نسخه آزمایشی شامل 218,992 واژه

اطلاعات:ش:۱۵۸۶۲

ص۴

ا اگر ● دیوسانسورواختناق زنجیرنشود.. بنی اسراییل را در ایام ذلت و درماندگی ، ایام اسارت در کنار او برای جمع دیگری نطق میکند. پلیس هم مزاحم مخالف میسپارد. ولی در پاکستان وضع چنین نیست. اکثریت مردم مسلمانند هیچکدام نیست .خدا لعنت کند دودمان پهلوی راکه ۷ سال فراعنه و سپس روزگار فرماندهی و حکمرانی بر قسمت مهمی از جهان و بعد باز دوران ذلت و تیره روزیشان را استعداد پرورش عقلی وفکری را از ملت گرفت و تودممعصوم و ناآگاه راچنان در بیخبری نگاهداشت مطالعه قرار دهید . هیچ یک از این حالات صعود و نزول ، مولود تصادنو اتفاق نیست بلکه همه به حکم اما اسلام ظاهری که از بسیاری ارزشهای واقعی اسلام خالی خدا لعنت کند دودمان پهلوی را که ۰۷ سال استعداد است، اسلامی که محتوای واقعی آزادگی و برابری و پرورش علی و فکری را از ملت گرفت و توده معصوم و دموکراسی اسلامی را به نسبت زیادی از دست داده است ناآگاه را چنان در بیخبری نگاه داشت که به آسانی تحت تاثیر که به آسانی تحت تاثیر جمعی مغرض وجاه طلب سنت تغییر ناپذیر خلقت انجام گرفته است . این دوم مادام و جامطلب با مشت و لگد و سلاح سردو گرم اسلام بخاطر اینکه بتمرستی، فردمرستی و شخص پرستی که باشت ولقدوسلاح سرد وگرم به جنگ نقدوبعث که یگانه و متحد بود و شمشیر ها بیاری هم کشیده میشد بجنگ نقد و بحث و عقل و منطق میروند. از سنتهای جاهلی عرب بود زنده شود مجسمه بازی را آقای جهان بودند و از روزی که بچار تفرقه و پراکندگی شدندو شمشیر های فرقه های دوازده گانه علیه یکدیگر وعقل و منطق میروند.. اولا چه میشود مردم آمریکای لاتین اکنون خاورمیانه و آسیای وب شرقی ، یعنی دنیای سو مهر سال یک بار با ظهور دیکتاتوری تازه رو برو میشوندو ثانیا جرا منهای پیشرفته صنعتی مثل ایالات متحده و ژاپن و اروپای غربی . در قرن است تاریخ خالی از وجود چکمه پوشان نوشته میشود ۱ این بحث را فلسفه تاریخ مینامند حق بهتر و آموزندمتر از خطبه قاصعه برای این بحث سراغ نداریم امیرالموم (ع) در این خطبه گرم و گیرا ـ که شرح و تفسیر آندرکتاب انید خواند – چناندرس دو نامتناهی طربن ابیطالب جامعه شناسی * چرادنیای سوم هرچندسال یکبار بادیکتاتوری تازه روبروست ؟ و چرا دنیای پیشرفته فارغاز این ماجراست ؟ اری دیکتاتوری خشن درراه است. رکت ساختمانی نرنل رف چاپ گردیـده معلم فیلسون خود قرار به اجمال نقل میکنم و ایمنی اسمعیل ، ای اعراب بیابان کردی که میاشتان از راهزنی و عمرتان در بیابان گردیمی کنشت و امروز به برکت نسک بحبل الله المتین و مروه. مونهای بین ، چنان نیرومند شده اید که بر اقلیم های وسیع روم و ایران حکم میرانید . وضع بن اسحاق یعنی شرکت ساختمانی تریل الی ایجاد ساختمان برای خانوارهای کم درآمـد روزنامه آر Torr_1 مرکبر اعلام ازنامه واهشمند است به طنـن فروشگاه صدر خبر وكانو امهای راازنگرانی دهد که در رازهرتعصب منطقه ای از جهان مقابل دید شاگردان و พ. در تاریخ مبارزات ضد استبدادی و نهضتهای ملی ایران، برای مجسم کردن خطر ظهور دیکتاتور در جوامیکه حرام کرد، حرامکردتامسلمانان جزخدای یکتاو نادیده.