ص۴
تأخیرعفوعمومی: – فرارمغزهاوسرمایهها • ● 6 • خود ضعف نشان می رده از از توب + عفو حسابشدم انقلابی نه به مفهوم سازشکاری است و نه به معنی تسلیم دربرابر دشمن و نه عفو نه نشانه غفلت است دهد ؟ ، و گشودن راه دارد ؟ گفت میدانم بازگشت بروی خطاکاران گفتم میدانی این ثروت را همکاری مستقیم با رژیـم همانها که ازو جدان از این محیط به دست ناسد گذشته داشته ای از کارگرانم پیدا شود ضروری میدانم که : فراموش کردن آینده انقلاب ،بلکه اقدام و نه دلیل بر ناتوانی بلکه ویش و اجتماع شرمندماند آوردهای و باید صرف جنایات و غارتگریهای آنها کروز به سازمان امنیتتنفن گاهی میگویند تاخيراين اگر استعمارگران غرب تسلط شجاعانه ایست در مسیر ایجاد يك محيطامنو دلیل بر قدرت اوضاع است ، من جه برنامه بخاطر فراهم نبودن یک نقطه مسلمان نشین را تحت استعمار و استثمار درآورند، لذا میخواهند گذشته راجبران همان کنی در غیر ایـ سهیم بودهای ؟ رده باشم صورت در پیشگاه خدا گفت : خدا شاهد است اطمینانی دارم شاید ساواک لیست جنایتکاران است،ولی درصدد هرچه بیشتر گسترش دادن به متصرفات خود برآمده امان وخالی ازدلهره وهراس برای پرورش احادیث اسلامی از هرگز با آنها همکاری خلق مسئولی ؟ گفت می همین تلفن مرا برای اثبات دستاورد های انقلاب . نه تنها در دادگاهها قدم به قدم پیش خواهند رفت و سلطه استعمار گرانه خودرا، این عذر نامـوجهی است برای اینکه بدانیم تاخیر دانم. نداشته ام ، همیشه کارگرانم خوش رقصی و خوش برای اینکه جنایتکاران سایر کشور های اسلامی گسترش خواهند داد و بدینگونه بلکه در افکار عمومی نیز بایدعفو جانشین انتقام (ع) نقل شده عفو ، این مسئله حیاتی چندر گفتم میدانی اقتصاد دینی که از امیر مومنان عفو انقلابی پایان کابوس گران جلوگیری کرده ، از دست اندازی آنان به حدود و ثغور های وحشتناک است از من راضی بودمو هستند خدمتی پروندهای کرده باشد آدمکشان و غارتگران بزرگ در تضعیف کشور های اسلامی و استضعاف ملل مسلمان.حد شود تاحرکت انقلاب به سوی بازسازی آینده زکات پیروزی شمرده شده گران تمام میشود ماجرای مملکت ما دوران بحرانی حساب وجوه شرعیه سال که فلانکس هم با ما رفیق با یک تبصره درشت ازاین | و مرزی نخواهند شناخت . از این رو این رهبران برآن ومبارزه باضد انقلاب، به رسوب و توقف در است : (زكات القدره العفو ). زنده زیررا بشنوید دوستی شدیدی را میگذراند و خود را همیشه داشته ام و است، فردا همین پرونده ر بودند که در همان کام نخست ، از پیشروی و پیشتازی استعمار قانون در هرحال مستثن گذشته مبدل نشود. میگفت : آقایی را کمثروت اینگونه سرمایه ها نیازمبرم حقوق بیت المال راپرداخته ام، به دست این و آن بیفتد هستند خواه لیست زیادی دارد میشناسم که دارد؟ گفت این را نیز می خدا و پیغمبر نمساواکی و بگویند ساواکی است. آنها تهیه شده باشد و با کشور های اسلامی و تسلط یافتن شان بر جان و زندگی سیاسی + تعللو تاخیر دولت در تقدیم لایحه عفوبه محضر عفر پایان انتقامجویی میخواهد بهر قیمتی شده آن دانم ولی چکنم می ستم نه شاهدوست !. اتفاقا چند پسر دارم که بعدا تهیه شود پرونده آنها و اجتماعی و فردی ملل مسلمان ممانعت به عمل آورند. جلوگیری کننده از اختلافات امام، ارزش وتاثير آنرا درجلب عواطف و را به خارج منتقل سازدو ترسم فردا هم ثرو تم گفتم : بنابراین چه ترسی هرکدام مهندس لايق درآن جنگ خونین و پردامنه . بسیاری از علماء مشهور در همه حال گشوده است. مرتبا تلاش میکند . گفتم مصادره کنند و هم خودم داری ؟ بعضی از آنها بعداز ما نه انقلابی تراز پیامبر و روحانیون طراز اول و پیشگام و رهبران مترقی و آگاه،به ایجاد حرکت تازه در جامعه انقلابی ماازمیان شخصی بنام انقلاب است میدانی زندگی در خـارج را بعنوان مفسد فی الارض گفت : حق با توست ولی انقلاب از ایران رفته اند و اسلامیم و نه سیاستمدارتراز خاطر شرکت مستقیم چهره به چهره درمیدان های کارزار، شربت خواهد برد ودولت از این نظر مقصر است . عفو سازنده ، پایـان برای یک سرمایه دار ایرانی دربرابر جوخه آتش قرار چون فرد سرشناسی هستم بعضی هم خود را آماده او ، و نشانه پذیرش چندر مشکلات و بدبخت لهند ا میکنند ! آیا درگذشته ممکن بود با محلی تصفیه حسابهای ، پس چرا در این کار شهادت نوشیدند ، که یکی از آنان ، شهید راه حق آیت اللمزاده میدان جنگ بشهادت رسید .و عدمی دیگر عداوتها تعلل بورزیم ؟ ● ● 2 خواهیم داد . کدام افسر القانيان جنان قبانهای سخن گفتنی ما متجلی شود. حق بجانب میخواست ارائه کند که درجه دار و سرباز است در زمان گذشته جاوید شاه نگفته باشد ؟ > ● 9 زندگانی دنیوی تعبیر قرآن : قول و کلامش درباره تمام مستکبرین باید نسبت به کلیه اعمال را به شکفتی استکباری و ضد خدانی و ضدمردمی وادارد. میگفت . اگر بروم بیرون خویش مواخذه شوند. باید مستضعفين برمستکبرین غلبه کنند.، این مطلبی است که برای نان شب هم محتاج خواهمبودها کدام پلیس است که در مراسم سلطنتی زمان طاغوت و پاسخ شنید که میس محرومین و اقعی در اغلب پیامهای امام خمینی تکرار میشود. رکز شرکت نکرده باشد ؟ جامعه ما شماهستید شمامستضعفين، و ما می آموزیم که این پیامهای ضد مستکبرین، کدام رئیس فرهنگ امام است. مستكبرين باهمه شاخه هایشان (ملاء و جامعه هستید نه منرفين،! القانيان با ضد مفسدین و ضد مترفین آرمان خدائی رئیس مدرسه است که عکس همه ادعاهایی که قبلا داشت، چنـدان های منحوس شاه مخلوع بی ایمان و بی ثبات بود که وقتی طبق را بالای سر خود آنهمبزور معمول سئوالاتبارپرسی از او سئوال مامورین ساواک نصب نکرده شد : مذهب،؟ گفت: مهدرم یهودی بود مصادر ستمگر قدرت سیاسی)و (مترفين – من بدبخت هم طبیعتا یهودیزادمشدم.. و این نشان میداد که به ارزش های قدرتمندان غرق شده درفساد ثروت و دنیا اعتقادی نیز پایبند نیست ، ریاکـاری میکند پرستی) و (احبار ورهبان استحمار کنندگان مردم و مسدود کنندگان رامخدا) با آنهمه ادعاها و خداخوانیها و خدار باشد ؟ کدام تاجر و کارخانه دار است که با رئیس شهربانی شهرش سلام و علیکی نداشته است.؟ و تبعید باطرد از جامعه بهر صورت بایـد عملکرد قرآنی و اسلامی اش در جهت گیریهای یزدی بود گروهی ازروحانیون و علماء بودند که گرچه در میدان جنگ با اینکه سخن از نظر در بحث مانیستند اما بهرصورت لايحب الفساد یعنی فساد خلقت رود . جان نسپردند ، ولی براثر صدمات و آسیب هائی که درمیدان و من الناس من يعجبك قولمنى الحيوة هستی حاکم کرده است . «خدا فساد را مورد کسانی صورت گرفت که از د حقوق بشر ، از نوع غربی تبلیغ کرده اند اموال و باوجود سكرات موتو کثرت جنگ دیدند ، به بستر افتادند و چندی بعد ،بی آنکه از بستر عفو عمومی ممکن است با دوست ندارد ، یعنی اراده ومشيتش درجهت موازین اعتقادی و موقع و موضع و در کار نیست. سن وكهولت همچنان در بند بماند. مسئله انتقمشخصی خصوصی در برخاسته باشند . بدنبال صدمات وارده در میدان جنگ بدرود الدنيا و يشهدالله على ما في قلبه و سوء تفسيرهایی همراه باشد نابودی فساد و سقوط اخزی، و هلاك مفسد ماهیت خلافکاریشان و جرم خاصی تحقق صفات «نبریت»، «جباریت و منتقم بنابراین حقیقت همچنان همانست که حیات گفتند . و از جمله این افراد ،یکیهم آیت الله سیدمصطفی ولی شهامت و الخلاص یعنی کنه الدالخصام و اذانولی سعی فی الارض تحقق می یابد هستی و ذات مرتکب شده بودند قابل مقایسه با موارد بودن خداوند تعالی مطرح است. پیام شماره مفسدين ومحاربین باید مجازات شوند. کاشانی ، پدر مرحوم آیت الله سید ابو القاسم کاشانی ، مبارز انقلابی ایجاب میکند که آفرینش وجوهر وجود بجريان فساد و بهرشکلی که حکم الهی و اهداف اسلامی در همین حقیقت را اعلام می کرد که آنکه مشهور عصر پهلوی ها و یکی از بنیانگذاران نهضت ملی مردم آنچه در مسیر پیشبرد ليفسد فيها ويهلك الحرث والنسل و الله استمرار آن مخالف است. بعبارت دیگر بخواهیم از عملکردهای متنوع پیامبر، در جوخه آتش مقدس مینشیند نه تنها و ضرورتهای این دوره از حکومت ایران در چهل سال اخیر بود . انقلاب و حفظ میراثخون عمل مفسدانه خلاف جریان اسلامی تحقق پذیرد.