نسخه آزمایشی شامل 218,992 واژه

به «ایران» فکر کنیم!


مسائل سیاسی ایران این روزها صورت بغرنجی پیدا کرده است و همانطور که میدانید و میبینید حوادث روز به روز بله ساعت به ساعت شکل عوض میکند و رنگ تازه یی به خود میگیرد. زمزمه تغییر کابینه از دیروز بحث تازه یی را در محافل سیاسی به میان آورد این ،شایعه انهم سه روز پس از طرح استیضاح و ابراز اعتماد مجلس به دولت کمی غیر منتظره بود. چون در اظهارات نخست وزیر سخنی که دلالت بر نومیدی یا خستگی و احتمال استعفای ایشان کند به نظر نمی رسید و بلکه یکی دو جا رئیس دولت از نمایندگان و گروههای دیگر خواست به دولت فرصت دهند تا برای حل و فصل مسائل مملکت اقدام کند.
در واقع شایعه تغییر کابینه پس از آنکه شرفیابی تنی چند از رجال سیاسی و پاره یی ملاقاتهای مهم پشت پرده علنی شد بر سر زبانها افتاد و چون حوادث به سرعت شکل میگیرد اطلاعات لازم را درباره صحت و سقم این شایعه باید در تفسیرها و گزارشهای آخرین ساعت ملاحظه کنید.
ما در اینجا یک نکته را میتوانیم متذکر شویم که حالا دیگر مسأله ماندن یا رفتن دولت و اینکه چه کسی بیاید، چه کسی نیاید اهمیت ندارد مهم اینست که سرنوشت ایران چه خواهد شد. حالا موقع آن رسیده است که هر کس در گفتارش در کردارش در تفکراتش در هر کلامی که به زبان می آورد و هر قدمی که برمیدارد متوجه باشد پای «ایران» در میان است.در شرایط کنونی شک گروهی با نگرانی به اوضاع جم می نگرند. گروهی با خشم گروهی با امید و گروهی با تردید اینها همه مسبوق به وقایع ربع قرن اخیر است و آثار و عوارضی که در زندگی یا روحیه هر گروه باقی گذارده است. ولی ما شک نداریم که صرف نظر از یک گروه معدود یعنی آن گروه بی وطن بی همه چیز ملت که وابسته به هیچ و هیچ آب و خاکی نیستند و مانند روز و شب تغییر رنگ میدهند و جا عوض میکنند، مابقی مردم از هر گروه و هر طبقه لااقل در یک نظر اتفاق دارند و آن بقای «ایران» است.
بنابراین ما برای همه مردم از هر دسته و هر طبقه، از آقای شریف امامی و همکاران و طرفدارانشان گرفته تا مخالفان دولت و حتی مخالفان رژیم یک پیام خالصانه و مخلصانه داریم پیامی که از، برمیخیزد و امید داریم بر دلها بنشیند: قبل از هر چیز به ان فکر کنید به سرنوشت .کشور به مصلحت کشور به اینکه از بودن یا نبودن و رفتن یا نرفتن افراد مطرح نیست بودن یا نبودر «ایران» مطرح است!

حمایت شما از روزنامه‌های ایرانی ضمن دسترسی به نسخه‌ی کامل نشریات، ضامن بقا و تداوم تلاش ماست.
Become a patron at Patreon!