رانپرستند نهضت مشروطیت جای ویژه یی دارد: این، نخستین قیام رانقلاب اه بر آزادی اندیشه و مبادله آزاد آن بسته شده. کافی است حرام کرد تاهی قدرت مجسمی وجود نداشته باشد تا تودههای عظیم ملت بود که به پیروزی قاطع دست یافت بکار رفت دچار چنان ضعف و سپاه روزی شدند. کمترآن نگاهی به هند و پاکستان بیاندازیم. این هر دو کشورپرجمعیت مسلمانان قدرتها را در شخص او مجسم و متمرکز بمبینند. استبداد داخلی راستعمار خارجی را، بطورجدی در برابر سیل نـول در دو هفته گذشته در مقاله محققانه ازدانشمند گرانمایه فرمود : مو ضربت علیهم الذلمو المسكنه .. آقای مکارم شیرازی خواندم که در هریکنده های دلخود از تجزیه شبه قاره هند پدید آمدمانددریکی رامو روش آزادگی اری مجسمه سازی و ستایش عکس و مجسمه مظهری خروشان مجاهدان خویش، به زانو درآورد و حقانیت خودرا ، به و آزادمنشی مهاتماگاندی مربی بزرگ مشرق زمین و شاگردان است از بندرستی و عاملی است برای راندن مردم بشن تنها در قلب تاریخ و قلب مردم انقلابی، که در دل و جنسها. در هندوستان، نه مجسمه و نه عکس مهاتماگاندی،نهرو . دل ترین عمال استعمار واستبداد نیز به اثبات رساند در نهضت مشروطیت نیز، همچون دیگر نهضتهای مردمی قيامها وانقلابهای خلقی ، نقش برجسته روحانیت کامرمبارزه نقشی درخشان و تاریخ ساز است. چه در متن انقلاب مشروطیت انقلابند محکومیت و اعدام او مکس و مجسمه ضیاءالحق جای آنها داری و سپردن مشاغل و مقامات عالیمه افراد کو چکر فاقد صلاحیت ، زمینه عدم رضایت را چنان توسعه میدهد که پس از مدتی محیط برای پذیرفتن دیکتاتوریکه مدعی سامان دادن بسامانیها است آماده میگردد ولی در دنیای پیشرفته که کار به کاردان سپرده شده به نیروی اندیشه حرمت میگذارند و راه انتشار انکار را بنشانند. را گرفت. این مسئله درخور مطالعه است که خانم کاندیباو جاهتی که از زندگی سیاسی برش نهرو بارث میبرد در نتیجه در پاکستان برتر در انتخابات تقلب کرد. ضیاءالحق در اولی هشدار داده شده که دیکتاتوری مسن درراه و در دومی باز اولیای مملکت را متوجه کرده اند که ترک تعقیب گذشته و پرداختن به آینده بفرارسرمایه تاخیر در های مالی و ارزش های فکری میانجامد تاریخ رشته علمی است که در دانشگاههای دنیا کرسی خاص تدریس دارد . اگر مطلب نیاندیشیم تعجب می کنیم که داستان اقوام و ملل اکثرا جز حوادث سلطنت سلسله های مختلف و جنگ و صلح پیروزی شکست شاهان جرفه متجاوز و ستمگر نیست اگر همخواندنی باشد در شوراینکه علم نامیده شود و کرسی تدریس داشته باشد نیست | راست است که منظور از تاریخ داستان سرایی و