جامعه باید بمثابه مستکبرین بلکه رگه های استکبار درونی بگوئیم باید به این عمل انقلابی عمیقا این درست است که در آن جنگ و جهاد، کشور عثمانی های عزیزان است گفته شود، متضاد با آن است. آنچه در مکتب دقت کنیم. مکعب بن مالک، مرارة بن ربیع و چشمی عمل کند دقیق ومراقب وكنترل نه فقط مترفین و مفسدین بلکه مطفه هـی ترکیه از مهاجمین جنگ اول شکست خورد و متفقين، ايـن و ملاحظات شخصی کنـار رایدئولوژی ما است ریشه در ذات توحیدی هلال بن امیه، بنابرنقل کتب مسيره، از فساد وشرك وري را در «نفس» خویش کننده جباران و طاغوتیان، زیرا بهر کشور اسلامی را میان خود تقسیم کردند . همچنین درست است بخصوص اینکه در دو از جمله آنها کسی را میبینی عالم دارد. بهمین دلیل است که کاردادگاه باید اعدام کند. مومنانی بودند که سایه نخلستانها را بر صورت تیغ دادگاه تنها نباید برگردن که در همان زمان سوریه و لبنان تحت قیمومت فرانسه درآمد تمام بحثهای مربوط به که کلام وی درباره زندگی دنیا ترا به وعمل قاضی نمیتوانداز بنیادهای ایدئولوژيك شرکت در جهاد و نبرد ترجیح دادند معلولها و قربانیان نظام پیشین تیزشود. و فلسطین و عراق نیز زیر سلطه انگلیس ماندند ، ولی پیروزی درست است که میخوانیم : «بسم الله شگفتی و امیدارد و او خدا را برآنچه ومبانی فکری وفلسفی اسلام جدا باشد عفو عمومی مجنایتکاران در عاملان اصلی جمعهسرخ(۱۷ شهریور) پیامبر دستور مبایکوت، داد هیچکس با مسلمانان، درآن جنگ پیروزی صوری نبود، پیروزی معنوی المنتقم»، وان من المجرمين منتقمون» و … تنها احاطه بر مجموعه مقررات حقوق جزائی را نباید از یاد برد . آنها حرف نزند. تا دو ماه زمین و آسمان در درون خویش دارد گواه میگیرد بود که و باطنی بود: درهمان دوران بر مخافت و مصیبت بار اما با اینهمه روشن است که از دیدگاه آئین دادرسی کیفری و باصطلاح «شم درحالیکه سخت ترین دشمنان است و شهر جز سکوت سنگین و سرزنش و طعن آگاهی و شعور سیاسی مسلمانان ، در سطح گسترده آشنائی در یک مبارزه اصول اساسا برہائی دادگاه و صدور احکام خالص ایمانی دخالت انتقامجوئیهای شخصی قضائی، داشتن برای قضاوت در دادگاه و عتاب و نگاههای مرگبار هدیهای برای آنها چون از تو روی برگرداند و برو دبه به مسائل جهانی ، به گونهمی روزافزون رو به تزاید گذاشت الهی برای آنست که انتقامها شکل فردی شمشیر، و معنوه هر یک انقلاب کافی نیست. حقیقت را از امام نداشتند. تا آنجا که به تعبیر قرآن وزمین تلاش در زمین برحیزد تا فساد را در و از آن پس، ملـل مسلمان شرق در راه استخلاص و مشرکانه بخود نگیرد . جامعه آرمان محل ویژه ای دارد ، که اگر آن گسترش دهد و . نیروهای انسانی خمینی نیز آموخته ایم. پیام امام به مناسبت باهمه فراخیش بر آنها تنگ شد و ازخویش آزادی و استقلال موطن هود را در عمل سنبلور و محقق ببیند کوشیدند و درست به آن توجه نشود، بهمراه می آورد . و منابع طبیعی (نسل و زراعت) , روز کارگر ملهم همین معنا نتیجه اش خطرناک است بتک آمدند، و پس از روزها و شبهـا در این راه ، آنقدر مقاومت و مداومت نشان دادند. تا سرانجام افراد که بهرحال از ویژگیهای محیط نابود کند . و خداوند هرگز فساد را ترین و عینی ترین و روزمره ترین بحث روز دربدری و انزو او بیابانگردی بخشیدمشدند بنابراین انتقام شخصی، بجز از پیروزی نهایی را از آن خود کردند تاریخ زندگیشان