحصیلات مقدماتی عربی و فلسفه و الهیات را ، در همان زادگه خویش آموخت و چون هوشی سرشار وسری پرشور و ماجراطلب داشت، ماندن درزادگاه را برای نیل به اهداف خودکافی ندانست کران عدم وابستگی باشکنجه راه سفر در پیش گرفت و روانه هندوستان شد . گردش و سیاحت سید ، در شبه قاره هند ، درست مصادف به زمانی بود که انگلیس ها ، شمشير زهر آگين استعمار ستمگری خود را از پرستو گوشت ملت هند گذرانده به استخوان آنان رسانده بودند و ملت ستمدیده هند نیز،دیگر تاب مقاومت است فرمائید کسی که اونام برده ، با اینجانب سرکرد هوشنك یزدانی متولد ۱۳۱۷ قم که در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در تهران خدمت میکنم هیچگونه وابستگی و نزدیکی ندارد. آمد و روزی که وفات یافت کرده بودند . آنچه در متن این جریان دوگانه و متضاد.ظلمو تعدی و تجاوز انگلیسی ها و مقاومت و مبارزه مرگبار اما کتاب تازه پنجه خونین استعمار در آستین نقائص ، ضمنها و ضرباتی نمیشود.بسیارند ادامه دارد ,