انسانه هرانی نیست ، بلکه آنچه شایسته تحقیق و آموختن است فلسفه تاریخ است ، چه آنکه سنت خلق جموعه توانینی است تغییر ناپذیر که همیشه و همه جا به کینینی یکسان حکومت دارد .. سنته الله التي تدخلت من قبل ولننجىلسنته. اله تبديلا منطق حکم میکند که مالی واحد مطول هایی یکسان بیافریند . تاریخ هم همواره نشان داده که این قاعده منطقی همه اعصار و امکنه . در آدیس آبابا و خرطوم درلندن واشنگتن در قرن دوازدهم و بیستم بیکگونه عمل کرده و امثال خود رادیدم که به بهترین صورت گشوده و سخن مطالعه اجمالی تاریخ نشان می دهد که از همگسیختگی مكتب مترقی او نهرو ، ابو الکلام آزاد و دیگر اعضاء حزب پرستی و این برخلاف توحید و نوعی از شرک است. از زبان جماعت کثیری گفته شده که نگران آینده مملکت و اوضاع . خاصه اوضاع اقتصادی ، عدم رضایت دستجات. کنگره، پانصد میلیون مردمی را که به چندین مذهب و زبان سوء استفاده افراد ناباب از لباس ملیگری و تظاهربدین دیالکت و نژاد و قوم تقسیم میشوند آنچنان با عقل و منطق خانم گاندی و رئیس فعلی سوراجی دیسانی، مین یک در میدانها و ادارات دیده نمیشود ولی در پاکستان عکس و و کراسی آشنا کرد که توانستند در انتخابات آزاد،حکوم سلط را ساقط کنند و رقیب حزب کنگره را به کرسی حکوم مجسمه بونو در تمام میدانها و مراکز عمومی دیده میشد و چه سالها پیش از آن، بهنگامی که مقدمانش تدارك ديده ميشهر ریشه هایش قوت وقدرت میگرفت تازمینه برای نیام خروشان تودههای محروم آماده فراهم شود، همواره روحانیت مبارز و مجاهد ، نقش اول را داشته ودر صف نخست بوده است بدستاویز خاموش کردن فریاد مخالفان و اصلاح این خطا. استفاده از زور و فشار حکومت نظامی از نظرها میفتد و در هرگز نمیبندند . با این آزادی و آزادمنشی فرصت می اما در میان روحانیون نامآوری که با نام خود و مجاهات و کودتا کرد و گفت چند ماه دیگر انتخابات صحیح انجـام انتخابات پارلمانی که باکمال آزادی و رعایت جهات انسانی مبارزات بیگبرشان ، به تاریخ بیداری ایرانیان وتاريخ اسلام دهند فکر های بدیع و متنوع مبادله شود و ازاین مبادله خواهد داد. ولی چون قصد و انس جز این بود چهارسال انجام میدهد دچار شکست فاحش میشود بطوری که مشروطیت اعتباری خاص میبخشند ، سه نام • درخشان ولوجه حنين بدرخشد و افق نیره راروشن سازد. حزب دیده با شنیده اید که در معایدبارکه هرگوشهای کنگره که حکومت را در دست دارد یکصد کرسی از دست حکومت نظامی در ام کرده، بونوی مظلوم را با اعمال برانگیزتر وماندنی تر است: آیت الله میرزای شیرازی که مقدمات روی چاریاب آنچه را درست میداند، میگوید و میدهد و خانم گاندی با رضایت خاطر این شکست را، که نشار در دادگاه عالی محکوم بمرک کرد و چون حیات بیداری ایرانیان و پیوستن آنان به موج قیام و انقلاب باروشن به سخنان او گوش میدهند . مخالف نکر او هم انعکاس انکار سومی است، میپذیرد