و اخلاق و تا زمانی که انقلاب پیروز دوست نمیدارد قرآن در قالب انکار مکتبی امام خمینی بسرعت در حالیکه حتی همسرانشان نیز روی از مجرای قصاص آنهم مبتنى برحاکم مسلم حیاتشان متاثرند خود را به اعمال استاد «درانی، نویسنده اثر گرانقدر «نهضت روحانیون ایران رنك فكرى ـ فلسفی گرفت . و امام از مبدا آنها برتافته بودند. که خود از پیشگامان بیوگرافی نویسان روحانی است ، در این کننده دارد ، اما به هنگامی انتقامی موظف ندانند و اجرای مفاد الهی ونه بر اساس خودسری و هرج ومرج ابنها زراعت ما و منابع ما را نابود کند ، جوانهای ما را کشتند . امام عالم و حرکت و کار در همه ذرات آفرینش بهیچ روی مطرح نیست(ولااقل) نباید باشد. باره می نویسد : آیات شریفه فقاتلوا المهالكفر، و آیه سخن گفتند . این درس است ، آموزش اسلام دین رحمت است، آری. دین عدالت هنگانی که انگلیسها ، ثبات قدم، پایمردی و استقامت محاربه، و مجزاء مفسدین، را دوراز پیام شماره • است . بیانگر ویژگیهای عمل مکتبی و است، آری . دارای حکم اعدام است : علمای شیعه وزعمای ایرانی حوزه علمیه نجف و کربلا ، وهمچنین کانال اصلی که دادگاه عدل اسلام است شور فوق العاده مردم مسلمان را مشاهده کردند، ناگزیر از آن شدند که به ظاهر از انتخاب – کم غیر مسلمان انگلیسی برای مردم هرحال مستثنا کینه های صرف فردیرخصوصی در اجرای أحكم شائبة احيانا شرك و عدم خلوص را خود اقتصادی نشده شمشیر نقش نعیین که انقلاب پیروز شد و بنای فرسوده ظلم و استبدادفرو مصادره است، نفی و تبعيد وحبس وتصاص برعهده نگیرند خمینی با چنین دیدگاهی است که میتوان اسلامی است . اطمینان یافت و پذیرفت که قاضی بنبراین اگر خدا فساد را دوست دادگاه انقلاب اسلامی غریب نمیخورد ندارد، پس جریان عالم و قانون هستی و است. آری اماهمه این رویه ها و همه ریخت و دوران بازسازی آغاز گشت وظيفمشمشير تنها پاسداری انقلاب است اما در سطح جامعه باید توانا ، جای شمشیر را ابعادش را باید باهم و مرتبط باهم دید و مسلمان عراق صرفنظر کنند و فرد مسلمانی را که مورد قبولر یکی از صدمترین عوامل خنثی مهمتر از آن هر کدام را در اوضاع راحوال رضایت مسلمانان ، از شیعه و سنی باشد ، برای حکومت عراق مغزهای متفکر و بازوا و دربرابر بظاهر معصوم مشيت مصلح ( حضرات مفین و سخن ست بافرانی که خود را در حرکت « «رنجکار» بسول خدا و شرایط ویژه اش پیاده کرده که طبیعت نیازمند به معرفت لازم علمی و اسلامی و فردی اینست که این اطمینان پدید آید شناخت و درك اجتهادی و مکتبی است و اطاعت و تسلیم در برابر مشیت تعیین کنند. منتهی قصدآنان این بود که فرد موردنظر، دست روحیات شرک آمیز و انتقامکشیهای نشانده آنان باشد و به عنوان پادشاه، حکومت عراق را بدست گیرد تا همیشه و همهجاه محافظت از منافع اربابان انگلیسی خود راه برحفظ وحمايت منافع ملت خویش ترجیح دهد. نیروهای استعماری انگلیس، میخواستندبا این انتخاب ظاهر فریب، مدتی در د دادگاه عملا مطهر مهر و قهرملت از دیدگاه رهبری ارجمند وشکوهمند انقلاب (به تبعیت از کتاب و سنت) همچنان است . رحمت و انتقام . اطمینان بـه عراق آرامش برقرار کنند و چون انقلاب فرونشست و انقلابیون است مفسد مفسد . آنکه از شور و حرارت و هیجان افتادند و هريك به گوشه یی رفتند و این حال از درون مجرم بودنش محرز است و مفسد بودنش اینکه اگر محاکمهای روزها و منها جمع متشکل و متحدشان از هم پاشیده شد، آنگه بار دی گیرند . دیگر بگیرد، چرا که بررگترین پراکنیها و شیربنگوئیها و سوگندنامه شمن تدوام انقلاب آن است الہی میبیند الزاما باید چنین باشد.