و حکومت را بینی ولدبیر او ماهیت یافت و آنگاه سیدمحمد طباطبایی رسد عبدالله بهبهانی ، روحانیون آگاه، بیداریل، مبارزه بربك وروشن روان، که در متن نهضت مشروطیت ، پرچم قیام، بانام آنان به حماسه بزرگ و تاریخی مشروطیت ، نمایانگر مقاومت و پایداری و صلابت اراده ملت بزرگ ایران، در برابر خود کامکرها واستبدادهای داخلی بود واستعماررسودجویی خارجی بود که تجسم صلی و بلور ظاهری آن، در وجود این دو روحانی پیشگام ماهیت راستین خود را پیدا کرد. و این، درست همان زمانی بود که به امیر زنده باده جلال آل احمد ، روحانیت در آن روزها آخرین برج و باروی مقاومت بودکه با تمام وجود ندرت مقابله ومقاومت خود را نشان داد. هرچند که خود در پایان کار، فدای مشروطیت گردید که خود بحث مفصل ودردناك داري ومادر صدد بررسی آن رقیب نیرومندی، ولو در زندان برای جامطلبی او ارناک بود. او لا رئیس دیوانعالی را بمیل و مصلحت خود خلاف قانون که مادام العمر تغییر ناپذیر است تغییر داد خود، کرسی ریاست جمهوری را اشغال کرد تامبلنا اهتزاز درآمد . دیگری با استفاده از اختیارات این مقام او را عنوکند.ضمنا ز هم انتخابات از مرحله حرف تجاوز نکرده است. از ابراز این تاسف عمیق نمیکنر، که اسلام و انمی هرگز رهبر و زمامدار اجازه انتقام شخصی و اعدام رقیب و هیچگاه با تجلیل عکس و مجسمه، شخص و ست لیستیم. تجویز نکرده است. جریان اوضاع هند و هندوهای کانر را که . شعر حکیم نظامی میافتم که در نقل و انه دادخواه روستائیان از ستم خسرو شاهزادمساسانی به پدرش مجهان زآتش پرستی منان کرب کماد ازین مرا شرب. در پایان خلاصه میکنم که اگر کارمندان و کارگران به بازسازی مملکت جنگ زده مشغول نشوند و اگر هرکس بعد خود قناعت نکند و اگر کمیته ها در تشکیلات دولتی جلب رند و انضباط جانشین نابسامانیها نگردد و به پیشانی اقتصادی، و بلاتکلیفی بروزمهای صنفی خاتمه داد د و جلو کانتهای نسنجیده از قبل اینکه قیمت منصف گرفته نشود و اگر دیوسانسور و اختناق زنجیرنشود به تشویق و دلگرمی سرمایه گزاری در کارصنعت و اورزی توجه عاجل نکنند و اگر جز مجرمین اول، بنیه که بناهار در رژیم گذشته و در کادر اداری کار میکردماند آرامش خود را باز نمایند، بعید است زمینه ستعد ظهور سکتاتوری (که نماینده امپریالیسم خواهد بود) گردد. دوست آن است که بگوید وشمن آن است که مبخر است بگوید. اشاره به درخشندگی نام این درروحانی ، اختصاص داد نقش مبارزات روحانیت به این درنیست. چه،هملازملام بزرگمردان بینکنام و مبارز وجان بر کلی چون سیدجمال واط اسفلی، مالك المتكلمين ، شيخ محمد خیابانی، ثقه الاسلام و دیگر رزمندگر این رامه از جانبازی وفداکاری در اینداه، در کنار س . کردند، که بنوبه خود به شرح وبررسی وتجزیه وتحلیل زندگی رانكار وطايد آنان نیز خواهیم پرداخت. ولی مرده لاره د تداوم ترتیب خود، از این دربزرگمرد، پیشاییشی سایر