دادگه خداخوانیهایشان رنگ نمیبازد همانقدر که قاضی در خطر حقکشی انقلاب اسلامی باید چنین باشد. قاضی ، که انقلاب در مرد مرحله بازسازی جامعه ضعیف و ناتوانگردد های فردی و احبانا بی اعتنائی و حاکم، پاسدار و فردفرد جامعه. نه قلم قضى بی خبری دربرابر بیگناهان با مرتكبين ونه مسلسل پاسدار هیچکدام نمی توانند گناهان صغبره قرار داردبمراتب بیشتر علیه فساد وارد عمل نشوند . اما چگونه به چه صورت اعدام» یا «مصادره اموال اینست که محبس». به هر صورت مهم جریان عمل دادگه با مشیت الهی همراه باشد . حکم خدا تحقق پذیرد. پاسداران جرم زای طاغوتی معمولا هنگام محاکمه سرمایهها، یک محیط آگاه و دلاور انقلاب ، و اساسا تمامی امن و امان و خالی از صادقانه از خودشو آلودگیهایش حرف ملت ایران که نقش واقعی پلیس در میزند . سادمتر از آنست که بتواند حفاظت انقلاب برعهد: همه آنها است هر نباید کوچکترین تردید و یاس را بخود راه دهند. مفسد مفید است . خدا ندرا سد و فرو میریزد و شمشیری دیگر قادربر از آن در معرض ابتلاء به بیماری تاثیر پذیری از عواطف خویش است . یک حفظ آن نیست . برای مجرم عادی از انبوه قربانیان حامعه مغزها، و بازوها، به ثبوت میرسد در بینش اسلامی «امام • همچنان مستوجب مجزات شرعی است جهات و دلائل ویژه ای که مجوز شرع برای تخفیف یا تغییر یا هر تحولی در کم کیف مجازات بدست میدهد جای خوا سواهد آمد جبری . و خود را دارد و با معیار هاو ضوابط شرعی سرعتگیری معلول ومعكوس جریانهایی سنجیده میشود. اینها خود آموزشهایی است که دادگاه انقلاب از است که خود کند کننده و تغییرده نقشه های شوم و توطئه های مذموم خودرا از مير بطول انجامد مجازات و اقعی اجرا بدنبال این هدف، «امیرفیصل، راکه اصلا از سادات حسنی و اهل حجاز و مقیم مکه بود و خود از پیروان فقه تسنن بشمار شد و تاثیر پذیری خاصی در میان میرفت، وچندی هم از طرف فرانسویها به پادشاهی سوریه برگزیده ندی شده بود، به سلطنت عراق انتخاب کردند . پس از درگذشت او که به صورت مرموزی صورت گرفت سلطان نازی به جای اونشست و برابر سوه سیاست او ، درانده مدتی اوضاع عراق دگرگون شدو اغتشاشات و کودتاهای بیدری که در بیشتر آنها ژنرال نوری سعید دست داشت به وقوع پیوست. در سال ۱۹۳۹ سلطان غازی نیز در يك حادثه رانندگی به صورتی مرموز در گذشت راینبار ، «فيصل»، طفل خردسال او بجای پدر • به تخت سلطنت نشست يك سال بعد، رشید عالی گیلانی ، سیاستمدار معرونو ملی عراق به نخست وزیری رسید . او، از آغاز نخست وزیری خود، ظاهرا دست به يك سلسله اصلاحات زد، اماپس از يك سال درراه هراس و ترس لازم است شک نیست که اگر بخواهیم پیچیده سخن بگوید و خیانت عمل بحساب همه گناهان کبیره خویش را در لایه های متلون الفاظ و صغيره ه گذشته برسیم تمام اینگونه افراد را از ار روابط پیچیده اجتماعی جامعه طرد کنیم داشته است ماهیت جرائم و لااقل حال بلاتکلیفی و دینیت دفاع از جرائمش نیز وحشت نگاهداریم است پیام و رهنمودها و تعالیم امام و بطور اشکال پنهان کند اما آنکه در سیستمی دوست ندارد. امام در جهت مشیت خدا حرکت می کند دادگاه همچنان «همجریان باكل عالم وعليه فساد و مفسد عمل می کند حكم الهی اعدم است یا مصادرميا منفی بلده از مکتب خویش دریافت میدارد. متوقف کننده باشند بنابراین کمیته ها ،پاسداران و اساسا امیدواریم جامعه اسلامیمان با همه همه آحاد افراد ملت که پاسداران و مشکلاتی که در پیش پای دارد و الحق انقلابند میدانند که مفسدین و مترفین (آنها که اقتصاد مملکت و سرمایه های سنگین ترین و کوهبارترین مسئولیتهای بر دوش امام خمینی و عموم را برباد داده اند منابع اغارت تاریخ را رهای عظیمی رازدست ملت کرده اند و عاملان کشتارها و شکنجمها رهروان راه ایشان که عمو همچنان از دیدگاه اسلام و امام و رهبر فهرماناند نهاده است ، به فضل الهی شد. رشیدعالی پس از این سقوط ، که باتوطنه نیروهای استعماری و بازوی مسلح و مومن مستضعفين انقلاب و نیز دادگاه انقلاب اسلامی صورت گرفته بود، ناگزیر از عراق به ایران