روحانیون رزمنده نهضت مشروطه نام برده، مالیز، ناست زندگی رانکار ومبارزات آنان میردازیم. انقلاب مشروطیت ، به تعبیر مورخان و ستان، کلری از دیکتاتوری مطلق به سوی دموکراسی وحکومت مردم و کوردی ورد ولنها ترانه تطلع مرزی آن، ایمن وناكی رکلفت مردم وقاطعیت و صراحت ربیباکی رهبران روحانی و مذهبی بود. روحانیت صبر مشروطیت ، نیروهای خودرا در برانکنین و ریشه کن ساختن استبداد واستعمار بسیم کرده و آن پلس و معنوی الهی را پیش چشم خود داشتند که علی بن ابیطالب (ع) فرموده است: خداوند متعال از دانشمندان و علمای است ، مهد و پیمان گرفته است که هر کردن به ستمگری ستمگران و کرش تسلیم به نوای ذلت وزبونی مظلومان رستمکشان ندهند و مردم در امنتال وفرمانبرداری ارام ودستورات الهی آماده و مهیا باشند.. آنان نیز به این مدل الى وفا کردند و مردانه کوشیدند ظلم و استبداد را از بیخ برانکند . ایران قبل از مشروطیت ، در لب طوفانی استبداد میسوخت راستعمارگران بین المللی پنجه های قدرتمند خود را به تمام منابع وثروتهای زیرزمینی و روی زمینی آن فروبرده بودند. حتلاکر از این، قدرتهای بزرگ درچگونگی زندگی ملت و بالاتر ازان زندگی مقامات کشور وحتی پادشاه، مملکت ، دخالت میکردند کار این مداخلات نامشروع ملل ارویی انگلیس و روس در امور جاری کشور به حدنهایی رسیده و ایران به عرصه در حریف زورمند مبدل شده بود . چنانکه ناصرالدین شاه یکی از یادداشت های روزانه خود می نویسد : میخواهم بشمال مملکت بروم . سفیر انگلیس اعتراض میکندا میخواهم به جنوب بروم ، سفیر روس اعتراض میکند ای | این سلطنت را ببرد که شاه ، جن نداشته باشیـه و جنوب مملکت خود مسافرت نماید .. روز ها براثر بی عرضگیو بی ارادگی دولت و زمامداران | کشور، نماینده و سرکنسول دولت بلژیک ، بنام موزه،حتی بخود اجازه میداد که مقدسات اسلامی و مستندات مذهبی مردم را ، در ملاء عام مورداهانت قراردهد .چنانکه در مجالس راس شب نشینی ، لباس روحانیون را برتن میکرد و در کسوت حانیت ، رقص و پایکوبی و بانکی میکرد و اداهای خندهار ک از خود نشان میداد . باین هم اکتفا لباس ، تصاویری تهیه میکرد و توسط آبادی و عوامل خود در اختیار مردم قرار میداد تا حرمت و اعتبار لباس روحانیت را لکمدار کنه بسال ۱۲۸۳ شمسی ، مطابق با ۱۲۲۲ قمری ( یعنی در سال قبل از آنکه قیام ملت مظفرالدین شاه را مجبور بامضاء غرمان | مشروطیت کند، مردم خشمگین دیگر طاقت خود را از دست دانند و به رهبری این ، سبد عالیمقام و دو روحانی مبارزو مجاهد ، هیاهوی بزرگ و تظاهرات دامنه داری براه انداختند | تا بدینگونه ، شاه بی عرضه و لبانتو ایران و انصارخیانت | بیشماش را نسبت به آنچه در کشور میگذرد ، بیدار و آگاه . در این نهضت بود که باری و همکاری و وکلمه علمای اسلام ، به راهبری و راهنمایی در سید جلیل القدر. تاریخ نهضت های اسلامی ، نقش حیاتی ابنا