گریخت و مدتی اقدامات اوموانع ومشکلاتی ایجاد کردند که باعث سقوط کابینه اش مستر جب بازجونی و تحقیق و کیفرند. اسلام راه در سنگلاخها و اگر راستی بتوانیم یک مجرم را باشيوه بگشاید. جامعه ای که به آن بعد از ایران نیز راهی مصر شد و در آنجا پناهندگی گرفت اما مدتی بعد، انگلیس ها با او وارد مذاکره شدند وقرار گذاشتند که همراه امیر عبدالله به عراق برگردد و زمام امور را بدست گیرد، ولی منافع انگلیس راه در درجه اول کارها قرار حالت مدفع و طرد، بگیردکاری عظیم صورت انتم الطلقاء ، بردارد . جامعه ای که با اما فراموش نمیکنیم که اینان مومن ری نیز که پس از تحمل سختیها و مشقات بسیار ، لرمو بودند و جرمشان ترک عمل بود و جامعه داده ایم. یا بهرشوه و طریقی که معرفت حاکمیت ارزشهایتوحیدی زمین رابر آرام شده، منتظر چنین فرصتی بوده همراه امیر عبدالله به عراق علمی- اجتهادی و درک اسلامی اجازه مفسدین و مستکبرین و مترفین تنک در مرحله مثبات یافته و کنترل شده. اینبار ، يك حكومت تحمیلی و استعماری روی کار های روانی کیمر دهنم ببحوی که زمین شگفت و کنترل کننده رسیده باشد و باهمسفراخیش برو سک سوده و ارزش دشمن را چندان حقیر کرده باشد که های اسلامی حکم برجامعه در برابر او از موضع قدرت و اطمینان بانک رهد • بازگشت فوت و استکبار ، متلاشی شود و رشد و قدرتیابی را از دست باردیگر ، عراق منقلب شد. باردیگر نظم ونظام كاره ازهم پاشیدو زندگی سیاسی و اجتماعی مردم عراق تحتسلط نظام کارها نیرو های استعماری درآمد و میتوان گفت در مرحله استقرار، بود. میدهد و مصادیق کیفرها را معین میکند. سازد. تنگ ، چنانکه هرچه نمود و آورد . همچنین از یادنمی بریم که بنابمنقل برخی از شرک آمیز است و هرچه مظهر مشیوه روانی، دستاویز نشود! مورخین، همین پیامبر در راه اجرای حکم که منظور چیست؟ نه زجر روانی مراحل حبس و محاکمه. بحث دراینج الهی چندصد محارب، و ضد توحید و اسلام و ضد انقلاب تکاملی را نظاره کرد نیست. اعلام به ملت وشرح جنایات و که یکایک آنها را در برابرش اعدام کردند خیانت ها و مثل آن ، فرض کنیم و او قاطع و استوار در موضع تضاوت که پس از تحقیقات لازم ومحاكمات مربوط مصادره با اعدام ياحبس و نفی اموال فردی به حکم دادگاه مصادره حکم خدا و در جهت آرمانهای بحق آمده اهداف اسلام که تحقق پذیرفت باز، درتاریخ زندگی ملل مسلمان، موقعیت حساسی بوجود بود. و بار دیگر، روحانیون مترقی و مجتهدین مبارز ایفای نقش آگاهانه و بیدارگرانه خویش را آغاز کردند . بار دیگر مراجع آگاه و بیدار و مبارز، به دفاع از میهن خویش ایستاد شود و سپس باشرح هرچه بیشتر ماجرای ما نباید فراموش کنیم که در عصر طاغوت بقدرىنشار زیاد بود که نیمی از جمعیت و بالاتر از آن به دفاع ازدین و فرهنگ مذهبی خود که چنگال تکاملی اسلام است اجرا شود،جای گواه گرفتنها و به شگفتی آوردنها به محض نولی، و پشت کردن وروی به زندگی وخط وباز همین پیامبر است که پس ما چنین رو حیمای پیدا کند. جامعه مانباید مشی اصلی اش آوردن یکباره با همه وجود به گسترش فساد در زمین و هلاك نيروهای بیگانگان برموجودیت آن نشار می آورد، برخاستند و مبارزمی گفتگو نیست. جایی برای انتقامجو در برابر موضعگیریهای ضد انقلابی از جنگ بدر کار او طبیعتاو بطور خودبخودزمینهای فراهم می آید که راستی نمیتواند باتکیه برمفاخر و مظاهر ارزشهای کانیشین جریان حرکت جامعه اسلامی بسری امثال این کارها گسترده و همه جانبه را علیه استعمارگران آغاز کردند. یکی از شخصی نیست. ملت ما این شوق بالاتر از آن میکشاند انسانی و طبیعی (نسل وحرث) میپرداخت. والقاعده دارد که نه تنها مجرم با انجام یک عفـو شود می این خرده حسابها فراموشی این حقایق را اسنادی تایید میکرد که در دادگاه ارائه شد. آن اسناد نشان داد که بمبهایی که برسر فلسطینیان