کرد مرحوم سید محمد طباطبایی و شادروان سید عبدالله بهبهانی هردو از بابمگذاران و آغازگران این جنبش ضدخود کامگی هستند . احمد کسروی . مورخ معروف نهضت مشروطیت این باره نوشته است : مجنبش مشروطه را ، در ایران آقایان طباطبایی و بهبهانی و دیگر روحانیون بوجودآوردند ولی دیده شد که در روزنامه ها آن را به مشیرالدوله هاست سازند دامند .. آگهی مزایده شرکت سهامی شیشه قزوین (دم) خود رو هایمو جو د کارخانجات و دفتر مرکزی خود را بشرح زیر: ا- نیسان وانت ه تراکتور – لودرهانومان – لودر هانوماك زنجیری ه لیفتراک کوماچی ا- ليفتراك تويوتا ۱۰- شورلت ایران نظرهاواندیشهها *** دستگاه مل •• مدل ۷۰ حسن صدر . شرکت در مجمع مذکور با در دست داشتن کارت عضویت مکس دار خود حضور بهم رسانند دستور جلسه . بسمه تعالی اطلاعیه گروه فرهنگی پگاه اگر دعوت مجمع عمومی عادی شرکت تعاونی فروشندگان صنف چلو کباب و جلو خورش تهران مجمع عمومی ددی مدلانه شرکت تعاونی در ساعت • بعداز ظهر روز چهارشنبه ۰۸٫۳٫۱۹ در محل شرکت واقع در ثبت نام کلاسسهای کنکور عمومی و اختصاصی فنا روز جمعه خرداد خیابان دماوند مقابل گرما به تهرانپارس ۱۰ متری شمس هلال از ساعت ۹ تا۱۳ ۲۰ تشکیل خواهد شد بدینوسیله از کلیه صاحبان سهام اعضا، خواهشمند است در روز رساعت تعیین شده برای مخبرالدوله اول سعدی شمالی کوچه جنوبی بیمه ایران تلفن ۳۳۰۸۰ ۱- استماع گزارش هیئت مدیره و بازرسان ۲۔ اخذ تصميم نسبت به تصویب ترازنامه ۳- لعیین خط مشی آینده شرکت ٤۔ اخذ تصميم نسبت به تعیین وتقسيم سودسهام م اخذ تصمیم درباره انجام معاملات از خارج کشور ا تجدید انتخابات بازرسان ۱۱- درج استشن ان طریق مزایده بفروش میرسد خریداران میتوانند همه روزه باستهای روزهای جمعه و تعطیل جهت بازدید از سندیکای سردخانه های ایران بمنظور پارهای خودروها بمامور اداری کارخانه واقع در کیلومتر ۳ جاده مذاکرات و مشکلات جاری سردخانه ها · حضور هیئت مدیره در ساعت 4 بعدازظهر روز مل صدر (۰۱ ساله) از قزوین رشت مراجعه نموده و سپس پیشنهادات خود را ظرف یک هفته به امور اداری کارخانه و با امور بازرگانی شرکت سنبه ۱۰ خرداد ماه ۰۸درمحل سندیکا واقع ارمراه خبری ازری واقع در تهران خیابان سید جمال الدین اسدآبادی (محمد در خیابان تختطاوس (استاد مطهری خیابان رضا شاه سابق) خیابان هفتم ملاک ٢٤ تسلیم نمایند. درمورد جم کوی مدائن شماره ٤٩ تشکیل میگردد . بندهای ۱۰و ۱۱ خواهشمند است بدفتر مرکزی شرکت و اقع هران به آدرس ذکر شده در بالا مراجعه شود. شرکت سهامی شیشه قزوین ( عام) از کلیه صاحبان یا مدیران سردخانه هادعوت مینماید که در این جلسه شرکت فرمایند. سندیکای سردخانه های ایران رئیس هیئت مدیره نبردچابکسواران سلحشور سوار بر اسبهای تیز پادرمیدان اسبدوانی فرح آباد هرهفته ، باتفاق خانوادمو دوستان خود ساعاتی خوش و هیجان انگیز رادرمیدان اسبدوانی فرح آباد بگذرانید . در مسابقات اسبدوانی علاوه برجوايز بزرگ که به برندگان تعلق میگیرد بشما این امکان را میدهد تادانش وشناخت خود را نسبت باسب های زبدمواصیل افزایش دهید جایگاه فرح آباد با گنجایش ۳۰هزار نفروپاركينك با گنجایش ۰۰۰۰ اتومبیل بوفورستوران استادیوم باانواع غلاهای سردو گرم ونوشابه های غیرالکلی ازساعت۱۲ظهر ازشما پذیرایی میکنند. ورودیه برای بزرگسالان هرنفر ۲۰۰ ریال وجوانان بین ١٤تا۱٨ سال بشرط همراه بودن با بزرگسالان هر نفر ۱۰۰ ریال . مسابقات اسبدوانی فرحآباد زیر نظر سازمان ورزش ایران هرجمعه وعده مادرمیدان اسبدوانی فرح آباد ادرس – دروازه شمالی جاده دماوند، تقاطع خیابان تهران پارس دروازه جنوبی سانتهای خیابان پیروزی فرح آباد ژاله) PAN AM المنام اکنون یان آمریکن صبحهازودتربه فرانکفورت۔لندن ۔ نیویورک پروازمیکند پروازهای جدید ۷۴۷ پان امریکن مارواوامریکاصح زود آغاز و در نتیجه مسافرین بین الملی میتوانند در ساعات زودتری مقصد روزهای دوشنبه ـ جمعه حرکت از تهران ساعت ۲/۲۵ مع ورودبه: فرانکفورت ۶/۲۰ صبح لندن نيويورك ۷۱۰ NATO روازهای جدید ۷۴۷ به دهلی ـ هنگ کنگ، توکیو در ساعت ۲۱/۱۰ انجام میگیرد . منین روزهای شنبه دوشنبه چهارشنبه حرکت از تهران ساعت ۲۱/۱۰ ورده: ۱۷۲۰ ● ۱۷/۳۰ پنجشنبه سوم خردادماه ۱۳۰۸ شماره ۱۰۸۹۲ مجله جوانان دوشنبههامنتشر میشود یکصد سال مبارزه روحانیت مترقی از میرزای شیرازی تا امام خمینی نوشته: عقیقی بخشایشی – ۲۸ – دو رزمنده ارزنده از نهضت مشروطیت ۴ ● دو روحانی مجاهد . هنگامی مبارزات خود را بطور گسترده واردمراحل جدید تاریخ ساز کردند ، که در مسجد شاه مهر اجتماع عظیمی از مردم ، حاضر شده بودند برای آنان از مضار حکومت دیکتاتوری و منافع و محاسن حکومت مرد و مشروطه سخن کو بند اما آن روز ، سمی از عوامل درباریان و مزدورانشاه برای متلاشی کردن مردم ، به میان آنها رفتند و هی برنامه قبلی شروع به آزار و اذیت مردم و اهلات به آنان کردند و حتی در روحانی بزرگ و مبارز را نیز قرار دادند . آن روز ، کار، در مسجد شاه بالا گرفتو منیزه و خورد و ضرب و جرح انجامید و مردم ، ناگزیر از آنمک پراکنده شدند . با آژانس مسافرتی خود با تلفنهای ۴ – ۱۸۲۲۰۰۱ ۲ – ۸۲۲۰۶۱ روز بیست و دوم آذر ماه ۱۲۸۲ شمسی مجاهد ، به عنوان اعتراض ، به اتفاق جمعی از طلا ماس بگیرید همانند مرحوم حاج شیخ مرتضی متولی مدرسه علنمروی صدرالعلماء سید جمال الدین انجمای ، میرزا مصطفی فرزندماج میرزا محمد سن آشتیانی ، شیخ محمد صادق کاشانی، شیخ رضا نرو دیگر از بازاریان تهران ، به زاویه حضرت عبدالعظيم مهاجرت کردند و پناهنده شدند . ادامه دارد

برگه‌ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

حمایت شما از روزنامه‌های ایرانی ضمن دسترسی به نسخه‌ی کامل نشریات، ضامن بقا و تداوم تلاش ماست.
Become a patron at Patreon!