ریخته می از کجا می آید و هواپیمهای بمب انکن اسرائیل در کجا سوخت گیری می آنهمه تجهیزات عليه خلق فلسطين لانه گرمی برای تخمگذاری لاشخوران شاعر محارب و ضدمردم که نقش جعفریانها را بسیار وقیع و بیشرمانه اجرا میکردند امپریالیستی و بستر نرم و محیط آماده وم به اعدام ـ را از نیازهای (ابوعفك، عصماء، كعب بن الاشراف) سخت آبونان، ! محروم و ممنوع نکند راکنش نشانداد و گفت : چه کسی خبر برای رشد میکربهای فساد باشد . جامعه بگذار مستکبرین و مترفینی همباشند رکشان را می آورد و برحکم اعدامشان برعکس ، کاسه شیر خود را به ابن ملجم، بسپارد . هرچند حق فردی که درصورت تشخیص صحیح دادگاه، غیر از حق الناس است . اما با اینهمه از قدرت و امکانات نامشروع و غارتگرانه این رهبران مذهبی که نقشی حساس و سرنوشت ساز دراین مبارزات داشت مرحوم آیت الله سید ابو الحسن اصفهانی بود که همچون اسلاف خویش درراه مبارزه برای نجات اسلام از سلطه بیگانگان، از ایثار جان نیز دریغ نداشت در یک کلام،درتمام ادوار مبارزات و نهضتهای اسلامی، بخصوص درقرن اخیر، نجف و حوزه عمل آن و علمای مقیم این شهر مذهبی و مبارز، نقشی حساس و بیدار کننده داشته چنانکه بسیاری از نهضتهای اسلامی، از این حوزه علمیه آغاز شده، درآنجا شکل گرفته و از آنجا رهبری شده است ما باید روحیه امام، را در خود تعمیم صحه گزارد نشود ترس این کرو یکسو و انتقامجوی بعضی افراد افراطی از سوی ازچه منابعی تغذیه میشوند دیگر سبب میشود که همه چنین است که قرآن بعنوان يك اصل . اگر چنین شو دما مبرده ایم، و مقصود دهد. حاصل شده است. و همین پیامبر (ص) است که چون نظام استکبار و استضعاف قبلی خلع نیاز طبیعی یک انسان را برآوردن غیر نضر بن حارث،، کسی را که در سیزده شده و مجبور باشند طعم تلخ رنجوکار از اجرای حکم است . هرچند حکم سال مکه از هیچ رذالتی فرو گذار نکردمو این نیروهای فعال جامعه در انزوا بمانند و یا برای نجات از خطرات احتمالی بصف ضد انقلاب به پیوندند ! در شکنجه مسلمانان و مستضعفین کوشیده بود در زمره اسیران جنگ از برابرش عبور که مسئله عفو را لمس کنند و و اقعیت عادی بودن اعدام، باشد اری لازم نیست همواره اعدام در کار ريك قانون عام می گوید : (ان الله لايحب ساده و عامی زیستن، را باهمه تلخیش باشد. هر طریقی که حکم خدارا اجراکند الفساد ـ خدا نسادر! دوست ندارد ). کسی با اینهمه از یاد نخواهد رفت که بچشند. بگذار جامعه و و اقعیتهای زندگی و براستی تامین کننده اهداف توحیدیباشد دادند، باوجود خواهش و تمنای عفو از که با زبان قرآن آشنا است بخوبی می دالدالخصام، کیست و کیست که چون رو حیات استکبارو اتراف مرادردرو نشان پشت کند سوی «نضر، نگه مرك براو افکند و خطاب و برود میکوشد تا فساد فهمد که عبرت «خدا نسد را دوست ندارد باید تحقق پذیرد. گاه ممکن است احبارو معدوم سازد. البته اگر معدوم شود به علی(ع) فرمود : حکم را اجراکن | را فراگیر کند.، از یاد نخواهد رفت رهبان (چه در لباس نصب شده مذهبی و باعباراتی که انسانها بکار میبرند و همین چنین فضای سنگین و نیروی جمعی در ارتش چه اثر عجیبی که جمعه سرخ و خونین ۱۷ شهریور روحانی نمایی مانند نوقانی همدوش ولیان مطلب را. برزبان میرانند صدو هشتاددرجه در پیرامونش بطور طبیعی شکل عتبه، محکوم و محارب دیگری که داشت، چگونه افسران تفاوت دارد ه عبارت «دوست ندارم،هرگاه باشد و چه در هیئت روشنفکری در قالب و سائل شاهکار مستکبرین و مترفین بود. و در قید اسارت گرفتر آمده بود نیز با درجه داران و سربازان مستکبرین و مترفین بهرحال فارغ از که نقش تزویر و استحمار ارتباط جمعی سیمانی حق بجانب گفت: چه کسی پس از بسیاری پرسیده اند که چرا کسی مثل روحیه و حیات تـازهای اجرایی و پشتوانه عملی را همراه ندارد و جانشینی احبار و رهبان را در این قرن مجازات (بهر صورت نمیمانند که خدا من جوانانم را ولایت خواهد داشت ؟ پاسخ علی دشتی، بازیگر عصر طلایی آزاد یافتند که نمونه ای از شور يك تميل يا عدم تمایل را نشان میدهد برعهده داشتند) از طریق خلع لباس فساد را دشمن دارد و سرانجام ملک شنید: «آتشامو حکم الهی اجرا شد شد؟ این را باید دانست که نه هیجانشان را در رژههای که ممکن است ساعتی بعد صورت معکوس مصادره اموال نامشروع، سلب مقام و شغل الدار الاخرة نجعلها للذين لايريدون در هرحال اصل همواره اجراء حكم این سنخ جماعت آزاد میشود «تبرئه پرشکوهشان درمقابل منزل نیز پیدا کند. اما در اصطلاح قرآن مفهوم و طرد از جامعه به کیفر برسند. علوا فی الارض و لانسادا والعاقبة مسلم الهی و تحقق اهداف توحیدی است. نیز شده است.نه،دشتی در شرفموت امام در قم مشاهده کردیم. درست است که آن قضیه مشهور مطرد خدادوست ندارد ، مفهوم يك قانون است. للمتقين لعفر» و «رحمت» آری اما درچه شرایطی و بود و خودبخود در معرض بیان مشیت است. مشیتی که خلق عالم بر کل چرا دولت در این امر سمنفر از جامعه، به فرمان پیامبر اسلام در در مورد چه کسانی اعلیرغم آنچه مدافعان ضرورتی نبود که علاومبر مصـادره حیاتی تعلل میورزد ؟ و از همین روست که شهر نجف، به گفته محققین و مورخبـن اسلامی، همیشه همچون خاریدرچشم استعمارگران باقدرت غرب و بخصوص انگلیس بوده است . در مورد نقش حساس و تاریخ ساز علمای روحانی و پیشوایان دینی مبارز و مجاهد در پیشبرد اهداف نهضت های اسلامی، یک مورخ و نویسنده غربی بنام «مسبل، مینویسد: رجال دين، ازموثرترین و بزرگترین مبلغینشورش عراق بودند، و این روش را همیشه در خلال جنگ و بعد از آن داشتند. همین نفوذ روحانیت باعث گردید که متصدیان امور حکومت، اقدام به تاسیس مدارس جدید کنندتاباتضعیف موقعیت مدارس دینی و معطوف داشتن توجه جـوانـان و نوجوانان ، از این مدارس ، به مدارسی که بشیوه های غربی اداره میشوند، مقام و موقع دین و مذهب را در دل نسل جوان ضعیف کنند و با این توطئه ، ریشه شورشها و نهضتها را چه درزمان خود و چه در ادوار آینده، از بیخ و بن خشک کننده از سوى يك فرد عنوان شود هیچ ضمانت با درود بر امام ، امید است اسلام ادامه دارد باید مو ● – نظرهاواندیشه ها اخذه شوند. مهم اینست که جامعه · کمتراز مجازات نیست! ● | • گفتم : راست بگو آیا شهربانی سلام و علیکی گران تمام میشود > ● آیت الله مکارم اثر روانی میگذارد شیرازی > life گفتم : آنها از چه ترسند ؟ گفت : نقط از این می ترسند که پدرشان تاحدودی ثروتمند است نکند به همین یکصد سال مبـارزه جرم گرفتار شوند | گفتم : دادگاه عـدل اسلامی به فرض که پدری روحانیت مترقی جرمی داشته باشند به پای پسر نمینویسد گفت : صحیح استرلی اینها مانع از دلهره و ترس نیست بخصوص که ضد انقلاب همه روزه شایعـه بخش میکند و این شایعات . ● من ديدم تاخير عنـو عمومی چه اثر نامطلوبی آنان هفته ها،و مامها در مناطق کوهستانی عراق که تضعیف روند اقتصادی سنگر مجاهدین مسلمان بود ، در اطراف بصره ، مزیرمه ، در کشور و بازگشت نیروهابه حومه قرنه ، عماره ، ناصربه ، کوت و نصیبه که در حومه منطقه کار و فعالیت دارد شهر بغداد واقع است به دفاع در مقابل نیرو های انگلیسی و و تعلل دولت تا چه اندازه مبارزه با نیرو های مهاجم پرداختند و از کشور اسلامی عراق حمایت و پاسداری کردند . حمایت آنان در حقیقت تنهاحمایت یا اگر مشکلی برای ذکر این نکته را نیز از یک کشور اسلامی نبود ، بلکه حمایت از سنگر اسلام بود. چرا که رهبران ملت های اسلامی ، آشکارا دریافته بودند که دریک سنگر موفق شوند و مردم ● ● پنجشنبه۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۰۸- شماره ١٥٨٥٦ . • از میرزای شیرازی تا امام خمینی نوشته: عقیقی بخشایشی – ۲۲ – – > ۴ · · ” . ● ● • 1